lip 15 2022
BRANŻA PROSI SIĘ O KŁOPOTY. CZYLI ZMIANY DO USTAWY PoRD A POWTARZALNOŚĆ BT W OCZACH NAUKI
Branża prosi się o kłopoty – nieodwracalne! Czyli zmiany do ustawy PoRD a powtarzalność BT okiem NAUKI.
Przed niespełna miesiącem miałem dość agresywną klientkę, a do tego tzw. „ryczącą czterdziestka”, czyli w swoim naturalnym stanie podwyższonych możliwości fizycznych i intelektualnych.
Na tylnej osi pojazdu miała zamontowane nowe amortyzatory, z którymi wjechała na SKP, aby wykonać coroczne OBT. Niestety, ale dostała wynik „N”-egatywny, właśnie z tytułu niesprawności tychże nowych amortyzatorów (sic!).
Nie mogąc pogodzić się z tym faktem i nie wierząc naszemu Koledze w ten „N”-egatywny wynik objechała trzy sąsiednie SKP, gdzie tamtejsi Koledzy wykonali sprawdzenie tych nowych amortyzatorów stwierdzając wynik „P”-ozytywny. Byłem jedną z ekip na tych trzech SKP i wcale nie mam pretensji do Kolegi, którzy wystawił „N”. Bo to nie o to chodzi.
Ale po kolei . . . . .
Normalni pracują w sposób, który przynosi oczekiwane i przewidywalne efekty. Najczęściej pozytywne, patrząc z punktu widzenia społecznego (w naszym przypadku chodzi o BRD). Ale są też wyjątki od tych pozytywnych kryteriów. To legislacyjne głupoty często zamieniają naszą pracę w permanentne kłopoty. I nie musimy tu udawać i kłamać, że to najmądrzejsi z branżowych mądrali w MI stwarzają nam legislacyjne kłopoty, bo tak nie jest. Najczęstszą przyczyną naszych kłopotów są po prostu ci (głupcy?), którzy przez przypadek zajęli takie a nie inne miejsce w kierowniczych strukturach administracji publicznej, gdzie sieją popłoch swoimi „wizjami” i decyzjami.
W dniu wczorajszym jeden z naszych Kolegów przybliżył nam właśnie konsultowany projekt zmian w naszej części ustawy PoRD pisząc w komentarzu 14 lipca 2022 @ 14:47, cyt.:
”7a. Przed wykonaniem pomiarów diagnosta wprowadza do urządzenia:
-
dane identyfikujące pojazd: numer rejestracyjny i numer VIN lub numer nadwozia, podwozia lub ramy oraz
-
zapisuje wyniki pomiarów w systemie urządzenia.”1
Oczywiście, że można „przed wykonaniem pomiarów” zapisać „wyniki pomiarów w systemie urządzenia” tyle, że to nie będą te wyniki, które przynależą do tego BT, prawda? W tym zdaniu jest oficjalne przyzwolenie na fałszowanie wyników BT! To tego oczekiwaliśmy od nowej obsady DTD?
Tworzenie takiego i jakiegokolwiek Prawa przez tychże ludzi mija się z celem, bo jest to wyjątkowe nasilenie niekompetencji merytorycznej i prawnej w wykonaniu nowej i kobiecej obsady DTD.
Możemy oczywiście dociekać, o co chodziło „poecie, czy trzem nowym poetkom z DTD?” w tymże przypadku. Prawdopodobnie nie potrafili poprawnie zapisać idei, aby w elektronicznym systemie BT znalazły się wyniki pomiarów. A jeśli o to rzeczywiście chodziło, to pytam się głośno i zdecydowanie:
PO CO?!?!
Czyli po jakiego grzyba?
Żeby pokazać, że od głowy zawsze psuje się każda ryba?
Tak, jak nasza branża SKP?
Przecież już od kwietnia 2018 roku wiadomo wszem i wobec, że wyniki z urządzeń na naszych SKP są niepowtarzalne, Niepowtarzalne, NIEPOWTARZALNE (w tym znaczeniu, że na innej SKP wyniki tego samego pojazdu zawsze, Zawsze, ZAWSZE będą inne)!
A udowodnił to w stosownym trybie badań naukowych zespół dr Ryszarda Mańczaka z Politechniki Poznańskiej! Więc już nie ma o czym mówić!
