Kontrola w srawie SKP – znalezione w Internecie. Myślę, że temat ten może być interesujący nie tylko dla pracowników WK (starostwa). Ciekawe jest to specyficzne podejście do problematyki zlecania (?!)/współdziałania z TDT.
Ciekawe jest także to, że piszacy ten dokument urzędnik nie rozumie pojęcia kontroli, myląc je i używając zamiennie z pojęciem nadzoru.
I to nic, że rzecz ta jest nieco stara, bo z 2009 r. Bo problem przybierania TDT do corocznej kontroli i naciski na urzedników w tym zakresie, to sprawa nadal aktualna.
Ale poczytajcie sami (bijąc się z własnymi i cudzymi myślami):
W lipcu 2009 r. kontrolujący dokonał kontroli doraźnej w zakresie sprawowania nadzoru nad stacjami diagnostycznymi dopuszczającymi pojazdy samochodowe do ruchu, wynikających z kompetencji wydziału określonych w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Świeciu oraz z obowiązujących przepisów prawa i zasad uregulowanych wewnętrznymi procedurami.
Główne zagadnienia objęte tematyką kontroli to:
sprawowanie nadzoru i kontroli nad stacjami kontroli pojazdu w zakresie prawidłowego wykonywania badań technicznych pojazdów,
nadawanie uprawnień osobom wykonującym badania techniczne pojazdów,
rozpatrywanie wniosków przedsiębiorców o dokonanie wpisu do rejestru oraz prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
przygotowanie organizacyjne Wydziału Komunikacji i Dróg w Świeciu do wykonywania zadań związanych ze sprawowaniem nadzoru nad SKP, w tym funkcjonowanie w kontrolowanym obszarze kontroli wewnętrznej,
zidentyfikowanie mechanizmów korupcyjnych w procesie dopuszczenia pojazdów do ruch drogowego.
Celem kontroli było zbadanie i dokonanie oceny działań pracownika sprawującego nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, które wykonują badania techniczne przed ich dopuszczeniem do ruchu drogowego.
Jednakże w trakcie kontroli w Wydziale Komunikacji i Dróg kontrolujący na podstawie przedłożonych dowodów dostrzegł następujące uchybienia:
1) Kierownik Wydział Komunikacji i Dróg nie objął planem kontroli wewnętrznej obowiązku wykonywania zadań związanych z nadzorem nad SKP.
W tym zakresie kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku wykonywania przez kierownika Wydziału kontroli wewnętrznej w zakresie nadzoru nad stacjami diagnostycznymi.
Kierownik wydziału nie może dokonywać kontroli w SKP razem z pracownikiem, któremu sam powierzył zadanie nadzoru nad SKP. Działanie takie jest niezgodne z Zarządzeniem Nr 243/2005 Starosty Świeckiego z 14 czerwca 2005 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Wewnętrznej w Starostwie Powiatowym w Świeciu. Kierownik Wydziału wykonuje kontrolę funkcjonalną. Obowiązki wykonywania kontroli zostały określone w zakresie czynności służbowych. Sprawowanie kontroli funkcjonalnej przez kierownika Wydziału wynika z tytułu pełnionego nadzoru nad powierzonym mu zakresem zadań nad pracownikami. Zgodnie z Regulaminem kierownik Wydziału sporządza roczny plan kontroli wewnętrznej obejmujący pełen zakres kompetencji pracy.
2) W Wydziale Komunikacji i Dróg nie było opracowanych procedur określających zasady sprawowania nadzoru nad SKP, jak i przeprowadzania ich kontroli.
Dokument ten powinien opisywać czynności, jakie ma podjąć kontrolujący w ramach kontroli stacji, liczbę przeprowadzonych kontroli w nadzorowanych SKP, zakres zagadnień, który winien podlegać skontrolowaniu i udokumentowaniu w protokołach z kontroli wg obowiązujących przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
3) Kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku wystawiania upoważnień do kontroli SKP.
Upoważnienia do kontroli SKP nie były wystawiane wg obowiązujących przepisów tj. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu prowadzenia badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. Nr 227, poz. 2250 ze zm.).
4) Do dnia kontroli nie powierzono czynności kontrolnych Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego.
Kierownik Wydziału oświadczył, że były podejmowane próby powierzenia czynności kontrolnych w SKP Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego, lecz zgłoszenie nastąpiło za późno aby mogło być uwzględnione w planach pracy i możliwościach kadrowych TDT.
Kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku skorzystania z możliwości powierzenie Dyrektorowi TDT obowiązków kontrolnych wynikających z nadzoru Starosty nad działaniami SKP, o których mowa w art. 83b ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Powierzenie czynności kontrolnych profesjonalnej jednostce mogłoby przyczynić się do częstszego monitorowania SKP i rzetelności w badaniu pojazdów, zobligowania stacji diagnostycznych do przestrzegania i śledzenia zmian w obowiązujących przepisach prawa oraz wpłynęłoby na poprawę jakości świadczonych przez nie usług.
