cze 10 2024
BRAK WALORYZACJI A ZŁOGI PIS W BRANŻY
Złogi PiS-u w MI i DTD nadal sprzeciwiają się waloryzacji Cennika BT dla naszych SKP oraz koniecznym zmianom w branży!
Te PiS-owskie złogi wspiera Trzecia Droga, czyli PSL + Hołownia, którzy uważają, że ucieczka przed odpowiedzialnością do Parlamentu UE to za mała asekuracja dla różnych złodziei i innych przestępców. Więc z tego powodu zrobili z MI przechowalnię dla kumpli tych, którzy tak bezwstydnie okradali Polskę przez 8 lat.
Niedawny wiceminister z PSL, który odpowiadał za naszą branżę i za BRD już abdykował z MI na marszałka Dolnego Śląska, gdzie także skumał się z kumplami złodziei i innych oszustów z PiS-u. Ale przed tą abdykacją zdążył jeszcze narozrabiać w MI i wstawić do naszych przepisów patologiczne BT „rolniczych” poza SKP.
PSL zawsze było „obrotowe”, a teraz z Hołownią wywijają wręcz piruety.
Właśnie ukazał się komunikat na internetowych stronach PISKP po zakończeniu tradycyjnej i corocznej konferencji szkoleniowej w Zakopanem.1 I ani jednego słowa o waloryzacji naszego Cennika BT dla SKP – ani jednego słowa/zdania! Już nie mówiąc/pisząc o innych ważnych kwestiach, jak choćby BRD, Dyrektywa 45/2014, zasady współpracy z nadzorem WK/starostwa, które generalnie od 20 lat nie chce się niczego nauczyć.
Ta Konferencja szkoleniowa była tradycyjnie tradycyjna. Ale to tego nam dzisiaj trzeba? Naprawdę?2 Niczego więcej nam nie trzeba jak dotychczasowej 20-letniej tradycji?
O co tu i w tym wszystkim chodzi? Przecież minęło już pół roku tej władzy! Po co nam ona była? Żeby tylko nastąpiła zmiana na stołkach? Mamy czekać jeszcze rok do wyborów prezydenckich? Wszystkie nasze branżowe organizacje potulnie (i tradycyjnie?) akceptują ten plan?
To my, jako branża nie mamy już na nic wpływu, o niczym nie mamy prawa współdecydować? Wszelkie uzgodnienia tylko z cyt. „podziemnym państwem PiS-u”?
Przypomnę tylko, cyt.
„– Prawdę mówiąc, gdybym się bawił w spiskowe teorie, to bym powiedział, że mamy do czynienia z jakimś podziemnym państwem PiS-owskim, które tutaj zaczyna pokazywać pazury
– stwierdził Sienkiewicz. „3
Dlatego publicznie pytam, ilu nominatów PiS-u zostało jeszcze w MI, DTD, GITD, TDT, ITS?
Ilu zwolenników PiS-u, którzy jawnie sprzeciwiali się naszym protestom w 2023 roku siedzi jeszcze w naszych branżowych organizacjach i sieje w nich zamęt?
Ile jest jeszcze złogów po PiS-ie w samej Radzie PISKP? Czyli tych członków, którzy wbrew uchwale własnej organizacji nie wsparli jej działań i nie zamknęli należących do nich SKP na czas protestu?
Pozwólcie, że zacytuję:
„— Mam nadzieję, że wreszcie wszyscy, nie czekając na przykre wydarzenia, zrozumieją, że są odpowiedzialni za jakość ludzi, z którymi współpracują i powinni podejść poważnie do oczyszczania administracji z ludzi, którzy nie gwarantują sensownego działania, a czasami wręcz przeciwnie, można mieć wrażenie, że są gotowi działać na niekorzyść państwa polskiego
— powiedział Donald Tusk. Dodał, że ci, którzy tego nie zrozumieją, pożegnają się ze stanowiskami.”4
PiS, który sprzeciwiał się 8 lat i nadal się sprzeciwia waloryzacji Cennika BT na SKP działał na niekorzyść Państwa Polskiego i na niekorzyść naszej branży.
A może Wy widzicie jakieś zrozumienie dla działań PiS-u lub obecnej władzy w sprawie braku waloryzacji naszego Cennika BT? Bo ja nadal nie mam w sobie ani drobiny tego zrozumienia. I uważam, że to była i jest zwykła podłość, Podłość, PODŁOŚĆ!
Już nie mówiąc/pisząc o braku konkretów w pozostałych ważnych kwestiach, na przykład skandalicznej współpracy z naszym nadzorem w WK/starostwie i braku możliwości ustalenia z nimi priorytetów lub, o których mówi np. Dyrektywa 45/2014, czyli nasza zawodowa niezależność na SKP, brak wymaganych Prawem UE obowiązkowych szkoleń po każdej zmianie Prawa, likwidacji uzależnienia naszych wynagrodzeń od ilości BT, itd., itp., et’cetera.
Kolejne pół roku stracone i pytanie, czy to tak miało być?
