Wielu z Was drodzy czytelnicy zastanawia cóż takiego się stało, że OSDS oficjalnie zrezygnował z prac w „grupie roboczej”?
Upublicznione na stronie Stowarzyszenia pismo skierowane do Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego Łukasza Twardowskiego nie pozostawia złudzeń, że przedstawiciel naszego środowiska ma „dość” prac w „szanownym gronie” grupy.
Grupy, która została powołana do wypracowania
„ Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości…”1.
Czy jednak cel powołania „grupy roboczej” zupełnie odbiegał od pierwotnych założeń. Wątpliwości rozwiane są w kolejnych zdaniach upublicznionego pisma.
„…W naszej opinii działania Grupy Roboczej obiegają od pierwotnego założenia, na podstawie którego została ona powołana, a poprawianie TEZ wypracowanych w dniu 02.04.2013 roku uważamy za bezcelowe. Jednocześnie uważamy, że Grupa ta nie ma delegacji do propozycji zmian w ustawach i rozporządzeniach celem wdrożenia wypracowanych TEZ. …”2
Powyższy fragment wypowiedzi wyraźnie wskazuje, że Stowarzyszenie, które w „grupie roboczej” reprezentuje diagnostów ma dość dotychczasowej pracy w grupie z uwagi na zmianę kierunku jej działania, owianego bądź, co bądź „konspiracją”. Warto podkreślić, że nie pojawiło się żadne oficjalne odniesienie się ministerstwa oraz jakiegokolwiek członka „grupy roboczej” do rezygnacji OSDS-u z udziału w wspólnych pracach grupy. Powinno więc paść w związku z tym pytanie. Dlaczego? Wszyscy oprócz OSDS-u milczą jak zaklęci.
Nawet PISKP, który znany jest z „robienia szumu medialnego” wokół swojej organizacji nie ma ochoty pokusić się o komentarz związany z odejściem OSDS-u. Nie ma ochoty…? Może jednak należałoby powiedzieć, że nie bardzo chce upublicznienia działań „grupy roboczej” w związku z zasugerowanym odejściem grupy od pierwotnych założeń, do których została powołana.
Czytając dalej przedmiotowe pismo pojawiają się dalsze niejasności związane z pracą nie tylko samej „grupy roboczej”, ale również z działaniami TDT, który zgodnie z sugestią OSDS-u naświetlił i zniekształcił stanowisko Stowarzyszenia w przesłanym do Dyrektora DTD swoim piśmie z dnia 17.12.2013 r. Przytoczmy więc fragment pisma mówiący o tym
„…Jednocześnie pragniemy poinformować Pana, że nie zgadzamy się
z przedstawionym stanowiskiem Grupy Roboczej w piśmie skierowanym do Pana przez Transportowy Dozór Techniczny TDT.T30-702-1-29168/13 z dnia 17.12.2013 roku (patrz załącznik). Uważamy, że wypracowane stanowisko Grupy Roboczej było inne, niż wymienione w/w piśmie co już wcześniej zdeterminowało nas do napisania apelu do Grupy Roboczej (patrz załącznik), który jednak nie spotkał się z jej zainteresowaniem. …”3
Na podkreślenie zasługuje również fakt, że na sugerowane i zniekształcone przez TDT stanowisko OSDS-u Stowarzyszenie zareagowało apelem do „grupy roboczej”, który jednak pozostał bez żadnego echa ze strony członków grupy. Jak podkreśla OSDS żaden z członków grupy nie odniósł się do uwag naszego reprezentanta. Czy jest to właściwa postawa ze strony współuczestników grupy? Czy tak wygląda prawidłowa praca w grupie? Działanie takie, a raczej brak działania nie powinien mieć miejsca, no chyba, że jest to celowe ze strony „grupy roboczej”, która być może stwarzała tylko pozory wzajemnej współpracy z OSDS-em, a tak naprawdę niechętnie patrzyła na udział Stowarzyszenia w „grupie roboczej”.
Podsumowując powyższe drodzy czytelnicy uważam, że dużo do niniejszej sprawy wniosłyby załączniki dołączone do pisma. Dałyby one całkowity obraz relacji panujących w „grupie roboczej”, które to przyczyniły się do opuszczenia grupy przez OSDS. Komu jest zatem na rękę by skrzętnie ukrywać prawdę o działaniu „grupy roboczej” ? Pozostawię to pytanie bez odpowiedzi. Niech czytelnicy sami odpowiedzą sobie na postawione pytanie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 22 2014
OSDS MA DOŚĆ
OSDS ma dość „grupy roboczej”.
Wielu z Was drodzy czytelnicy zastanawia cóż takiego się stało, że OSDS oficjalnie zrezygnował z prac w „grupie roboczej”?
