Nowoczesny Warsztat, czyli niedzielne rozważania o tym, co jest warte przeczytania.
Wpadł mi w ręce nasz branżowy miesięcznik „Nowoczesny Warsztat” nr 4 (kwiecień 2014 r.). Piszę „nasz”, gdyż w przeszłości Szanowna Redakcja była uprzejma wielokrotnie wspierać nasze UDS[1]-owe przedsięwzięcia.[2] Od dawna, w wielu numerach znajduje się co najmniej jedna informacja o środowisku związanym z funkcjonowaniem SKP[3]. Tak było i tym razem . . . .
Z przyjemnością przeczytałem trafne spostrzeżenia na temat naszej „przyszłości młodzieżowej” i pilnej potrzeby intensyfikacji wszystkich procesów związanych z naszym szkolnictwem zawodowym, zawarte we wstępniaku Redaktora Mirosława Giecewicza.
Potem moją uwagę zwrócił raport usterkowości Dekry, który moim zdaniem nie zasługuje na tą czwartą szpaltę i powinien znaleźć się gdzieś na końcowej szpalcie tego miesięcznika.[4] Raport ten nie uwzględnia usterek wykrytych i usuwanych przez samych użytkowników pojazdów oraz stwierdzanych w „wolnych” warsztatach, a ich liczba jest na tyle duża, że stwierdzane tam usterki mogą podważyć każdy taki raport Dekry.
Na tej samej stronie znajduje się informacja o ubezpieczenia dla „anglika” (poniżej), w której wytknięto zaniedbania naszego resortu transportu polegające na tym, że „polski rząd nie przedstawił dowodu”, że dopuszczenie do ruchu w naszym Kraju „anglika” spowoduje zagrożenie dla BRD. A tego dowodu nie można było przedstawić, bo taki pojazd takiego zagrożenia nie powoduje. Jeśli już, to tylko kierujący takim pojazdem, ale to już całkiem inna para kaloszy . . .
Piszę o tym, bo w mienioną sobotę zadzwonił do mnie Kolega Stanisław z kujawsko-pomorskiego (pozdrawiam), z którym właśnie na ten temat dyskutowaliśmy uznając wspólnie, że większa stawka ubezpieczeniowa dla „anglików” poruszających się po naszych drogach ma sens.
W całym miesięczniku znajdują się ciekawe informacje o branżowych targach motoryzacyjnych. Zaraz potem moją uwagę zwrócił bardzo ciekawy artykuł o finale 20 Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej (patrz niżej ze zdjęciem Prezesa Sosnowskiego), w którym wzięło udział aż 221 uczniów. Dawno temu postulowałem nasze zaangażowanie się w ten Turniej, bo zwiększenie zakresu pytań o kwestie BRD[5] w aspekcie techniki motoryzacyjnej nie powinno stanowić jakiegoś wielkiego problemu. No, ale potem już mnie nie było w OSDS-ie[6], więc i temat współpracy z młodzieżą i dla młodzieży . . . . – upadł.
Zaś moją szczególną uwagę zwrócił wywiad, z którego dowiedziałem się o zmianach w Instytucie Transportu Samochodowego (ITS). W tej ważnej naszej branżowej instytucji nowym Dyrektorem został dr hab. inż. Marcin Ślęzak. Pan Dyrektor potwierdził, że ITS nadal prowadzi studia i analizy w zakresie badań technicznych pojazdów i urządzeń diagnostycznych.
Na naszą uwagę zasługuje cenna inicjatywa powołania Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
A poniżej wycinek tego wywiadu, gdzie Pan Dyrektor poleca „Patronat ITS”, gdzie dla właścicieli SKP oferowane jest wsparcie w zakresie „interpretacji przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów”. A mi osobiście zabrakło w tym wywiadzie informacji o ewentualnym wsparciu dla naszego środowiska insp. UDS-ów oraz o tym, jaką część rynku posiada „Patronat ITS-u”.
I wówczas pomyślałem, jako to szkoda, że na dzień dzisiejszy nikt nie oferuje wsparcia nam, insp. UDS-om. Bo na bezpłatnym seminarium organizowanym przez PZM-ot w Opolu dowiedziałem się o kolejnych przypadkach bezzasadnego odbierania uprawnień naszym Kolegom. Nikogo ten fakt szczególnie nie zainteresował, w tym uczestniczących członków OSDS. A jedynym ich usprawiedliwieniem może być fakt, że pokazali się z tej nieco bardziej aktywnej strony przekonując do wsparcia, zabierając głos w istotnych sprawach poruszanych przez prelegentów, rozdając gadżety reklamowe.
Organizacja, z którą wiązaliśmy tyle nadziei, jeszcze niedawno bawiła się w interpretacje prawne i brylowanie po salonach oraz po internetowych forach. Więc zaświeciła iskierka nadziei, że może coś jeszcze się na lepsze zmieni.
Dziadek Piotra
[1] UDS, to zatrudniony na SKP inspektor Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] Np. bezpłatnie umieszczano anonse o naszych wcześniejszych zjazdach w Leszczynku, gmina Kutno.
[3] SKP, to miejsce pracy inspektora UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów, na której wykonuje się BT.
[4] choć zdaję sobie sprawę, że to może być trudne w przypadku sponsorów.
[5] BRD, to skrót: Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.
[6] OSDS, to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które powstało 1 lipca 2012 r.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 12 2014
NOWOCZESNY WARSZTAT
Nowoczesny Warsztat, czyli niedzielne rozważania o tym, co jest warte przeczytania.
