Ale dziś nie chodzi mi tylko o ilość zarzutów dla jednego UDS-a (rekordzista ma ich aż 178) lub o ilość łącznych zarzutów (ponad 250 i nadal rośnie!). Bo to w Żorach padł także ostatni nasz rekord, jeśli chodzi o ilość osób „umoczonych” w jedną sprawę na jednej OSKP. A jest ich aż 13, AŻ 13!
I nie ma znaczenia, że kiedyś tam na Śląsku było takich spraw więcej, tak jak nie ma dziś znaczenia to, że kiedyś Ludzie wzajemnie się zjadali lub liście na drzewach obgryzali. Bo liczy się tylko to, co jest dziś, tu i teraz.
A piszę o dalszym ciągu afery na Okręgowej SKP w Żorach, która bije rekordy popularności. Bo zadzwoniłem wreszcie do tamtejszego WK pytając, czy ta OSKP została już przez nich zamknięta, lub czy chociaż wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie jej zamknięcia. Bo minęło już tyle tygodni . . .
A mój telefon do nich był uzasadniony, albowiem dowiedziałem się w nadzorującej tę sprawę Prokuraturze, że do tamtejszego WK wysłali informację, która powinna im „zapalić czerwone światełko ostrzegawcze” o tym, co tam się działo . . . .
Nie ukrywam, że odpowiedź tamtejszych urzędników mnie trochę zaskoczyła, albowiem odpowiedzieli oni, że czekają na zakończenie postępowania karnego i na uprawomocnienie się wyroku (sic!).
To ja im odpowiedziałem (prawda, że nieco zdenerwowany), że ta sprawa może potrwać jeszcze z 10 lat, biorąc pod uwagę rosnącą ilość czynów i wzrastającą ciągle liczbę osób, którym są przedstawiane zarzuty.
Dla pracowników WK[1] to nie miało znaczenia, albowiem „ich?” prawo stanowi, że postępowanie administracyjne w sprawie zamknięcia tej OSKP można wszcząć dopiero po zakończeniu postępowania karnego (sic!).
Poprosiłem najuprzejmiej jak mogłem o to, aby i mnie – niedowiarka! – oświecono poprzez wskazanie takiej właśnie podstawy prawnej tego ich wnioskowania, ale nie potrafili….
Za to męczyli mnie argumentami o tym, że w każdej chwili skłonni są odbierać nam uprawnienia i z każdego możliwego powodu.
To była trudna rozmowa, bez możliwości porozumienia się. Bo ja o zamykaniu SKP, a oni tylko o odbieraniu nam uprawnień. Ja wiem, bo nie pierwszy to raz w Polsce, że łatwiej kopać maluczkich . . .
Dla większości urzędników, SKP to niby Święty Kościół lub święta krowa, czyli ruszyć . . . (?!) – nich Bóg uchowa!
Jak udało mi się ustalić, na tym etapie 13 osób usłyszało prokuratorskie zarzuty o charakterze korupcyjnym. Nadal zatrzymany jest w areszcie tymczasowym kierownik tej OSKP i jednocześnie UDS, któremu słusznie przedłużono areszt tymczasowy do końca marca br. Sąd zgodził się również na przedłużenie śledztwa do końca marca br, bo wciąż uzupełniany jest materiał dowodowy. Podejrzani w tej sprawie pochodzą m.in. z powiatu wodzisławskiego, Jastrzębia-Zdroju, Bielska-Białej i Rybnika.
