Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
3 grudnia 2024 @ 11:38
W Polsce mamy zarejestrowanych ok 37,5 mln pojazdów z czego ileś tam mln to są ,,martwe dusze,, albo pojazdy wyłączone z eksploatacji. To niech nam na drogach zostanie 16 mln. Wg ITS po drogach porusza się nawet do 70% pojazdów ze źle ustawionymi światłami ( czyli niesprawnymi) tj. 11 200 000. Z tych 16 mln ponad połowa ma powyżej 16 lat ( możemy zakładać, że sprawność reflektorów tych aut jest więc w przeważającej większości wątpliwa). Nakładając na siebie te wartości możemy więc założyć z dużą dozą prawdopodobieństwa, że ok. 5 mln pojazdów nie dość, że porusza się z źle ustawionymi światłami to jeszcze o niskiej ich sprawności.
W Polsce w 2022r było 21,3 tys. wypadków z czego podobno zaledwie 36 wypadków było spowodowane bezpośrednio stanem technicznym pojazdu ( co wynika z ww publikacji).
Wg zaprezentowanej przez dP statystyki wynika, że braki w oświetleniu są przyczyną 62% wypadków.
Przekładając to na powyższe dane wg ww statystyk niesprawność oświetlenia w 5 mln pojazdów przekłada się na zaistnienia 22 wypadków.
Czyli prawdopodobieństwo spowodowania wypadku z uwagi na braki w oświetleniu wynosi ( w bardzo dużym uproszczeniu) 1 do 227 000.
Na drugim miejscu zestawienia znajdują się braki w ogumieniu, a na trzecim braki w układzie kierowniczym, więc prawdopodobieństwo spowodowania wypadku niesprawnością tych usterek występujących w pojazdach poruszających się po drogach jest jeszcze mniejsze.
W związku z powyższym, przy tak nikłym współczynniku wpływu stanu technicznego pojazdu na przyczyny wypadków chyba nie ma sensu przeprowadzania jakichkolwiek OBT zważywszy, że jedynie w 4% pojazdów stwierdzają one wynik negatywny.
Jednym słowem SKP należy zlikwidować i zapomnieć o OBT bo to niepotrzebne wyciąganie pieniędzy z kieszeni obywatela.
A może tylko te dane statystyczne za które od lat ktoś płaci – biorąc to na chłopski – są po prostu mało wiarygodne ? …
Jak śpiewał Pan Młynarski; .. po co Babcie denerwować, niech się Babcia cieszy…