Od jakiegoś czasu, dzięki uprzejmości Przesa Gębisia z SIMP możemy analizować postulaty, które ta szacowna organizacja złożyła w Kancelarii Premiera w celu poprawy/naprawy naszej codziennej rzeczywistości – i nie tylko prawnej, np.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/simp-kolejne-postulaty/
Część tych postulatów omówiliśmy już, patrząc na nie i analizując je z punktu widzenia interesu naszego UDS-owego środowiska.
Ale zostało nam jeszcze do omówienia kilka ostatnich punktów, więc czas zakasać rękawy i . . . . – do roboty.
Jeśli chodzi o punkt „5”[1] tych postulatów, to jest sprawa tak oczywista, że tylko przytaknąć, choć trochę nie rozumiem zapisu o sankcjach za niesprawność pojazdów. Czy to my na SKP mamy karać swoich klientów za ewentualną niesprawność (?), czy też chodzi o to, że nie robi tego Policja i ITD. . . .?
Co do wprowadzenia do ustawy PoRD zapisów o „odpowiedzialności posiadacza dowodu rejestracyjnego za stan techniczny pojazdu”, także nie mamy przeciwwskazań tym bardziej, że i inne nasze organizacje popierają już i tę kwestię.
Podobnie jest z postulatem „Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentującą pozytywny wynik badania technicznego i wskazującą termin kolejnego badania.” – pod warunkiem, że podwyżka cennika umożliwi zakup odpowiedniego oprzyrządowania do ich drukowania i naklejania.
Do bardzo ciekawego rozwiązania należy moim zdaniem propozycja „Wprowadzenie w przepisach jednoznacznego zapisu zobowiązującego diagnostę do tego, aby rozpoczęcie badania technicznego pojazdu poprzedzone było:
– zatrzymania przez diagnostę dokumentu rejestracyjnego wraz z rozpoczęciem procesu badania pojazdu. W razie pozytywnego wyniku badania dokument byłby zwracany, natomiast w sytuacji stwierdzenia usterek diagnosta wydawałby zaświadczenie o zatrzymaniu dowodu w celu wykonania naprawy oraz powrotu na stację kontroli i zakończenia badania i dopiero wtedy byłby zwrócony dowód rejestracyjny
– pobraniem opłaty za badanie techniczne przed jego wykonaniem.”
Koncepcja zatrzymania DR nie powoduje rewolucji, nie jest niczym dla nas nowym. Jedyna zmiana jest taka, że zatrzymujemy go do czasu naprawy usterek bez zbędnego odsyłania do WK – to super pomysł !
Nie mam także uwag do „starych jak świat”, bo jeszcze z czasów naszego SDS-u, postulatów z pkt 6[2], bo sam wielokrotnie i na wszystkie możliwe sposoby głosiłem tę prawdę, że widza to podstawa intelektualnego rozwoju naszego środowiska.
Zaś co do „Wprowadzenie zapisów określających minimalne wymagania dla ośrodków szkolących diagnostów – działalność gospodarcza w zakresie prowadzonych szkoleń powinna być działalnością regulowaną.” nie mam skrystalizowanego zdania.
Ale mam istotne wątpliwości w zakresie propozycji, aby stan naszej wiedzy weryfikowało „(…) starostwo sprawujące nadzór nad podległymi SKP i diagnostami.”
Moje wątpliwości budzi fakt, że na dzień dzisiejszy starostwo nie sprawuje nadzoru nad SKP i diagnostami, a tylko nas kontroluje. Pojęcie nadzoru zawiera bowiem odpowiedzialność (osobistą/pracowniczą) za nadzorowany podmiot, czego na dzień dzisiejszy brakuje, tak w WK, jak i w TDT. A ponadto starostwa nie chcą (nie czują problemu, nie widząc w tym interesu wynikającego z BRD) podnosić kwalifikacji swoich pracowników w WK, co jest warunkiem sine qua non (niezbędnym), nie tylko do sprawowania właściwego nadzoru, ale też do egzaminowania/weryfikowania naszych wiadomości i umiejętności.[3]
Z pozostałymi postulatami także się zgadzam. Ale poza wszystkim trochę żałuję, że choć dla niektórych postulatów przedłożonych w Kancelarii Premiera nie wskazano ich pierwotnych autorów, to nie wsparto ich wykazem tych naszych organizacji, które także je wspierają lub chociaż także mocno je akcentują, co byłoby istotnym argumentem wzmacniającym.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] „5. Brak sankcji wobec właścicieli i użytkowników w przypadku używania niesprawnych technicznie pojazdów lub bez ważnych badań technicznych.”
[2] „6. Szkolenie diagnostów SKP oraz ich dostęp do informacji technicznych i centralnej ewidencji pojazdów.”
[3] A nieliczne wyjątki od tej prawdy, tylko potwierdzają tę regułę.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 24 2014
SIMP – OSTATNIE STARCIE
SIMP – ostatnie starcie z postulatami.
