koniecznej tutaj taktyce postępowania z tą inicjatywą oraz
o właściwej strategii.
Myślę, że nie będzie tu trudności i dość szybko osiągniemy swój cel, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że członkowie zarządu naszego oSDS-u mają korzenie w wojskowości, więc zasady prowadzenia podobnych bitew (kampanii?) nie są im obce.
I pamiętajmy przy tym, że na każdym etapie forsowania tej Ustawy będziemy potrzebowali „zewnętrznego wsparcia”. I nie mam tu na myśli (tym razem) uczestników tzw. „grupy roboczej”, bo o to zatroszczył się już podobno zarząd naszego oSDS-u.
Ale tym razem bardziej konkretnie (moje uwagi są kolorowe):
——————————————-
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1
1. Ustawa określa:
1) warunki i tryb nabywania oraz utraty prawa wykonywania zawodu inspektora/diagnosty samochodowego, a także zasady wykonywania tego zawodu.
2) program szkolenia inspektorów/ diagnostów i wysokość opłaty za egzamin;
3) odpowiedzialność zawodową inspektora/diagnosty
3) wzory dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień do wykonywania badań technicznych.
4) warunki i tryb nabywania prawa do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów. – mam tutaj wątpliwości, czy to nasza UDS-owa sprawa rozstrzygać, kto może prowadzić SKP. Chyba, że zapiszemy niezbędny warunek posiadania naszych uprawnień dla prowadzenia SKP.
Rozdział 2
Nabywanie i utrata prawa do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty
Art. 2
1. Inspektorem/Diagnostą uprawnionym do wykonywania badań technicznych pojazdów może być osoba, która spełnia jeden z następujących warunków:
1) posiada wyższe wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
2) posiada średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowane 4 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
3) posiada wyższe wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 4 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
4) posiada średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 8 lat praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów.
Art. 3
1. Uprawnienie do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty nadaje Wojewoda, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej o wydanie uprawnienia do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty, jeżeli osoba ubiegająca się o jego wydanie posiada wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, odbyła wymagane szkolenie oraz zdała z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.
– nadawanie uprawnienia do wykonywania naszego zawodu UDS-a powinno mieć tylko i wyłącznie nasze własne środowisko zawodowe.[1]
2.Szkolenie osób ubiegających się o uprawnienia inspektorów/diagnostów i inspektorów/ diagnostów uzupełniających swoje uprawnienia odbywa się według programu szkolenia określonego w załączniku nr 1 do ustawy.
3.Po odbyciu szkolenia, o którym mowa w ust. 1, jego uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla inspektorów/ diagnostów w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów według wzoru określonego w załączniku nr 2 do ustawy
Art. 4
1. Egzamin kwalifikacyjny, przeprowadza za opłatą komisja powołana przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. – dotychczasowa praktyka TDT w tym zakresie budzi szereg wątpliwości. Bliższy problematyce naszych potrzeb jest GITD, który posiada już wspierające nas służby (ITD). A najwłaściwszym jest powierzenie tej problematyki naszemu własnemu środowisku, jak to jest np. w Policji, u prawników i farmaceutów, itp., itd., et’cetera.
2. W skład komisji egzaminacyjnej przeprowadzającej egzamin kwalifikacyjny wchodzą jej przewodniczący oraz dwóch członków komisji, z których jeden pełni jednocześnie funkcję sekretarza komisji.
3. W egzaminie kwalifikacyjnym może uczestniczyć w charakterze obserwatora wyznaczony przedstawiciel Ministra Infrastruktury – powinno być „przedstawiciel ministerstwa właściwego z zakresu infrastruktury”.
4. Komisja egzaminacyjna działa zgodnie z regulaminem wewnętrznym zatwierdzonym przez Ministra (właściwego dla zakresu) Infrastruktury. – myślę, że to przesadne podlizywanie się, podobnie zresztą, jak powyżej.
Art. 5
1. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, zwany dalej „Dyrektorem TDT, zamieszcza na stronach internetowych Transportowego Dozoru Technicznego komunikat w sprawie wyznaczenia terminu i miejsca egzaminu kwalifikacyjnego, nie później niż 30 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, oraz powiadamia o tym organy wydające uprawnienie diagnosty. – może to zrobić także GITD, a najlepiej nasze własne środowisko np. OSDS.
2. Osoba ubiegająca się o dopuszczenie do egzaminu kwalifikacyjnego, nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, składa wniosek o dopuszczenie do egzaminu, którego wzór określa załącznik nr 3 do ustawy
3.Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, należy dołączyć:
1) pisemne oświadczenie o posiadaniu wymaganego wykształcenia technicznego i praktyki;
2) pisemne oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285);
3) kserokopie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, o którym mowa w § 3 ust. 2;
4) kserokopie dowodu uiszczenia opłaty za egzamin kwalifikacyjny.