Wpadł mi w ręce nasz branżowy miesięcznik „Nowoczesny Warsztat” nr 4 (kwiecień 2014 r.). Piszę „nasz”, gdyż w przeszłości Szanowna Redakcja była uprzejma wielokrotnie wspierać nasze UDS[1]-owe przedsięwzięcia.[2] Od dawna, w wielu numerach znajduje się co najmniej jedna informacja o środowisku związanym z funkcjonowaniem SKP[3]. Tak było i tym razem . . . .
Z przyjemnością przeczytałem trafne spostrzeżenia na temat naszej „przyszłości młodzieżowej” i pilnej potrzeby intensyfikacji wszystkich procesów związanych z naszym szkolnictwem zawodowym, zawarte we wstępniaku Redaktora Mirosława Giecewicza.
Potem moją uwagę zwrócił raport usterkowości Dekry, który moim zdaniem nie zasługuje na tą czwartą szpaltę i powinien znaleźć się gdzieś na końcowej szpalcie tego miesięcznika.[4] Raport ten nie uwzględnia usterek wykrytych i usuwanych przez samych użytkowników pojazdów oraz stwierdzanych w „wolnych” warsztatach, a ich liczba jest na tyle duża, że stwierdzane tam usterki mogą podważyć każdy taki raport Dekry.
Na tej samej stronie znajduje się informacja o ubezpieczenia dla „anglika” (poniżej), w której wytknięto zaniedbania naszego resortu transportu polegające na tym, że „polski rząd nie przedstawił dowodu”, że dopuszczenie do ruchu w naszym Kraju „anglika” spowoduje zagrożenie dla BRD. A tego dowodu nie można było przedstawić, bo taki pojazd takiego zagrożenia nie powoduje. Jeśli już, to tylko kierujący takim pojazdem, ale to już całkiem inna para kaloszy . . .
Piszę o tym, bo w mienioną sobotę zadzwonił do mnie Kolega Stanisław z kujawsko-pomorskiego (pozdrawiam), z którym właśnie na ten temat dyskutowaliśmy uznając wspólnie, że większa stawka ubezpieczeniowa dla „anglików” poruszających się po naszych drogach ma sens.
W całym miesięczniku znajdują się ciekawe informacje o branżowych targach motoryzacyjnych. Zaraz potem moją uwagę zwrócił bardzo ciekawy artykuł o finale 20 Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Samochodowej (patrz niżej ze zdjęciem Prezesa Sosnowskiego), w którym wzięło udział aż 221 uczniów. Dawno temu postulowałem nasze zaangażowanie się w ten Turniej, bo zwiększenie zakresu pytań o kwestie BRD[5] w aspekcie techniki motoryzacyjnej nie powinno stanowić jakiegoś wielkiego problemu. No, ale potem już mnie nie było w OSDS-ie[6], więc i temat współpracy z młodzieżą i dla młodzieży . . . . – upadł.
Zaś moją szczególną uwagę zwrócił wywiad, z którego dowiedziałem się o zmianach w Instytucie Transportu Samochodowego (ITS). W tej ważnej naszej branżowej instytucji nowym Dyrektorem został dr hab. inż. Marcin Ślęzak. Pan Dyrektor potwierdził, że ITS nadal prowadzi studia i analizy w zakresie badań technicznych pojazdów i urządzeń diagnostycznych.
Na naszą uwagę zasługuje cenna inicjatywa powołania Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
A poniżej wycinek tego wywiadu, gdzie Pan Dyrektor poleca „Patronat ITS”, gdzie dla właścicieli SKP oferowane jest wsparcie w zakresie „interpretacji przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów”. A mi osobiście zabrakło w tym wywiadzie informacji o ewentualnym wsparciu dla naszego środowiska insp. UDS-ów oraz o tym, jaką część rynku posiada „Patronat ITS-u”.
I wówczas pomyślałem, jako to szkoda, że na dzień dzisiejszy nikt nie oferuje wsparcia nam, insp. UDS-om. Bo na bezpłatnym seminarium organizowanym przez PZM-ot w Opolu dowiedziałem się o kolejnych przypadkach bezzasadnego odbierania uprawnień naszym Kolegom. Nikogo ten fakt szczególnie nie zainteresował, w tym uczestniczących członków OSDS. A jedynym ich usprawiedliwieniem może być fakt, że pokazali się z tej nieco bardziej aktywnej strony przekonując do wsparcia, zabierając głos w istotnych sprawach poruszanych przez prelegentów, rozdając gadżety reklamowe.
Organizacja, z którą wiązaliśmy tyle nadziei, jeszcze niedawno bawiła się w interpretacje prawne i brylowanie po salonach oraz po internetowych forach. Więc zaświeciła iskierka nadziei, że może coś jeszcze się na lepsze zmieni.
Dziadek Piotra
[1] UDS, to zatrudniony na SKP inspektor Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] Np. bezpłatnie umieszczano anonse o naszych wcześniejszych zjazdach w Leszczynku, gmina Kutno.
[3] SKP, to miejsce pracy inspektora UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów, na której wykonuje się BT.
[4] choć zdaję sobie sprawę, że to może być trudne w przypadku sponsorów.
[5] BRD, to skrót: Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.
[6] OSDS, to Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych, które powstało 1 lipca 2012 r.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: angliki, branżowe wydawnictwa, BRD, resort transportu, rola Zarządu OSDS, STM