Kolumna kierownicza zabezpieczona jedynie sprężyną ruszała się w każdym kierunku, resory były krótsze niż oryginalne, drążek stabilizacyjny miał nadmierny luz, a opony miały uszkodzony kord – w takim stanie była ciężarówka, którą skontrolowali inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego. W środę (3 lipca), w Radymnie na DK94, inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciężarówkę, którą wieziony był żwir. Szereg nieprawidłowości wykazała kontrola stanu technicznego.
Kolumna kierownicza zabezpieczona była jedynie sprężyną, zamontowaną przez właściciela pojazdu i ruszała się w każdym kierunku. Kierowca, podczas prowadzenia pojazdu, musiał utrzymywać ją w odpowiedniej pozycji.
Ponadto resory po lewej stronie przy osi napędowej były krótsze niż oryginalne, co wpływało na działanie głównego pióra resoru i piór dodatkowych.
Poza tym, drążek stabilizacyjny tylnej osi napędowej miał nadmierny luz.
Inspektorzy stwierdzili też uszkodzony kord opon.
Kontrola masy pojazdu i nacisków osi wykazała, że rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosi 21,6 tony, zamiast maksymalnie 18 ton, natomiast nacisk osi napędowej na nawierzchnię drogi był za duży o ponad 3 tony.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali nim dalszej jazdy, a kierowcę i jednocześnie właściciela pojazdu ukarali mandatem karnym oraz wszczęli wobec niego postępowanie administracyjne.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 11 2024
FATALNY STAN I NADAL BEZ DATY OSTATNIEGO OBT
Fatalny stan techniczny przeładowanej ciężarówki
08.07.2024
Kolumna kierownicza zabezpieczona jedynie sprężyną ruszała się w każdym kierunku, resory były krótsze niż oryginalne, drążek stabilizacyjny miał nadmierny luz, a opony miały uszkodzony kord – w takim stanie była ciężarówka, którą skontrolowali inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego.
W środę (3 lipca), w Radymnie na DK94, inspektorzy podkarpackiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciężarówkę, którą wieziony był żwir. Szereg nieprawidłowości wykazała kontrola stanu technicznego.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali nim dalszej jazdy, a kierowcę i jednocześnie właściciela pojazdu ukarali mandatem karnym oraz wszczęli wobec niego postępowanie administracyjne.
– – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/fatalny-stan-techniczny-przeladowanej-ciezarowki
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, nadzór nad SKP, stan techniczny ciężarówek, WITD