Przed Wami drodzy czytelnicy ostatnia już część tryptyku poświęconego uwagom zgłaszanym pod adresem TDT[1]. Warto wspomnieć o poniższych przypadkach, gdyż miały one istotne znaczenie dla opinii publicznej oraz naszego środowiska, zapisując niechlubne karty działalności podmiotowej instytucji.
Rozpocznijmy zatem od bardzo znanego przypadku, którego nie można pominąć, gdyż nie tylko miał swój finał na drodze sądowej, również trafił na obrady Sejmu w postaci zapytania poselskiego złożonego przez Posła Jerzego Kozdronia:
„Zapytanie nr 161 – do Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej w sprawie wykonywania dozoru technicznego nad zbiornikami produkowanymi przez firmę Irene Agencja Handlowa – Zakład Produkcji Zbiorników w Czarnej Dąbrówce w woj. Pomorskim …(…). Bezsporne jest, że organ Transportowego Dozoru Technicznego, wszczynając postępowanie administracyjne na skutek złożonego donosu, nie umożliwił zainteresowanej stronie złożenia w tym zakresie wszechstronnych wyjaśnień ani nie umożliwił jej uczestnictwa w badaniu, czy rzeczywiście zakwestionowane trzy zbiorniki nie spełniają wymogu szczelności. ..”[2]
Powyższe pozostawię bez komentarza, gdyż żaden komentarz nie odda tego co do tej pory odczuwa właściciel firmy „IRENE”.
Zwróćmy też uwagę, jak pracę TDT postrzegało również samo Ministerstwo Infrastruktury, które wyraziło się dość wyraźnie i jasno w uwagach pokontrolnych przeprowadzonej planowej kontroli TDT:
„ Przedstawiając powyższe ustalenia zaleca się podjęcie działań zmierzających do usunięcia ujawnionych w toku kontroli uchybień poprzez realizację następujących wniosków pokontrolnych:
1. Przestrzegania procedur obowiązujących w Transportowym Dozorze Technicznym w zakresie:
– prawidłowego stosowania rzeczowego wykazu akt przy rejestracji pism wpływających do TDT w
elektronicznym Systemie Rejestracji Poczty,
– rzetelnego prowadzenia rejestru „TDT Stacje” w sposób dający możliwość dokładnego ustalenia
liczby wpływających do TDT wniosków o wydanie poświadczenia,
– przekazywania do siedziby TDT i weryfikowania właściwych wersji protokołów ze sprawdzenia
SKP, przed wydaniem poświadczenia,
– dochodzenia należności z tytułu wydawanych poświadczeń,
2. prowadzenia postępowań administracyjnych zgodnie z procedurą przewidzianą w Kpa, w szczególności stosowanie przepisów związanych z dokumentowaniem w aktach czynności podejmowanych w toku postępowania administracyjnego. …”[3]
Patrząc przez pryzmat środowiska diagnostycznego zastanawiam się, jak można odnieś się do powyższego fragmentu, gdy medialnie robi się nagonkę na nasze środowisko, jednocześnie skrzętnie ukrywając niedociągnięcia instytucji biorącej udział w kontrolowaniu pracy diagnostów.
Instytucji, która powinna świecić przykładem i znajomością procedur i przepisów prawnych, dotyczących naszego środowiska! Przy okazji omawiania powyższego fragmentu warto również wspomnieć, że swego czasu SDS skierował zapytanie do TDT o liczbę diagnostów oraz SKP. Byli członkowie SDS z pewnością pamiętają dobrze, jaką wtedy stowarzyszenie otrzymało informację (poniżej)!
Czy fragmenty powyższych cytatów wyczerpują katalog krytyki pod adresem TDT ?
Z całą pewnością przykładów jest o wiele więcej i nie sposób je wszystkie przedstawić. Może nie jeden z czytelników czytając niniejszy artykuł zastanowi się jednak, czy takiej działalności oczekujemy od instytucji państwowej mającej coraz to większy zakres uprawnień?
Dla wielu z Was koledzy diagności oraz drodzy czytelnicy długo jeszcze pozostanie niezrozumiałe wdrożenie w życie „Ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o dozorze technicznym”. Czy nie należało najpierw uporządkować nieprawidłowości panujące w TDT, a później wprowadzać wspomnianą powyżej ustawę w życie? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam czytelnikom.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 18 2014
NAD TDT
Nad TDT halny i czarne chmury – cz. 3.