Czyżby warszawscy gamonie o tym nie wiedzieli? To co oni robią w naszej branży?
Przypomnę tylko, że wówczas w symulację BT zaangażowano kilkadziesiąt naszych SKP w Poznaniu i okolicy. A parę tych samych pojazdów w ciągu paru dni wjechało na kilkadziesiąt różnych SKP, gdzie wykonano BT w zakresie: pomiaru hamulca, geometrii, zadymienia, analizy spalin i tłumienia amortyzatorów.
A zaskakujący wynik tych naukowych badań zawarty jest w zdaniu, cyt.:
„na każdej kolejnej SKP wyniki BT tego samego pojazdu różniły się:
znacząco,
bardzo znacząco
lub były
SKRAJNIE ODMIENNE”
Już chyba rozumiecie, dlaczego zacząłem od niedawnego mojego przypadku z amortyzatorem.
Już chyba też rozumiecie, że zapisywanie tych nieszczęsnych niepowtarzalnych wyników BT będzie działało na naszą szkodę. Bo klient pojedzie na inną/sąsiednią SKP i będzie miał w ciągu 15 minut całkiem inny i kolejny już – a do tego prawdziwy! – wynik danego BT (sic!).
Więc będą czekały nas tylko odwołania, wyjaśnienia, mitręga administracyjno-sądowa, odszkodowania i nerwy oraz stracony czas! A w całej Polsce takich „ryczących czterdziestek” jest nieco więcej, niż ta jedna wyżej opisana. Takich krzyków i harmideru też chcecie na swoich SKP? Macie jeszcze za mało pracy, nudzi Wam się?
No zastanówcie się troszeczkę . . . . . . . . ., no jeszcze chwileczkę . . . . . . .
No i już.
A teraz odpowiedzmy sobie na pytanie, czy nie lepiej najpierw usunąć wszystkie i wszelkie przyczyny tych NIEPOWTARZALNYCH wyników BT tak, aby wreszcie stały się powtarzalne, a dopiero potem rejestrować te wyniki?2
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
15 lipca 2022 @ 10:47
Tabela usterek 5.3.2, jeżeli nie było wycieków i były prawidłowo zamocowane to powinien być wynik Pozytywny
15 lipca 2022 @ 11:22
W porządku.
A co zrobić z dużymi różnicami sprawności (przylegania) amortyzatorów na jednej osi, gdy samo urządzenie sygnalizuje niesprawność? Zamykamy oczy i udajemy, że nie widzimy? To chyba właśnie ten wynik pójdzie do systemu, prawda?
Pozdrawiam
dP
15 lipca 2022 @ 11:41
Ale przy OBT nie ma obowiązku sprawdzania na urządzeniu sprawności amortyzatorów, sprawdzamy tylko organoleptycznie stan, czyli czy nie ma wycieków i czy są prawidłowo zamocowane. Sprawność mamy sprawdzić tylko przy DBT po wypadku .
15 lipca 2022 @ 11:48
Nie ma obowiązku, ale jest prawo, z którego korzystam (nikt nie może mi tego zabronić).
Wynik z urządzenia często wspiera mnie przy stwierdzeniu o niesprawności amortyzatorów (stare i zardzewiałe, wycieki, luźne mocowanie amortyzatora, a także sygnalizuje mi inne luzy – szczególnie tylnego zawieszenia, itd., itp., et’cetera).
Pozdrawiam Kolegę
dP
15 lipca 2022 @ 16:36
Wyniki z tych naszych badań stają się kłopotliwe, ale Grzegorz ma rację.
Sytuacja bardziej skomplikowana jest wtedy, gdy badamy hamulce na rolkach
w sytuacji gdy pojazd ma opony mokre. Rolki nie uwzględniają takiej sytuacji
i niema korekty skuteczności hamowania o współczynnik wilgotności opon.
Co w takiej sytuacji robicie, dopuszczacie pojazd do ruchu czy też nie, bo wynik
zapisany będzie wskazywał na nieskuteczność siły hamowania.
17 lipca 2022 @ 22:31
Rolki tego nie uwzględniają, ale taką sytuację uwzględnia miernik nacisku na pedał hamulca i obliczeniowy WSH, który dla sprawnego pojazdu wynosi +/- 300%
18 lipca 2022 @ 09:16
nacisk na pedał hamulca nie uwzględnia poślizgu na rolkach opony mokrej(roki są pokryte korundem).
