Podobno naszym SKP przyglądają się urzędnicy reprezentujący dział infrastruktury w naszym ministerstwie (ci od transportu). W tym celu przed ponad rokiem powołano stosowną „grupę roboczą”, która już w kwietniu 2013 r. miała wypracować wspólne stanowisko. A tu mija powoli kolejny rok . . ., a oni nadal śpią . . .
Ale była/jest tu pewna „zagwozdka”, albowiem lobbyści PNP wspierający naszych urzędników przewidywali, że proponowane zmiany miały sprowadzać się wyłącznie, Wyłącznie, WYŁĄCZNIE do kontroli procesu BT na SKP (sic!!!). A, jak sami wiemy, sprawa funkcjonowania SKP ma nieco (???) szerszy wymiar . . .
Taka idea naszego ministerstwa i wspierającego ich lobby PNP zawsze była, i nadal jest nie do przyjęcia dla naszego środowiska. Bo całej tej problematyki nie można jedynie sprowadzać do koniecznego (?) niby wzrostu sprzedaży nowych pojazdów, poprzez eliminację pojazdów dotychczas poruszających się po drogach.
Więc wiemy już, że tu nie chodzi o BRD, tylko o kasę PNP.
A ja pytam, kto zadba o naszą UDS-ową kasę? Może PISKP? Może OSDS?
Co mówicie (?), że nie oni? To kto?
Zostaliśmy sami na śmieciowych umowach ze śmieciowym wynagrodzeniem (np. 1.600 zł na OSKP[3]!?!)?
Pan Tomasz Żółciak pisze dalej w swoim tekście o NIK, który w 2011 r. rzekomo stwierdził (?), że jednym z największych problemów BRD[4] jest, cyt.: „… zły stan techniczny pojazdów”. Ale nie podaje źródła tej swojej wiedzy (objawionej ?).
Więc wziąłem ponownie do ręki i czytam ten nasz sławny raport NIK, i nic takiego nie dostrzegam (sic!).
Potem pan T. Żółciak pisze o tym, że podobno „badania pojazdów to fikcja, diagności mówią otwarcie.” Ale nie pisze jacy to diagności i skąd ich wziął. Wygląda więc, że ich sobie wymyślił.
Jedyną prawdę zaserwował nam w wypadku tego tekstu Prezes L. Turek z PSKP, który powiedział, że „Mamy dobrych fachowców i najlepszy sprzęt, ale system nie zachęca do uczciwości”.
Ale Tomasza Żółciaka już nie interesowały te niedomogi systemowe, bo łatwiej i lepiej („medialniej”) jest pisać o rzekomo nieuczciwych wszystkich diagnostach, niż narażać się urzędnikom i lobbystom PNP wspieranym przez PO za stworzenie korupcjogennego systemu.
A dalej jest nieco prawdy w tym tekście. Zgodzimy się wszyscy, że elementem tego korupcjogennego sytemu, stworzonego przez resort infrastruktury (opanowany przez PO) jest aż 4080 legalnie działających SKP (początek 2013 r), które w ciągu ostatnich lat wyrastały niemal jak grzyby po deszczu. Tak więc, jedna SKP przeciętnie przebadała 1,6 tys. samochodów, co daje zaledwie 6 pojazdów dziennie.
„Efekt był dość łatwy do przewidzenia, bo SKP zaczęły zażarcie konkurować między sobą o klientów, co negatywnie odbija się na jakości i rzetelności BT. Konkurencja między SKP zaczyna przenosić się na inne pola. Niektóre oferują darmowe mycie auta, inne płyny do spryskiwaczy. Jedna zorganizowała nawet loterię, w której do wygrania był samochód.”
Ale to właśnie te ostatnie kwestie należało podkreślić, a nie zaczynać od kalumni pod adresem całego naszego UDS-owego środowiska.
[2] PNP, to producenci nowych pojazdów, zrzeszeni w dość znanej w branży organizacji, która ma dojścia do wszystkich ministerialnych urzędników, bo ma kasę (jedzą im z ręki).
[3] OSKP, to okręgowa stacja kontroli pojazdów, w odróżnieniu od PSKP – podstawowej, czyli o DMC do 3,5 t.
[4] BRD, to powszechnie stosowany skrót słów (pojęcia) „bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 26 2013
W INTERNECIE ZNALAZŁEM – II.
W Internecie znalazłem (II) i w temat ten ponownie wlazłem.
W Internecie ukazał się tekst pt. „Masz starsze auto? Wkrótce rząd przerobi je na żyletki” .[1]
Takie pomieszanie prawdy, półprawd i kłamstw nie służy dobrze naszemu środowisku. Pisałem już o tym http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/w-internecie-znalazlem/, że najprawdopodobniej autor tego tekstu, pan Tomasz Żółciak, zamiast pisać na zlecenie lobbystów od PNP[2], mógł się zaznajomić z opinią naszego środowiska lub choćby poczytać nieco, np.: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/najlepsza-stacja-kontroli-pojazdow/.
