OSPWK działa, nie mniej ostro, jak SIMP i także nie śpi.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Wydziałów Komunikacji, w osobie miłego nam P.T. Interlokutora Błażeja Kopki także przygotowało swoje uwagi na zbliżającą się wielkimi krokami debatę w 10.01.2014 r. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, zmierzające do naprawy obecnego przykrego stanu rzeczy.[1]
I zobaczcie, że tak SIMP, jak i OSPWK nie kryją się z tymi swoimi uwagami po lasach (poligonach?!), pisząc o swoim stanowisku odważnie i oficjalnie.
Ale przechodząc do meritum na naszą szczególna uwagę zasługuje (pkt 1) podniesienie problemu rejestracji czasowej, w kontekście niejasnych podstaw prawnych i nieokreślonego statusu pojazdu już „zarejestrowanego” (szczególnie czasowo). Ten problem stanął już w naszej praktyce po styczniowej zmianie prawa[2], gdy w nową rubrykę mamy wpisywać kraj ostatniej rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy (tzw. pierwsze). W bardzo wielu WK wymagają uznania, że zapis „pierwszej rejestracji w kraju” należy interpretować dosłownie i szeroko, ze wszelkimi tego konsekwencjami.
W odniesieniu do pkt. 2, czyli w zakresie błędów w przepisach dotyczące badań okresowych przed pierwszą rejestracją, a wymogami rozporządzenia w sprawie badania pojazdów (obowiązek posiadania tablic na takim badaniu), to sprawa nam znana i rozpoznana, patrz: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/tablice-rejestracyjne-po-raz/
I zgodzić się musimy (więc i o poparcie nie będzie trudno!), że cyt.:
„Uzupełnienie o stosowne zwolnienia rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.” – jest krokiem w dobrą stronę.
I jeśli nie mam zdania odnośnie pkt 3, to moim zdaniem należy wesprzeć wszelkimi siłami inicjatywą OSPWK wynikająca z:
pkt 4, czyli w sprawie wadliwej definicji pojazdu nowego, przy jej literalnej interpretacji (szczególnie w kontekście pojazdów marki SAM),
pkt 5, czyli niejasności dotyczących honorowania w trakcie rejestracji wyciągów ze świadectwa homologacji wystawianych po 22 czerwca 2013 r.,
pkt 6, czyli jakie są faktyczne wymogi (szczególnie lokalowe) dla SKP? Czy BT mogą być wykonywane poza wyznaczonymi jednostkami (np. w garażu szwagra?),
pkt 7, czyli w zakresie definicji rodzajów, kategorii pojazdów itp.,
pkt 8, czyli w zakresie sprzecznych warunków technicznych dla ciągników rolniczych w kategorii T5.
Do omówienia zostało jeszcze całościowe stanowisko SIMP oraz trzeciej organizacji zaproszonej do rozmów w MTiR. Chodzi to o lobbystów ze Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów.
Nie ukrywam, że nie będzie żadnego problemu z odniesieniem się do kolejnych kilku znaczących postulatów SIMP. Ale choć nie chce mi się omawiać inicjatyw SPCMiP, bo ich zła wola była nie jeden raz widoczna gołym okiem, to tym razem muszę stwierdzić, że potrafili zachować powściągliwość.
A przejawem i efektem propagandowych poczynań PNP była wypowiedź jednego z rozmówców – podobno znamienitego Rolnika i Posła – w niedzielnym wydaniu „Kawa na ławę”. Sugerował on mianowicie, że ostatni tragiczny wypadek w Kamieniu Pomorskim, to mógł być efekt źle działających amortyzatorów (sic!). Takie są intelektualne skutki zbyt bliskich kontaktów z lobbystami od PNP[3] na rozmaitych targach – i nie tylko. Dlatego ponownie ostrzegam przed tymi panami – lobbystami.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 6 2014
OSPWK DZIAŁA
OSPWK działa, nie mniej ostro, jak SIMP i także nie śpi.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Wydziałów Komunikacji, w osobie miłego nam P.T. Interlokutora Błażeja Kopki także przygotowało swoje uwagi na zbliżającą się wielkimi krokami debatę w 10.01.2014 r. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, zmierzające do naprawy obecnego przykrego stanu rzeczy.[1]
I zobaczcie, że tak SIMP, jak i OSPWK nie kryją się z tymi swoimi uwagami po lasach (poligonach?!), pisząc o swoim stanowisku odważnie i oficjalnie.
Ale przechodząc do meritum na naszą szczególna uwagę zasługuje (pkt 1) podniesienie problemu rejestracji czasowej, w kontekście niejasnych podstaw prawnych i nieokreślonego statusu pojazdu już „zarejestrowanego” (szczególnie czasowo). Ten problem stanął już w naszej praktyce po styczniowej zmianie prawa[2], gdy w nową rubrykę mamy wpisywać kraj ostatniej rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy (tzw. pierwsze). W bardzo wielu WK wymagają uznania, że zapis „pierwszej rejestracji w kraju” należy interpretować dosłownie i szeroko, ze wszelkimi tego konsekwencjami.
W odniesieniu do pkt. 2, czyli w zakresie błędów w przepisach dotyczące badań okresowych przed pierwszą rejestracją, a wymogami rozporządzenia w sprawie badania pojazdów (obowiązek posiadania tablic na takim badaniu), to sprawa nam znana i rozpoznana, patrz: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/tablice-rejestracyjne-po-raz/
I zgodzić się musimy (więc i o poparcie nie będzie trudno!), że cyt.:
„Uzupełnienie o stosowne zwolnienia rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.” – jest krokiem w dobrą stronę.
I jeśli nie mam zdania odnośnie pkt 3, to moim zdaniem należy wesprzeć wszelkimi siłami inicjatywą OSPWK wynikająca z:
Do omówienia zostało jeszcze całościowe stanowisko SIMP oraz trzeciej organizacji zaproszonej do rozmów w MTiR. Chodzi to o lobbystów ze Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów.
Nie ukrywam, że nie będzie żadnego problemu z odniesieniem się do kolejnych kilku znaczących postulatów SIMP. Ale choć nie chce mi się omawiać inicjatyw SPCMiP, bo ich zła wola była nie jeden raz widoczna gołym okiem, to tym razem muszę stwierdzić, że potrafili zachować powściągliwość.
A przejawem i efektem propagandowych poczynań PNP była wypowiedź jednego z rozmówców – podobno znamienitego Rolnika i Posła – w niedzielnym wydaniu „Kawa na ławę”. Sugerował on mianowicie, że ostatni tragiczny wypadek w Kamieniu Pomorskim, to mógł być efekt źle działających amortyzatorów (sic!). Takie są intelektualne skutki zbyt bliskich kontaktów z lobbystami od PNP[3] na rozmaitych targach – i nie tylko. Dlatego ponownie ostrzegam przed tymi panami – lobbystami.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
====================
P.S.
I też polecam info o BT w USA http://www.youtube.com/watch?v=y-ejbWGOLoU – szczególnie komentarze!
[1] http://spcm.pl/MI/Zestawienie%20problem%C3%B3w%20na%20spotkaniw%20w%20SPCMiP.pdf
[2] rozporządzenie z dnia 30 grudnia 2013 r., pozycja 1675, obowiązujące od dnia 01.01.2014 r.
[3] PNP, to motoryzacyjni producenci, nie tylko nowych pojazdów.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, OSPWK, PNP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)