Wracając do naszych wcześniejszych rozważań o efektach prac „grupy roboczej”, czyli o jej osiągnięciach (?), powołanej przez ministra T. Jarmuziewicza,[1] przypomnę tylko, że jej celem miało być opracowanie strategii działań w kierunku:
usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz
poprawienia ich jakości.
Przytaczam więc kolejne tezy, które podobno udało się wypracować, z moim małym autorskim komentarzem, zaczynającym się od myślnika (-):
11. Dostosowanie cennika do aktualnie obowiązującego rozporządzenia dotyczącego zakresu i sposobu wykonywania badań technicznych pojazdów (ujednolicenie zapisów, przejrzysty przekaz).
– tak się zastanawiam, po co ta robota, skoro celem M.T. (…)[2] jest ostatecznie urynkowienie cen na naszych SKP. Po co to mydlenie oczu.
Bo urynkowienie cen oznacza, że na każdej SKP[3] w Polsce ceny będą inne, a każda zmowa cenowa (np. ujednolicenie cen na terenie jednego powiatu) będzie bezprawna i do tego dość łatwa do udowodnienia, nie tylko dla UOKiK[4].
Ciekawi mnie, jak niską cenę zaproponują ci mocniejsi finansowo, którzy w UE mają całe sieci własnych SKP, a którzy spóźnili się ze swoimi inwestycjami w naszą branżę w Polsce. Czy jest możliwe, że zajdą poniżej zapowiadanego progu 50 zł brutto za OBT[5]….(?).
12. Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentujące pozytywny wynik OBT.
– tak, niech wszyscy widzą, i rodzina, i sąsiedzi, i policjanci.
13. Modyfikacja zapisów odnośnie sankcji w stosunku do UDS-ów wykonujących niewłaściwie BT – gradacja kary.
– NIE! W żadnym wypadku!
Tutaj żadna modyfikacja obecnego rozwiązania w art. 84 ust. 3 PoRD nic nie daje, gdy przepis ten jest ewidentnie niekonstytucyjny – cały! Zgoda Kolegi Prezesa na to rozwiązanie jest odejściem od ideałów naszego środowiska, jeszcze z czasów SDS-u. Albowiem ten właśnie postulat spowodował początek naszego integrowania się.
Kolega Prezes podpisując się pod tym rozwiązaniem podpisał się jednocześnie pod dalszym bezprawnym prześladowaniem naszego środowiska przez urzędników państwowych. Jestem przekonany, że nawet, gdy miał zgodę Zarządu[6] naszego OSDS-u na podpisaniem się pod tym punktem, to przekroczył/naruszył moralne umocowanie środowiska UDS-ów.
Być może, że nie jest to całkowita zdrada naszego środowiska, ale na pewno jest w tym nagannym postępku jego zgoda na dwukrotne karanie nas za jeden i ten sam błąd lub występek.
No cóż, szkoda . . . Przepadła historyczna szansa, którą Kolega Prezes otrzymał od losu (dziadek Piotra?). A długie ręce (… urzędników i lobbystów?) dosięgły już i nasz OSDS . . .
14. Wprowadzenie zasady okresowej kontroli i kalibracji urządzeń kontrolno – pomiarowych stanowiących wyposażenie SKP zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia, przez uprawniony do tego rodzaju działalności specjalistyczny serwis.
– no cóż, wszyscy chcą zarabiać, nawet producenci urządzeń i ich lobbyści. A płacić mają ci wszyscy, którzy z kasą się rozrzucają? A jak ktoś się nie rozrzuca z grosikami, to też ma płacić na producentów urządzeń stanowiących wyposażenie SKP? Ale dlaczego i za co?
15. Uznanie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia BT[7] za działalność licencjonowaną lub wymagającą zezwolenia.
– ale ten postulat, choć zasadny, to także jest wątpliwy co do ostatecznej realizacji. Bo stoi w sprzeczności z planami M.T. (…) o dalszym procesie urynkowienia naszej branży. Bo urynkowienie cennika ma się tak do działalności wymagającej zezwolenia, jak pięść do nosa, czyli samie nie wiecie, czego chcecie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 28 2013
Efekty prac grupy roboczej – część III.
Efekty prac „grupy roboczej” – cd. nr III.
Wracając do naszych wcześniejszych rozważań o efektach prac „grupy roboczej”, czyli o jej osiągnięciach (?), powołanej przez ministra T. Jarmuziewicza,[1] przypomnę tylko, że jej celem miało być opracowanie strategii działań w kierunku:
Przytaczam więc kolejne tezy, które podobno udało się wypracować, z moim małym autorskim komentarzem, zaczynającym się od myślnika (-):
11. Dostosowanie cennika do aktualnie obowiązującego rozporządzenia dotyczącego zakresu i sposobu wykonywania badań technicznych pojazdów (ujednolicenie zapisów, przejrzysty przekaz).