Art 6
1.Egzamin kwalifikacyjny składa się z części teoretycznej i praktycznej.
2.Egzamin kwalifikacyjny dla osób ubiegających się o uprawnienia inspektora/ diagnosty obejmuje:
1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:
a) trzydziestu pytań zawierających tematykę pierwszej części szkolenia w formie testu jednokrotnego wyboru,
b) pięciu pytań dla każdej z pozostałych czterech części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,
c) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;
2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach. – do tej części (merytorycznie!) także bardziej nadają się inspektorzy z ITD lub nasze UDS-owe środowisko, np. OSDS.
3.Egzamin kwalifikacyjny dla diagnostów uzupełniających uprawnienia obejmuje:
1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:
a) pięciu pytań zawierających tematykę każdej części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,
b) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;
2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach. – także do tej części (merytorycznie!) bardziej nadają się inspektorzy z ITD lub nasze UDS-owe środowisko, np. OSDS.
4.Zakres badań technicznych do wykonania w części praktycznej, o której mowa w ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2, określa komisja egzaminacyjna.
1) 60 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a;
2) 10 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b i ust. 3 pkt 1 lit. a, dla każdej części szkolenia specjalistycznego;
3) 30 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. c i ust. 3 pkt 1 lit. b.
6.Warunkiem dopuszczenia do części praktycznej egzaminu kwalifikacyjnego jest uzyskanie pozytywnego wyniku z części teoretycznej, jeżeli od dnia uzyskania tego wyniku nie upłynął okres dłuższy niż 6 miesięcy.
Art. 7
1.Egzamin z części teoretycznej uważa się za zdany w przypadku udzielenia co najmniej 80 % prawidłowych odpowiedzi na pytania testowe z każdej części szkolenia oraz udzielenia prawidłowej odpowiedzi na pytanie opisowe.
2.Egzamin z części praktycznej uważa się za zdany w przypadku wykazania się praktyczną umiejętnością prawidłowego wykonania badania technicznego i wydania prawidłowej oceny w zakresie stanu technicznego badanego pojazdu oraz poprawnego wypełnienia dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
3.Jeżeli uczestnik egzaminu kwalifikacyjnego nie uzyska pozytywnego wyniku z części praktycznej, może przystąpić do kolejnego egzaminu z tej części po złożeniu wniosku o ponowne przeprowadzenie egzaminu w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia egzaminu , w którym uczestnik nie uzyskał pozytywnego wyniku oraz po uiszczeniu opłaty, o której mowa w Art. 8 ust. 3, bez konieczności ponownego składania dokumentów określonych w Art. 5 ust. 3.
Art. 8
1.Opłata za egzamin kwalifikacyjny wynosi ……….. zł, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.Opłata za egzamin, o którym mowa w § 6 ust. 3, wynosi odpowiednio 100 zł dla każdej części szkolenia, a w przypadku egzaminu składającego się z więcej niż dwóch części opłata nie może być wyższa niż ………..zł.
3.Opłata za przeprowadzenie ponownego egzaminu praktycznego wynosi ………. zł.
– – – – – – – – – – –
I pozwólcie, że nad resztą później popracujemy,
A teraz na kolacyjkę pójdziemy .
dP
[1] Cyt.: „Uprawnienie nadane diagnoście jest porównywalne z innymi uprawnieniami zawodowymi. Wykonywanie szeregu zawodów, zaliczonych do tzw. Zawodów regulowanych, wymaga nadania uprawnień. W tym miejscu można wspomnieć przykładowo o takich zawodach, jak: lekarza, pielęgniarki i położnej, weterynarza, diagnosty laboratoryjnego i szeregu innych.” – patrz: dr Wiesław Czerwiński „Sankcje dla diagnosty, wątpliwości konstytucyjne” Paragraf na drodze nr 1/2012
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 1 2013
USTAWA O ZAWODZIE – II.
Ustawa o zawodzie UDS-a – II.
Więc jedziemy dalej z naszymi rozważaniami do naszej środowiskowej Ustawy, o której już pisałem na http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/ustawa-o-zawodzie-uds-a/.
Pamiętajmy przy tym o
Myślę, że nie będzie tu trudności i dość szybko osiągniemy swój cel, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że członkowie zarządu naszego oSDS-u mają korzenie w wojskowości, więc zasady prowadzenia podobnych bitew (kampanii?) nie są im obce.