Współorganizator tego przedsięwzięcia i jednocześnie kierownik tej OSKP umówił się z właścicielem firmy transportowej, że będzie poświadczał nieprawdę o przeprowadzaniu OBT[2] samochodów ciężarowych, o czym także pisałem w kontekście wielu przypadków destrukcyjnej roli kierownictwa naszych SKP – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/232-zarzuty-dla/
Jak zapewne pamiętacie, to poświadczenie nieprawdy nie było za darmo, bo wynagrodzenie ustalono na 30 euro. Ten kierownik OSKP trafił za to na trzy miesiące do aresztu tymczasowego, a w ostatnich dniach prokuratura wystąpiła do sądu o przedłużenie aresztu dla niego o kolejne trzy miesiące. A kierownika firmy transportowej oczywiście nie aresztowano . . . (?).[3]
I nie jest prawdą, co podają niektóre media, że te 13 osób, to wszystko nasi koledzy[4], choć na tej OSKP[5] w Żorach zatrudnionych było zawsze najwięcej UDS-ów. Wśród tych 13 osób, którym już przedstawiono zarzuty jest tylko(?)/aż(?) 6-ciu UDS-ów (większość z Wodzisławia). A jednemu z nich decyzją Sądu przywrócono możliwość wykonywania zawodu UDS[6]-a.
Ta sprawa, to ewidentna porażka idei naszych resortowych urzędników transportowych, że w obecnym stanie prawnym jakakolwiek SKP, zamiast dbać o zysk, będzie dbała o BRD.[7]
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
1. A’props, bo zapomniałem Was zapytać . . . A Waszym zdaniem do którego WK w Polsce należy niechlubny rekord w oczekiwaniu na . . . ?
2. A o tym, co udało mi się ustalić w sprawie śmiertelnego wypadku w Zabrzu i zarzutów dla UDS-a opowiem jutro, bo muszę pozbierać myśli . . .
[2] OBT, to okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu, wykonywane najczęściej corocznie.
[3] Warto o tym pamiętać, gdy ktokolwiek będzie Wam chciał wręczać jakąkolwiek kasę. Bo teraz to chyba każdy już wie, że oni się zawsze wywiną, a my nie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 11 2014
NASI NIECHLUBNI REKORDZIŚCI
Nasi niechlubni rekordziści są w Żorach.
Pisałem już to tym przed paroma tygodniami http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/232-zarzuty-i-juz-koniec/
Ale dziś nie chodzi mi tylko o ilość zarzutów dla jednego UDS-a (rekordzista ma ich aż 178) lub o ilość łącznych zarzutów (ponad 250 i nadal rośnie!). Bo to w Żorach padł także ostatni nasz rekord, jeśli chodzi o ilość osób „umoczonych” w jedną sprawę na jednej OSKP. A jest ich aż 13, AŻ 13!
I nie ma znaczenia, że kiedyś tam na Śląsku było takich spraw więcej, tak jak nie ma dziś znaczenia to, że kiedyś Ludzie wzajemnie się zjadali lub liście na drzewach obgryzali. Bo liczy się tylko to, co jest dziś, tu i teraz.
A piszę o dalszym ciągu afery na Okręgowej SKP w Żorach, która bije rekordy popularności. Bo zadzwoniłem wreszcie do tamtejszego WK pytając, czy ta OSKP została już przez nich zamknięta, lub czy chociaż wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie jej zamknięcia. Bo minęło już tyle tygodni . . .
A mój telefon do nich był uzasadniony, albowiem dowiedziałem się w nadzorującej tę sprawę Prokuraturze, że do tamtejszego WK wysłali informację, która powinna im „zapalić czerwone światełko ostrzegawcze” o tym, co tam się działo . . . .
Nie ukrywam, że odpowiedź tamtejszych urzędników mnie trochę zaskoczyła, albowiem odpowiedzieli oni, że czekają na zakończenie postępowania karnego i na uprawomocnienie się wyroku (sic!).
To ja im odpowiedziałem (prawda, że nieco zdenerwowany), że ta sprawa może potrwać jeszcze z 10 lat, biorąc pod uwagę rosnącą ilość czynów i wzrastającą ciągle liczbę osób, którym są przedstawiane zarzuty.
Dla pracowników WK[1] to nie miało znaczenia, albowiem „ich?” prawo stanowi, że postępowanie administracyjne w sprawie zamknięcia tej OSKP można wszcząć dopiero po zakończeniu postępowania karnego (sic!).
Poprosiłem najuprzejmiej jak mogłem o to, aby i mnie – niedowiarka! – oświecono poprzez wskazanie takiej właśnie podstawy prawnej tego ich wnioskowania, ale nie potrafili….