Od jakiegoś czasu, dzięki uprzejmości Przesa Gębisia z SIMP możemy analizować postulaty, które ta szacowna organizacja złożyła w Kancelarii Premiera w celu poprawy/naprawy naszej codziennej rzeczywistości – i nie tylko prawnej, np.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/simp-kolejne-postulaty/
Część tych postulatów omówiliśmy już, patrząc na nie i analizując je z punktu widzenia interesu naszego UDS-owego środowiska.
Ale zostało nam jeszcze do omówienia kilka ostatnich punktów, więc czas zakasać rękawy i . . . . – do roboty.
Jeśli chodzi o punkt „5”[1] tych postulatów, to jest sprawa tak oczywista, że tylko przytaknąć, choć trochę nie rozumiem zapisu o sankcjach za niesprawność pojazdów. Czy to my na SKP mamy karać swoich klientów za ewentualną niesprawność (?), czy też chodzi o to, że nie robi tego Policja i ITD. . . .?
Co do wprowadzenia do ustawy PoRD zapisów o „odpowiedzialności posiadacza dowodu rejestracyjnego za stan techniczny pojazdu”, także nie mamy przeciwwskazań tym bardziej, że i inne nasze organizacje popierają już i tę kwestię.
Podobnie jest z postulatem „Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentującą pozytywny wynik badania technicznego i wskazującą termin kolejnego badania.” – pod warunkiem, że podwyżka cennika umożliwi zakup odpowiedniego oprzyrządowania do ich drukowania i naklejania.
Do bardzo ciekawego rozwiązania należy moim zdaniem propozycja „Wprowadzenie w przepisach jednoznacznego zapisu zobowiązującego diagnostę do tego, aby rozpoczęcie badania technicznego pojazdu poprzedzone było:
– zatrzymania przez diagnostę dokumentu rejestracyjnego wraz z rozpoczęciem procesu badania pojazdu. W razie pozytywnego wyniku badania dokument byłby zwracany, natomiast w sytuacji stwierdzenia usterek diagnosta wydawałby zaświadczenie o zatrzymaniu dowodu w celu wykonania naprawy oraz powrotu na stację kontroli i zakończenia badania i dopiero wtedy byłby zwrócony dowód rejestracyjny
– pobraniem opłaty za badanie techniczne przed jego wykonaniem.”
Koncepcja zatrzymania DR nie powoduje rewolucji, nie jest niczym dla nas nowym. Jedyna zmiana jest taka, że zatrzymujemy go do czasu naprawy usterek bez zbędnego odsyłania do WK – to super pomysł
!
Nie mam także uwag do „starych jak świat”, bo jeszcze z czasów naszego SDS-u, postulatów z pkt 6[2], bo sam wielokrotnie i na wszystkie możliwe sposoby głosiłem tę prawdę, że widza to podstawa intelektualnego rozwoju naszego środowiska.
Zaś co do „Wprowadzenie zapisów określających minimalne wymagania dla ośrodków szkolących diagnostów – działalność gospodarcza w zakresie prowadzonych szkoleń powinna być działalnością regulowaną.” nie mam skrystalizowanego zdania.
Ale mam istotne wątpliwości w zakresie propozycji, aby stan naszej wiedzy weryfikowało „(…) starostwo sprawujące nadzór nad podległymi SKP i diagnostami.”
Moje wątpliwości budzi fakt, że na dzień dzisiejszy starostwo nie sprawuje nadzoru nad SKP i diagnostami, a tylko nas kontroluje. Pojęcie nadzoru zawiera bowiem odpowiedzialność (osobistą/pracowniczą) za nadzorowany podmiot, czego na dzień dzisiejszy brakuje, tak w WK, jak i w TDT. A ponadto starostwa nie chcą (nie czują problemu, nie widząc w tym interesu wynikającego z BRD) podnosić kwalifikacji swoich pracowników w WK, co jest warunkiem sine qua non (niezbędnym), nie tylko do sprawowania właściwego nadzoru, ale też do egzaminowania/weryfikowania naszych wiadomości i umiejętności.[3]
Z pozostałymi postulatami także się zgadzam. Ale poza wszystkim trochę żałuję, że choć dla niektórych postulatów przedłożonych w Kancelarii Premiera nie wskazano ich pierwotnych autorów, to nie wsparto ich wykazem tych naszych organizacji, które także je wspierają lub chociaż także mocno je akcentują, co byłoby istotnym argumentem wzmacniającym.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] „5. Brak sankcji wobec właścicieli i użytkowników w przypadku używania niesprawnych technicznie pojazdów lub bez ważnych badań technicznych.”
[2] „6. Szkolenie diagnostów SKP oraz ich dostęp do informacji technicznych i centralnej ewidencji pojazdów.”
[3] A nieliczne wyjątki od tej prawdy, tylko potwierdzają tę regułę.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, praca diagnosty, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), SIMP