„Posłanka Niemczyk i jej chora interpelacja” – cz. I .
Chora i absurdalna interpelacja! No bo jak inaczej można nazwać interpelację złożoną w dniu 10 sierpnia 2012 r. przez panią poseł M.N., dotyczącą nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów?
Pani poseł, o której można więcej poczytać na stronie internetowej pod poniższym linkiem: http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/posel.xsp?id=262, zanim zgłosi kolejną interpelację w kwestii środowiska diagnostycznego może najpierw powinna zapoznać się z opinią diagnostów, co sądzą o jej wywodach mających w moim odczuciu wyłącznie charakter szkalowań i pomówień „naszego” środowiska.
Cóż to jest takiego bulwersującego w niniejszej interpelacji, by wspomnieć o tym na łamach Informatora UDS-a?
Zachęcam więc do lektury, którą znajdziesz drogi czytelniku pod linkiem: http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=32DE1B28
W niniejszym artykule odniosę się tylko co do niektórych wątków interpelacyjnych pani poseł, by podkreślić jej (nie)obiektywne podejście do poruszonego tematu. Czytając między innymi, cytuję:
„.. Na słabość systemu kontroli składa się przede wszystkim opieszałość starostów np. w pobłażliwym orzekaniu w postępowaniach administracyjnych o cofnięcie uprawnień do wykonywania zawodu diagnosty. Co gorsza proceder ten doprowadził do powstania mechanizmów sprzyjających korupcji. W ostateczności prowadzi to do patologii i dopuszczania do ruchu niesprawnych i niebezpiecznych pojazdów. …”
łatwo jest zauważyć, że pani poseł dopatruje się w diagnostach wszelkiego zła i źródła korupcji. Obwinia całe nasze środowisko (bez wyjątków) za sytuację bezpieczeństwa na polskich drogach wysuwając tezę, cytuję:
„…Warto więc postawić tezę, czy przyczynami bądź współprzyczynami tego, iż na polskich drogach codziennie ginie statystycznie 15 ludzi, jest zły stan techniczny pojazdów dopuszczonych do ruchu przez stacje kontroli pojazdów? …”
W swojej tezie pani poseł zapomina jednak o najważniejszym. O czym? O tym, że za zły stan techniczny pojazdów dopuszczonych do ruchu nie odpowiadają stacje kontroli pojazdów, lecz sami właściciele pojazdów.
Proszę pamiętać – pani poseł – o niniejszym zasiadając za kierownicą swojego pojazdu! Przytoczone przez panią poseł (pseudo) dane statystyczne mają się nijak do rzeczywistości. Chyba nie bardzo przyłożyła się pani poseł do swojej argumentacji?
Czyż nie warto byłoby w związku z tym zadać pani poseł pytanie? Na podstawie jakiego źródła przytacza pani odpowiedzialność diagnostów za statystyczną, codzienną śmierć 15 osób?
Warto również podkreślić co w dalszych swoich wywodach sugeruje Ministrowi Pani poseł! Cytuję:
„…Czy możliwe jest zaostrzenie sankcji wobec przyłapanych na korupcji pracowników stacji kontroli pojazdów…”
Zastanówmy się choć przez chwilę jakich jeszcze oprócz istniejących w stosunku do diagnostów sankcji oczekuje pani poseł? Czy nasze środowisko diagnostyczne nie powinno pani poseł zwrócić uwagę na fakt, że obecne sankcje dla diagnostów są bardziej rygorystyczne niż dla polityków, do których również należy pani poseł. Korupcyjne zapędy środowiska diagnostycznego są niczym w porównaniu z zapędami polityków o czym powinna pani poseł doskonale wiedzieć.
Może to we własnym środowisku pani poseł powinna szukać źródeł kolejnych swoich interpelacji, by zwalczać skutecznie zarzewia patologii? Czym jeszcze zaskoczyć nas może autorka interpelacji? O tym drogi czytelniku w następnej części artykułu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 6 2013
POSŁANKA NIEMCZYK
„Posłanka Niemczyk i jej chora interpelacja” – cz. I .
