sie 3 2022
ANKIETA NA FORUM NORCOM O FORMIE PROTESTU
Ankieta na forum Norcom, czyli pytanie o to, czy nie jest już za późno na takie konsultacje? Bo nasze SKP właśnie są już zamykane.
A przecież takie konsultacje można kontynuować w nieskończoność . . . . – !
Przed paroma dniami na forum Norcom-u Pan Prezes Norbert Jezierski udostępnił ciekawą ankietę dla naszych SKP.1 Opatrzona została następującym wstępem:
„Szanowni Państwo,
W tym roku mija 18 lat od chwili wprowadzenia cennika określającego wysokość opłat za BTP.
Bardzo prosimy osoby decyzyjne o wypełnienie krótkiej i anonimowej ankiety, pozwalającej na określenie kierunku działań zmierzających do organizacji protestów z tym związanych (jedna ankieta na jedną SKP / jedną grupę SKP).
LINK do ankiety: https://forms.gle/BJG6xb9kNKAAANAC6
Pozdrawiamy,
/ZESPÓŁ IT.NORCOM
Ps.
Nie ma najmniejszego znaczenia na jakim oprogramowaniu pracuje SKP – ankieta jest ogólnodostępna i skierowana do wszystkich SKP. Jest ona rozsyłana różnymi kanałami (forum / program STACJA.SQL / baza email) – prosimy zatem o JEDNOKROTNE jej wypełnienie na danej stacji …”
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Na majowym szkoleniu PISKP w Zakopanem dość mocno obstawałem przy koncepcji, aby już nie zwlekać i nie konsultować, tylko podjąć konkretne i jakiekolwiek działania protestacyjne, które będą próbą obrony naszej branży – likwidowanej właśnie na naszych oczach. Ale jak widać, wielu z Was miało inne zdanie na ten temat.
Ministerialni urzędnicy postanowili uruchomić antypolskie działania i uderzyć w polską prywatną przedsiębiorczość – na razie w naszym branżowym sektorze związanym z SKP. Marzy im się ruski mir, na co wskazuje brak konsultacji typowy dla systemu nakazowo-rozdzielczego.
Ale przechodząc do tematu, to uważam, że czas na nasze branżowe konsultacje w sprawie akcji protestacyjnej upłynął z dniem 1 czerwca br.
Przecież wcześniejszy protest, którego organizatorem była Izba też nie był szeroko konsultowany, a przecież się udał!
Wydaje mi się, że PISKP wystraszył się tego sukcesu i dlatego nie chciał pójść za ciosem. To dlatego Zarząd nie zaproponował kolejnej fazy walki o naszą branżę, tylko postanowił odwlekać konkretne działania wprowadzając argument konsultacji. Tyle, że konsultacje praktycznie mogą trwać w nieskończoność. Bo sami zobaczcie, że dotychczasowa lista możliwych i zaproponowanych rozwiązań może zostać przecież rozszerzona właśnie w wyniku tychże konsultacji.
Oto propozycje organizatora konsultacji:
„Oznakowanie SKP (plakaty / flagi / ulotki),
Okresowe zamknięcie SKP (jeden dzień),
Okresowe zamknięcie SKP (więcej niż jeden dzień),
(protest centralny) Pikieta w Warszawie, pod Ministerstwem Infrastruktury,
(protest wojewódzki) Pikieta pod gmachem Urzędu Wojewódzkiego,
(protest wojewódzki) Kawalkada oznakowanych pojazdów (spowolnienie ruchu),”
To jedźmy dalej z tymi konsultacjami. Bo ja mam wiele pomysłów w tym zakresie, np.:
-
proponuję protest na wzór holenderski, czyli oflagować nasze obiekty odwróconymi flagami,
-
zamknięcie wszystkich naszych SKP na 4 godziny (a może na 8 godzin?),
-
protest-pikieta pod domem Kaczyńskiego lub przed warszawską siedzibą PISKP,
-
itd., itp., et’cetera.
Jestem przekonany, że wielu z Was ma równie cenne pomysły, które następnie będziemy długo analizowali, na którymi będziemy jeszcze dłużej debatowali – nie wykluczam żarliwych kłótni. Tylko, czy to o to chodzi? Bo w ferworze tych konsultacji zamykane są kolejne nasze miejsca pracy! Przecież nie o to chodziło Zarządowi PISKP, prawda?
Jak rozumiem, Zarząd PISKP chce mieć w ręku dowód stanowiący w rzeczywistości alibi dla naszych dalszych działań. W razie czego będą mogli powiedzieć: my tego nie chcieliśmy, takie działanie wybrała branża. To jest trochę . . . . . – ?
