WORD-y z nami, czy my z nimi? Co mówi nam doświadczenie i skąd my to znamy?
Trafił mi się ten internetowy artykuł o podobieństwach naszej sytuacji z WORD-ami, cyt.:
„… Sytuacja Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego przypomina nieco kłopoty urzędowych stacji kontroli pojazdów.1
I stacje kontroli pojazdów, i ośrodki ruchu drogowego finansują się tak jak zwykłe „rynkowe” przedsiębiorstwa: muszą pilnować wydatków, wypłacać ludziom pensje, a gdy trzeba, kupować niezbędny sprzęt i narzędzia.
Działalność i jednych i drugich jest ściśle regulowana ustawą.
W obu przypadkach stawki za większość usług ustalane są urzędowo i nie zmieniły się od lat. (…)2”
No tak, ale te wyliczone podobieństwa nie wyczerpują zagadnienia. Bo łączy nas jeszcze coś, a mianowicie:
przynależność do tej samej branży transportowej,
podległość pod to samo Ministerstwo Infrastruktury
Z ministerialnych propozycji wynika, że od 1 stycznia 2023 r. WORD-y mogą konkurować ceną oraz mają zostać podporządkowane samorządom wojewódzkim w zakresie możliwości ich dodatkowego finansowania. Czyli kolejny swój problem rządzący podrzucili samorządom – bez wskazania źródła takiego finansowania (sic!).
Więc tak się zastanawiam, czy MI + DTD nie zechce podobnego rozwiązania zastosować także wobec naszego środowiska. Powiaty chciały sobie pozostawić część nadzoru nad naszym środowiskiem, więc może „w nagrodę?” zostanie im podrzucone to kukułcze jajo z możliwością ustalania cen na naszych SKP, co także da tę możliwość konkurowania ceną w sąsiednich powiatach (?).
Proponowane rozwiązanie dla WORD i każde rozwiązanie wprowadzające jakąkolwiek konkurencję na naszych SKP jest błędne! Dlatego pilnie należy przedsięwziąć jakiekolwiek działania, aby zapobiec w takim projektom. W tym celu nasze wszystkie organizacje powinny natychmiast skoordynować wspólne działania w celu:
– wsparcia WORD w ich słusznych postulatach,
– zaprezentowania jednolitego stanowiska w zakresie naszych postulatów co do przyszłego funkcjonowania naszej branży.
Uważam, że jeśli nie wesprzemy WORD, to i oni przegrają, tak jak i my.
Już należy przeprowadzić rozmowy o z przedstawicielami WORD co do wspólnej akcji protestacyjnej, jej przebiegu i zasięgu.
I to my musimy być stroną bardziej aktywną w tym zakresie. Albowiem, cyt.:
„… O ile jednak upadek pojedynczej stacji kontroli pojazdów jest problemem jedynie jej właściciela oraz pracowników, to WORD upaść nie może (…).”
Tym samym, to my stoimy na gorszej pozycji i więcej mamy do stracenia. Dlatego, to my powinniśmy nawiązywać kontakty z poszczególnymi WORD w regionach, także indywidualnie, bez oglądania się na warszawskie organizacje, które jednak mają swoje organizacyjne i osobowe ograniczenia.
Musimy się wzajemnie wspomagać, jeśli chcemy przetrwać w kondycji umożliwiającej cywilizowane funkcjonowanie. W tym celu należy pytać przedstawicieli WORD-ów nie tylko o to, jak możemy im pomóc, ale też ze wszystkich sił pomagać licząc tylko, że zechcą nas wesprzeć we wspólnej akcji protestacyjnej. Nawet, jeśli to będzie akcja strajkowa. Bo nasze polskie doświadczenie wskazuje, że tylko wspólne działanie może przynieść zamierzony skutek.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 4 2022
WORD Z NAMI, A MY Z WORD-AMI
WORD-y z nami, czy my z nimi? Co mówi nam doświadczenie i skąd my to znamy?
