Sprawa ta jest o tyle ciekawa, że usłyszało w niej zarzuty aż pięciu UDS-ów z tej jednej sanockiej OSKP.
Jak poinformował mnie przemiły rzecznik tamtejszej Prokuratury, to zarzutami objęto naszych kolegów w całej palecie wiekowej, począwszy od młodego i głupiego rocznika 1979, poprzez rocznik 71 i 70, do rocznika 65 i 55, czyli z siwą głową, co (jak widać) nie zawsze oznacza mądrość.
Generalnie zarzuty dotyczyły popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy z art. 271 § 1 kk.
Rekordziście przypisano 20 czynów polegających na „wirtualnym” BT, czyli stempel bez pojazdu. Pozostali mieli po kilka takich czynów, a jeden z nich tylko „zasłużył?” na jeden taki czyn (?).
A sprawę tę wykryła w 2012 r. tamtejsza Policja w wyniku obserwacji (prawdopodobnie elektronicznej – wideorejestrator), czyli po wcześniejszym donosie jednego z „obdarowanych?” taką pieczątką. A w całej tej sanockiej aferze niewątpliwie pomógł system kamer funkcjonujący na terenie komunalnej firmy posiadającej tę Okręgową Stację Kontroli Pojazdów.
Wobec dwóch skazanych zarzuty już się uprawomocniły, zaś trójka pozostałych miała sprawy wyłączone do odrębnego postępowania, więc wyrok wobec nich jeszcze się nie uprawomocnił, bo zapadł przed paroma dniami.
I tak, od wyroku do wyroku:
1/ jeden rok pozb. wolności z warunk. zawieszeniem na 2 lata + grzywna 2 tys. zł,
2/ jeden rok i 8 m-cy w zawieszeniu na 3 lata + grzywna 1.500 zł,
3/ jak wyżej
4/ 1 rok pozbaw. woln. z warunkowym zawieszeniem na 3 lata + 1.200 zł grzywny,
5/ 6 m-cy pozbawienia woln. z warunk. zawieszeniem na 2 lata + 1.200 zł grzywny.
W powyższej sprawie pozwoliłem sobie porozmawiać z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji (WK) w tamtejszym Starostwie, który poinformował mnie, że osobiście zna wszystkich tych (swoich?) gagatków. Muszę Wam się przyznać, że dawno nie miałem przyjemności przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem, który jest tak doskonale zorientowany w naszych zagadnieniach – pełny profesjonalizm. Rozumieliśmy się w przysłowiowe „pół słowa” – przynajmniej ja miałem takie odczucie. I w te kilka minut naszej rozmowy dotknęliśmy wszystkich naszych najważniejszych tematów branżowych.
Jak zapewne się domyślacie, to pytałem o perspektywy dla tych naszych kolegów w zakresie dalszych niekonstytucyjnych kroków związanych z art. 84 ust. 3 PoRD[1] oraz z możliwością wdrożenia postępowania administracyjnego, związanego z zamknięciem tej OSKP, na której pracowali.
No cóż . . ., decyzje nie zapadły, gdyż jeszcze nie wpłynęły pisma z Sądu o wyrokach skazujących (miejmy nadzieję, że nigdy nie wpłyną). Ale prawdopodobieństwa 5 lat bez możliwości wykonywania naszego zawodu UDS[2]-a jest bardzo, Bardzo wysokie. To prawdopodobieństwo jest tak wysokie, gdyż swoim zachowaniem ewidentnie naruszyli zasady BRD[3] „klepiąc” bez sprawdzania stanu technicznego.
Ale jest też jeszcze jedna informacja, z którą dziś zamierzałem się z Wami podzielić na prośbę jednego z naszych Kolegów.
Ta sprawa to postępowanie karne (prokuratorskie lub policyjne) wobec jednego z naszych Kolegów, który zrobił tzw. „pierwsze” BT pojazdu sprowadzonego z zagranicy na „fałszywych?” TR.
Sprawa ta prawdopodobnie wyszła w trakcie zwykłej kontroli drogowej, gdy okazało się, że kierujący posiada:
nieaktualny „brief” (wyrejestrowany),
plastikowe TR (tablice rejestracyjne) oraz
pozytywne zaświadczenie z pierwszego BT (badania technicznego pojazdu).
Podobno (?) kierujący otrzymał tylko 500 zł za poruszanie się bez właściwych TR, zaś nasz Kolega otrzymał to niesprawiedliwe (!?) postępowanie karne . . . (sic!), które przecież nie musi być ostatnim postępowaniem . . . . . .
Nie udało mi się tej sprawy wyjaśnić i przybliżyć Wam. Mam nadzieję, że uda mi się ta sztuka w ciągu kilku najbliższych dni.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 10 2014
OD WYROKU DO WYROKU
Od wyroku do wyroku – nie tylko w Sanoku.
Sprawa ta jest o tyle ciekawa, że usłyszało w niej zarzuty aż pięciu UDS-ów z tej jednej sanockiej OSKP.