Podobno naszym SKP przyglądają się urzędnicy reprezentujący dział infrastruktury w naszym ministerstwie (ci od transportu). W tym celu przed ponad rokiem powołano stosowną „grupę roboczą”, która już w kwietniu 2013 r. miała wypracować wspólne stanowisko. A tu mija powoli kolejny rok . . ., a oni nadal śpią . . .
Ale była/jest tu pewna „zagwozdka”, albowiem lobbyści PNP wspierający naszych urzędników przewidywali, że proponowane zmiany miały sprowadzać się wyłącznie, Wyłącznie, WYŁĄCZNIE do kontroli procesu BT na SKP (sic!!!). A, jak sami wiemy, sprawa funkcjonowania SKP ma nieco (???) szerszy wymiar . . .
Taka idea naszego ministerstwa i wspierającego ich lobby PNP zawsze była, i nadal jest nie do przyjęcia dla naszego środowiska. Bo całej tej problematyki nie można jedynie sprowadzać do koniecznego (?) niby wzrostu sprzedaży nowych pojazdów, poprzez eliminację pojazdów dotychczas poruszających się po drogach.
Więc wiemy już, że tu nie chodzi o BRD, tylko o kasę PNP.
A ja pytam, kto zadba o naszą UDS-ową kasę? Może PISKP? Może OSDS?
Co mówicie (?), że nie oni? To kto?
Zostaliśmy sami na śmieciowych umowach ze śmieciowym wynagrodzeniem (np. 1.600 zł na OSKP[3]!?!)?
Pan Tomasz Żółciak pisze dalej w swoim tekście o NIK, który w 2011 r. rzekomo stwierdził (?), że jednym z największych problemów BRD[4] jest, cyt.: „… zły stan techniczny pojazdów”. Ale nie podaje źródła tej swojej wiedzy (objawionej ?).
Więc wziąłem ponownie do ręki i czytam ten nasz sławny raport NIK, i nic takiego nie dostrzegam (sic!).
Potem pan T. Żółciak pisze o tym, że podobno „badania pojazdów to fikcja, diagności mówią otwarcie.” Ale nie pisze jacy to diagności i skąd ich wziął. Wygląda więc, że ich sobie wymyślił.
Jedyną prawdę zaserwował nam w wypadku tego tekstu Prezes L. Turek z PSKP, który powiedział, że „Mamy dobrych fachowców i najlepszy sprzęt, ale system nie zachęca do uczciwości”.
Ale Tomasza Żółciaka już nie interesowały te niedomogi systemowe, bo łatwiej i lepiej („medialniej”) jest pisać o rzekomo nieuczciwych wszystkich diagnostach, niż narażać się urzędnikom i lobbystom PNP wspieranym przez PO za stworzenie korupcjogennego systemu.
A dalej jest nieco prawdy w tym tekście. Zgodzimy się wszyscy, że elementem tego korupcjogennego sytemu, stworzonego przez resort infrastruktury (opanowany przez PO) jest aż 4080 legalnie działających SKP (początek 2013 r), które w ciągu ostatnich lat wyrastały niemal jak grzyby po deszczu. Tak więc, jedna SKP przeciętnie przebadała 1,6 tys. samochodów, co daje zaledwie 6 pojazdów dziennie.
„Efekt był dość łatwy do przewidzenia, bo SKP zaczęły zażarcie konkurować między sobą o klientów, co negatywnie odbija się na jakości i rzetelności BT. Konkurencja między SKP zaczyna przenosić się na inne pola. Niektóre oferują darmowe mycie auta, inne płyny do spryskiwaczy. Jedna zorganizowała nawet loterię, w której do wygrania był samochód.”
Ale to właśnie te ostatnie kwestie należało podkreślić, a nie zaczynać od kalumni pod adresem całego naszego UDS-owego środowiska.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/679486,masz_starsze_auto_wkrotce_rzad_przerobi_je_na_zyletki.html
[2] PNP, to producenci nowych pojazdów, zrzeszeni w dość znanej w branży organizacji, która ma dojścia do wszystkich ministerialnych urzędników, bo ma kasę (jedzą im z ręki).
[3] OSKP, to okręgowa stacja kontroli pojazdów, w odróżnieniu od PSKP – podstawowej, czyli o DMC do 3,5 t.
[4] BRD, to powszechnie stosowany skrót słów (pojęcia) „bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta, konsultacje Ministerstwa Transportu, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)