Za to męczyli mnie argumentami o tym, że w każdej chwili skłonni są odbierać nam uprawnienia i z każdego możliwego powodu.
To była trudna rozmowa, bez możliwości porozumienia się. Bo ja o zamykaniu SKP, a oni tylko o odbieraniu nam uprawnień. Ja wiem, bo nie pierwszy to raz w Polsce, że łatwiej kopać maluczkich . . .
Dla większości urzędników, SKP to niby Święty Kościół lub święta krowa, czyli ruszyć . . . (?!) – nich Bóg uchowa!
Jak udało mi się ustalić, na tym etapie 13 osób usłyszało prokuratorskie zarzuty o charakterze korupcyjnym. Nadal zatrzymany jest w areszcie tymczasowym kierownik tej OSKP i jednocześnie UDS, któremu słusznie przedłużono areszt tymczasowy do końca marca br. Sąd zgodził się również na przedłużenie śledztwa do końca marca br, bo wciąż uzupełniany jest materiał dowodowy. Podejrzani w tej sprawie pochodzą m.in. z powiatu wodzisławskiego, Jastrzębia-Zdroju, Bielska-Białej i Rybnika.
Współorganizator tego przedsięwzięcia i jednocześnie kierownik tej OSKP umówił się z właścicielem firmy transportowej, że będzie poświadczał nieprawdę o przeprowadzaniu OBT[2] samochodów ciężarowych, o czym także pisałem w kontekście wielu przypadków destrukcyjnej roli kierownictwa naszych SKP – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/232-zarzuty-dla/
Jak zapewne pamiętacie, to poświadczenie nieprawdy nie było za darmo, bo wynagrodzenie ustalono na 30 euro. Ten kierownik OSKP trafił za to na trzy miesiące do aresztu tymczasowego, a w ostatnich dniach prokuratura wystąpiła do sądu o przedłużenie aresztu dla niego o kolejne trzy miesiące. A kierownika firmy transportowej oczywiście nie aresztowano . . . (?).[3]
I nie jest prawdą, co podają niektóre media, że te 13 osób, to wszystko nasi koledzy[4], choć na tej OSKP[5] w Żorach zatrudnionych było zawsze najwięcej UDS-ów. Wśród tych 13 osób, którym już przedstawiono zarzuty jest tylko(?)/aż(?) 6-ciu UDS-ów (większość z Wodzisławia). A jednemu z nich decyzją Sądu przywrócono możliwość wykonywania zawodu UDS[6]-a.
Ta sprawa, to ewidentna porażka idei naszych resortowych urzędników transportowych, że w obecnym stanie prawnym jakakolwiek SKP, zamiast dbać o zysk, będzie dbała o BRD.[7]
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
1. A’props, bo zapomniałem Was zapytać . . . A Waszym zdaniem do którego WK w Polsce należy niechlubny rekord w oczekiwaniu na . . . ?
2. A o tym, co udało mi się ustalić w sprawie śmiertelnego wypadku w Zabrzu i zarzutów dla UDS-a opowiem jutro, bo muszę pozbierać myśli . . .
[1] WK, to wydział komunikacji.
[2] OBT, to okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu, wykonywane najczęściej corocznie.
[3] Warto o tym pamiętać, gdy ktokolwiek będzie Wam chciał wręczać jakąkolwiek kasę. Bo teraz to chyba każdy już wie, że oni się zawsze wywiną, a my nie.
[4] http://www.nowiny.rybnik.pl/artykul,33239,zarzuty-dla-13-diagnostow-samochodowych.html
[5] OSKP, to okręgowa stacja kontroli pojazdów, która (w odróżnieniu od podstawowej SKP) robi także BT tych pojazdów, które maja ponad 3,5 tony DMC.
[6] UDS, to pracownik SKP, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[7] Potem było jeszcze http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/232-zarzuty/ oraz http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/232-zarzuty-czyli-kto-zyskal/
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), wyrok sądu