Jak poinformował mnie przemiły rzecznik tamtejszej Prokuratury, to zarzutami objęto naszych kolegów w całej palecie wiekowej, począwszy od młodego i głupiego rocznika 1979, poprzez rocznik 71 i 70, do rocznika 65 i 55, czyli z siwą głową, co (jak widać) nie zawsze oznacza mądrość.
Generalnie zarzuty dotyczyły popełnienia przestępstwa poświadczenia nieprawdy z art. 271 § 1 kk.
Rekordziście przypisano 20 czynów polegających na „wirtualnym” BT, czyli stempel bez pojazdu. Pozostali mieli po kilka takich czynów, a jeden z nich tylko „zasłużył?” na jeden taki czyn (?).
A sprawę tę wykryła w 2012 r. tamtejsza Policja w wyniku obserwacji (prawdopodobnie elektronicznej – wideorejestrator), czyli po wcześniejszym donosie jednego z „obdarowanych?” taką pieczątką. A w całej tej sanockiej aferze niewątpliwie pomógł system kamer funkcjonujący na terenie komunalnej firmy posiadającej tę Okręgową Stację Kontroli Pojazdów.
Wobec dwóch skazanych zarzuty już się uprawomocniły, zaś trójka pozostałych miała sprawy wyłączone do odrębnego postępowania, więc wyrok wobec nich jeszcze się nie uprawomocnił, bo zapadł przed paroma dniami.
I tak, od wyroku do wyroku:
1/ jeden rok pozb. wolności z warunk. zawieszeniem na 2 lata + grzywna 2 tys. zł,
2/ jeden rok i 8 m-cy w zawieszeniu na 3 lata + grzywna 1.500 zł,
3/ jak wyżej
4/ 1 rok pozbaw. woln. z warunkowym zawieszeniem na 3 lata + 1.200 zł grzywny,
5/ 6 m-cy pozbawienia woln. z warunk. zawieszeniem na 2 lata + 1.200 zł grzywny.
W powyższej sprawie pozwoliłem sobie porozmawiać z Naczelnikiem Wydziału Komunikacji (WK) w tamtejszym Starostwie, który poinformował mnie, że osobiście zna wszystkich tych (swoich?) gagatków. Muszę Wam się przyznać, że dawno nie miałem przyjemności przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem, który jest tak doskonale zorientowany w naszych zagadnieniach – pełny profesjonalizm. Rozumieliśmy się w przysłowiowe „pół słowa” – przynajmniej ja miałem takie odczucie. I w te kilka minut naszej rozmowy dotknęliśmy wszystkich naszych najważniejszych tematów branżowych.
Jak zapewne się domyślacie, to pytałem o perspektywy dla tych naszych kolegów w zakresie dalszych niekonstytucyjnych kroków związanych z art. 84 ust. 3 PoRD[1] oraz z możliwością wdrożenia postępowania administracyjnego, związanego z zamknięciem tej OSKP, na której pracowali.
No cóż . . ., decyzje nie zapadły, gdyż jeszcze nie wpłynęły pisma z Sądu o wyrokach skazujących (miejmy nadzieję, że nigdy nie wpłyną). Ale prawdopodobieństwa 5 lat bez możliwości wykonywania naszego zawodu UDS[2]-a jest bardzo, Bardzo wysokie. To prawdopodobieństwo jest tak wysokie, gdyż swoim zachowaniem ewidentnie naruszyli zasady BRD[3] „klepiąc” bez sprawdzania stanu technicznego.
Ale jest też jeszcze jedna informacja, z którą dziś zamierzałem się z Wami podzielić na prośbę jednego z naszych Kolegów.
Ta sprawa to postępowanie karne (prokuratorskie lub policyjne) wobec jednego z naszych Kolegów, który zrobił tzw. „pierwsze” BT pojazdu sprowadzonego z zagranicy na „fałszywych?” TR.
Sprawa ta prawdopodobnie wyszła w trakcie zwykłej kontroli drogowej, gdy okazało się, że kierujący posiada:
Podobno (?) kierujący otrzymał tylko 500 zł za poruszanie się bez właściwych TR, zaś nasz Kolega otrzymał to niesprawiedliwe (!?) postępowanie karne . . . (sic!), które przecież nie musi być ostatnim postępowaniem . . . . . .
Nie udało mi się tej sprawy wyjaśnić i przybliżyć Wam. Mam nadzieję, że uda mi się ta sztuka w ciągu kilku najbliższych dni.
Więc pozdrawiam serdecznie,
Bo kolejny dzień zapowiada się bardzo słonecznie
Dziadek Piotra
[1] PoRD, to ustawa Prawo o Ruchu Drogowym,
[2] UDS, to pracownik SKP po państwowym egzaminie, czyli Uprawniony Diagnosta
[3] BRD, to popularny skrót słów „Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego”
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, kodeks karny, rola starostwa, wyrok sądu