lut 6 2025
lut 6 2025
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 4 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, DTD, Dyrektywa, Homologacje, kodeks karny, MI, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, Prokurator, resort transportu, starostwo, Wydział Komunikacji, wyrok sądu
Dawniej popularny quiz został przywrócony!
Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
Częstotliwość | dziennik |
Cywil
6 lutego 2025 @ 07:19
I dalej bardzo miło bawimy się w anonimy. Nie ważne co się stanie, ważne aby donieść na kraj?
Radecki
6 lutego 2025 @ 10:39
Panie Cywil,
– po pierwsze Pan się nie przedstawił z imienia i nazwiska,
– po wtóre chyba nie potrafi Pan czytać ze zrozumieniem – to pismo jest z Ministerstwa Infrastruktury podpisane przez kompetentnego urzędnika, jego kopia jest anonimizowana przez Komisję Europejską, bo tego wymagają przepisy.
Kolego Cywil, jak tak dalej nasi urzędnicy za srebrniki z Moskwy będą stosować prawo jak obecnie, to skończy się to dla Nas kolejnymi karami. Tak samo jak po udanej reformie sądownictwa, po której pogrążamy się w coraz większym chaosie prawnym.
Rodacy sami zdecydowali w referendum, że oddajemy część suwerenności za cenę wstąpienia do wspólnoty europejskiej, więc teraz musimy przestrzegać zasad w niej obowiązujących, bo inaczej będziemy tylko kobyłą trojańską napeklowaną prochem, która pomoże rozsadzić od środka wspólnotowy system gospodarczy i to się źle dla wszystkich skończy.
Jest jak jest ale w Europie zarządzanej przez Rosje żyć bym szczególnie nie chciał.
Wracając do meritum sprawy, to w niniejszym piśmie Ministra Infrastruktury do Komisji Europejskiej jest ciekawy wątek dotyczący odpowiedzialności SKP i Starostw.
Ministerstwo wskazuje w tym piśmie odpowiedzialność karną jaką mogą ponieść stacje SKP i starostwa za podawanie nieprawdy w dokumentach i zatajanie istotnych informacji, co będzie miało przełożenie na sytuacje gdy np.:
– SKP/diagnosta poświadcza, że pojazd bez homologacji spełnia warunki techniczne przewidziane dla pierwszego dopuszczenia w UE ( wykonując I-OBT w RP) pojazdu sprowadzonego spoza UE w sytuacji, gdy faktycznie tych warunków nie wypełniał i np.
– w sytuacji gdy urzędnik WK wydawał decyzje o rejestracji na podstawie niekompletnego wniosku i wydawał dowód rejestracyjny, który stanowi dokument dopuszczający pojazd do ruchu poświadczający, że pojazd spełnia przewidziane w przepisach szczegółowych wymagania techniczne podczas, gdy pojazd ten tych wymagań nie spełnia wg daty pierwszej rejestracji w RP (UE).
Niniejsze pismo do KE, zważywszy na uchylenie sankcji administracyjnych określonych w art. 140m PoRD na mocy art. 72 ust. 17 ustawy z 14 kwietnia 2023 r. „o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia” świadczy, że DTD wspólnie z TDT umywają ręce w sprawach wprowadzenia do obrotu pojazdów bez homologacji.
Z całym problemem wynikającym z prawa karnego i ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji pozostawiają samym sobie SKP oraz Starostwa Powiatowe, tudzież Urzędy Miejskie.
Przykładem tego jest choćby odpowiedź udzielona Krajowej Radzie Izb Rolniczych o następującej treści:
,, „sprawy prowadzone przez prokuraturę i sądy administracyjne, związane z wydanymi przez starostów decyzjami o rejestracji konkretnych pojazdów, prowadzone są na drodze indywidualnych postępowań, w których Ministerstwo Infrastruktury nie jest stroną”
Super, wpuścili w kanał diagnostów samochodowych i urzędników WK przepisami, które sami stworzyli, a teraz oświadczają, że Ministerstwo Infrastruktury nie jest stroną postępowań i że to nie ich ręka. 🙂
Czy Wy to widzicie, czy się nie wstydzicie ?
SUNGK
6 lutego 2025 @ 11:24
Ministerstwo Infrastruktury, absolutnie w tym piśmie nie wskazuje jaki konkretny podmiot może ponieść odpowiedzialność, proszę aby Radecki nie straszył SKP/diagnostów, ponieważ oni nie dopuszczają pojazdów do ruchu.
dP
6 lutego 2025 @ 12:20
a co ze spotkaniem liderów, które organizujecie?
dP