Odpowiedź z WK w Wodzisławiu Śląskim i Gorzowie Wielkopolskim.
Warto zapoznać się z tymi odpowiedziami, bo wynika z nich, że także Starostwo w Wodzisławiu Śląskim ma wykwalifikowana kadrę, podobnie jak w Radomiu[1]. Zapewne wielu z Was zauważy także, że wiele starostw unika odpowiedzi na pytanie o coroczne kontrole z TDT. A odpowiedź na pytanie, dlaczego (?), pozostawiam Waszej domyślności.
Ponadto na naszą uwagę zasługują zalecenie pokontrolne, które mogą przydać się w trakcie corocznej kontroli na Waszej SKP.
Ale poczytajcie sami:
I. Odpowiedź z Wodzisławia Śląskiego.
Nawiązując do zapytania z 30 września 2014 r. uprzejmie informuję:
1. Obecnie do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów prowadzonego przez Starostę Wodzisławskiego wpisanych jest 14 przedsiębiorców prowadzących 12 stacji kontroli pojazdów.
2. W roku 2014 r. Starosta Wodzisławski przeprowadził 8 kontroli przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. W ich wyniku wydano zalecenia pokontrolne dla 3 przedsiębiorców.
3. Najczęściej wydawano zalecenia pokontrolne dotyczące:
– zamieszczania w rejestrze badań technicznych informacji dotyczących rodzaju pojazdów zgodnie ze stanem faktycznym,
– wpisywania w rejestrze badań technicznych właściwego terminu następnych badań technicznych (zgodnego z zapisem w dowodzie rejestracyjnym oraz w wydanym zaświadczeniu),
– ustalania terminu następnego badania technicznego z uwzględnieniem zasad określonych w art. 81 ust. 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym (nieprzekraczanie terminu 5 lat od pierwszej rejestracji),
– wykonywania pomiaru światłości świateł drogowych przy podwyższonej prędkości obrotowej silnika,
– dokonywania obrotu kół dookoła zwrotnic podczas wykonywania badania.
4. W roku 2014 r. Starosta Wodzisławski nie wydał decyzji o cofnięciu uprawnień diagnoście.
5. W roku 2014 r. Starosta Wodzisławski wydał jedną decyzję o wykreśleniu przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. Decyzja została wydana na wniosek przedsiębiorcy, w związku z zakończeniem działalności gospodarczej.
6. Zadania kontrolne wynikające z art. 83b ustawy Prawo o ruchu drogowym wykonywane są samodzielnie przez upoważnionych pracowników Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim.
7. Starosta Wodzisławski nie organizuje cyklicznych spotkań z właścicielami i pracownikami kontrolowanych stacji. Konsultacje i odpowiedzi na ewentualne zapytania ze strony właścicieli lub pracowników stacji kontroli pojazdów udzielane są na bieżąco w godzinach pracy Starostwa Powiatowego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 8 2014
ODPOWIEDŹ Z WK
Odpowiedź z WK w Wodzisławiu Śląskim i Gorzowie Wielkopolskim.
Warto zapoznać się z tymi odpowiedziami, bo wynika z nich, że także Starostwo w Wodzisławiu Śląskim ma wykwalifikowana kadrę, podobnie jak w Radomiu[1]. Zapewne wielu z Was zauważy także, że wiele starostw unika odpowiedzi na pytanie o coroczne kontrole z TDT. A odpowiedź na pytanie, dlaczego (?), pozostawiam Waszej domyślności.
Ponadto na naszą uwagę zasługują zalecenie pokontrolne, które mogą przydać się w trakcie corocznej kontroli na Waszej SKP.
Ale poczytajcie sami:
I. Odpowiedź z Wodzisławia Śląskiego.
Nawiązując do zapytania z 30 września 2014 r. uprzejmie informuję:
– zamieszczania w rejestrze badań technicznych informacji dotyczących rodzaju pojazdów zgodnie ze stanem faktycznym,
– wpisywania w rejestrze badań technicznych właściwego terminu następnych badań technicznych (zgodnego z zapisem w dowodzie rejestracyjnym oraz w wydanym zaświadczeniu),
– ustalania terminu następnego badania technicznego z uwzględnieniem zasad określonych w art. 81 ust. 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym (nieprzekraczanie terminu 5 lat od pierwszej rejestracji),
– wykonywania pomiaru światłości świateł drogowych przy podwyższonej prędkości obrotowej silnika,
– dokonywania obrotu kół dookoła zwrotnic podczas wykonywania badania.
II. Odpowiedź z Gorzowa Wielkopolskiego.
I weekendowo pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/kadra-wk/
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa