WEZWANIE DO LIDERÓW ZE ŚRODOWISKA SKP O ZJEDNOCZENIE SIŁ

Rate this post
Szanowni Państwo
 
W dniu 22 stycznia 2025 roku odbyło się w Sejmie posiedzenie Komisji Infrastruktury, którego tematem była: „Informacja Ministra Infrastruktury na temat możliwości nowelizacji Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów w zakresie urealnienia stawek za tzw. przeglądy rejestracyjne.” Temat posiedzenia został zacytowany dosłownie ponieważ wyrażenie przeglądy rejestracyjne to zwrot potoczny, a nie sformułowanie odnoszące się do czynności badań technicznych pojazdów. Wbrew pozorom ma to jednak znaczenie bo prawnie takiego pojęcia nie ma.
 
Dokładny przebieg posiedzenia można obejrzeć pod linkiem zamieszczonym poniżej. Są także relacje w Socjal Mediach sejmowych: Facebook i Twitter (X).  Strona społeczna, czyli SKP była reprezentowana dość licznie, choć część uczestników reprezentuje tylko pokrewne branże, mające niewiele wspólnego ze stacjami kontroli pojazdów jak dealerzy samochodów czy producenci części motoryzacyjnych. Ci przedstawiciele nie są niestety sojusznikami SKP lecz raczej krytykami naszej branży. Wynika to z ich wypowiedzi, co można zobaczyć w tej relacji.
 
Temat posiedzenia Komisji Infrastruktury został moim zdaniem całkowicie wypaczony. Na temat urealnienia opłat za badania techniczne wiceminister Stanisław Bukowiec powiedział niewiele więcej oprócz tego co było wszystkim wiadomo. Zmiany w zakresie opłat zostaną wprowadzone po nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, w nowym rozporządzeniu wykonawczym, a to jak stwierdza wiceminister nastąpić  ma jeszcze w tym roku. W tym roku oznacza – za kilka miesięcy! Ale co najważniejsze musi wejść zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zmiany, które chce ministerstwo wprowadzić to nic innego jak wszystko to, co chciał wprowadzić PiS w swoich projektach z 2018 i 2023 roki, którego duch panuje tak w Ministerstwie Infrastruktury jak też w samej Komisji Infrastruktury. Sami Państwo zobaczycie to w relacji z posiedzenia Komisji.
 
O założeniach do projektu ustawy napiszę w odrębnym materiale. Nie czeka nas niestety nic dobrego! W poprzednim Sejmie udało się dwukrotnie odrzucić złe propozycje. Teraz jak wnioskuję ze słów Andrzeja Adamczyka PiS poprze te zmiany i to co niedawno udało się odrzucić stanie się smutnym faktem.
 
I jeszcze jedna ważna refleksja: jeśli środowisko SKP, a szczególnie jego liderzy nie zjednoczy sił i nie będzie mówiło jednym wspólnym głosem w swojej obronie – zostaniemy bezwzględnie ograni i wykorzystani instrumentalnie!!!
 
Jedynym pozytywnym elementem tego posiedzenia jest informacja, że Ministerstwo Infrastruktury poprosiło Instytut Transportu Samochodowego o oszacowanie aktualnych kosztów przeprowadzania badania technicznego pojazdu. I jeśli ITS obiektywnie podejdzie do tematu to nowa stawka będzie na pewno wysoka bo  faktyczne koszty przeprowadzania badania są wysokie.
 
 
Pozostawiam Państwa z relacją z posiedzenia Komisji Infrastruktury i oceną wystąpień jego uczestników. Posiedzenie Komisji trwało około 2,5 godziny.
 
 
P. S. W dniu 23 stycznia 2025 roku odbyła się w Sejmie konferencja prasowa polityków PiS, którzy ustosunkowali się do przebiegu posiedzenia Komisji Infrastruktury. Ich wystąpienie pozostawiam bez komentarza.
 
Źródło: sejm.gov.pl; informacja własna.
– – – – – – – – – – – – – – – – – –
ŹRÓDŁO: https://wsskp.pl/w-sejmie-o-skp/

Loading