Jak pamiętamy, ta Dyrektywa stanowi, że nasze BT wykonywane na SKP, to część szerszego systemu mającego zagwarantować, aby pojazdy spełniały normy z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego oraz BRD.
Więc popatrzmy/poczytajmy dalej, o czym jest w tym rewolucyjnym dokumencie, np.:
(19) znaczenie BRD powoduje, że „nie należy uniemożliwiać (…) na zasadzie dobrowolności dodatkowych badań …”. Realizacje tego punktu Dyrektywy stoi w sprzeczności z dotychczasową praktyka inspektorów TDT, którzy nie widząc tego ewidentnego związku z BRD zakazują nam wszelkich dodatkowych sprawdzeń.
(24) mamy uznawać BT wykonane w innych krajach UE, także w odniesieniu do potrzeby przerejestrowania pojazdu. Pozostaje nam jedynie możliwość sprawdzenia/weryfikowania dokumentu obcego „świadectwa zdatności” (np. Brief-u) i VIN-u. A jeśli ma być jakieś dodatkowe BT, to tylko na zasadach określonych w Dyrektywie. Tak więc, z momentem wejścia tej Dyrektywy w życie, wiele dziś wykonywanych tzw. „pierwszych BT” będzie bezzasadnych (bezprawnych?).
(25) oszustwo polegające na fałszowaniu przebiegu będzie podlegało sankcji karnej. W świetle tego nowego zapisu i dotychczasowej praktyki na wielu SKP należy mieć na uwadze, że wielu naszych Kolegów może także teoretycznie (!) odpowiadać za współudział w takim oszustwie (pomocnictwo).
(26) każde BT, a także tzw. „sprawdzenie” w dotychczasowej formie, musi kończyć się określeniem wyniku BT (czego na dzień dzisiejszy nie wykonujemy w przypadku sprawdzeń). Tak więc nadal sprawdzamy, ale tym razem już wpisujemy do rejestrów takie sprawdzenia.
(29) konserwacja i kalibracja urządzeń kontrolno-pomiarowych na SKP powinna być przeprowadzana w terminach ustalonych przez producenta lub wskazana przez stosowne urzędy danego państwa. Z tego punktu Dyrektywy wynika, że jest nowy „torcik” do podziału dla części branżowych firm. I tylko od producentów lub urzędników będzie zależało, jakie to będą nasze dodatkowe koszty. Więc jedyna nadzieja na ograniczenie tych przyszłych kosztów to nasze branżowe organizacje (PISKP i . . .- ?) i miłosierdzie urzędników (?).
(30) będzie możliwość stosowania alternatywnych urządzeń kontrolno-pomiarowych, co było przedmiotem dyskusji i ostatecznym postulatem na naszej Konferencji Transportowej w Legnicy. Tym samym definitywnie kończy się okres, gdy lista urządzeń była jedna/jedyna i ostatecznie zamknięta.
(31) Dyrektywa ta „wyłącza za swego zakresu stosowania usługi świadczone w interesie ogólnym w dziedzinie transportu”, pozostawiając dla naszej branży tylko i wyłącznie działalność kontrolną. Tym samym postulat dużej części naszych Kolegów (wbrew stanowisku wielu pracodawców) pt. „żadnych dodatkowych usług na SKP” nabiera realnych kształtów.
(32) dla niektórych ciekawy może być ten zapis o tym, że SKP „powinny zapewnić obiektywność i wysoką jakość BT”. Ale o tem, jak to osiągnąć, to nieco później, czyli potem.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 27 2014
DYREKTYWA
Dyrektywa – nasza przyszłość.
Niedawno pisałem o tym, że nadchodzi rewolucja za sprawą Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/45/UE z dnia 3 kwietnia 2014 r., patrz: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/rewolucja-nadchodzi/
Jak pamiętamy, ta Dyrektywa stanowi, że nasze BT wykonywane na SKP, to część szerszego systemu mającego zagwarantować, aby pojazdy spełniały normy z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego oraz BRD.
Więc popatrzmy/poczytajmy dalej, o czym jest w tym rewolucyjnym dokumencie, np.:
A teraz pozdrawiam
i do weekendowego odpoczynku namawiam.
Dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)