Dzięki uprzejmości Prezesa A. T. Dąbrowskiego[1] i w nawiązaniu do opublikowanego wczoraj pisma z MIiR, zapewne i Wy, Drodzy P.T. Czytelnicy zastanawialiście się wraz ze mną, co mieli na myśli urzędnicy podpisujący się pod tym pismem (sic!) http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/pismo-z-miir-spcmip/
Ale, niezależnie od naszych uwag co do treści tego pisma poczytajmy, co sądzi o tym jego adresat, czyli SPCMiP.
A oto odpowiedź, cyt.:
„Szanowny Pan
Dyr. Twardowski
Przyjazd producentów z miejscowości odległych o setki kilometrów żeby się dowiedzieć o zmianach stanu prawnego po 1.01.2014 jest pozbawiony sensu bo tego można się dowiedzieć bez przyjazdu. Ponieważ nie przysłał Pan programu spotkania, spotkanie przekładamy na inny termin.
Dziękujemy za chęć pomocy w sprawach związanych z nieprawidłowościami na Stacjach Badań Pojazdów. Problemy z przykładami były poruszane w mediach i kto chce to je zna. Postaram się przysłać Panu na ten temat materiały jeżeli urzędnicy ministerstwa go nie znają. Propozycja pomocy w złożeniu doniesienia do organów ścigania jest śmieszna ale to jest problem nowej minister p. Bieńkowskiej o czym ją poinformujemy.
Mam wrażenie że Pan i urzędnicy departamentu nie rozumieją problemów gospodarczych jakie wywołują swoją działalnością i nie rozumieją nas producentów, co przykładowo skutkuje tym że po zmianie przepisów lepiej opłaca się homologować pojazdy zagranicą niż w Polsce. Skandal i kompromitacja !!!.
Wg mnie to jest problem mentalności urzędników ministerstwa, którzy utracili kontakt z rzeczywistością gospodarczą obszaru, który administrują. Z ministerstwa zrobili obronną twierdzę bez realnej i praktycznej komunikacji z otoczeniem.
To jest bardzo poważny problem dla obu stron ale to my możemy i jesteśmy z was niezadowoleni.
Przyślę pismo do Pana z kopiami do wszystkich, którzy nam pomagają z wyjaśnieniem, propozycją programu i nowymi terminami spotkań.
Z Poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
SPCMiP”
= = = = = = = = = = = = = = = = =
Więc, jak sami widzicie, można w rozmowach z urzędnikami resortu transportu mieć własne „organizacyjne” zdanie i je zdecydowanie forsować. Taka postawa musi budzić szacunek, choć nie zawsze zgadzam się z postulatami przedstawicieli producentów pojazdów i części motoryzacyjnych.
I jeszcze wymaga podkreślenia, że jak wiadomo naszej redakcji, to cała treść tej urzędniczo-branżowej korespondencji trafiła nie tylko do Kancelarii Prezesa RM, ale także do Ministerstwa Gospodarki, skąd strona pozarządowa otrzymała w tej sprawie dość istotne wsparcie.
Możemy mieć tylko nadzieję, że to wsparcie Ministerstwa Gospodarki nie uderzy w nasze UDS-owe środowisko, a przyczyni się wyłącznie do znormalizowania sytuacji na naszym rozchwianym i patologicznym rynku. A pierwszy do tego krokiem będzie owocna współpraca z pozostałymi naszymi branżowymi organizacjami oraz wspólne ustalenie właściwej hierarchii przedkładanych priorytetów.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] Prezes Zarządu Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 13 2014
PISMO DO M. I. i R.
Pismo do M. I. i R. od SPCMiP.
Dzięki uprzejmości Prezesa A. T. Dąbrowskiego[1] i w nawiązaniu do opublikowanego wczoraj pisma z MIiR, zapewne i Wy, Drodzy P.T. Czytelnicy zastanawialiście się wraz ze mną, co mieli na myśli urzędnicy podpisujący się pod tym pismem (sic!) http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/pismo-z-miir-spcmip/
Ale, niezależnie od naszych uwag co do treści tego pisma poczytajmy, co sądzi o tym jego adresat, czyli SPCMiP.
A oto odpowiedź, cyt.:
„Szanowny Pan
Dyr. Twardowski
Przyjazd producentów z miejscowości odległych o setki kilometrów żeby się dowiedzieć o zmianach stanu prawnego po 1.01.2014 jest pozbawiony sensu bo tego można się dowiedzieć bez przyjazdu. Ponieważ nie przysłał Pan programu spotkania, spotkanie przekładamy na inny termin.
Dziękujemy za chęć pomocy w sprawach związanych z nieprawidłowościami na Stacjach Badań Pojazdów. Problemy z przykładami były poruszane w mediach i kto chce to je zna. Postaram się przysłać Panu na ten temat materiały jeżeli urzędnicy ministerstwa go nie znają. Propozycja pomocy w złożeniu doniesienia do organów ścigania jest śmieszna ale to jest problem nowej minister p. Bieńkowskiej o czym ją poinformujemy.
Mam wrażenie że Pan i urzędnicy departamentu nie rozumieją problemów gospodarczych jakie wywołują swoją działalnością i nie rozumieją nas producentów, co przykładowo skutkuje tym że po zmianie przepisów lepiej opłaca się homologować pojazdy zagranicą niż w Polsce. Skandal i kompromitacja !!!.
Wg mnie to jest problem mentalności urzędników ministerstwa, którzy utracili kontakt z rzeczywistością gospodarczą obszaru, który administrują. Z ministerstwa zrobili obronną twierdzę bez realnej i praktycznej komunikacji z otoczeniem.
To jest bardzo poważny problem dla obu stron ale to my możemy i jesteśmy z was niezadowoleni.
Przyślę pismo do Pana z kopiami do wszystkich, którzy nam pomagają z wyjaśnieniem, propozycją programu i nowymi terminami spotkań.
Z Poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
SPCMiP”
= = = = = = = = = = = = = = = = =
Więc, jak sami widzicie, można w rozmowach z urzędnikami resortu transportu mieć własne „organizacyjne” zdanie i je zdecydowanie forsować. Taka postawa musi budzić szacunek, choć nie zawsze zgadzam się z postulatami przedstawicieli producentów pojazdów i części motoryzacyjnych.
I jeszcze wymaga podkreślenia, że jak wiadomo naszej redakcji, to cała treść tej urzędniczo-branżowej korespondencji trafiła nie tylko do Kancelarii Prezesa RM, ale także do Ministerstwa Gospodarki, skąd strona pozarządowa otrzymała w tej sprawie dość istotne wsparcie.
Możemy mieć tylko nadzieję, że to wsparcie Ministerstwa Gospodarki nie uderzy w nasze UDS-owe środowisko, a przyczyni się wyłącznie do znormalizowania sytuacji na naszym rozchwianym i patologicznym rynku. A pierwszy do tego krokiem będzie owocna współpraca z pozostałymi naszymi branżowymi organizacjami oraz wspólne ustalenie właściwej hierarchii przedkładanych priorytetów.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] Prezes Zarządu Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola Zarządu OSDS