Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
pawełoskp
16 lutego 2022 @ 08:14
Oj coś mi się nie widzi ta interpretacja przepisu przez PISKP , moim zdaniem nie powinno się tak naliczać…mam nadzieję , że dP sie do tego odniesie.
Gruby
16 lutego 2022 @ 19:45
przecież to jest przerobiona interpretacja ITS sprzed kilku lat 🙂
Gregor
16 lutego 2022 @ 11:48
To dlaczego tylko w pkt.5 ( dotyczącego zmian konstrukcyjnych ) tego samego paragrafu i ustępu, jest napisane wprost , że zakres badania jest taki jak dla badania okresowego oraz zakres czynności dla badania dodatkowego, w przypadku pozostałych punktów nie ma podanego zakresu- badanie okresowe plus dodatkowe, są tylko dodatkowe.
Diagnosta
16 lutego 2022 @ 11:57
Ostatnio miałem takie badanie powypadkowe i chciałem naliczyć 94 zł + 98 zł, ponieważ badanie okresowe się skończyło, klient się nie zgodził i pojechał do stacji konkurencyjnej, gdzie wykonał tylko badanie okresowe ze zwrotem zatrzymanego dow.rej.
Inne przypadki – badanie z gazem pokolizyjne, wymagane badanie doraźne zbiornika gazowego klient też ucieka jak żądam nowego badania zbiornika, jedzie na inną stację i otrzymuje badanie okresowe ze zwrotem zatrzymanego dow.rej.
Pytam się gdzie jest nadzór? Czy oni tego nie widzą?
Stacje żądają zmiany cennika, a nie naliczają prawidłowo za badania, nie mówiąc o gratisach,
Jak tak będziemy postępować nie doczekamy się podwyżek, a pieniądze nam uciekają
koko
16 lutego 2022 @ 14:19
Przedstawiając pojazd do badanie powypadkowego wykonujemy zakres okresowego i kasujemy za dwa badania według PISKP.
Czy właściciel pojazdu wnioskuje o badanie okresowe które jest ważne- nie!
Czy te badania można łączyć?- nie!
Czy pobrać jedną czy dwie opłaty ewidencyjne?- pytam Pana specjalistę do spraw technicznych PISKP.
Wykonanie dwóch badań pojazdu potwierdzone jednym wpisem w rejestrze i wydanie jednego
zaświadczenia stanowi naruszenie par 4 ust. 4 rozporządzenia MTBiG (DZ. U. Z 2015 r. poz. 776 z późn. zm.).
Brak pobrania opłaty ewidencyjnej za każde badanie techniczne pojazdu stanowi naruszenie
art. 83 ust. 1 ustawy.
A co z pojazdem który posiada instalację gazową LPG, ma kartę ewidencyjną ,opinię rzeczoznawcy, i ma zostać
zabytkowym nie wykorzystywanym zarobkowo? Nadmienię iż ani rzeczoznawca, ani konserwator nic nie wspomnieli o instalacji
LPG.
Powstaje pytanie:
1. Czy pojazd zostaje dopuszczony do ruchu przez diagnostę z określeniem terminu na rok, czy bezterminowo?
2. Jaką opłatę ma pobrać diagnosta za zgodność z warunkami technicznymi pojazdu do 3,t DMC?
Pozdrawiam i pytam
diagnosta69
16 lutego 2022 @ 14:56
A może Pan Admin się wypowie ???
dP
16 lutego 2022 @ 20:14
Koledzy pytają, co ja na to. A ja nie jestem prawnikiem, więc może za dużo wymagacie od mojej skromnej osoby.
Więc tak:
Ja nie mam problemu z przyjęciem tej interpretacji. I nie tylko z tego powodu, że ceny BT stoją od 18 lat, więc musimy się jakoś ratować. Chodzi także o nasze miejsca pracy!
Ponadto, SKP, na której pracuję także należy do PISKP. Więc stosując powyższą interpretację korzystamy ze wsparcia (i ewentualnej ochrony) tej naszej organizacji. Więc mam pytanie, dlaczego mamy rezygnować z dodatkowych pieniążków, które poprawiają naszą sytuację finansową? Tym bardziej, że jak sami wiecie, podobną interpretację stosują i duże sieci SKP i także inne ważne branżowe organizacje.
Pozdrawiam
dP
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 08:13
1/ ,, cyt.: „powypadkowe z gazem liczyć 94+99+63”
– w dzisiejszych trudnych czasach, przy wzrastającej inflacji i braku waloryzacji Cennika BT jestem nawet skłonny zrozumieć takie postępowanie.
Ale jednak z punktu widzenia przestrzegania Prawa to mam wątpliwości.
Ale w poniedziałek zadzwonię do tamtejszego nadzoru aby dowiedzieć się, co oni na to, jakie oni prezentują stanowisko w tej sprawie.
Powiadomię Was.