16 lipca 2022 @ 07:30
Akurat należałem do ekipy Pana Ryszarda Mańczaka w tamtym czasie i wykonywałem badania hamulców. Była to moja praca inżynierska. Wyniki pracy były zaskakujące.
16 lipca 2022 @ 09:39
Czy ten „WDRAŻA-CZ” z łodzi też napisał jakąś prace inżynierską, bo jest po szkole zawodowej z tytułem ślusarza narzędziowego.Pisze „PETYCJE” do Prezydenta, ciekawe w czyim imieniu? Nie jest diagnostą ani właścicielem skp a domaga się zmiany ustawy PoRD, poco mu to?. Jak się to czyta to w brzuchu normalnie się przewraca i szybko trzeba szukać ustronnego miejsca….
TO DOPIERO SENSACJA!
16 lipca 2022 @ 12:12
Zazdrościsz WDRAŻA-CZOWI umiejętności, których ty być może nie posiadasz?
Z PETYCJI już nie jednej, a dwóch napisanej w imieniu własnym, czytać nie potrafisz?
Wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji określona jest w art. 54 Konstytucji. Coś z tobą nie tak?
No to idź się wypróżnij w ustronnym miejscu najlepiej na łonie natury, zamiast tutaj smrodzić.
16 lipca 2022 @ 16:54
Tak nazwał swoją działalność, ślusarz narzędziowy z Łodzi, który na tym etapie swoją edukację zakończył, na złość „KOMUNIE”. Teraz napisał „PETYCJE” do PREZYDENTA, żeby zaszokować go specjalną działalnością.
„ jako podmiot zajmujący się wdrażaniem oprogramowania na stacjach kontroli pojazdów (SKP)”
https://synonim.net/synonim/wdra%C5%BCa%C4%87 .
Wystarczy zajrzeć do, PKD aby stwierdzić, czy taka działalność istnieje, bo temu „facetowi” fantazji nie brakuje. https://www.biznes.gov.pl/pl/tabela-pkd
Prezydent, musi być zaszokowany, z kim ma do czynienia, tym bardziej, że w zakres swojej działalności wpisał wszystkie jakie istnieją, ale niema tam „WDRAŻACZA”?
Ja myślę, że takiemu ”podmiotowi „ nie wypada występować z „PETYCJĄ” w zakresie, PoRD, gdyż jego działalność nie ma nic wspólnego z „WDRAŻACZEM” czy też wdrożeniami!.
Istnieje wiele programów do obsługi skp, lecz nie słyszałem, aby ktoś zatrudniał „wdrażacza”, tym bardziej producent oprogramowania „JAPA” z Łodzi.
18 lipca 2022 @ 11:05
Anonim niby wykształcony, a jednak świadomy gamoń, dyslektyk, czy hejter?
Czy anonim jest wyznawcą;
– Josepha Goebbelsa, który stosował medialne kłamstwo, cytat „Kłamstwo wypowiedziane raz pozostaje kłamstwem, ale kłamstwo wypowiedziane tysiąc razy staje się prawdą””?
– J. Stalina lub metod medialnych Putina?
Liczysz na efekt iluzji prawdy, która w rzeczywistości nim nie jest?
Wydaje się, że zszokowany to jest anonim. W udzielonej odpowiedzi ze strony Prezydenta RP nie ma żadnych udziwnień, czy „idiotyzmów” stosowanych przez anonima w komentarzach.
Myśl mniej, bo swoimi komentarzami zaniżasz innym intelektualny poziom związany z uzyskanym wykształceniem.
Tak istnieje wiele programów, ale tylko jeden producent umieszcza dane adresowe dystrybutora na kopercie i kalendarzu nie zatrudniając go. 92% użytkowników SKP PRO zakotwiczyło u dystrybutora.
18 lipca 2022 @ 13:20
To jest „użeracz”,
słynny na wszystkich forach. Takim synonimem teraz będziemy się posługiwali i każdy będzie wiedział, o kogo chodzi.