– tak się zastanawiam, po co ta robota, skoro celem M.T. (…)[2] jest ostatecznie urynkowienie cen na naszych SKP. Po co to mydlenie oczu.
Bo urynkowienie cen oznacza, że na każdej SKP[3] w Polsce ceny będą inne, a każda zmowa cenowa (np. ujednolicenie cen na terenie jednego powiatu) będzie bezprawna i do tego dość łatwa do udowodnienia, nie tylko dla UOKiK[4].
Ciekawi mnie, jak niską cenę zaproponują ci mocniejsi finansowo, którzy w UE mają całe sieci własnych SKP, a którzy spóźnili się ze swoimi inwestycjami w naszą branżę w Polsce. Czy jest możliwe, że zajdą poniżej zapowiadanego progu 50 zł brutto za OBT[5]….(?).
12. Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentujące pozytywny wynik OBT.
– tak, niech wszyscy widzą, i rodzina, i sąsiedzi, i policjanci.
13. Modyfikacja zapisów odnośnie sankcji w stosunku do UDS-ów wykonujących niewłaściwie BT – gradacja kary.
– NIE! W żadnym wypadku!
Tutaj żadna modyfikacja obecnego rozwiązania w art. 84 ust. 3 PoRD nic nie daje, gdy przepis ten jest ewidentnie niekonstytucyjny – cały! Zgoda Kolegi Prezesa na to rozwiązanie jest odejściem od ideałów naszego środowiska, jeszcze z czasów SDS-u. Albowiem ten właśnie postulat spowodował początek naszego integrowania się.
Kolega Prezes podpisując się pod tym rozwiązaniem podpisał się jednocześnie pod dalszym bezprawnym prześladowaniem naszego środowiska przez urzędników państwowych. Jestem przekonany, że nawet, gdy miał zgodę Zarządu[6] naszego OSDS-u na podpisaniem się pod tym punktem, to przekroczył/naruszył moralne umocowanie środowiska UDS-ów.
Być może, że nie jest to całkowita zdrada naszego środowiska, ale na pewno jest w tym nagannym postępku jego zgoda na dwukrotne karanie nas za jeden i ten sam błąd lub występek.
No cóż, szkoda . . . Przepadła historyczna szansa, którą Kolega Prezes otrzymał od losu (dziadek Piotra?). A długie ręce (… urzędników i lobbystów?) dosięgły już i nasz OSDS . . .
14. Wprowadzenie zasady okresowej kontroli i kalibracji urządzeń kontrolno – pomiarowych stanowiących wyposażenie SKP zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia, przez uprawniony do tego rodzaju działalności specjalistyczny serwis.
– no cóż, wszyscy chcą zarabiać, nawet producenci urządzeń i ich lobbyści. A płacić mają ci wszyscy, którzy z kasą się rozrzucają? A jak ktoś się nie rozrzuca z grosikami, to też ma płacić na producentów urządzeń stanowiących wyposażenie SKP? Ale dlaczego i za co?
15. Uznanie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia BT[7] za działalność licencjonowaną lub wymagającą zezwolenia.
– ale ten postulat, choć zasadny, to także jest wątpliwy co do ostatecznej realizacji. Bo stoi w sprzeczności z planami M.T. (…) o dalszym procesie urynkowienia naszej branży. Bo urynkowienie cennika ma się tak do działalności wymagającej zezwolenia, jak pięść do nosa, czyli samie nie wiecie, czego chcecie.
I ciąg dalszy nastąpi.
A na tą właśnie chwilę,
to było by na tyle . . .
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] umieszczonego na pierwszym miejscu sejmowych leni: http://politykier.pl/gid,15526866,img,15526963,kat,1025795,galeria.html?ticaid=6107c1
[2] M.T. (…), to Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
[3] SKP, to Stacje Kontroli Pojazdów, czyli miejsce pracy UDS-a.
[4] UOKiK, to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
[5] OBT, to Okresowe Badanie Techniczne pojazdu, dokonywanie corocznie przez UDS-a na SKP.
[6] Miejmy nadzieję, że jest taka uchwała Zarządu oraz, że nie jest (tym razem) antydatowana.
[7] BT, to badanie techniczne pojazdów: okresowe (OBT), dodatkowe i inne czynności.
————————————————————————-
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0