Kiedyś, dawno temu, trafił mi się DR przyczepy pow. 3,5 dmc[2], która nie była, Nie Była rolnicza.
A moją ciekawość wzbudziły dwuletnie terminy kolejnych OBT[3]. Jak pamiętam, były to cztery pieczątki po dwa lata, więc razem 8 lat (słownie: osiem).
Być może były to fałszywe pieczątki, choć z rozmowy z nowymi posiadaczami tego DR to nie wynikało….
Być może ten fakt powinni wychwycić urzędnicy corocznie kontrolujący tę OSKP, bo przecież przeglądają nasze bazy danych, być może.
Być może ten nasz dolnośląski Kolega, który dawał te terminy w tym DR nie był od bardzo wielu lat na szkoleniu i nie wie o tym, że na dwa lata, to tylko „rolnicze”, być może.
Być może tekie przypadki powinni wyłapywać policjancie w czasie drogowych kontroli (gdyby się na tym znalli?), być może.
Być może nasze oprogramowania nie powinny pozwalać na takie „numery”, być może.
Być może, że posiadacz tego DR był zaprzyjaźniony z insp. UDS[4]-em, który „grzecznościowo” wydłużał mu terminy OBT, być może.
Być może wysyłanie naszych plików do Cepik-u powinno wiązać się z ich weryfikacją pod kątem zgodności z przepisami, być może.
I niech mnie nikt nie pyta w jakim to było mieście i na jakiej SKP, bo już nie pamiętam.
A nowi posiadacze tego DR chcieli skrócić okres posiadanego OBT i zrobić kolejne OBT, ale już tylko na rok. W związku z tym, że pracowałem wówczas na P-SKP[5], to pozostało mi tylko doradzić im, aby udali się na O-SKP, bo przyczepa była pow. 3,5 dmc.
Ale moje zainteresowanie wzbudziło zagadnienie, dlaczego chcieli skrócić sobie ten posiadany okres ostatniego dwuletniego OBT (?).
Okazało się, że nabyli tę przyczepę i chcieli ją przerejestrować. A pracownicy WK zorientowali się, że te dwuletnie terminy są w tym przypadku bezprawne i – nie zatrzymując tego DR w celu wyjaśnienia sprawy – polecili im dokonać ponownego, ale już prawidłowego OBT (i dlatego zjawili się wówczas na mojej P-SKP) . . .
A nasz kolega insp. UDS . . ., gdzieś na terenie Dolnego Śląska . . ., nadal wklepuje dwuletnie terminy każdej przyczepie . . . .
A ja się zastanawiam, kto tu bardziej, a kto najbardziej zawinił?
II. Niewiarygodne postępowanie TDT.
A z całej plejady innych i mniej ważnych argumentów i tym, że TDT powinien być odsunięty od egzaminowania do naszego zawodu, przytaczam jeszcze ten oto, że to TDT przyjmuje do naszego zawodu, aby następnie w czasie corocznych kontroli inicjować wobec tych przyjętych już (wpuszczonych?) insp. UDS-ów postępowania administracyjne o odebranie uprawnień (sic!).
Nasze stare przysłowie mówi, że „kto daje i odbiera w piekle się poniewiera”. Czy Wy Drodzy Koledzy i TP Czytelnicy nie widzicie w tym absurdu?
Czy nie należy wszcząć takiego postępowania (o odebranie uprawnień) wobec TDT za niską jakość kadr, która zasilają nasze szeregi?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 10 2014
NIEWIARYGODNE
Choć niewiarygodne, to w naszej branży możliwe i modne (?).
I. Niewiarygodne (?) wpisy w DR[1].
Kiedyś, dawno temu, trafił mi się DR przyczepy pow. 3,5 dmc[2], która nie była, Nie Była rolnicza.
A moją ciekawość wzbudziły dwuletnie terminy kolejnych OBT[3]. Jak pamiętam, były to cztery pieczątki po dwa lata, więc razem 8 lat (słownie: osiem).
Być może były to fałszywe pieczątki, choć z rozmowy z nowymi posiadaczami tego DR to nie wynikało….
Być może ten fakt powinni wychwycić urzędnicy corocznie kontrolujący tę OSKP, bo przecież przeglądają nasze bazy danych, być może.
Być może ten nasz dolnośląski Kolega, który dawał te terminy w tym DR nie był od bardzo wielu lat na szkoleniu i nie wie o tym, że na dwa lata, to tylko „rolnicze”, być może.
Być może tekie przypadki powinni wyłapywać policjancie w czasie drogowych kontroli (gdyby się na tym znalli?), być może.
Być może nasze oprogramowania nie powinny pozwalać na takie „numery”, być może.
Być może, że posiadacz tego DR był zaprzyjaźniony z insp. UDS[4]-em, który „grzecznościowo” wydłużał mu terminy OBT, być może.
Być może wysyłanie naszych plików do Cepik-u powinno wiązać się z ich weryfikacją pod kątem zgodności z przepisami, być może.
I niech mnie nikt nie pyta w jakim to było mieście i na jakiej SKP, bo już nie pamiętam.
A nowi posiadacze tego DR chcieli skrócić okres posiadanego OBT i zrobić kolejne OBT, ale już tylko na rok. W związku z tym, że pracowałem wówczas na P-SKP[5], to pozostało mi tylko doradzić im, aby udali się na O-SKP, bo przyczepa była pow. 3,5 dmc.
Ale moje zainteresowanie wzbudziło zagadnienie, dlaczego chcieli skrócić sobie ten posiadany okres ostatniego dwuletniego OBT (?).
Okazało się, że nabyli tę przyczepę i chcieli ją przerejestrować. A pracownicy WK zorientowali się, że te dwuletnie terminy są w tym przypadku bezprawne i – nie zatrzymując tego DR w celu wyjaśnienia sprawy – polecili im dokonać ponownego, ale już prawidłowego OBT (i dlatego zjawili się wówczas na mojej P-SKP) . . .
A nasz kolega insp. UDS . . ., gdzieś na terenie Dolnego Śląska . . ., nadal wklepuje dwuletnie terminy każdej przyczepie . . . .
A ja się zastanawiam, kto tu bardziej, a kto najbardziej zawinił?
II. Niewiarygodne postępowanie TDT.
A z całej plejady innych i mniej ważnych argumentów i tym, że TDT powinien być odsunięty od egzaminowania do naszego zawodu, przytaczam jeszcze ten oto, że to TDT przyjmuje do naszego zawodu, aby następnie w czasie corocznych kontroli inicjować wobec tych przyjętych już (wpuszczonych?) insp. UDS-ów postępowania administracyjne o odebranie uprawnień (sic!).
Nasze stare przysłowie mówi, że „kto daje i odbiera w piekle się poniewiera”. Czy Wy Drodzy Koledzy i TP Czytelnicy nie widzicie w tym absurdu?
Czy nie należy wszcząć takiego postępowania (o odebranie uprawnień) wobec TDT za niską jakość kadr, która zasilają nasze szeregi?
Pyta i pozdrawia
Piotra dziadzia
[1] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[2] Dmc, to dopuszczalna masa całkowita pojazdu.
[3] OBT, to okresowe badanie techniczne pojazdu wykonywane przez insp. UDS-a na SKP.
[4] UDS, to pracownik SKP, czyli insp. Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[5] P-SKP, to Podstawowa Stacja Kontroli Pojazdów, wykonująca BT do 3,5 ton dmc.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, praca diagnosty, rola starostwa, rola TDT