Jest już piątkowy wieczór, tydzień zleciał tak szybko. A na dodatek jest już nieco (?) późno. Ale spróbujmy coś tam podsumować . . . .
I. Nasz minister był przestępcą.
Sławomir Nowak został skazany przez sąd. Niewątpliwie, nie tylko my krytycznie odnosiliśmy się do jego osoby i do jego braku działań dla dobra naszej branży. Bo krytyczne wypowiedzi widoczne również były ze strony pojedynczych osób/Kolegów na internetowych forach. Jednak nigdy nie spotkałem się ze zdecydowaną i jednoznaczną krytyką jego poczynań na łamach naszych oficjalnych branżowych wydawnictw, które zbyt widocznie (i asekurancko?) milczały na ten temat. A szkoda, bo wszyscy potrzebujemy wiarygodności, która najlepiej buduje się w trudnym czasie, a nie dopiero wówczas, gdy zapadnie już wyrok sądowy.
Ale jeśli tak wszyscy krytykujemy szarego UDS-a za ewentualne przewiny (kilo karpia za BT), to jak nazwać lata przyzwolenia na szkodliwą działalność p. Nowaka na stanowisku ministra, który swoim zachowaniem zdeprawował całe podległe sobie struktury?
Przekona się Pan, że pismo Ministerstwa zawiera informację, iż w przypadku pojazdów wyrejestrowanych diagnosta samochodowy powinien określić wynik pozytywny, jeśli pojazd spełnia pozostałe wymagania art. 66. Wystarczy umiejętnie czytać.
Wniosek będzie dostępny na stronie www.klubdiagnosty.pl i www.dlid.pl
Z poważaniem
Grzegorz Krzemieniecki”
No cóż . . . .
Wszyscy wiemy, że nam potrzebne są jednoznaczne wytyczne na zasadzie „tak lub nie”. Prawny bełkot serwowany nam do dalszych interpretacji jest nie do przyjęcia w naszym środowisku techników i inżynierów, a nieliczne wyjątki rozumiejących ten bełkot tylko potwierdzają tę tezę o potrzebie jasnych wytycznych. I z tego punktu widzenia inicjatywa p. G. Krzemienieckiego, sprowadzająca się do próby skonkretyzowania tego zagadnienia, zasługuje na nasze pełne wsparcie. Albowiem istnieje taka możliwość, że to jedno z ostatnich zdań z pisma do OSSWK o tym, że dla uniknięcia wyniku „N” z BT cyt. „… osoba sprowadzająca pojazd z zagranicy powinna uzyskać tzw. tablice wywozowe w państwie pochodzenia pojazdu. Jeżeli nie uzyskała takich tablic istnieje możliwość wnioskowania w kraju o czasową rejestrację pojazdu i tymczasowe tablice rejestracyjne…” nie wyczerpuje jeszcze całości zagadnienia wykonywania tzw. pierwszych BT zagranicznych i bez TR – być może.
III. Fatalny wynik kolejnej Kontroli.
Fatalny wynik kolejnej już Kontroli, ad których głowa boli. Tym razem dotyczy autobusów i ciężarówek w Małopolsce.
„Czwartek, 20 listopada (09:08)
39 mandatów i 8 odebranych dowodów rejestracyjnych to efekt zaledwie jednodniowej kontroli policyjnej na sądeckich drogach w Małopolsce. Skontrolowano 53 autobusy i 22 ciężarówki należące do lokalnych przewoźników.
Policjanci znaleźli wiele usterek. Aż 8 ze sprawdzonych busów nie nadawało się do jazdy, w związku z czym policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne.
Dla 39 kierowców ta kontrola zakończyła się mandatem, a dla 11 pouczeniem. Oprócz tego policjanci stwierdzili zły stan techniczny pojazdów.
W związku z tak złymi wynikami kontroli, policjanci apelują do pasażerów, by informowali o jeździe przepełnionym lub niesprawnym busem. To może pomóc uniknąć w przyszłości tragedii.”
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 29 2014
BRANŻOWE POGADUSZKI
Branżowe pogaduszki do sobotniej poduszki.
Jest już piątkowy wieczór, tydzień zleciał tak szybko. A na dodatek jest już nieco (?) późno. Ale spróbujmy coś tam podsumować . . . .
