W zawiązku z doniesieniami medialnymi opublikowanymi na portalu internetowym Warto Wiedzieć należącym do Związku Powiatów Polskich pod linkiem Rejestracja pojazdów z państw trzecich i wydziały komunikacji „bez winy”? – podsumowanie posiedzenia Zespołu do Spraw Infrastruktury, Urbanistyki i Transportu KWRiST – Dziennik Warto Wiedzieć informującymi o planowanym w dniu 12 marca 2025 r spotkaniu urzędników Ministerstwa Infrastruktury z Ministrem Sprawiedliwości i Prokuratorem Krajowym przy udziale Ministra Rolnictwa w sprawie dokonanych rejestracji pojazdów sprowadzanych spoza UE, w tym wydanych z naruszeniem prawa decyzji o rejestracji ciągników Belarus, co do których kilka prokuratur w kraju wniosło ponad 1000 sprzeciwów chciałbym przestrzec, że spotkanie może mieć na celu ukrycie niedopełnienia obowiązków bądź pomocnictwa poprzez zaniechanie wypełniania obowiązków przez urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Transportowego Dozoru Technicznego przy przestępstwie wprowadzania na skalę hurtową do obrotu na obszar wspólnotowy poprzez obszar RP niehomologowanych pojazdów i ich rejestracji, pomimo braku wymaganych dokumentów homologacyjnych i oznaczenia zgodności z normami UE.
W załączeniu do niniejszego pisma załączam dowody zawierające wzajemnie sprzeczne i wzajemnie wykluczające się oświadczenia urzędników Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury oraz Transportowego Dozoru Technicznego składane na przestrzeni ostatnich 11-stu lat, w tym w śledztwach prowadzonych przez kilka prokuratur, w tym jasną i ostrą odpowiedź Sekretarza Stanu Ministra Infrastruktury z dnia 17 lutego 2012r na interpelację 24545, w której wyjaśnił, że od czasu wejścia w życie z dniem 22 czerwca 2013r ustawy z dnia 10 października 2012r zmieniającej ustawę o prawie drogowym, zaświadczenie o przeprowadzonym okresowym badaniu technicznym nie jest dokumentem uprawniającym (wymaganym) do pierwszej rejestracji pojazdu w RP oraz, że do takiej rejestracji wymagany jest dokument homologacyjny.
Obecnie zgoła odmienne i fałszywe oświadczenia urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury składają w odniesieniu do importowanych pojazdów samochodowych spoza UE (często luksusowych sprowadzanych z USA, Kanady, ZEA) czego przykładem są załączone ,,niewiążące,, mylne pisemne odpowiedzi udzielane Szefom Wydziałów Komunikacji jak te załączone z dnia 7 czerwca 2024r i 23 stycznia 2025r, na które obecnie powołują się urzędnicy WK przy rejestracji takich pojazdów.
Przesyłane dowody świadczą też w sposób oczywisty o wręcz kompromitujących efektach śledztw w sprawach nielegalnego udostępniania na rynku, bezprawnych rejestracji ciągników Belarus i nadzorze rynku prowadzonych od 2020r przez Prokuraturę Rejonową Poznań-Grunwald w Poznaniu pod sygnaturami (…), Prokuraturę Rejonową w Wyszkowie pod sygnaturą (…), Prokuraturę Rejonową w Wałczu pod sygnaturą (…) i obecnie przez Prokuraturę Okręgową w Koszalinie pod sygnaturą (…), czego dowodem jest wydanie kolejnych kilku tysięcy w następnych latach decyzji o rejestracji z naruszeniem prawa, co potwierdziły wyroki NSA z 4 grudnia 2024r oraz co potwierdza ciągła dalsza możliwość kupna fabrycznie nowych ciągników Belarus wprowadzonych do obrotu nielegalnie oferowanych na portalach ogłoszeniowych przez podmioty, które były wskazywane w zawiadomieniach do prokuratury i dalszej z nimi związanej korespondencji.
