Z uwagi na swoje obowiązki, mój udział w tej naszej Konferencji rozpoczął się dopiero w piątek wieczorem od Uroczystej Kolacji w hotelowej restauracji. Nasze wieczorne piątkowe rozmowy w trakcie tej Kolacji i sobotnia oficjalna już debata w czasie Konferencji dotyczyły wszystkich najważniejszych problemów związanych z funkcjonowaniem naszej branży, począwszy do efektów prac gupy roboczej, poprzez rolę PISKP i aktualne rozmowy w ramach tzw. „drugiej grupy roboczej”, poprzez (1) oczekiwane i (2) czekającą naszą branżę najbliższe zmiany.
Uczestników sobotnich obrad przywitał Prezes SITK RP Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy, który będąc jednocześnie przestawicielem Starosty Legnickiego w zakresie nadzoru nad SKP rozpoczął merytoryczną część omawiając sytuację po zakończeniu kolejnego corocznego cyklu kontroli SKP z przedstawicielem TDT na terenie nadzorowanego starostwa powiatowego (8 SKP z jedną OSKP).
Zaraz potem głos zabrał przedstawiciel Urzędu Miasta w Legnicy, który podzielił się swoimi uwagami na ten temat. Na 13 SKP skontrolowano zaledwie 6, ale wyniki są nieco zatrważające. Albowiem w mamy już 2 przypadki wdrożenia procedury odbierania uprawnień Kolegom UDS-om oraz wystosowano 3 zalecenia pokontrolne, które mogą stanowić podstawę do zamknięcia SKP.
Potem zabrał głos przedstawiciel TDT z Oddziału wrocławskiego, który poinformował też, że problematyka funkcjonowania SKP, to zaledwie 7 % obszaru działania Transportowego Dozoru Technicznego. Wskazał także na wagę zjawiska systematycznego przyrostu SKP („przybywa konkurencji”). Ponadto, między innymi, zasygnalizował problem roli naszych zaświadczeń, spełniających funkcję certyfikatów zdatności w niektórych krajach europejskich.
Mnie osobiście zabrakło w tym wystąpieniu:
odniesienia sie do ostatniego sądowego wyroku w sprawie firmy „Irene” w kontekście aktualnego naszego postępowania ze zbiornikami tej firmy oraz
omówienia rzeczywistych podstaw prawnych dla artykułowanego postulatu dodatkowego badania zbiorników po kolizji.
Przedstawił też swoją ocenę wyników wiosennej kontroli, której efektem jest utrata uprawnień przez 2 Kolegów, którzy wykonali OBT przy braku dokumentów poświadczających ważność zbiorników.
Wskazał też na wagę zagadnienia, jakim jest właściwe wyposażenie naszych SKP, będące przecież narzędziem naszej pracy.
W odniesieniu do tych trzech powyższych wystąpień, w aspekcie prowadzonych postępowań administracyjnych skutkujących odbiorem uprawnień i mogących prowadzić do zamykania SKP zabrakło mi informacji o tym, jakież to zagrożenie dla BRD (!!!) stanowiły stwierdzone nieprawidłowości. A jest to dość ważny aspekt działania organów nadzoru, choćby w świetle jednego z ostatnich wyroków NSA, gdzie stwierdzono, że tylko zagrożenie dla BRD może uzasadniać odbiór naszych uprawnień w oparciu o art. 84 ust. 3 PoRD (sic!).
Kolejnym prelegentem był p. Prezes SIMP Piotr Gębiś, autor naszego „Niezbędnika Diagnosty” i UDS od 1987 r., który zaszczycił nas swoją obecnością przyjeżdżając . . . – aż z Tarnowa (!). Kilka egzemplarzy tego naszego podręcznika (ósme wydanie), które przywiózł ze sobą rozeszło się w parę chwil, więc wyjechał z naszej Konferencji z długą listą zleceń wysyłki do zrealizowania.
W swoim wystąpieniu wskazał na pewien ewenement naszej odpowiedzialności, jaką jest możliwa ewentualna potrójna odpowiedzialność UDS-a, czyli karna, cywilna i administracyjna, z którą nie mamy do czynienia w przypadku zdecydowanej większości innych zawodów.