Do wyżej wymienionych nieprawidłowości zastosowano działania organizacyjno – kontrolne zapobiegające powtórne zaistnienie uchybień wskazanych w zarządzeniu pokontrolnym.[1]
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 14 2014
KONTROLA W SPRAWIE SKP
Kontrola w srawie SKP – znalezione w Internecie. Myślę, że temat ten może być interesujący nie tylko dla pracowników WK (starostwa). Ciekawe jest to specyficzne podejście do problematyki zlecania (?!)/współdziałania z TDT.
Ciekawe jest także to, że piszacy ten dokument urzędnik nie rozumie pojęcia kontroli, myląc je i używając zamiennie z pojęciem nadzoru.
I to nic, że rzecz ta jest nieco stara, bo z 2009 r. Bo problem przybierania TDT do corocznej kontroli i naciski na urzedników w tym zakresie, to sprawa nadal aktualna.
Ale poczytajcie sami (bijąc się z własnymi i cudzymi myślami):
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
W lipcu 2009 r. kontrolujący dokonał kontroli doraźnej w zakresie sprawowania nadzoru nad stacjami diagnostycznymi dopuszczającymi pojazdy samochodowe do ruchu, wynikających z kompetencji wydziału określonych w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Świeciu oraz z obowiązujących przepisów prawa i zasad uregulowanych wewnętrznymi procedurami.
Główne zagadnienia objęte tematyką kontroli to:
Celem kontroli było zbadanie i dokonanie oceny działań pracownika sprawującego nadzór nad stacjami kontroli pojazdów, które wykonują badania techniczne przed ich dopuszczeniem do ruchu drogowego.
Jednakże w trakcie kontroli w Wydziale Komunikacji i Dróg kontrolujący na podstawie przedłożonych dowodów dostrzegł następujące uchybienia:
1) Kierownik Wydział Komunikacji i Dróg nie objął planem kontroli wewnętrznej obowiązku wykonywania zadań związanych z nadzorem nad SKP.
W tym zakresie kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku wykonywania przez kierownika Wydziału kontroli wewnętrznej w zakresie nadzoru nad stacjami diagnostycznymi.
Kierownik wydziału nie może dokonywać kontroli w SKP razem z pracownikiem, któremu sam powierzył zadanie nadzoru nad SKP. Działanie takie jest niezgodne z Zarządzeniem Nr 243/2005 Starosty Świeckiego z 14 czerwca 2005 r. w sprawie Regulaminu Kontroli Wewnętrznej w Starostwie Powiatowym w Świeciu. Kierownik Wydziału wykonuje kontrolę funkcjonalną. Obowiązki wykonywania kontroli zostały określone w zakresie czynności służbowych. Sprawowanie kontroli funkcjonalnej przez kierownika Wydziału wynika z tytułu pełnionego nadzoru nad powierzonym mu zakresem zadań nad pracownikami. Zgodnie z Regulaminem kierownik Wydziału sporządza roczny plan kontroli wewnętrznej obejmujący pełen zakres kompetencji pracy.
2) W Wydziale Komunikacji i Dróg nie było opracowanych procedur określających zasady sprawowania nadzoru nad SKP, jak i przeprowadzania ich kontroli.
Dokument ten powinien opisywać czynności, jakie ma podjąć kontrolujący w ramach kontroli stacji, liczbę przeprowadzonych kontroli w nadzorowanych SKP, zakres zagadnień, który winien podlegać skontrolowaniu i udokumentowaniu w protokołach z kontroli wg obowiązujących przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz przepisów wykonawczych do tej ustawy.
3) Kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku wystawiania upoważnień do kontroli SKP.
Upoważnienia do kontroli SKP nie były wystawiane wg obowiązujących przepisów tj. Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu prowadzenia badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. Nr 227, poz. 2250 ze zm.).
4) Do dnia kontroli nie powierzono czynności kontrolnych Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego.
Kierownik Wydziału oświadczył, że były podejmowane próby powierzenia czynności kontrolnych w SKP Dyrektorowi Transportowego Dozoru Technicznego, lecz zgłoszenie nastąpiło za późno aby mogło być uwzględnione w planach pracy i możliwościach kadrowych TDT.
Kontrolujący stwierdził nieprawidłowości polegające na braku skorzystania z możliwości powierzenie Dyrektorowi TDT obowiązków kontrolnych wynikających z nadzoru Starosty nad działaniami SKP, o których mowa w art. 83b ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym. Powierzenie czynności kontrolnych profesjonalnej jednostce mogłoby przyczynić się do częstszego monitorowania SKP i rzetelności w badaniu pojazdów, zobligowania stacji diagnostycznych do przestrzegania i śledzenia zmian w obowiązujących przepisach prawa oraz wpłynęłoby na poprawę jakości świadczonych przez nie usług.
Do wyżej wymienionych nieprawidłowości zastosowano działania organizacyjno – kontrolne zapobiegające powtórne zaistnienie uchybień wskazanych w zarządzeniu pokontrolnym.[1]
[1] Znaleziono: https://www.google.pl/?gws_rd=cr&ei=MP2QUvONKcbv4QTD7oCgCA#q=sprawozdanie+stacje+kontroli+pojazd%C3%B3w&start=10
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)