To tego właśnie oczekiwaliście po wszystkich ostatnich zmianach w Kraju?
Pyta i poniedziałkowo pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
2 Czy obecność GITD, TDT, ITS i znacznej części innych podmiotów na tej Konferencji PISKP, z którymi współpracujemy w praktyce może raz na rok albo wcale ma rekompensować naszemu środowisku brak obecności przedstawicieli środowiska związanego z naszym nadzorem w WK/starostwie, z którym współpracujemy praktycznie każdego dnia?
3 https://dorzeczy.pl/kraj/595428/dziwne-teorie-sienkiewicz-panstwo-podziemne-pis.html
4 https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/tusk-ruga-swoich-ministrow-premierowi-puscily-nerwy/br2crh8,79cfc278
SUNGK
10 czerwca 2024 @ 23:32
Absolutnie to nie złogi PIS blokują nowelizację cennika za badania techniczne. Nowa koalicja tak jak ich poprzednicy bali się reakcji właścicieli/posiadaczy pojazdów tj. wpływu na wynik wyborczy.
Żenadą jest mówienie, czy pisanie o współpracy „z naszym nadzorem w WK/starostwie i braku możliwości ustalenia z nimi priorytetów lub, o których mówi np. Dyrektywa 45/2014, czyli nasza zawodowa niezależność na SKP, brak wymaganych Prawem UE obowiązkowych szkoleń po każdej zmianie Prawa, likwidacji uzależnienia naszych wynagrodzeń od ilości BT, itd., itp., et’cetera.”, gdy urzędnicy w decyzji o cofnięciu uprawnień napisali „Podkreślić należy, że Wydział Komunikacji zajmując się rejestracją pojazdów, nie jest organem odpowiedzialnym za identyfikację , czy badanie techniczne zostało przeprowadzone przez diagnostę w sposób prawidłowy. Ocenę taką z mocy ustawy podejmuje organ sprawujący nadzór nad przedsiębiorcami prowadzącymi stacje kontroli pojazdów oraz diagnostami. Organ nadzoru w swoich kompetencjach nie ma obowiązku udzielania diagnostom konsultacji oraz porad prawnych. (…) Wystawienie przedmiotowego zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu świadczy o nierzetelności w kwestii wykonywania zawodu uprawnionego diagnosty, a także wskazuje na elementarny brak znajomości norm prawnych.” to uśmiałem się po pachy. Jaka wiedza takie uzasadnienie w sporządzonej decyzji o cofnięciu uprawnień.
xqwz
11 czerwca 2024 @ 12:47
Zgadzam się, że ewentualnie jakieś osoby które, jeszcze pozostały na stanowiskach dyrektorów w ministerstwach to nie one decydują o cenniku. To jest za poważny temat bo dotyczy ponad 20 milionów pojazdów czyli praktycznie połowy wyborców. I dlatego jeśli taka decyzja o podwyżce cennika zostanie podjęta to na pewno na samej górze a nie przez jakiegoś tam dyrektora który jeszcze pozostał. To będzie decyzja polityczna bo dotyczy bardzo dużej ilości wyborców którzy maja pojazdy. Dlatego jak coś, to pretensje do samej góry czemu nie ma jeszcze waloryzacji
Dziadek Piotra
11 czerwca 2024 @ 21:29
No to mamy problem.
Bo koalicja „15 października” ustaliła, że Ministerstwo Infrastruktury otrzyma PSL, co też się stało. Ale PSL z Hołownią postanowili, że nasze (?) MI stanie się przechowalnią dla PiS-owskich złogów.
Ta decyzja o powierzeniu im MI spowodowała, że nasze szanse na ucywilizowanie branży SKP nieco (?) zmalały.
Bo oni zawsze dbali tylko o swoje środowisko. Dowodem tego są te skandaliczne BT rolniczych poza SKP, co stanowi zagrożenie dla BRD.
Nas i nasze stanowisko oczywiście mieli w nosie!
A na uniknięcie kłopotów politycznych jest sposób i to nie jeden!
Tylko zamiast widłami lub kosą i za wszelką cenę, to należy zacząć choćby od samej waloryzacji + jakieś 20 zł. Tu wystarczy tylko pomyśleć, czego wielu brakuje. To można było zrobić już pół roku temu. A każdy następny miesiąc opóźnienia z waloryzacją generuje jeszcze większe problemy.
Pozdrawiam
dP
xqwz
11 czerwca 2024 @ 21:41
No to po co się skumali w tyle partii żeby zrobić koalicje, wiadomo że między nimi są takie różnice że nigdy się nie dogadają i wcześniej czy później się pokłócą. Ta koalicja nie wytrzyma 4 lata. A jeśli chodzi o waloryzacje to takie coś musi zaakceptować Tusk bo dotyczy zbyt wielu wyborców i to oni zapłacą drożej. Więc to od niego wyjdzie ewentualna zgoda a nie od jakiś dyrektorów z ministerstwa czyli pionków którzy nic nie będą mieli do gadania.
