Zamknąć, czy nie? A czemu nie zamykać (?), gdy zgodnie z ustawą PoRD[1], działalność SKP[2] ma zabezpieczać nasze BRD[3], a nie obroty ich właścicieli .
Przypomniało mi się przy niedzieli, że tak niedawno pisałem o przypadku, gdy w Żorach (nie mylić z podobnymi Żarami) doszło do bardzo wielu przestępstw, których współorganizatorem był kierownik tej OSKP. Mam tu na myśli aferę na tamtejszej Okręgowej SKP. Tenże kierownik, wykorzystując tu swoje stanowisko[4] przekonał podległych mu UDS-ów do popełnienia kolejnych przestępstw. A niezawisły sąd ustali, czy on ich tylko przekonał, czy na nich to wymógł.
Także sytuacja na Podstawowej SKP, w miejscowości Przykona, w powiecie Turek była podobna. Bo bezsprzeczny bliski był związek z UDS-em i jednocześnie mężem, który był w roli tego wykonawcy (poddany mobbingowi-lobbingowi i molestowany?) w celu zwiększenia obrotów kosztem BRD.
Podobnie przecież było na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Rawie Mazowieckiej (łódzkie). Tam także możliwa była wersja, że presja wywierana przez właściciela SKP i jednocześnie ojca (sic!) na własnego syna UDS-a doprowadziła do tych prokuratorskich zarzutów.
Wszystkie te opisane wyżej przypadki i szereg innych, których nie opisywałem, gdzie właściciele SKP lub ich bezpośredni przedstawiciele, wywierali nacisk na UDS-ów, aby „stemplować DR[5]” jest naszym stałym i codziennym tematem. Temat ten jest tym bardziej przykry, że nie tylko wszyscy urzędnicy nabrali – w tym temacie! – wody w usta. Na temat ten nie wypowiadają się także nasze branżowe organizacje (sic!), chroniąc te patologie zmową milczenia.
Część naszego środowiska zachowuje się, jak dzieci. Błędne jest to dziecinne przekonanie, że jak się nic nie mówi na dany temat, to nie ma problemu. Nie poprawi się BRD bez rozmów także o tym, czyli o problemie braku należytej aktywności (spania?) naszych WK[6] w zakresie zamykania SKP.
Chodził tu o takie przypadki niedozwolonego nacisku, których celem jest ograniczenie czasu i zakresu BT[7] kosztem BRD, na rzecz zwiększenia ich ilości. Inaczej mówiąc: większy przychód kosztem rzetelności.
Pozwalam więc sobie na przypomnienie niektórym śpiącym urzędnikom WK (w starostwach) tego, co do nich należy. A mianowicie należy pamiętać, że na gruncie art. 83b ustawy PoRD takie postępowanie przedsiębiorcy musi, musi, MUSI (!) zostać uznane jako:
rażące naruszenie warunków wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie stacji kontroli pojazdów
i skutkujące koniecznością wydania przez starostę zakazu jej wykonywania.
Zamknąć takie SKP.
Dziwni mnie bezruch naszych urzędników w tych sprawach pomimo posiadania informacji o nieprawidłowościach na tych SKP. I już tylko zastanawiam się, czy te wielomiesięczne oczekiwanie przez starostowych urzędników (na-nie-wiadomo-co!) to objaw strachu przed zemstą właścicieli takich SKP (szantażują Was niczym mafia?), czy oczekiwanie na łapówkę z ich strony, czy też świadome działanie na szkodę BRD (sic!).
Więc już tylko publicznie apeluję do urzędników z WK:
w Żorach,
w Turku,
w Rawie Mazowieckiej
– obudźcie się i do roboty!
Ja wiem, że łatwiej jest Wam w takiej sytuacji uderzyć w słabszego, czyli w UDS-a (bo żadna instytucja nie stanie w jego obronie – sic!). Ale może chociaż ten jeden raz w swoim życiu spróbujcie czegoś nieco trudniejszego . . .?
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
—————————
P.S.
A nieco szerzej na ten temat pisał już także mec. Rafał Szczerbicki. I choć nie jest on inżynierem i – zdnaniem niektórych – tylko (?!) mecenasem, to poczytajcie i Jego czasem. Więc gorąco polecam powrót do ponownej i uważnej analizy tego tekstu, bo choć jest to tylko (?) mecenas, to napisał to dla nas, dla Nas, dla NAS![8]
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 2 2014
ZAMKNĄĆ TAKIE SKP
Zamknąć takie SKP . . . – a dlaczemu nie?
Zamknąć, czy nie? A czemu nie zamykać (?), gdy zgodnie z ustawą PoRD[1], działalność SKP[2] ma zabezpieczać nasze BRD[3], a nie obroty ich właścicieli
.