Wystąpienie przedstawiciela Ruchu Drogowego z legnickiej Policji miało swoje mocne akcenty. Dotyczyło ono nie tylko omawiania wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Wskazał on, że po naszych drogach jeżdżą pojazdy, które powinny być wyeliminowane z ruchu, z uwagi na swój stan techniczny. Mówił on o zbyt małej ilości zatrzymywanych DR (sic!) oraz przyrównał w znaczeniu prawnym rolę pokwitowań policyjnych (za zatrzymany DR) z naszym zaświadczeniem (?).
Potem przedstawiciel TUV-POL z Wrocławia omawiał w bardzo ciekawy sposób problematykę pojazdów hybrydowych. Temat ten korespondował ściśle z ekologicznym tematem naszej Konferencji. Wskazał między innymi na brak procedury BT tych pojazdów na SKP, gdy od 10 lat mamy na naszym rynku nie mniej, jak tysiąc takich pojazdów (tylko w 2013 r. zarejestrowano w Polsce 120 sztuk nowych hybryd).
Mocno zaakcentował brak wiedzy UDS-ów na ten temat, który w przypadku BT takiego pojazdu na SKP może rodzić nieprzyjemne (?) skutki. Dotyczy to na przykład realnej groźby wybuchu akumulatora przy braku właściwego chłodzenia, co musi, Musi, MUSI każdorazowo sprawdzić UDS na SKP w przypadku każdego takiego BT (!). W tym kontekście stanęła też potrzeba posiadania przez nas uprawnień SEP (?!).
A na tę chwilę, to tyle. A o pozostałych uczestnikach naszej Konferencji (np. STM, Diagnopol) opowiem potem, gdy zbiorę myśli i wykoszę trawę pod płotem.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 5 2014
DRUGI DZIEŃ KONFERENCJI
Drugi, sobotni dzień naszej Konferencji Transportowej w Legnicy.
Przyszedł czas na to, aby Wam opisać z grubsza, co działo się drugiego dnia naszej Konferencji, czyli w sobotę, gdyż pierwszy dzień został już wcześnie opisany przez Kolegę „Katalizator”-a na http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/siodma-konferencja-transportowa/
Z uwagi na swoje obowiązki, mój udział w tej naszej Konferencji rozpoczął się dopiero w piątek wieczorem od Uroczystej Kolacji w hotelowej restauracji. Nasze wieczorne piątkowe rozmowy w trakcie tej Kolacji i sobotnia oficjalna już debata w czasie Konferencji dotyczyły wszystkich najważniejszych problemów związanych z funkcjonowaniem naszej branży, począwszy do efektów prac gupy roboczej, poprzez rolę PISKP i aktualne rozmowy w ramach tzw. „drugiej grupy roboczej”, poprzez (1) oczekiwane i (2) czekającą naszą branżę najbliższe zmiany.
Uczestników sobotnich obrad przywitał Prezes SITK RP Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy, który będąc jednocześnie przestawicielem Starosty Legnickiego w zakresie nadzoru nad SKP rozpoczął merytoryczną część omawiając sytuację po zakończeniu kolejnego corocznego cyklu kontroli SKP z przedstawicielem TDT na terenie nadzorowanego starostwa powiatowego (8 SKP z jedną OSKP).
Zaraz potem głos zabrał przedstawiciel Urzędu Miasta w Legnicy, który podzielił się swoimi uwagami na ten temat. Na 13 SKP skontrolowano zaledwie 6, ale wyniki są nieco zatrważające. Albowiem w mamy już 2 przypadki wdrożenia procedury odbierania uprawnień Kolegom UDS-om oraz wystosowano 3 zalecenia pokontrolne, które mogą stanowić podstawę do zamknięcia SKP.
Potem zabrał głos przedstawiciel TDT z Oddziału wrocławskiego, który poinformował też, że problematyka funkcjonowania SKP, to zaledwie 7 % obszaru działania Transportowego Dozoru Technicznego. Wskazał także na wagę zjawiska systematycznego przyrostu SKP („przybywa konkurencji”). Ponadto, między innymi, zasygnalizował problem roli naszych zaświadczeń, spełniających funkcję certyfikatów zdatności w niektórych krajach europejskich.