Chora i absurdalna interpelacja! No bo jak inaczej można nazwać interpelację złożoną w dniu 10 sierpnia 2012 r. przez panią poseł M.N., dotyczącą nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów?
Pani poseł, o której można więcej poczytać na stronie internetowej pod poniższym linkiem: http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/posel.xsp?id=262, zanim zgłosi kolejną interpelację w kwestii środowiska diagnostycznego może najpierw powinna zapoznać się z opinią diagnostów, co sądzą o jej wywodach mających w moim odczuciu wyłącznie charakter szkalowań i pomówień „naszego” środowiska.
Cóż to jest takiego bulwersującego w niniejszej interpelacji, by wspomnieć o tym na łamach Informatora UDS-a?
Zachęcam więc do lektury, którą znajdziesz drogi czytelniku pod linkiem: http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=32DE1B28
W niniejszym artykule odniosę się tylko co do niektórych wątków interpelacyjnych pani poseł, by podkreślić jej (nie)obiektywne podejście do poruszonego tematu. Czytając między innymi, cytuję:
„.. Na słabość systemu kontroli składa się przede wszystkim opieszałość starostów np. w pobłażliwym orzekaniu w postępowaniach administracyjnych o cofnięcie uprawnień do wykonywania zawodu diagnosty. Co gorsza proceder ten doprowadził do powstania mechanizmów sprzyjających korupcji. W ostateczności prowadzi to do patologii i dopuszczania do ruchu niesprawnych i niebezpiecznych pojazdów. …”
łatwo jest zauważyć, że pani poseł dopatruje się w diagnostach wszelkiego zła i źródła korupcji. Obwinia całe nasze środowisko (bez wyjątków) za sytuację bezpieczeństwa na polskich drogach wysuwając tezę, cytuję:
„…Warto więc postawić tezę, czy przyczynami bądź współprzyczynami tego, iż na polskich drogach codziennie ginie statystycznie 15 ludzi, jest zły stan techniczny pojazdów dopuszczonych do ruchu przez stacje kontroli pojazdów? …”
W swojej tezie pani poseł zapomina jednak o najważniejszym. O czym? O tym, że za zły stan techniczny pojazdów dopuszczonych do ruchu nie odpowiadają stacje kontroli pojazdów, lecz sami właściciele pojazdów.
Proszę pamiętać – pani poseł – o niniejszym zasiadając za kierownicą swojego pojazdu! Przytoczone przez panią poseł (pseudo) dane statystyczne mają się nijak do rzeczywistości. Chyba nie bardzo przyłożyła się pani poseł do swojej argumentacji?
Czyż nie warto byłoby w związku z tym zadać pani poseł pytanie? Na podstawie jakiego źródła przytacza pani odpowiedzialność diagnostów za statystyczną, codzienną śmierć 15 osób?
Warto również podkreślić co w dalszych swoich wywodach sugeruje Ministrowi Pani poseł! Cytuję:
„…Czy możliwe jest zaostrzenie sankcji wobec przyłapanych na korupcji pracowników stacji kontroli pojazdów…”
Zastanówmy się choć przez chwilę jakich jeszcze oprócz istniejących w stosunku do diagnostów sankcji oczekuje pani poseł? Czy nasze środowisko diagnostyczne nie powinno pani poseł zwrócić uwagę na fakt, że obecne sankcje dla diagnostów są bardziej rygorystyczne niż dla polityków, do których również należy pani poseł. Korupcyjne zapędy środowiska diagnostycznego są niczym w porównaniu z zapędami polityków o czym powinna pani poseł doskonale wiedzieć.
Może to we własnym środowisku pani poseł powinna szukać źródeł kolejnych swoich interpelacji, by zwalczać skutecznie zarzewia patologii? Czym jeszcze zaskoczyć nas może autorka interpelacji? O tym drogi czytelniku w następnej części artykułu.
G.A.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta, konsultacje Ministerstwa Transportu, PNP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola TDT, rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), wyrok sądu