Trafił mi się ten internetowy artykuł o podobieństwach naszej sytuacji z WORD-ami, cyt.:
„… Sytuacja Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego przypomina nieco kłopoty urzędowych stacji kontroli pojazdów.1
I stacje kontroli pojazdów, i ośrodki ruchu drogowego finansują się tak jak zwykłe „rynkowe” przedsiębiorstwa: muszą pilnować wydatków, wypłacać ludziom pensje, a gdy trzeba, kupować niezbędny sprzęt i narzędzia.
Działalność i jednych i drugich jest ściśle regulowana ustawą.
W obu przypadkach stawki za większość usług ustalane są urzędowo i nie zmieniły się od lat. (…)2”
No tak, ale te wyliczone podobieństwa nie wyczerpują zagadnienia. Bo łączy nas jeszcze coś, a mianowicie:
przynależność do tej samej branży transportowej,
podległość pod to samo Ministerstwo Infrastruktury
Z ministerialnych propozycji wynika, że od 1 stycznia 2023 r. WORD-y mogą konkurować ceną oraz mają zostać podporządkowane samorządom wojewódzkim w zakresie możliwości ich dodatkowego finansowania. Czyli kolejny swój problem rządzący podrzucili samorządom – bez wskazania źródła takiego finansowania (sic!).
Więc tak się zastanawiam, czy MI + DTD nie zechce podobnego rozwiązania zastosować także wobec naszego środowiska. Powiaty chciały sobie pozostawić część nadzoru nad naszym środowiskiem, więc może „w nagrodę?” zostanie im podrzucone to kukułcze jajo z możliwością ustalania cen na naszych SKP, co także da tę możliwość konkurowania ceną w sąsiednich powiatach (?).
Proponowane rozwiązanie dla WORD i każde rozwiązanie wprowadzające jakąkolwiek konkurencję na naszych SKP jest błędne! Dlatego pilnie należy przedsięwziąć jakiekolwiek działania, aby zapobiec w takim projektom. W tym celu nasze wszystkie organizacje powinny natychmiast skoordynować wspólne działania w celu:
– wsparcia WORD w ich słusznych postulatach,
– zaprezentowania jednolitego stanowiska w zakresie naszych postulatów co do przyszłego funkcjonowania naszej branży.
Uważam, że jeśli nie wesprzemy WORD, to i oni przegrają, tak jak i my.
Już należy przeprowadzić rozmowy o z przedstawicielami WORD co do wspólnej akcji protestacyjnej, jej przebiegu i zasięgu.
I to my musimy być stroną bardziej aktywną w tym zakresie. Albowiem, cyt.:
„… O ile jednak upadek pojedynczej stacji kontroli pojazdów jest problemem jedynie jej właściciela oraz pracowników, to WORD upaść nie może (…).”
Tym samym, to my stoimy na gorszej pozycji i więcej mamy do stracenia. Dlatego, to my powinniśmy nawiązywać kontakty z poszczególnymi WORD w regionach, także indywidualnie, bez oglądania się na warszawskie organizacje, które jednak mają swoje organizacyjne i osobowe ograniczenia.
Musimy się wzajemnie wspomagać, jeśli chcemy przetrwać w kondycji umożliwiającej cywilizowane funkcjonowanie. W tym celu należy pytać przedstawicieli WORD-ów nie tylko o to, jak możemy im pomóc, ale też ze wszystkich sił pomagać licząc tylko, że zechcą nas wesprzeć we wspólnej akcji protestacyjnej. Nawet, jeśli to będzie akcja strajkowa. Bo nasze polskie doświadczenie wskazuje, że tylko wspólne działanie może przynieść zamierzony skutek.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
1 – https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/niech-word-y-rywalizuja-cena-tylko-na-czyj-koszt-projekt-ustawy-o-egzaminach-na-prawo/0emsynr
2 u nich nie zmieniły się od 11 lat, u nas na SKP od 18 lat.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: akcja protestacyjna, cennik BT, diagnosta, diagnosta samochodowy, PROTEST ŚRODOWISKA, waloryzacja opłat za BT, WORD