Przed Wami drodzy czytelnicy ostatnia już część tryptyku poświęconego uwagom zgłaszanym pod adresem TDT[1]. Warto wspomnieć o poniższych przypadkach, gdyż miały one istotne znaczenie dla opinii publicznej oraz naszego środowiska, zapisując niechlubne karty działalności podmiotowej instytucji.
Rozpocznijmy zatem od bardzo znanego przypadku, którego nie można pominąć, gdyż nie tylko miał swój finał na drodze sądowej, również trafił na obrady Sejmu w postaci zapytania poselskiego złożonego przez Posła Jerzego Kozdronia:
„Zapytanie nr 161 – do Ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej w sprawie wykonywania dozoru technicznego nad zbiornikami produkowanymi przez firmę Irene Agencja Handlowa – Zakład Produkcji Zbiorników w Czarnej Dąbrówce w woj. Pomorskim …(…). Bezsporne jest, że organ Transportowego Dozoru Technicznego, wszczynając postępowanie administracyjne na skutek złożonego donosu, nie umożliwił zainteresowanej stronie złożenia w tym zakresie wszechstronnych wyjaśnień ani nie umożliwił jej uczestnictwa w badaniu, czy rzeczywiście zakwestionowane trzy zbiorniki nie spełniają wymogu szczelności. ..”[2]
Powyższe pozostawię bez komentarza, gdyż żaden komentarz nie odda tego co do tej pory odczuwa właściciel firmy „IRENE”.
Zwróćmy też uwagę, jak pracę TDT postrzegało również samo Ministerstwo Infrastruktury, które wyraziło się dość wyraźnie i jasno w uwagach pokontrolnych przeprowadzonej planowej kontroli TDT:
„ Przedstawiając powyższe ustalenia zaleca się podjęcie działań zmierzających do usunięcia ujawnionych w toku kontroli uchybień poprzez realizację następujących wniosków pokontrolnych:
1. Przestrzegania procedur obowiązujących w Transportowym Dozorze Technicznym w zakresie:
– prawidłowego stosowania rzeczowego wykazu akt przy rejestracji pism wpływających do TDT w
elektronicznym Systemie Rejestracji Poczty,
– rzetelnego prowadzenia rejestru „TDT Stacje” w sposób dający możliwość dokładnego ustalenia
liczby wpływających do TDT wniosków o wydanie poświadczenia,
– przekazywania do siedziby TDT i weryfikowania właściwych wersji protokołów ze sprawdzenia
SKP, przed wydaniem poświadczenia,
– dochodzenia należności z tytułu wydawanych poświadczeń,
2. prowadzenia postępowań administracyjnych zgodnie z procedurą przewidzianą w Kpa, w szczególności stosowanie przepisów związanych z dokumentowaniem w aktach czynności podejmowanych w toku postępowania administracyjnego. …”[3]
Patrząc przez pryzmat środowiska diagnostycznego zastanawiam się, jak można odnieś się do powyższego fragmentu, gdy medialnie robi się nagonkę na nasze środowisko, jednocześnie skrzętnie ukrywając niedociągnięcia instytucji biorącej udział w kontrolowaniu pracy diagnostów.
Instytucji, która powinna świecić przykładem i znajomością procedur i przepisów prawnych, dotyczących naszego środowiska! Przy okazji omawiania powyższego fragmentu warto również wspomnieć, że swego czasu SDS skierował zapytanie do TDT o liczbę diagnostów oraz SKP. Byli członkowie SDS z pewnością pamiętają dobrze, jaką wtedy stowarzyszenie otrzymało informację (poniżej)!
Czy fragmenty powyższych cytatów wyczerpują katalog krytyki pod adresem TDT ?
Z całą pewnością przykładów jest o wiele więcej i nie sposób je wszystkie przedstawić. Może nie jeden z czytelników czytając niniejszy artykuł zastanowi się jednak, czy takiej działalności oczekujemy od instytucji państwowej mającej coraz to większy zakres uprawnień?
Dla wielu z Was koledzy diagności oraz drodzy czytelnicy długo jeszcze pozostanie niezrozumiałe wdrożenie w życie „Ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o dozorze technicznym”. Czy nie należało najpierw uporządkować nieprawidłowości panujące w TDT, a później wprowadzać wspomnianą powyżej ustawę w życie? Odpowiedź na to pytanie pozostawiam czytelnikom.
G.A.
——–
[1] http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/czarne-chmury-tdt/
[2] http://www.sejm.gov.pl/sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=1FE824BF
[3] http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/kontrole/transport_drogowy/resortowa_w_tdt_2010/px_wyniki_kontroli_resortowej_tdt_2010.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują, Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, Ministerstwo Transportu, odbiór SKP przzez TDT, rola TDT, SDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)