sty 30 2025
WEZWANIE DO LIDERÓW ZE ŚRODOWISKA SKP O ZJEDNOCZENIE SIŁ
Szanowni Państwo
W dniu 22 stycznia 2025 roku odbyło się w Sejmie posiedzenie Komisji Infrastruktury, którego tematem była: „Informacja Ministra Infrastruktury na temat możliwości nowelizacji Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 września 2004 r. w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów w zakresie urealnienia stawek za tzw. przeglądy rejestracyjne.” Temat posiedzenia został zacytowany dosłownie ponieważ wyrażenie przeglądy rejestracyjne to zwrot potoczny, a nie sformułowanie odnoszące się do czynności badań technicznych pojazdów. Wbrew pozorom ma to jednak znaczenie bo prawnie takiego pojęcia nie ma.
Dokładny przebieg posiedzenia można obejrzeć pod linkiem zamieszczonym poniżej. Są także relacje w Socjal Mediach sejmowych: Facebook i Twitter (X). Strona społeczna, czyli SKP była reprezentowana dość licznie, choć część uczestników reprezentuje tylko pokrewne branże, mające niewiele wspólnego ze stacjami kontroli pojazdów jak dealerzy samochodów czy producenci części motoryzacyjnych. Ci przedstawiciele nie są niestety sojusznikami SKP lecz raczej krytykami naszej branży. Wynika to z ich wypowiedzi, co można zobaczyć w tej relacji.
Temat posiedzenia Komisji Infrastruktury został moim zdaniem całkowicie wypaczony. Na temat urealnienia opłat za badania techniczne wiceminister Stanisław Bukowiec powiedział niewiele więcej oprócz tego co było wszystkim wiadomo. Zmiany w zakresie opłat zostaną wprowadzone po nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, w nowym rozporządzeniu wykonawczym, a to jak stwierdza wiceminister nastąpić ma jeszcze w tym roku. W tym roku oznacza – za kilka miesięcy! Ale co najważniejsze musi wejść zmiana ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zmiany, które chce ministerstwo wprowadzić to nic innego jak wszystko to, co chciał wprowadzić PiS w swoich projektach z 2018 i 2023 roki, którego duch panuje tak w Ministerstwie Infrastruktury jak też w samej Komisji Infrastruktury. Sami Państwo zobaczycie to w relacji z posiedzenia Komisji.
O założeniach do projektu ustawy napiszę w odrębnym materiale. Nie czeka nas niestety nic dobrego! W poprzednim Sejmie udało się dwukrotnie odrzucić złe propozycje. Teraz jak wnioskuję ze słów Andrzeja Adamczyka PiS poprze te zmiany i to co niedawno udało się odrzucić stanie się smutnym faktem.
I jeszcze jedna ważna refleksja: jeśli środowisko SKP, a szczególnie jego liderzy nie zjednoczy sił i nie będzie mówiło jednym wspólnym głosem w swojej obronie – zostaniemy bezwzględnie ograni i wykorzystani instrumentalnie!!!
Jedynym pozytywnym elementem tego posiedzenia jest informacja, że Ministerstwo Infrastruktury poprosiło Instytut Transportu Samochodowego o oszacowanie aktualnych kosztów przeprowadzania badania technicznego pojazdu. I jeśli ITS obiektywnie podejdzie do tematu to nowa stawka będzie na pewno wysoka bo faktyczne koszty przeprowadzania badania są wysokie.
Pozostawiam Państwa z relacją z posiedzenia Komisji Infrastruktury i oceną wystąpień jego uczestników. Posiedzenie Komisji trwało około 2,5 godziny.
P. S. W dniu 23 stycznia 2025 roku odbyła się w Sejmie konferencja prasowa polityków PiS, którzy ustosunkowali się do przebiegu posiedzenia Komisji Infrastruktury. Ich wystąpienie pozostawiam bez komentarza.
Źródło: sejm.gov.pl; informacja własna.
– – – – – – – – – – – – – – – – – –
ŹRÓDŁO: https://wsskp.pl/w-sejmie-o-skp/
dP
30 stycznia 2025 @ 12:40
Nie ma sprawy.
