A ja się zastanawiam, dlaczego inne organizacje nie są w stanie otrzymać takiego zaproszenia, np. SITK RP?
To poniższe zaproszenie wpłynęło na ręce Prezesa SPCMiP Antoniego Dąbrowskiego, którego znamy i podziwiamy za otwartość, z jaką realizuje swoje cele. A o tym, że robi to umiejętnie, przemyślanie i skutecznie (!), niech świadczy to zaproszenie do prac przy zmianach obowiazującego nas PoRD, czyli . . . – gdzieś tam coś w tym kierunku zrobili i cel swój osiągnąć potrafili.
A ja zastanawiam się, dlaczego inne nasze organizacje branżowe nie uczestnicza w takich pracach. I mam tu na myśli takie nasze organizacje, które posiadają olbrzymi dorobek w zakresie problematyki motoryzacyjnej, jak np. SITK RP.
Przecież problematyka komunikacyjna, zawarta też w nazwie naszego szacownego Stowarzyszenia wskazuje, że każda zmiana PoRD – w najszerszym możliwym zakresie – jest lub będzie jej bliska. Uważam, że SITK RP jest wręcz predystynowane do takich prac, z uwagi na komunikacyjne doświadczenie członków oraz ich kierunkowe wykształcenie. Tak szerokiego członkowskiego zaplecza w naszej branży nie posiadają inne podobne (i kanapowe) organizcje i stowarzyszenia, które dziwnym zrządzeniem losu uczestniczą w tych i podobnych konsulatacjach resortu transportu.
Więc jak to się stało, że SITK RP nie uczestniczy w tych konsulatacjach?
Dlaczego inni mogą, np. SIMP, a my nie?
Przecież szerokie grono konsultacyjne w niczym nie zagraża sprawie poprawy PoRD, a wręcz przeciwnie! Czym szersze gremium wyrazi akceptację dla nowego kształtu tego prawa, tym większe prawdopodobienstwo społecznej akceptacji.
To szerokie gremium konsultacyjne to także szansa, że będzie ono lepiej napisane.
A wracając do pytania, dlaczego SITK RP nie uczestniczy w tych i podobnych konsultacjach, to możliwych odpowiedzi jest kilka. Na ten przykład: w centrali nie potrafią napisać w tej sprawie pisma, a może Oddziały nie chcą, a może nie wiedzą, że takie konsultacje sie toczą? A może nie widzą w tym interesu dla swoich członków?
Więc, na wszelki wypadek wyjaśniam, że członkami SITK RP jest bardzo wielu inspektorów UDS-ów, właścicieli SKP, rzeczoznawców samochodowych oraz innych osób, żywotnie zainteresowanych właściwym funkcjonowaniem naszej branży (np. ośrodki szkoleniowe, samorządowe firmy komunikacyjne, niektóre ASO lub warsztaty współpracujące z daną SKP). Tym samym, zawsze wówczas, gdy rozmowy dotyczą nowego kształtu Prawa o Ruchu Drogowym (PoRD), to udział SITK RP w podobnych ministerialnych konsulatacjach jest konieczny i niezbędny. I już nie będę wspominał o tym, że istnieją Koła Diagnostów Samochodowych lub jak wiele oddziałów SITK RP posiada Koła/Sekcje BRD.
I kierując się tym przesłaniem proszę Kolegów ze wszystkich naszych Oddziałów SITK, począwszy od Łodzi, poprzez Kraków i Wałbrzych do Warszawy i Krosna – nie prześpijcie tego wydarzenia. Bo spanie jest typowe dla urzędników resortu transportu, a u nas w SITK nie śpi nikt!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 8 2014
ZAPROSZENIE NA KONSULTACJE
Zaproszenie na konsulatacje wpłynęło do SPCMiP.
A ja się zastanawiam, dlaczego inne organizacje nie są w stanie otrzymać takiego zaproszenia, np. SITK RP?
To poniższe zaproszenie wpłynęło na ręce Prezesa SPCMiP Antoniego Dąbrowskiego, którego znamy i podziwiamy za otwartość, z jaką realizuje swoje cele. A o tym, że robi to umiejętnie, przemyślanie i skutecznie (!), niech świadczy to zaproszenie do prac przy zmianach obowiazującego nas PoRD, czyli . . . – gdzieś tam coś w tym kierunku zrobili i cel swój osiągnąć potrafili.
A ja zastanawiam się, dlaczego inne nasze organizacje branżowe nie uczestnicza w takich pracach. I mam tu na myśli takie nasze organizacje, które posiadają olbrzymi dorobek w zakresie problematyki motoryzacyjnej, jak np. SITK RP.
Przecież problematyka komunikacyjna, zawarta też w nazwie naszego szacownego Stowarzyszenia wskazuje, że każda zmiana PoRD – w najszerszym możliwym zakresie – jest lub będzie jej bliska. Uważam, że SITK RP jest wręcz predystynowane do takich prac, z uwagi na komunikacyjne doświadczenie członków oraz ich kierunkowe wykształcenie. Tak szerokiego członkowskiego zaplecza w naszej branży nie posiadają inne podobne (i kanapowe) organizcje i stowarzyszenia, które dziwnym zrządzeniem losu uczestniczą w tych i podobnych konsulatacjach resortu transportu.
Więc jak to się stało, że SITK RP nie uczestniczy w tych konsulatacjach?
Dlaczego inni mogą, np. SIMP, a my nie?
Przecież szerokie grono konsultacyjne w niczym nie zagraża sprawie poprawy PoRD, a wręcz przeciwnie! Czym szersze gremium wyrazi akceptację dla nowego kształtu tego prawa, tym większe prawdopodobienstwo społecznej akceptacji.
To szerokie gremium konsultacyjne to także szansa, że będzie ono lepiej napisane.
A wracając do pytania, dlaczego SITK RP nie uczestniczy w tych i podobnych konsultacjach, to możliwych odpowiedzi jest kilka. Na ten przykład: w centrali nie potrafią napisać w tej sprawie pisma, a może Oddziały nie chcą, a może nie wiedzą, że takie konsultacje sie toczą? A może nie widzą w tym interesu dla swoich członków?
Więc, na wszelki wypadek wyjaśniam, że członkami SITK RP jest bardzo wielu inspektorów UDS-ów, właścicieli SKP, rzeczoznawców samochodowych oraz innych osób, żywotnie zainteresowanych właściwym funkcjonowaniem naszej branży (np. ośrodki szkoleniowe, samorządowe firmy komunikacyjne, niektóre ASO lub warsztaty współpracujące z daną SKP). Tym samym, zawsze wówczas, gdy rozmowy dotyczą nowego kształtu Prawa o Ruchu Drogowym (PoRD), to udział SITK RP w podobnych ministerialnych konsulatacjach jest konieczny i niezbędny. I już nie będę wspominał o tym, że istnieją Koła Diagnostów Samochodowych lub jak wiele oddziałów SITK RP posiada Koła/Sekcje BRD.
I kierując się tym przesłaniem proszę Kolegów ze wszystkich naszych Oddziałów SITK, począwszy od Łodzi, poprzez Kraków i Wałbrzych do Warszawy i Krosna – nie prześpijcie tego wydarzenia. Bo spanie jest typowe dla urzędników resortu transportu, a u nas w SITK nie śpi nikt!
I pozdrawiam, także wszystkich Kolegów z SITK
dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: branżowe organizacje, BRD, decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, SIMP, SITK, SPCMiP