I pamiętajmy przy tym, że na każdym etapie forsowania tej Ustawy będziemy potrzebowali „zewnętrznego wsparcia”. I nie mam tu na myśli (tym razem) uczestników tzw. „grupy roboczej”, bo o to zatroszczył się już podobno zarząd naszego oSDS-u.
Ale tym razem bardziej konkretnie (moje uwagi są kolorowe):
——————————————-
Rozdział 1
Przepisy ogólne
Art. 1
1. Ustawa określa:
1) warunki i tryb nabywania oraz utraty prawa wykonywania zawodu inspektora/diagnosty samochodowego, a także zasady wykonywania tego zawodu.
2) program szkolenia inspektorów/ diagnostów i wysokość opłaty za egzamin;
3) odpowiedzialność zawodową inspektora/diagnosty
3) wzory dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień do wykonywania badań technicznych.
4) warunki i tryb nabywania prawa do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów. – mam tutaj wątpliwości, czy to nasza UDS-owa sprawa rozstrzygać, kto może prowadzić SKP. Chyba, że zapiszemy niezbędny warunek posiadania naszych uprawnień dla prowadzenia SKP.
Rozdział 2
Nabywanie i utrata prawa do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty
Art. 2
1. Inspektorem/Diagnostą uprawnionym do wykonywania badań technicznych pojazdów może być osoba, która spełnia jeden z następujących warunków:
1) posiada wyższe wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowane 2 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
2) posiada średnie wykształcenie techniczne o specjalności samochodowej i udokumentowane 4 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
3) posiada wyższe wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 4 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów;
4) posiada średnie wykształcenie techniczne o specjalności innej niż samochodowa i udokumentowane 8 lat praktyki w stacji obsługi pojazdów lub zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku naprawy lub obsługi pojazdów.
Art. 3
1. Uprawnienie do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty nadaje Wojewoda, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej o wydanie uprawnienia do wykonywania zawodu inspektora/diagnosty, jeżeli osoba ubiegająca się o jego wydanie posiada wymagane wykształcenie techniczne i praktykę, odbyła wymagane szkolenie oraz zdała z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny.
– nadawanie uprawnienia do wykonywania naszego zawodu UDS-a powinno mieć tylko i wyłącznie nasze własne środowisko zawodowe.[1]
2.Szkolenie osób ubiegających się o uprawnienia inspektorów/diagnostów i inspektorów/ diagnostów uzupełniających swoje uprawnienia odbywa się według programu szkolenia określonego w załączniku nr 1 do ustawy.
3.Po odbyciu szkolenia, o którym mowa w ust. 1, jego uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia dla inspektorów/ diagnostów w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów według wzoru określonego w załączniku nr 2 do ustawy
Art. 4
1. Egzamin kwalifikacyjny, przeprowadza za opłatą komisja powołana przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. – dotychczasowa praktyka TDT w tym zakresie budzi szereg wątpliwości. Bliższy problematyce naszych potrzeb jest GITD, który posiada już wspierające nas służby (ITD). A najwłaściwszym jest powierzenie tej problematyki naszemu własnemu środowisku, jak to jest np. w Policji, u prawników i farmaceutów, itp., itd., et’cetera.
2. W skład komisji egzaminacyjnej przeprowadzającej egzamin kwalifikacyjny wchodzą jej przewodniczący oraz dwóch członków komisji, z których jeden pełni jednocześnie funkcję sekretarza komisji.
3. W egzaminie kwalifikacyjnym może uczestniczyć w charakterze obserwatora wyznaczony przedstawiciel Ministra Infrastruktury – powinno być „przedstawiciel ministerstwa właściwego z zakresu infrastruktury”.
4. Komisja egzaminacyjna działa zgodnie z regulaminem wewnętrznym zatwierdzonym przez Ministra (właściwego dla zakresu) Infrastruktury. – myślę, że to przesadne podlizywanie się, podobnie zresztą, jak powyżej.
Art. 5
1. Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego, zwany dalej „Dyrektorem TDT, zamieszcza na stronach internetowych Transportowego Dozoru Technicznego komunikat w sprawie wyznaczenia terminu i miejsca egzaminu kwalifikacyjnego, nie później niż 30 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, oraz powiadamia o tym organy wydające uprawnienie diagnosty. – może to zrobić także GITD, a najlepiej nasze własne środowisko np. OSDS.
2. Osoba ubiegająca się o dopuszczenie do egzaminu kwalifikacyjnego, nie później niż 14 dni przed wyznaczonym terminem egzaminu, składa wniosek o dopuszczenie do egzaminu, którego wzór określa załącznik nr 3 do ustawy
3.Do wniosku, o którym mowa w ust. 2, należy dołączyć:
1) pisemne oświadczenie o posiadaniu wymaganego wykształcenia technicznego i praktyki;
2) pisemne oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, o którym mowa w art. 23 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 i Nr 153, poz. 1271 oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219 i Nr 33, poz. 285);
3) kserokopie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, o którym mowa w § 3 ust. 2;
4) kserokopie dowodu uiszczenia opłaty za egzamin kwalifikacyjny.