Ale . . . . .:
1.
To nie pierwszy tego rodzaju apel, więc każdy może powziąć wątpliwość co do możliwości realizacyjnych (skuteczności). Tym bardziej, że to właśnie liderzy doprowadzili do tej i takiej sytuacji w naszej branży. Czy coś się zmieniło, czy coś już przemawia za tym, aby im tym razem zaufać?
2.
Kto ma być organizatorem tego spotkania, bu tu jest „mina”, na którą wielu nie będzie chciało nadepnąć.
Dlatego uważam, że organizatorem powinien być duet dwóch naszych organizacji, np. PISKP i WSSKP. O ile oczywiście potrafią jeszcze ze sobą rozmawiać.
Efektem tego duetu powinny być wysłane zaproszenia, które będą podpisane przez ich upoważnionych przedstawicieli.
3.
Miejsce spotkania powinno być w miarę neutralne i dogodne dla większości. Dlatego postuluję o GOK-Leszczynek w gm. Kutno.
4.
Wariant awaryjny powinien przewidywać możliwość spotkania się jeszcze w dniu następnym (czyli dwa dni obrad) – z uwagi na nieco (?) skomplikowaną materię omawianej problematyki.
5.
W tym panelu nie mogą znaleźć się ministerialni urzędnicy lub urzędnicy instytucji im podległych, typu: GITD, TDT, ITS, itd., itp., et’cetera – żadni!
6.
Z jednej strony szeroka organizacyjna reprezentacja (wszyscy uczestnicy spotkania w dniu 22 stycznia br. w MI), zaś z drugiej strony forma zamknięta dla osób, podmiotów i instytucji, które nie zostaną zaproszone.
Zaś Inicjatora, w osobie Prezesa Kazimierza Zbyluta serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia
dP
SUNGK
30 stycznia 2025 @ 21:33
Ad. 2. Dp żyjesz oderwany od rzeczywistości teraz liderem jest SITK RP Krosno 🙂 w kwestii cennika za badania techniczne (mam w tym wiesz co). Takich publikacji jak poniższa jest kilkadziesiąt.
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/9701492,nowa-cena-za-badanie-techniczne-auta-w-2025-roku-oto-zmiany-dla-kierowcow.html
Radecki
30 stycznia 2025 @ 14:35
Mnie zwrócenie się Ministra Infrastruktury do ITS, by ten oszacował koszty BT nie tyle ucieszyło co rozbawiło.
Branża od lat zabiega o waloryzację stawek a ci z ministerstwa sobie kpiny robią takim hepeningiem.
To nie branża SKP powinna się jednoczyć tylko branże auto-moto we wspólnym apelu do Premiera o wyczyszczenie resortu DTD ze szkodników.
Przecież oni szkodzą całej gałęzi gospodarki związanej z transportem i motoryzacją oraz samym obywatelom od chwili robienia kursu na PJ, poprzez rejestrację auta, na OBT kończąc.
Wszyscy za to płacimy jako społeczeństwa.
Anonim
1 lutego 2025 @ 21:35
Kto ponosi odpowiedzialność za 430 zł? A raczej brak waloryzacji?
SUNGK
30 stycznia 2025 @ 21:14
Ad. 2 Żadnych duetów, aby nie było jednostronnej reklamy.
To i tak, po tak wielu spotkaniach i odbytego posiedzenia KI nic nie da. DTD-MI już dostał niezbędne dokumenty do poprawy sytuacji SKP.
Podobno kolejne założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy p.r.d. mają się ukazać w najbliższym czasie (2 tyg….). Należy dopilnować, aby w uwagach do założeń ująć wszystkie niuanse związane z branżą motoryzacyjną, w szczególności wynikające z dyrektywy.
dP
31 stycznia 2025 @ 10:27
Cyt.: „Żadnych duetów,”
– nie ma sprawy, więc samo SITK O. Krosno. Bo z mojej strony była to tylko propozycja.
A „po efektach ich poznacie”.
Nich się biorą do roboty, bo czas ucieka.
dP
Anonim
1 lutego 2025 @ 21:24
Od czerwca miałbyc cennik. Zwracaj kasę za seminaria!