Mnie osobiście zabrakło w tym wystąpieniu:
Przedstawił też swoją ocenę wyników wiosennej kontroli, której efektem jest utrata uprawnień przez 2 Kolegów, którzy wykonali OBT przy braku dokumentów poświadczających ważność zbiorników.
Wskazał też na wagę zagadnienia, jakim jest właściwe wyposażenie naszych SKP, będące przecież narzędziem naszej pracy.
W odniesieniu do tych trzech powyższych wystąpień, w aspekcie prowadzonych postępowań administracyjnych skutkujących odbiorem uprawnień i mogących prowadzić do zamykania SKP zabrakło mi informacji o tym, jakież to zagrożenie dla BRD (!!!) stanowiły stwierdzone nieprawidłowości. A jest to dość ważny aspekt działania organów nadzoru, choćby w świetle jednego z ostatnich wyroków NSA, gdzie stwierdzono, że tylko zagrożenie dla BRD może uzasadniać odbiór naszych uprawnień w oparciu o art. 84 ust. 3 PoRD (sic!).
Kolejnym prelegentem był p. Prezes SIMP Piotr Gębiś, autor naszego „Niezbędnika Diagnosty” i UDS od 1987 r., który zaszczycił nas swoją obecnością przyjeżdżając . . . – aż z Tarnowa (!). Kilka egzemplarzy tego naszego podręcznika (ósme wydanie), które przywiózł ze sobą rozeszło się w parę chwil, więc wyjechał z naszej Konferencji z długą listą zleceń wysyłki do zrealizowania.
W swoim wystąpieniu wskazał na pewien ewenement naszej odpowiedzialności, jaką jest możliwa ewentualna potrójna odpowiedzialność UDS-a, czyli karna, cywilna i administracyjna, z którą nie mamy do czynienia w przypadku zdecydowanej większości innych zawodów.
Wystąpienie przedstawiciela Ruchu Drogowego z legnickiej Policji miało swoje mocne akcenty. Dotyczyło ono nie tylko omawiania wypadków ze skutkiem śmiertelnym. Wskazał on, że po naszych drogach jeżdżą pojazdy, które powinny być wyeliminowane z ruchu, z uwagi na swój stan techniczny. Mówił on o zbyt małej ilości zatrzymywanych DR (sic!) oraz przyrównał w znaczeniu prawnym rolę pokwitowań policyjnych (za zatrzymany DR) z naszym zaświadczeniem (?).
Potem przedstawiciel TUV-POL z Wrocławia omawiał w bardzo ciekawy sposób problematykę pojazdów hybrydowych. Temat ten korespondował ściśle z ekologicznym tematem naszej Konferencji. Wskazał między innymi na brak procedury BT tych pojazdów na SKP, gdy od 10 lat mamy na naszym rynku nie mniej, jak tysiąc takich pojazdów (tylko w 2013 r. zarejestrowano w Polsce 120 sztuk nowych hybryd).
Mocno zaakcentował brak wiedzy UDS-ów na ten temat, który w przypadku BT takiego pojazdu na SKP może rodzić nieprzyjemne (?) skutki. Dotyczy to na przykład realnej groźby wybuchu akumulatora przy braku właściwego chłodzenia, co musi, Musi, MUSI każdorazowo sprawdzić UDS na SKP w przypadku każdego takiego BT (!). W tym kontekście stanęła też potrzeba posiadania przez nas uprawnień SEP (?!).
A na tę chwilę, to tyle. A o pozostałych uczestnikach naszej Konferencji (np. STM, Diagnopol) opowiem potem, gdy zbiorę myśli i wykoszę trawę pod płotem.
I zapraszam do Interii, gdzie zamieszczono kilka ciekawostek z naszej Konferencji oraz umieszczono kilka ładnych ujęć http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-transportowcy-spotkali-sie-w-legnicy,nId,1436625
I pozdrawiam serdecznie, bo dzień zaczął się słonecznie
Dziadek Piotra
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola TDT, SIMP, SITK, Tuv-pol, wyrok sądu