Przypomniało mi się przy niedzieli, że tak niedawno pisałem o przypadku, gdy w Żorach (nie mylić z podobnymi Żarami) doszło do bardzo wielu przestępstw, których współorganizatorem był kierownik tej OSKP. Mam tu na myśli aferę na tamtejszej Okręgowej SKP. Tenże kierownik, wykorzystując tu swoje stanowisko[4] przekonał podległych mu UDS-ów do popełnienia kolejnych przestępstw. A niezawisły sąd ustali, czy on ich tylko przekonał, czy na nich to wymógł.
Także sytuacja na Podstawowej SKP, w miejscowości Przykona, w powiecie Turek była podobna. Bo bezsprzeczny bliski był związek z UDS-em i jednocześnie mężem, który był w roli tego wykonawcy (poddany mobbingowi-lobbingowi i molestowany?) w celu zwiększenia obrotów kosztem BRD.
Podobnie przecież było na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów w Rawie Mazowieckiej (łódzkie). Tam także możliwa była wersja, że presja wywierana przez właściciela SKP i jednocześnie ojca (sic!) na własnego syna UDS-a doprowadziła do tych prokuratorskich zarzutów.
Wszystkie te opisane wyżej przypadki i szereg innych, których nie opisywałem, gdzie właściciele SKP lub ich bezpośredni przedstawiciele, wywierali nacisk na UDS-ów, aby „stemplować DR[5]” jest naszym stałym i codziennym tematem. Temat ten jest tym bardziej przykry, że nie tylko wszyscy urzędnicy nabrali – w tym temacie! – wody w usta. Na temat ten nie wypowiadają się także nasze branżowe organizacje (sic!), chroniąc te patologie zmową milczenia.
Część naszego środowiska zachowuje się, jak dzieci. Błędne jest to dziecinne przekonanie, że jak się nic nie mówi na dany temat, to nie ma problemu. Nie poprawi się BRD bez rozmów także o tym, czyli o problemie braku należytej aktywności (spania?) naszych WK[6] w zakresie zamykania SKP.
Chodził tu o takie przypadki niedozwolonego nacisku, których celem jest ograniczenie czasu i zakresu BT[7] kosztem BRD, na rzecz zwiększenia ich ilości. Inaczej mówiąc: większy przychód kosztem rzetelności.
Pozwalam więc sobie na przypomnienie niektórym śpiącym urzędnikom WK (w starostwach) tego, co do nich należy. A mianowicie należy pamiętać, że na gruncie art. 83b ustawy PoRD takie postępowanie przedsiębiorcy musi, musi, MUSI (!) zostać uznane jako:
rażące naruszenie warunków wykonywania działalności gospodarczej
w zakresie stacji kontroli pojazdów
i skutkujące koniecznością wydania przez starostę zakazu jej wykonywania.
Zamknąć takie SKP.
Dziwni mnie bezruch naszych urzędników w tych sprawach pomimo posiadania informacji o nieprawidłowościach na tych SKP. I już tylko zastanawiam się, czy te wielomiesięczne oczekiwanie przez starostowych urzędników (na-nie-wiadomo-co!) to objaw strachu przed zemstą właścicieli takich SKP (szantażują Was niczym mafia?), czy oczekiwanie na łapówkę z ich strony, czy też świadome działanie na szkodę BRD (sic!).
Więc już tylko publicznie apeluję do urzędników z WK:
– obudźcie się i do roboty!
Ja wiem, że łatwiej jest Wam w takiej sytuacji uderzyć w słabszego, czyli w UDS-a (bo żadna instytucja nie stanie w jego obronie – sic!). Ale może chociaż ten jeden raz w swoim życiu spróbujcie czegoś nieco trudniejszego . . .?
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
—————————
P.S.
A nieco szerzej na ten temat pisał już także mec. Rafał Szczerbicki. I choć nie jest on inżynierem i – zdnaniem niektórych – tylko (?!) mecenasem, to poczytajcie i Jego czasem. Więc gorąco polecam powrót do ponownej i uważnej analizy tego tekstu, bo choć jest to tylko (?) mecenas, to napisał to dla nas, dla Nas, dla NAS![8]
[1] PoRD, to ustawa Prawo o Ruchu Drogowym.
[2] SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów (okręgowa lub podstawowa).
[3] BRD, to bezpieczeństwo ruchu drogowego.
[4] Dowodem tej sprawczej roli tego kierownika jest przedłużenie mu aresztu, gdy pozostali podejrzani korzystają z wolności.
[5] DR to dowód rejestracyjny pojazdu.
[6] WK, to Wydział Komunikacji nadzorujący SKP.
[7] BT, to badanie techniczne pojazdu (okresowe lub dodatkowe) wykonywane przez UDS-a na SKP.
[8] http://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/mowia-zebys-stemplowal-dr-poznaj-opinie-prawna/
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: branżowe organizacje, BRD, decyzje urzędnicze, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), wyrok sądu