KŁAMSTWA, KŁAMSTWA I TYLKO KŁAMSTWA

Rate this post

Kłamstwa, kłamstwa i tylko kłamstwa.

Czyli Prawo UE w naszym wykonaniu i zasadne pytanie, czy nasza branża na kłamstwach stoi, kłamstwem się karmi, kłamstwem się poi, kłamstwa się już nic a nic nie boi?

Pamiętacie może jeszcze zapewnienia wielu naszych liderów od kilku ostatnich lat o tym, że my tu w Polsce już w pełnym zakresie (?) lub cyt.: „w prawie pełnym zakresie” wypełniamy wymogi Prawa UE, w tym Naszej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45 z 2014 r.?

Więc dlaczego jeszcze nie wdrożono do obowiązującego nas zakresu PoRD poniższych elementów Europejskiego Prawa:

  • nasze środowisko zawodowego nie spełnia prawnego obowiązku niezależności, która wymagana jest w pracy na SKP?1

  • WK/starostwa rejestrują pojazdy nie tylko bez homologacji, ale także takie, które nie były wcześniej rejestrowane na terenie UE?2

  • brak jest obowiązkowego szkolenia po każdej zmianie PoRD (w zakresie nas obowiązującym).

I nie tylko o tym napisał na forum Norcom Kolega „dominik_z” we wrześniu br.,3 bo zacytował słusznie szereg innych brakujących nam elementów tej układanki, którą wielu liderów starało się zamieść pod dywan, jak np.:

(…)

d) monitorowanie z zastosowaniem środków, takich jak:

ponowne badanie statystycznie ważnej części badanych pojazdów,

badania „tajemniczego klienta” (stosowanie uszkodzonego pojazdu nieobowiązkowe),

analiza wyników badania zdatności do ruchu drogowego (metody statystyczne),

badania sprawdzające,

badanie skarg;

e) zatwierdzanie wyników pomiarów przeprowadzonych podczas badania zdatności do ruchu;

f) proponowanie cofnięcia lub zawieszenia upoważnienia stacji kontroli pojazdów lub licencji diagnostów:

w przypadku gdy stacja lub diagnosta nie spełniają ważnego wymogu w zakresie upoważnienia,

w przypadku wykrycia poważnych nieprawidłowości,

w przypadku powtarzających się negatywnych wyników audytu,

w przypadku utraty dobrej reputacji przez daną stację lub danego diagnostę.4

2. Wymogi dotyczące organu nadzoru

Wymogi mające zastosowanie do personelu zatrudnionego przez organ nadzoru obejmują następujące obszary:

kompetencje techniczne,

bezstronność,

normy w zakresie kwalifikacji i szkoleń.”5

I tego wszystkiego brakuje nam nie od tygodnia, miesiąca lub roku! Tego wszystkiego brakuje nam od dekady, za chorą akceptacją liderów naszej branży, składającej się z samych wystraszonych miękiszonów!

A ten poniższy dokument także ilustruje tę politykę ministerstwa infrastruktury oraz DTD (resortu transportu), która polega na kłamstwach, na celowej dezinformacji, na systemowej łamaniu Prawa UE. I wszystko to się nadal dzieje, choć jest już rok po wygranych wyborach przez „Koalicję 15 października 2023” – sic!

Musimy zauważyć, że o nieprawidłowościach z brakiem homologacji – już w 2020 r.! – nie informuje znowu jakiś kolejny Szary Człowiek, tylko ważna centralna instytucja państwowa. I jak myślicie, co z tym swoim obowiązkiem zrobili urzędnicy MI/DTD?

Dosłownie przed paroma godzinami Komisja Europejska wydała zakaz wykonywania lotów liniom lotniczym Air Tanzania na terenie Unii Europejskiej z uwagi na niespełnione podstawowych warunków bezpieczeństwa, które obowiązują w krajach europejskiej wspólnoty.6 Zaś homologacje dla pojazdów na rynku UE także spełniają taka samą i identyczną rolę. Więc jak to się stało, że tyle takich pojazdów – wspólnie i w porozumieniu? – dopuściliśmy na nasz rynek?

Ciekawe, czy znowu ktoś będzie na ten temat kłamał . . . . . .

Może czas stanąć oko w oko z Prawdą?

 

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

1 Tej niezależności nie gwarantuje ustawa Kodeks Pracy, a jest wręcz przeciwnie. Bo podporządkowuje naszą pracę insp. UDS-a naszemu pracodawcy, czyli właścicielowi SKP.

2 O czym napisał wczoraj Kolega Radecki – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2024/szczegolny-wniosek-do-rr/

3 dominik_z; Forumowicz; 626; Napisano 4 Wrzesień; No chyba nie bardzo, bo brakuje (…): https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16775-%C5%9Bmieszne-ceny-za-badania-techniczne/page/68/

4 PL 29.4.2014 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 127/127

5 Z forum Norcom.

Loading