Powyższą tezę potwierdza też niezrealizowany w całości przez prokuraturę wyrok Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa w Warszawie z 18 listopada 2021r o sygnaturze (…) oraz obecnie podejmowane próby ze strony urzędników Ministerstwa Infrastruktury objęcia abolicją bezprawnie zarejestrowanych w RP w ostatnich 9-ciu latach ciągników Belarus co było omawiane w dniu 05.03.2025r na posiedzeniu sejmowej Komisji Rolnictwa (zapis posiedzenia pod linkiem iTV Sejm – transmisje archiwalne – Sejm Rzeczypospolitej Polskiej).
O problemach jakie się pojawią dla rolników po uchwaleniu ustawy projektu UC80 o systemach homologacji informowałem Ministra Infrastruktury wielokrotnie już od kwietnia 2022r. Była też składana w tej sprawie interpelacja nr 39436 z 28.02.2023r przez posła na Sejm RP pana Pawła Szramka.
Oczywistym jest przy tym, że wydanie aktów prawa krajowego o abolicji, o czym była mowa na komisji, będzie niezgodne z prawem Unii, w szczególności art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 167/2013, z art. 48, art. 198 ust. 1 rozporządzenia (UE) 952/2013 Kodeks Celny i przepisami rozporządzenia (UE) 2019/1020 o nadzorze rynku, czego uczestnicy posiedzenia tej komisji nie raczyli dostrzec.
Dlatego też przestrzegam przed uleganiem naciskom ze strony osób bezpośrednio zainteresowanych legalizacją bezprawnych czynów i zastosowanie się do prawa nakazującego ustalenie winnych i zobowiązania ich do naprawienia szkody.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 10 2025
PROKURATOR KRAJOWY DARIUSZ KORNELUK – Pismo
Szanowny Pan
Dariusz Korneluk
Prokurator Krajowy
W zawiązku z doniesieniami medialnymi opublikowanymi na portalu internetowym Warto Wiedzieć należącym do Związku Powiatów Polskich pod linkiem Rejestracja pojazdów z państw trzecich i wydziały komunikacji „bez winy”? – podsumowanie posiedzenia Zespołu do Spraw Infrastruktury, Urbanistyki i Transportu KWRiST – Dziennik Warto Wiedzieć informującymi o planowanym w dniu 12 marca 2025 r spotkaniu urzędników Ministerstwa Infrastruktury z Ministrem Sprawiedliwości i Prokuratorem Krajowym przy udziale Ministra Rolnictwa w sprawie dokonanych rejestracji pojazdów sprowadzanych spoza UE, w tym wydanych z naruszeniem prawa decyzji o rejestracji ciągników Belarus, co do których kilka prokuratur w kraju wniosło ponad 1000 sprzeciwów chciałbym przestrzec, że spotkanie może mieć na celu ukrycie niedopełnienia obowiązków bądź pomocnictwa poprzez zaniechanie wypełniania obowiązków przez urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Transportowego Dozoru Technicznego przy przestępstwie wprowadzania na skalę hurtową do obrotu na obszar wspólnotowy poprzez obszar RP niehomologowanych pojazdów i ich rejestracji, pomimo braku wymaganych dokumentów homologacyjnych i oznaczenia zgodności z normami UE.
W załączeniu do niniejszego pisma załączam dowody zawierające wzajemnie sprzeczne i wzajemnie wykluczające się oświadczenia urzędników Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrastruktury oraz Transportowego Dozoru Technicznego składane na przestrzeni ostatnich 11-stu lat, w tym w śledztwach prowadzonych przez kilka prokuratur, w tym jasną i ostrą odpowiedź Sekretarza Stanu Ministra Infrastruktury z dnia 17 lutego 2012r na interpelację 24545, w której wyjaśnił, że od czasu wejścia w życie z dniem 22 czerwca 2013r ustawy z dnia 10 października 2012r zmieniającej ustawę o prawie drogowym, zaświadczenie o przeprowadzonym okresowym badaniu technicznym nie jest dokumentem uprawniającym (wymaganym) do pierwszej rejestracji pojazdu w RP oraz, że do takiej rejestracji wymagany jest dokument homologacyjny.