Radecki
12 czerwca 2024 @ 18:34
Kochani, to nie złogi z PiS-su, PO czy PSL-u blokują waloryzacje.
W swoistym księstwie DTD-TDT przepisy przygotowują i realizują od ponad 20 lat te same osoby pomimo kolejnych zmian na stanowiskach kierowniczych Ministra Infrastruktury czyli ludzi z nadań politycznych najczęściej kompletnie nie znających się w szczegółach obowiązujących daną branżę przepisów. Biznes jest ponad podziałami politycznymi.
Podobne problemy co diagności które wpływają na finanse branży co jakiś czas mają szkoły jazdy, krajowi producenci produkcji podlegających homologacji czy dozorowi technicznemu. Wystarczy poczytać inne fora branżowe. Ale jeśli odpowiednio umie się rozmawiać z Dyrektorem TDT to można jednak liczyć na indywidualne podejście i uzyskanie pozytywnego rozpatrzenia problemiku. Przykładem jest choćby wydanie przez Dyrektora TDT po 1 stycznia 2016r 477 decyzji o jednostkowym dopuszczeniu pojazdu dla ciągników kategorii T1 i T2 podlegających bezwzględnemu obowiązkowi homologacji typu UE zgodnie z art.8 ust.1 w zw z art.2 ust.3 i art.3 pkt.48 rozporządzenia 167/2013.
Co ciekawe, decyzje zostały wydane w sposób bezprawny nie tylko, że podlegały obowiązkowi homologacyjnemu ale też pomimo nie wypełniania norm emisyjnym na poziomie określonym w rozporządzeniu UE 2016/1628 w zw. z art.63 tego rozporządzenia w sytuacji gdy prawie krajowym – rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie dopuszczenia jednostkowego pojazdu nie przewidziano w tym zakresie wymagań technicznych żadnych odstępstw.
Wszystko o czym piszę potwierdzone jest w oficjalnych pismach Ministerstwa Infrastruktury i TDT.
Da się?
Da…
To sprawa nie dla polityków a dla niezależnych apolitycznych prokuratorów.
Jan Kowalski
13 czerwca 2024 @ 09:30
Koalicja wytrzyma bo tam idzie bój o stołki i nic więcej się nie liczy , patrząc od strony merytorycznej to partie różnią się w takim stopniu że powinny być jedna do drugiej w twardej opozycji. Teraz już nie mają wyjścia po tym numerze z ujawieniem przed wyborami przez wunderwafe (onet) aresztowania na zlecenie żołnierzy opozycjoniści jeszcze bardziej wpiją się w stołki bo rozpisanie wyborów oznacza dla nich kolejne procenty w dół i być może koniec „karier”. Będą przez cztery lata „uparcie” dążyć do spełnienia obietnic przed wyborczych i na tym się to skończy. Już ich Tusk rozegrał i postraszył zaraz po wyborach do Pe. A dziadek Piotra uparcie w koło wini za wszystko pis a to Tuska prowokacja przyczyniła się do śmierci żołnierza który na myśl o oddaniu strzału widział się w kajdanach przed prokuratorem!
xqwz
13 czerwca 2024 @ 21:18
Właśnie. Mógłby Dziadek Piotra w końcu zrozumieć że od pół roku to Tusk nie podnosi cennika i wskazać go jako winnego. Może za 4 lata też jeszcze będziemy winić pozostałości z pisu;)
Dziadek Piotra
14 czerwca 2024 @ 20:43
W porządku: to Tusk rządzi i politycznie odpowiada.
Więc może wreszcie macie jakieś propozycje, czy będziemy tylko się kłócili jak na forum Norcom to robią od 15 lat?
Słucham:
– wracamy do idei strajku,
– wracamy do idei protestu,
– kto ma to organizować,
– kto to wesprze,
– itd., itp., et’cetera.
Macie wsparcie jakichś Waszych/naszych organizacji, aby to przeprowadzić?
Więc już słuchamy Waszych propozycji.
Być może rządzący chcą nas znowu wykiwać. Zgadzam się, że te pół roku to było już za dużo tego czekania.
Ale:
czy znowu tylko będziemy przelewali/wylewali z siebie słowa jak urynę.
Pozdrawiam
dP
Jan Kowalski
14 czerwca 2024 @ 14:00
Winne są wszystkie opcje polityczne czy z lewa czy z prawa wszystkie po kolei rządziły i g… w tej sprawie robiły. Jedyne co im wychodzi to targanie kasy z naszych podatków i sadzanie na stołki w SA rodziny jak to kiedyś ładnie określił „myster” Pawlak „przecież rodzina też gdzieś musi pracować”. Obecna władza ma ważniejsze zadania na głowie , pozamiatać górnictwo, energetykę , wysłać na zieloną trawkę rolników tak byśmy byli zależni już w każdej dziedzinie od naszych przyjaciół, sąsiadów(nie bardzo wiem którzy to przyjaciele). Rozwalają byt społeczeństwa milionów rodaków to jak przy tym wygląda garstka przedsiębiorców prowadzących skp.