Art 6
1.Egzamin kwalifikacyjny składa się z części teoretycznej i praktycznej.
2.Egzamin kwalifikacyjny dla osób ubiegających się o uprawnienia inspektora/ diagnosty obejmuje:
1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:
a) trzydziestu pytań zawierających tematykę pierwszej części szkolenia w formie testu jednokrotnego wyboru,
b) pięciu pytań dla każdej z pozostałych czterech części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,
c) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;
2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach. – do tej części (merytorycznie!) także bardziej nadają się inspektorzy z ITD lub nasze UDS-owe środowisko, np. OSDS.
3.Egzamin kwalifikacyjny dla diagnostów uzupełniających uprawnienia obejmuje:
1) część teoretyczną (pisemną) składającą się odpowiednio z:
a) pięciu pytań zawierających tematykę każdej części szkolenia specjalistycznego w formie testu jednokrotnego wyboru,
b) jednego pytania opisowego obejmującego swoim zakresem program szkolenia;
2) część praktyczną polegającą na przeprowadzeniu badania technicznego pojazdu, wydaniu oceny z zakresu stanu technicznego badanego pojazdu i wypełnieniu dokumentów stosowanych przy tych badaniach. – także do tej części (merytorycznie!) bardziej nadają się inspektorzy z ITD lub nasze UDS-owe środowisko, np. OSDS.
4.Zakres badań technicznych do wykonania w części praktycznej, o której mowa w ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2, określa komisja egzaminacyjna.
5.Część teoretyczna egzaminu kwalifikacyjnego trwa:
1) 60 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. a;
2) 10 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. b i ust. 3 pkt 1 lit. a, dla każdej części szkolenia specjalistycznego;
3) 30 minut – w przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1 lit. c i ust. 3 pkt 1 lit. b.
6.Warunkiem dopuszczenia do części praktycznej egzaminu kwalifikacyjnego jest uzyskanie pozytywnego wyniku z części teoretycznej, jeżeli od dnia uzyskania tego wyniku nie upłynął okres dłuższy niż 6 miesięcy.
Art. 7
1.Egzamin z części teoretycznej uważa się za zdany w przypadku udzielenia co najmniej 80 % prawidłowych odpowiedzi na pytania testowe z każdej części szkolenia oraz udzielenia prawidłowej odpowiedzi na pytanie opisowe.
2.Egzamin z części praktycznej uważa się za zdany w przypadku wykazania się praktyczną umiejętnością prawidłowego wykonania badania technicznego i wydania prawidłowej oceny w zakresie stanu technicznego badanego pojazdu oraz poprawnego wypełnienia dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
3.Jeżeli uczestnik egzaminu kwalifikacyjnego nie uzyska pozytywnego wyniku z części praktycznej, może przystąpić do kolejnego egzaminu z tej części po złożeniu wniosku o ponowne przeprowadzenie egzaminu w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia egzaminu , w którym uczestnik nie uzyskał pozytywnego wyniku oraz po uiszczeniu opłaty, o której mowa w Art. 8 ust. 3, bez konieczności ponownego składania dokumentów określonych w Art. 5 ust. 3.
Art. 8
1.Opłata za egzamin kwalifikacyjny wynosi ……….. zł, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.Opłata za egzamin, o którym mowa w § 6 ust. 3, wynosi odpowiednio 100 zł dla każdej części szkolenia, a w przypadku egzaminu składającego się z więcej niż dwóch części opłata nie może być wyższa niż ………..zł.
3.Opłata za przeprowadzenie ponownego egzaminu praktycznego wynosi ………. zł.
– – – – – – – – – – –
I pozwólcie, że nad resztą później popracujemy,
A teraz na kolacyjkę pójdziemy .
dP
[1] Cyt.: „Uprawnienie nadane diagnoście jest porównywalne z innymi uprawnieniami zawodowymi. Wykonywanie szeregu zawodów, zaliczonych do tzw. Zawodów regulowanych, wymaga nadania uprawnień. W tym miejscu można wspomnieć przykładowo o takich zawodach, jak: lekarza, pielęgniarki i położnej, weterynarza, diagnosty laboratoryjnego i szeregu innych.” – patrz: dr Wiesław Czerwiński „Sankcje dla diagnosty, wątpliwości konstytucyjne” Paragraf na drodze nr 1/2012
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, GITD, Konstytucja, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola TDT, rola Zarządu OSDS