Upublicznione na stronie Stowarzyszenia pismo skierowane do Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego Łukasza Twardowskiego nie pozostawia złudzeń, że przedstawiciel naszego środowiska ma „dość” prac w „szanownym gronie” grupy.
Grupy, która została powołana do wypracowania
„ Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz poprawienia ich jakości…”1.
Czy jednak cel powołania „grupy roboczej” zupełnie odbiegał od pierwotnych założeń. Wątpliwości rozwiane są w kolejnych zdaniach upublicznionego pisma.
„…W naszej opinii działania Grupy Roboczej obiegają od pierwotnego założenia, na podstawie którego została ona powołana, a poprawianie TEZ wypracowanych w dniu 02.04.2013 roku uważamy za bezcelowe. Jednocześnie uważamy, że Grupa ta nie ma delegacji do propozycji zmian w ustawach i rozporządzeniach celem wdrożenia wypracowanych TEZ. …”2
Powyższy fragment wypowiedzi wyraźnie wskazuje, że Stowarzyszenie, które w „grupie roboczej” reprezentuje diagnostów ma dość dotychczasowej pracy w grupie z uwagi na zmianę kierunku jej działania, owianego bądź, co bądź „konspiracją”. Warto podkreślić, że nie pojawiło się żadne oficjalne odniesienie się ministerstwa oraz jakiegokolwiek członka „grupy roboczej” do rezygnacji OSDS-u z udziału w wspólnych pracach grupy. Powinno więc paść w związku z tym pytanie. Dlaczego? Wszyscy oprócz OSDS-u milczą jak zaklęci.
Nawet PISKP, który znany jest z „robienia szumu medialnego” wokół swojej organizacji nie ma ochoty pokusić się o komentarz związany z odejściem OSDS-u. Nie ma ochoty…? Może jednak należałoby powiedzieć, że nie bardzo chce upublicznienia działań „grupy roboczej” w związku z zasugerowanym odejściem grupy od pierwotnych założeń, do których została powołana.
Czytając dalej przedmiotowe pismo pojawiają się dalsze niejasności związane z pracą nie tylko samej „grupy roboczej”, ale również z działaniami TDT, który zgodnie z sugestią OSDS-u naświetlił i zniekształcił stanowisko Stowarzyszenia w przesłanym do Dyrektora DTD swoim piśmie z dnia 17.12.2013 r. Przytoczmy więc fragment pisma mówiący o tym
„…Jednocześnie pragniemy poinformować Pana, że nie zgadzamy się
z przedstawionym stanowiskiem Grupy Roboczej w piśmie skierowanym do Pana przez Transportowy Dozór Techniczny TDT.T30-702-1-29168/13 z dnia 17.12.2013 roku (patrz załącznik). Uważamy, że wypracowane stanowisko Grupy Roboczej było inne, niż wymienione w/w piśmie co już wcześniej zdeterminowało nas do napisania apelu do Grupy Roboczej (patrz załącznik), który jednak nie spotkał się z jej zainteresowaniem. …”3
Na podkreślenie zasługuje również fakt, że na sugerowane i zniekształcone przez TDT stanowisko OSDS-u Stowarzyszenie zareagowało apelem do „grupy roboczej”, który jednak pozostał bez żadnego echa ze strony członków grupy. Jak podkreśla OSDS żaden z członków grupy nie odniósł się do uwag naszego reprezentanta. Czy jest to właściwa postawa ze strony współuczestników grupy? Czy tak wygląda prawidłowa praca w grupie? Działanie takie, a raczej brak działania nie powinien mieć miejsca, no chyba, że jest to celowe ze strony „grupy roboczej”, która być może stwarzała tylko pozory wzajemnej współpracy z OSDS-em, a tak naprawdę niechętnie patrzyła na udział Stowarzyszenia w „grupie roboczej”.
Podsumowując powyższe drodzy czytelnicy uważam, że dużo do niniejszej sprawy wniosłyby załączniki dołączone do pisma. Dałyby one całkowity obraz relacji panujących w „grupie roboczej”, które to przyczyniły się do opuszczenia grupy przez OSDS. Komu jest zatem na rękę by skrzętnie ukrywać prawdę o działaniu „grupy roboczej” ? Pozostawię to pytanie bez odpowiedzi. Niech czytelnicy sami odpowiedzą sobie na postawione pytanie.
G.A.
– – – – – – – – – – – – – – – –
1,2,3 – http://osds.org.pl/wp-content/uploads/2014/01/20140103-pismo-do-Dyrektora-DTD.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują, Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, PISKP, PNP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola TDT, rola Zarządu OSDS