I. Nasz minister był przestępcą.
Sławomir Nowak został skazany przez sąd. Niewątpliwie, nie tylko my krytycznie odnosiliśmy się do jego osoby i do jego braku działań dla dobra naszej branży. Bo krytyczne wypowiedzi widoczne również były ze strony pojedynczych osób/Kolegów na internetowych forach. Jednak nigdy nie spotkałem się ze zdecydowaną i jednoznaczną krytyką jego poczynań na łamach naszych oficjalnych branżowych wydawnictw, które zbyt widocznie (i asekurancko?) milczały na ten temat. A szkoda, bo wszyscy potrzebujemy wiarygodności, która najlepiej buduje się w trudnym czasie, a nie dopiero wówczas, gdy zapadnie już wyrok sądowy.
Ale jeśli tak wszyscy krytykujemy szarego UDS-a za ewentualne przewiny (kilo karpia za BT), to jak nazwać lata przyzwolenia na szkodliwą działalność p. Nowaka na stanowisku ministra, który swoim zachowaniem zdeprawował całe podległe sobie struktury?
II. Napisał do mnie/do nas p. G. Krzemieniecki.
„Szanowny Panie,
w związku z pismem Ministerstwa http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/pismo-miir-osswk-2/ został przygotowany wniosek o udzielenie konkretnej odpowiedzi.
Przekona się Pan, że pismo Ministerstwa zawiera informację, iż w przypadku pojazdów wyrejestrowanych diagnosta samochodowy powinien określić wynik pozytywny, jeśli pojazd spełnia pozostałe wymagania art. 66. Wystarczy umiejętnie czytać.
Wniosek będzie dostępny na stronie www.klubdiagnosty.pl i www.dlid.pl
Z poważaniem
Grzegorz Krzemieniecki”
No cóż . . . .
Wszyscy wiemy, że nam potrzebne są jednoznaczne wytyczne na zasadzie „tak lub nie”. Prawny bełkot serwowany nam do dalszych interpretacji jest nie do przyjęcia w naszym środowisku techników i inżynierów, a nieliczne wyjątki rozumiejących ten bełkot tylko potwierdzają tę tezę o potrzebie jasnych wytycznych. I z tego punktu widzenia inicjatywa p. G. Krzemienieckiego, sprowadzająca się do próby skonkretyzowania tego zagadnienia, zasługuje na nasze pełne wsparcie. Albowiem istnieje taka możliwość, że to jedno z ostatnich zdań z pisma do OSSWK o tym, że dla uniknięcia wyniku „N” z BT cyt. „… osoba sprowadzająca pojazd z zagranicy powinna uzyskać tzw. tablice wywozowe w państwie pochodzenia pojazdu. Jeżeli nie uzyskała takich tablic istnieje możliwość wnioskowania w kraju o czasową rejestrację pojazdu i tymczasowe tablice rejestracyjne…” nie wyczerpuje jeszcze całości zagadnienia wykonywania tzw. pierwszych BT zagranicznych i bez TR – być może.
III. Fatalny wynik kolejnej Kontroli.
Fatalny wynik kolejnej już Kontroli, ad których głowa boli. Tym razem dotyczy autobusów i ciężarówek w Małopolsce.
„Czwartek, 20 listopada (09:08)
39 mandatów i 8 odebranych dowodów rejestracyjnych to efekt zaledwie jednodniowej kontroli policyjnej na sądeckich drogach w Małopolsce. Skontrolowano 53 autobusy i 22 ciężarówki należące do lokalnych przewoźników.
Policjanci znaleźli wiele usterek. Aż 8 ze sprawdzonych busów nie nadawało się do jazdy, w związku z czym policjanci zatrzymali dowody rejestracyjne.
Dla 39 kierowców ta kontrola zakończyła się mandatem, a dla 11 pouczeniem. Oprócz tego policjanci stwierdzili zły stan techniczny pojazdów.
W związku z tak złymi wynikami kontroli, policjanci apelują do pasażerów, by informowali o jeździe przepełnionym lub niesprawnym busem. To może pomóc uniknąć w przyszłości tragedii.”
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-fatalny-wynik-kontroli-autobusow-i-ciezarowek,nId,1561057?dl=bezpieczenstwo-na-drogach#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome
A my pozdrawiamy tamtejszych właścicieli firm przewozowych i kolegów z tych SKP, które jako ostatnie zajmowały się tymi kontrolowanymi pojazdami.
Dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: branżowe organizacje, BRD, decyzje urzędnicze, Min. Nowak, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek