Mam nadzieję, że się nie pogniewacie, gdy raz po raz będę wracał do naszej branżowej Konferencji w Legnicy, której głównym organizatorem był SITK RP – Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy.
Wypada jednak dokończyć informację o tym, kto był i co mówił. Zacząć należy od tego, że od samego początku naszych obrad sala była wypełniona po brzegi, więc nasi Szanowni Prelegenci mieli do kogo mówić.
A w gronie uważnie przysłuchujących się uczestników debaty byli nie tylko nasi Koledzy z Wrocławia i Legnicy (oraz bliższej i dalszej okolicy), właściciele Stacji Kontroli Pojazdów oraz firm transportowych, które takie SKP posiadają, jak np. Panowie Prezesi PKS i MZK w Legnicy. Bo w pewnym momencie do grona naszych uczestników dołączył p. Prezes PZM-ot z Wrocławia, któremu podlegają SKP od Wrocławia, poprzez Jelenią i Zieloną Górę oraz Lubin, do Gorzowa.
Wspominałem już wcześniej p. Prezesa Piotra Gębisia, który przyjechał do nas aż z Tarnowa. Ale podobnym naszym rekordzistą był p. Prezes Rafał Sosnowski, uczestnik niedawnej tzw. „grupy roboczej” ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, który przyjechał do nas aż z Trójmiasta. Swoje bardzo interesujące i ekspresyjne wystąpienie rozpoczął od przypomnienia przykrego przypadku na jednej SKP, gdzie w ciągu trzech dni dokonano 67 „wirtualnych” BT, czyli bez pojazdu. Pan Prezes generalnie skupił się na problematyce BT w świetle statystyki, okraszając to naszymi branżowymi ciekawostkami (np.: w 30% pojazdów polskich na terenie Anglii stwierdzono usterki).
A wnioski płynące z tego wystąpienia były jasne i oczywiste: wzrost ilości „N”-egatywnych BT natychmiast powoduje odwrotnie proporcjonalną zależność, czyli spadek ilości tych badań na takiej SKP.
Zależność tę widać wyraźnie, tak w odniesieniu do statystycznych badań:
na małej ilości kliku SKP, gdzie występuje natychmiastowa i silna zależność,
jak i dla takich badań w odniesieniu do całej aglomeracji Gdańska, gdzie ten niekorzystny dla takich SKP efekt występuje z pewnym opóźnieniem, jest procentowo słabszy, ale nadal wyraźny i widoczny. Równocześnie w widoczny sposób zaobserwowano statystyczny wzrost ilości BT w okolicach Gdańska (sic!).
I choć już nikt nie pamięta, kto pierwszy podniósł ideę „N”-rejestru, to wszyscy zgodzili się z pilną potrzebą jego natychmiastowego wdrożenia. Temat ten korelował z podniesioną kwestia ilości „”N” w Polsce (na 800 analizowanych SKP wyniósł 1,5 – 2,0 %) w porównaniu do innych krajów UE, gdzie ten wskaźnik jest dużo, Dużo wyższy.
Prezes Sosnowski bardzo ciekawie przedstawił także problematykę terminowości BT i jej wpływ na spadające przychody naszych SKP. Szacuje się, że tylko 40% pojazdów przyjeżdża na nasze SKP w terminie. W przypadku badań statystycznych na ośmiu SKP okazało się, że ten brak terminowości wynosi aż 52%. Takie badania na 800 SKP wskazują, że wskaźnik BT wykonanych w terminie wynosi 70%. Ale pozostałe 30% w skali np. całego kraju, to i tak bardzo znacząca cyfra opóźnionych przychodów dla każdej SKP.
A o pracy w ramach tzw. „grupy roboczej”, o wystąpieniu prezesa firmy „Diagnopol” i o pozostałych jeszcze kwestiach poruszanych w czasie tej legnickiej Konferencji opowiemy sobie nieco później, gdy z bieżącymi tematami zrobi się nieco luźniej.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 8 2014
KONFERENCJA BRANŻOWA
Konferencja branżowa w Legnicy.
Mam nadzieję, że się nie pogniewacie, gdy raz po raz będę wracał do naszej branżowej Konferencji w Legnicy, której głównym organizatorem był SITK RP – Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy.
Pierwszy dzień został już wcześniej opisany http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/siodma-konferencja-transportowa/
Także ten drugi, sobotni dzień Konferencji, który poświęcony był już tylko naszym UDS-owym problemom wstępnie opisałem http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/drugi-dzien-konferencji/
Wypada jednak dokończyć informację o tym, kto był i co mówił. Zacząć należy od tego, że od samego początku naszych obrad sala była wypełniona po brzegi, więc nasi Szanowni Prelegenci mieli do kogo mówić.
A w gronie uważnie przysłuchujących się uczestników debaty byli nie tylko nasi Koledzy z Wrocławia i Legnicy (oraz bliższej i dalszej okolicy), właściciele Stacji Kontroli Pojazdów oraz firm transportowych, które takie SKP posiadają, jak np. Panowie Prezesi PKS i MZK w Legnicy. Bo w pewnym momencie do grona naszych uczestników dołączył p. Prezes PZM-ot z Wrocławia, któremu podlegają SKP od Wrocławia, poprzez Jelenią i Zieloną Górę oraz Lubin, do Gorzowa.
Wspominałem już wcześniej p. Prezesa Piotra Gębisia, który przyjechał do nas aż z Tarnowa. Ale podobnym naszym rekordzistą był p. Prezes Rafał Sosnowski, uczestnik niedawnej tzw. „grupy roboczej” ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, który przyjechał do nas aż z Trójmiasta. Swoje bardzo interesujące i ekspresyjne wystąpienie rozpoczął od przypomnienia przykrego przypadku na jednej SKP, gdzie w ciągu trzech dni dokonano 67 „wirtualnych” BT, czyli bez pojazdu. Pan Prezes generalnie skupił się na problematyce BT w świetle statystyki, okraszając to naszymi branżowymi ciekawostkami (np.: w 30% pojazdów polskich na terenie Anglii stwierdzono usterki).
A wnioski płynące z tego wystąpienia były jasne i oczywiste: wzrost ilości „N”-egatywnych BT natychmiast powoduje odwrotnie proporcjonalną zależność, czyli spadek ilości tych badań na takiej SKP.
Zależność tę widać wyraźnie, tak w odniesieniu do statystycznych badań:
I choć już nikt nie pamięta, kto pierwszy podniósł ideę „N”-rejestru, to wszyscy zgodzili się z pilną potrzebą jego natychmiastowego wdrożenia. Temat ten korelował z podniesioną kwestia ilości „”N” w Polsce (na 800 analizowanych SKP wyniósł 1,5 – 2,0 %) w porównaniu do innych krajów UE, gdzie ten wskaźnik jest dużo, Dużo wyższy.
Prezes Sosnowski bardzo ciekawie przedstawił także problematykę terminowości BT i jej wpływ na spadające przychody naszych SKP. Szacuje się, że tylko 40% pojazdów przyjeżdża na nasze SKP w terminie. W przypadku badań statystycznych na ośmiu SKP okazało się, że ten brak terminowości wynosi aż 52%. Takie badania na 800 SKP wskazują, że wskaźnik BT wykonanych w terminie wynosi 70%. Ale pozostałe 30% w skali np. całego kraju, to i tak bardzo znacząca cyfra opóźnionych przychodów dla każdej SKP.
A o pracy w ramach tzw. „grupy roboczej”, o wystąpieniu prezesa firmy „Diagnopol” i o pozostałych jeszcze kwestiach poruszanych w czasie tej legnickiej Konferencji opowiemy sobie nieco później, gdy z bieżącymi tematami zrobi się nieco luźniej.
I ponownie zapraszam do Interii, gdzie p. Paweł Rygas zamieścił ładnie skrojony materiał i kilka zgrabnych fotek z naszej Konferencji http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-transportowcy-spotkali-sie-w-legnicy,nId,1436625
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: branżowe organizacje, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, SITK, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), STM