Stan techniczny busów w rejonie Legnicy i najbliższej okolicy.
Kolejne kontrole potwierdzają znany od dawna fakt, że stan techniczny busów wożących ludzi, w tym dzieci i młodzież do szkół jest fatalny. Potwierdzeniem tego faktu są kolejne kontrole przeprowadzane przez Inspekcję Transportu Drogowego oraz Policję.
A na skandal zakrawa fakt, że pomimo powszechnie znanego faktu, że w okresie ferii letnich i zimowych takie kontrole się nasilają, to przedsiębiorcy dysponujący tymi pojazdami mają to głęboko w (….?) nosie. I nie mam tu uwag do kierowców tych pojazdów, którzy są w podobnej sytuacji, jak my – robią to, co im każe i za co płaci im pracodawca.
Ostatnie kontrole miały miejsce na trasach wylotowych z Legnicy w kierunku na Lubin, Jawor, Złotoryję, Prochowice, Chojnów. Kontroli poddano 100 pojazdów, w tym 54 busy i autobusy oraz 46 ciężarówek.
Efektem tych kontroli było zatrzymanie 27 DR z powodu:
braków w oświetleniu,
złego stanu układu hamulcowego,
złego stanu układu kierowniczego,
wycieków płynów eksploatacyjnych.
Ciekawa była informacja z Policji, która zapowiedziała, że dane z tych kontroli przekażą do Urzędu Marszałkowskiego, który odpowiada za wydawanie koncesji na świadczenie usług przewozowych (sic!).[1]
Myślę, że to odpowiedni kierunek postępowania, aby karami za taki stan BRD objęci zostali przedsiębiorcy, a nie wykonawcy ich poleceń, czyli ich pracownicy-kierowcy.
Zauważcie też, że ten rynek transportowy jest koncesjonowany, czego i my się dla rynku SKP też domagamy.
A ja jeszcze domagam się także, aby na tym powyższym przykładzie, gdy podpadnie UDS[2], to WK[3] i TDT[4] wnioskowało o pozbawienie możliwości świadczenia usług przez daną SKP[5].
Mam też nadzieję, że na czekającej nas VII Konferencji Transportowej w Legnicy, która odbędzie się 30/31 maja 2014 r., przedstawiciele tych instytucji kontrolnych przybliżą nam niektóre aspekty swojej pracy i opowiedzą, w jakim procencie zatrzymane DR reprezentują firmy, które posiadaja własne SKP.
A mnie ciekawi jeszcze, jak to wygląda z punktu widzenia danych w Cepiku, ile busów i autobusów ma „N”[6], ile „UI” (usterki istotne), a ile „UD” (usterki drobne). Podobna ciekawość targa mną w zakresie BT ciężarówek. Może administrator Cepiku wreszcie uchyli nam rąbka tej tajemnicy (?).
No i jest jeszcze ciekawa kwestia, którą ostatnio przestała się chwalić ITD[7] na swoich stronach internetowych. Chodzi mianowicie o to, co oni zrobią z wynikami tej kontroli w odniesieniu do naszego środowiska. Czy wzorem innych regionów kraju, gdy zatrzymano DR a termin ostatniego OBT[8] był krótszy niż 7 dni, to angażowano WK do czynności administracyjnych w kierunku kontroli jakości pracy na SKP i ewentualnego pozbawienia nas uprawnień.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] Na podstawie „Panorama Legnicka” z dnia 28 stycznia 2014 r.
[2] UDS, to pracownik SKP, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 1 2014
STAN TECHNICZNY BUSÓW
Stan techniczny busów w rejonie Legnicy i najbliższej okolicy.
Kolejne kontrole potwierdzają znany od dawna fakt, że stan techniczny busów wożących ludzi, w tym dzieci i młodzież do szkół jest fatalny. Potwierdzeniem tego faktu są kolejne kontrole przeprowadzane przez Inspekcję Transportu Drogowego oraz Policję.
A na skandal zakrawa fakt, że pomimo powszechnie znanego faktu, że w okresie ferii letnich i zimowych takie kontrole się nasilają, to przedsiębiorcy dysponujący tymi pojazdami mają to głęboko w (….?) nosie. I nie mam tu uwag do kierowców tych pojazdów, którzy są w podobnej sytuacji, jak my – robią to, co im każe i za co płaci im pracodawca.
Ostatnie kontrole miały miejsce na trasach wylotowych z Legnicy w kierunku na Lubin, Jawor, Złotoryję, Prochowice, Chojnów. Kontroli poddano 100 pojazdów, w tym 54 busy i autobusy oraz 46 ciężarówek.
Efektem tych kontroli było zatrzymanie 27 DR z powodu:
Ciekawa była informacja z Policji, która zapowiedziała, że dane z tych kontroli przekażą do Urzędu Marszałkowskiego, który odpowiada za wydawanie koncesji na świadczenie usług przewozowych (sic!).[1]
Myślę, że to odpowiedni kierunek postępowania, aby karami za taki stan BRD objęci zostali przedsiębiorcy, a nie wykonawcy ich poleceń, czyli ich pracownicy-kierowcy.
Zauważcie też, że ten rynek transportowy jest koncesjonowany, czego i my się dla rynku SKP też domagamy.
A ja jeszcze domagam się także, aby na tym powyższym przykładzie, gdy podpadnie UDS[2], to WK[3] i TDT[4] wnioskowało o pozbawienie możliwości świadczenia usług przez daną SKP[5].
Mam też nadzieję, że na czekającej nas VII Konferencji Transportowej w Legnicy, która odbędzie się 30/31 maja 2014 r., przedstawiciele tych instytucji kontrolnych przybliżą nam niektóre aspekty swojej pracy i opowiedzą, w jakim procencie zatrzymane DR reprezentują firmy, które posiadaja własne SKP.
A mnie ciekawi jeszcze, jak to wygląda z punktu widzenia danych w Cepiku, ile busów i autobusów ma „N”[6], ile „UI” (usterki istotne), a ile „UD” (usterki drobne). Podobna ciekawość targa mną w zakresie BT ciężarówek. Może administrator Cepiku wreszcie uchyli nam rąbka tej tajemnicy (?).
No i jest jeszcze ciekawa kwestia, którą ostatnio przestała się chwalić ITD[7] na swoich stronach internetowych. Chodzi mianowicie o to, co oni zrobią z wynikami tej kontroli w odniesieniu do naszego środowiska. Czy wzorem innych regionów kraju, gdy zatrzymano DR a termin ostatniego OBT[8] był krótszy niż 7 dni, to angażowano WK do czynności administracyjnych w kierunku kontroli jakości pracy na SKP i ewentualnego pozbawienia nas uprawnień.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] Na podstawie „Panorama Legnicka” z dnia 28 stycznia 2014 r.
[2] UDS, to pracownik SKP, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[3] WK, to Wydział Komunikacji (starostwo).
[4] TDT, to Transportowy Dozór Techniczny, instytucja podlegająca resortowi transportu.
[5] SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów, gdzie przeprowadza się obligatoryjne badania techniczne.
[6] „N”, to negatywny wynik BT (badania technicznego).
[7] ITD, to Inspekcja Transportu Drogowego.
[8] OBT, to okresowe badanie techniczne pojazdu (busy i autobusy co 6 m-cy), które wykonuje UDS na SKP.
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, GITD, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola policji, rola starostwa, rola TDT, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek