Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Wrocławia wycofali z ruchu ciężarówkę z niesprawnym układem hamulcowym. Z pojazdu wyciekały też płyny eksploatacyjne i nieszczelny był jego układ wydechowy. Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne.
Na autostradzie A4, dolnośląscy inspektorzy ITD, skontrolowali przy pomocy mobilnej stacji diagnostycznej ciężarówkę przewożącą palety ze Śląska do bazy w Wielkopolsce. 1. Badanie siły hamowania kół pojazdu wykazało, że układ działa nieprawidłowo. 2/3. Ponadto stwierdzono usterki zawieszenia oraz wycieki płynów eksploatacyjnych. 4/5. Cztery opony nie nadawały się już do dalszej jazdy, a na kołach jednej osi zamontowano opony o różnej rzeźbie bieżnika. 6/7. Ciężarówka miała też niesprawne oświetlenie oraz nieszczelny układ wydechowy. 8. Dodatkowo akumulator zabezpieczony był plastikowym kanistrem, nad którym zainstalowano za pomocą „trytki” pompkę tłoczącą olej napędowy do zasilania agregatu.
Natomiast przewożony ładunek nie był w sposób prawidłowy zabezpieczony przed zmianą położenia.
Kierującemu wydano zakaz dalszej jazdy ciężarówką oraz zatrzymano jej dowód rejestracyjny. Mężczyznę ukarano też mandatem, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne.
Ciężarówka stojąca na platformie mobilnej SKP do badania stanu technicznego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 14 2024
KOLEJNY ZŁOM NA DRODZE BEZ WSKAZANIA DATY I MIEJSCA OSTATNIEGO OBT
Kontrola zakończona zakazem dalszej jazdy
27.08.2024
Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego z Wrocławia wycofali z ruchu ciężarówkę z niesprawnym układem hamulcowym. Z pojazdu wyciekały też płyny eksploatacyjne i nieszczelny był jego układ wydechowy. Wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne.
Na autostradzie A4, dolnośląscy inspektorzy ITD, skontrolowali przy pomocy mobilnej stacji diagnostycznej ciężarówkę przewożącą palety ze Śląska do bazy w Wielkopolsce.
1. Badanie siły hamowania kół pojazdu wykazało, że układ działa nieprawidłowo.
2/3. Ponadto stwierdzono usterki zawieszenia oraz wycieki płynów eksploatacyjnych.
4/5. Cztery opony nie nadawały się już do dalszej jazdy, a na kołach jednej osi zamontowano opony o różnej rzeźbie bieżnika.
6/7. Ciężarówka miała też niesprawne oświetlenie oraz nieszczelny układ wydechowy.
8. Dodatkowo akumulator zabezpieczony był plastikowym kanistrem, nad którym zainstalowano za pomocą „trytki” pompkę tłoczącą olej napędowy do zasilania agregatu.
Natomiast przewożony ładunek nie był w sposób prawidłowy zabezpieczony przed zmianą położenia.
Kierującemu wydano zakaz dalszej jazdy ciężarówką oraz zatrzymano jej dowód rejestracyjny. Mężczyznę ukarano też mandatem, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowania administracyjne.
– – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/kontrola-zakonczona-zakazem-dalszej-jazdy2
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, nadzór nad SKP, stan techniczny ciężarówek, WITD