Przez ten czas użerania się ze wszystkimi i o wszystko, studia by skończył. A tak pozostał „użeraczem” po szkole zawodowej jo ślusarz narzędziowy. Pamiętajcie, że to jest jedyny taki przypadek!
Nie jest też żadnym dystrybutorem wdrażaczem??? Sik,sik, sik….
17 lipca 2022 @ 09:58
Adresaci takich „petycji” nie traktują poważnie ich autorów. Gdyby było inaczej, wszystkie stacje kontroli pojazdów, musiałyby zostać zamknięte a właściciele i diagności wypuszczeni na zieloną łączkę i pozbawieni możliwości zarobkowania. Ten ślusarz był i jest lepszy od znachora i nikt go poważnie nie traktuje.
18 lipca 2022 @ 11:22
Jednak traktują poważnie, czego nie można powiedzieć o anonimie!!!!!!
Wybrany fragment: „Biuro Dialogu i Korespondencji Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej potwierdza wpływ petycji z 13 czerwca 2022 roku skierowanej do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
Dziękujemy za nadesłane uwagi i opinie dotyczące określenia zasad aktualizacji opłat wskazanych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 z późn.zm.). Uprzejmie informujemy, że Kancelaria Prezydenta RP odnotowuje napływające uwagi, opinie i apele dotyczące kierunków zmiany legislacyjnych polskiego systemu prawnego w celu ich wykorzystania w ewentualnych pracach Kancelarii. Zgłoszony postulat został przekazany właściwej komórce organizacyjnej Kancelarii Prezydenta RP.”
W związku z otrzymaną odpowiedzią wysłałem kolejną petycję do Premiera RP – wystarczy kliknąć w nazwę SUNGK, aby się z nią zapoznać i co dalej proponuję wykonać.
18 lipca 2022 @ 13:23
Następną petycje wyślij do ŚWIĘTEGO PIOTRA.
18 lipca 2022 @ 14:34
Jeśli zajdzie taka potrzeba to wyślę, bez anonimowego ujadania.
18 lipca 2022 @ 19:44
Wyrazy współczucia przy rozpatrywaniu petycji przez
Świętego Piotra!
Maniek80
20 lipca 2022 @ 13:24
Anonimowy ujadaczu ocena RPO http://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/rpo-o-kosztach-bt-na-skp/ w sprawie kosztów badań technicznych potwierdza mój pogląd przedstawiony w petycji do Prezydenta RP i Premiera RP (aby się zapoznać wystarczy kliknąć w nazwę SUNGK).
Tylko wprowadzenie do ustawy odpowiednich regulacji spowoduje, że będą podstawy podjęcia procesu legislacyjnego przez ministra ds transportu.
Współczuj sobie i zastanów, czy stosując metody medialne takie jak:
– Joseph Goebbels, który stosował medialne kłamstwo, cytat „Kłamstwo wypowiedziane raz pozostaje kłamstwem, ale kłamstwo wypowiedziane tysiąc razy staje się prawdą””?
– J. Stalin,
– W. Putin,
szkodzisz dp?
20 lipca 2022 @ 18:56
Co ty dzisiaj piłeś, że cię tak wcześnie już kopie i to na potęgę??
18 lipca 2022 @ 11:09
Tytuł artykułu nawiązuje właśnie do zdolności uwzględniania przez tester dwóch przeciwstawnych czynników na jednym obrazie dla całego zakresu częstotliwości pracy zawieszenia.
https://www.wimad.com.pl/a2010-07-dwa_w_jednym_tescie.php
18 lipca 2022 @ 16:09
Zgodnie z wymaganiami prawnymi stan układu zawieszenia uznajemy za niezadowalający, gdy:
1. Stopień przylegania koła do podłoża (wskaźnik Eusama) jest mniejszy niż:
– 15% – dla pojazdu o masie własnej nie większej niż 900 kg,
– 20% – dla pojazdu o masie własnej większej niż 900 kg i nie większej niż 1500 kg,
– 25% – dla pojazdu o masie własnej większej niż 1500 kg;
https://warsztat.pl/artykuly/diagnozowanie-zawieszenia-pojazdu-samochodowego,58876
18 lipca 2022 @ 17:23
Test ten może być wykonywany różnymi metodami i na różnych urządzeniach.
https://warsztat.pl/dzial/8-diagnostyka/artykuly/kontrola-pojazdow,57852