Obecnie zgoła odmienne i fałszywe oświadczenia urzędnicy Ministerstwa Infrastruktury składają w odniesieniu do importowanych pojazdów samochodowych spoza UE (często luksusowych sprowadzanych z USA, Kanady, ZEA) czego przykładem są załączone ,,niewiążące,, mylne pisemne odpowiedzi udzielane Szefom Wydziałów Komunikacji jak te załączone z dnia 7 czerwca 2024r i 23 stycznia 2025r, na które obecnie powołują się urzędnicy WK przy rejestracji takich pojazdów.
Przesyłane dowody świadczą też w sposób oczywisty o wręcz kompromitujących efektach śledztw w sprawach nielegalnego udostępniania na rynku, bezprawnych rejestracji ciągników Belarus i nadzorze rynku prowadzonych od 2020r przez Prokuraturę Rejonową Poznań-Grunwald w Poznaniu pod sygnaturami (…), Prokuraturę Rejonową w Wyszkowie pod sygnaturą (…), Prokuraturę Rejonową w Wałczu pod sygnaturą (…) i obecnie przez Prokuraturę Okręgową w Koszalinie pod sygnaturą (…), czego dowodem jest wydanie kolejnych kilku tysięcy w następnych latach decyzji o rejestracji z naruszeniem prawa, co potwierdziły wyroki NSA z 4 grudnia 2024r oraz co potwierdza ciągła dalsza możliwość kupna fabrycznie nowych ciągników Belarus wprowadzonych do obrotu nielegalnie oferowanych na portalach ogłoszeniowych przez podmioty, które były wskazywane w zawiadomieniach do prokuratury i dalszej z nimi związanej korespondencji.
Powyższą tezę potwierdza też niezrealizowany w całości przez prokuraturę wyrok Sądu Rejonowego dla Warszawy Mokotowa w Warszawie z 18 listopada 2021r o sygnaturze (…) oraz obecnie podejmowane próby ze strony urzędników Ministerstwa Infrastruktury objęcia abolicją bezprawnie zarejestrowanych w RP w ostatnich 9-ciu latach ciągników Belarus co było omawiane w dniu 05.03.2025r na posiedzeniu sejmowej Komisji Rolnictwa (zapis posiedzenia pod linkiem iTV Sejm – transmisje archiwalne – Sejm Rzeczypospolitej Polskiej).
O problemach jakie się pojawią dla rolników po uchwaleniu ustawy projektu UC80 o systemach homologacji informowałem Ministra Infrastruktury wielokrotnie już od kwietnia 2022r. Była też składana w tej sprawie interpelacja nr 39436 z 28.02.2023r przez posła na Sejm RP pana Pawła Szramka.
Oczywistym jest przy tym, że wydanie aktów prawa krajowego o abolicji, o czym była mowa na komisji, będzie niezgodne z prawem Unii, w szczególności art. 5 ust. 2 rozporządzenia (UE) 167/2013, z art. 48, art. 198 ust. 1 rozporządzenia (UE) 952/2013 Kodeks Celny i przepisami rozporządzenia (UE) 2019/1020 o nadzorze rynku, czego uczestnicy posiedzenia tej komisji nie raczyli dostrzec.
Dlatego też przestrzegam przed uleganiem naciskom ze strony osób bezpośrednio zainteresowanych legalizacją bezprawnych czynów i zastosowanie się do prawa nakazującego ustalenie winnych i zobowiązania ich do naprawienia szkody.
Z poważaniem
(…)
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują, Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: Belarus, DTD, Homologacje, MI, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, Prokurator, rejestracja pojazdu, resort transportu, rolnicze