Ale musimy mieć na względzie ten aspekt, że z każdym dniem, tygodniem i miesiącem jesteśmy nie tylko słabsi finansowo (co ma dla sprawy znaczenie, bo nie mamy funduszu strajkowego), ale ubywa nam uczestników naszej branżowej gry, bo zamykane są kolejne SKP. I oni już nie przyjdą na nasz Protest, bo funkcjonują już w innej rzeczywistości i w innej branży – niezależnie od tego, w jakiej będzie formie i czy ta forma była konsultowana, czy też nie.
Więc jeszcze raz:
uważam, że to już nie jest czas na konsultacje, i tak jak było to w przypadku wcześniejszej akcji protestacyjnej na ulicach W-wy, ta męska i odważna decyzja o następnej formie protestu powinna być już dawno podjęta przez Zarząd PISKP. A my wszyscy tradycyjnie wesprzemy tę decyzję!
Albo pogódźmy się z przegraną oraz z sytuacją, że na rynku pozostaną jedynie Okręgowe SKP należące do firm transportowych i przez nie utrzymywane, z utrwalonymi przez lata i od dekady obserwowanymi patologiami.
Pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
P.S.
Ten mój głos w dyskusji wcale nie oznacza, że jestem przeciwny uczestnictwu w tej ankiecie – https://forms.gle/BJG6xb9kNKAAANAC6
Wręcz przeciwnie, bo wspieram wszelką branżową aktywność.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
1 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/17508-wa%C5%BCne-ankieta-dla-stacja-kontroli-pojazd%C3%B3w/#comment-325182
Anonim
3 sierpnia 2022 @ 20:12
Szkoda, że inni sprzedawcy programów do obsługi skp, nie angażują się w żaden sposób w niwelowanie kompromitujących cen za ustawowe badania pojazdów.
SUNGK
3 sierpnia 2022 @ 23:29
Anonimie konkretnie napisz, kto się nie angażuje. Tak jak dp.
dP
3 sierpnia 2022 @ 23:01
Faktycznie, nawet ten wydawać by się mogło światły i oświecony ITS-Patronat nie ma na swoich stronach żadnej informacji o tej tak ważnej sprawie dla naszego całego środowiska.
Jest to jeszcze jeden argument za tym, aby:
– dostarczycielem naszego oprogramowania była tylko jedna firma (najlepiej prywatna!)
– rezygnować z firm, które nas nie wspierają!
I dziękując za merytoryczny komentarz,
pozdrawiam
dP
Zgadzam się.
4 sierpnia 2022 @ 08:39
„– dostarczycielem naszego oprogramowania była tylko jedna firma (najlepiej prywatna!)
– rezygnować z firm, które nas nie wspierają!”
Myślę. że tak się stanie, zwłaszcza jeśli program rozprowadza gamoń ślusarz, który nie ma zielonego pojęcia.W dodatku nie rozróżnia wykształcenia zawodowego od średniego.Trzeba dodać, że z pseudo porad tego głupka zrezygnowały fachowe fora i z hukiem go wytrzasnęli!
SUNGK
4 sierpnia 2022 @ 09:05
Anonimowy ujadaczu znowu kłamiesz, ale to nic nowego na tej stronie.
anonim
4 sierpnia 2022 @ 11:11
Bramę miałeś mi pospawać,ty nygusie jeden!!!!!!
SUNGK
4 sierpnia 2022 @ 16:08
Od 31 lat jestem przedsiębiorcą, więc nie do mnie kieruj swoje zapotrzebowanie. Jak już znajdziesz to także poproś aby zaspawał ci………., wiesz co!!!!!!
ANONIM
4 sierpnia 2022 @ 18:48
A kiedy garnki, patelnie i pokrywki sprzedawałeś. A jaki to zawód przedsiębiorca?
SUNGK
3 sierpnia 2022 @ 23:57
ITS ma swoje cele, które już dawno osiągnął. Swego czasu swoją opinią wysłaną do ministra ds. transportu przyczynił się do zaniechania zmiany cennika.
To, że inni nie zamieszczają informacji nie ma się co dziwić, gdy się niezbyt odpowiednio zachowują. Na wsparcie trzeba sobie zasłużyć.
To, że zamieścili ankietę nikogo do niczego nie obliguje i nie jest to podstawa do stawiania dziwnych hipotez.
Ja ze swej strony wysłałem kolejny dokument do MI i po ogłoszeniu zatwierdzenia projektu zadzwoniłem do MI przeprowadzając z naczelnikiem dość ciekawą prawie godzinną rozmowę, nie tylko w sprawie cennika.
Najnowsze informacje,
4 sierpnia 2022 @ 14:49
„NACZELNIK” po rozmowie z tak znakomitym fachowcem spadł z fotela.
Aktualnie przebywa w szpitalu na dłuższej kuracji.
SUNGK
4 sierpnia 2022 @ 16:11
Jakby czytał anonima ujadacza idiotyzmy, to taki byłby efekt jak w opisie.
GK na "PREMIERA"
4 sierpnia 2022 @ 18:01
Ujadacz nie rozmawiał z NACZELNIKIEM
tylko URZERACZ Z ŁODZI.