2/ ,,I tak, i nie.
Nadzór tamtejszy nic nie wiedział o zawyżaniu Cennika BT, a w grudniu skończył się coroczny cykl kontrolny.
Ale Pan z nadzoru nie wyklucza doraźnej kontroli w tej sprawie, już nie mówiąc/pisząc o kolejnym cyklu kontrolnym na każdej SKP w tym powiecie.
Rozmowa przebiegała miło i ze wzajemnym zrozumieniem problematyki. ”
Pozdrawiam dP
zaciągnięte z postu z dnia 21/01/2022
Z całym szacunkiem Panie Błażeju, ale wtedy Pan mówił co innego , a teraz co innego …(cyt. ,,dlaczego mamy rezygnować z dodatkowych pieniążków ”) no tak..bo tylko dudki, dudki..
Po drugie PISKP to taka sama mafia jak Speed Car, instytucja/ sieć wspierająca przedsiębiorców, a nie diagnostów…zalecają kasować tak jak w piśmie , a potem diagnosta musi się tłumaczyć , a właściciel ??? niczym Piłat… Szanuje Pana bardzo , cenie i czytam codziennie, lecz teraz to Pan trochę popłynął .Pozdrawiam.
dP
17 lutego 2022 @ 11:41
Kolego Maćku.
Widać gołym okiem, że i ja tą opinią także zostałem zaskoczony.
Ale jest opinia najbardziej renomowanego podmiotu branżowego, wspierana przez inne branżowe podmioty (+ brak waloryzacji Cennika BT), więc nie pozostało mi nic innego, niż dostosować się do nowej sytuacji.
A te moje wcześniejsze komentarze . . . . . – no, sam nie wiem, przeprosić?
Pomyślałem, że jednak wypowiem to sakramentalne „PRZEPRASZAM”, bo niektórzy mogli poczuć się urażeni moją sugestią, że łamią prawo dodając do standardowego 94 zł za powypadkowe jeszcze te 99 zł.
Dziękując za merytoryczne komentarze
pozdrawiam
dP
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 11:49
Pozdrawiam 🙂
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 12:01
Tylko ja czegoś tu nie rozumiem…PISKP to jak Pan napisał podmiot branżowy (czyli..hmm..pomoc , wsparcie, a na pewno nie nadzór), a dzwonił Pan do WK ( nadzoru) i odpowiedz była następująca cytuje : ,,Nadzór tamtejszy nic nie wiedział o zawyżaniu Cennika BT, a w grudniu skończył się coroczny cykl kontrolny.
Ale Pan z nadzoru nie wyklucza doraźnej kontroli w tej sprawie, już nie mówiąc/pisząc o kolejnym cyklu kontrolnym na każdej SKP w tym powiecie. ”
Podsumowując: kogo słuchać ? PISKP, WK, Speed Caru ? Jeśłi naliczanie 95+99 za powypadek byłoby ok to WK gdzie Pan dzwonił chyba by o tym poinformował, że jest git i koniec tamatu prawda ?
Nie chce tu sie kłócić z nikim, każdy chce zarobić nawet i ja , lecz chodzi mi o jedno. To jest tak poje..na branża , gdzie każdy ch… na swój strój, różna interpretacja Dz. U który jest jeden a potem wychodzi syf za jakiś czas i w kajdany..Pozdrawiam wszystkich.
Diagnostic
17 lutego 2022 @ 12:57
Nie trzęś portkami. Nie nadzór jest istotny tylko prawo. Opinia PISKP ma pomóc w argumentacji prawnej w urzędzie. Traktuj to jako bezpłatną pomoc w rozmowach z urzędem jak mają odmienne zdanie a nie jak zło konieczne.
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 13:38
Nikt tu portkami nie trzęsie , tylko po tych ciociach , wujkach , szwagrach pracujących w WK wszystkiego można sie spodziewać, prawo prawem , ale po co dochodzić swoich racji przez klika lat , wkur…ć się ?
Piszesz o dochodzeniu swoich racji, to jak to w końcu jest ? kasujecie bo tak można i trzeba czy kasujecie bo się hajs nie zgadza w związku z tym , że rosną koszta .a cennik jest zamrożony , więc zabierzmy sobie to sami …..??
SUNGK
18 lutego 2022 @ 11:22
Z tym stwierdzeniem „wiec zabierzmy sobie to sami” to nie znam przypadku po stronie właściciela. Bardziej dotyczy diagnostów i wychodzi na jaw, gdy stacja monitorowana jest przez Policję. Znam przypadek odkryty przez Policję dorabiania poprzez sprzedaż danych klientów do innej stacji.
SUNGK
17 lutego 2022 @ 12:21
Skończ z tym renomowanym podmiotem. Już wiele lat temu moje stanowisko prezentowałem na forum i seminariach, było takie same. Ich zostało sporządzone bo niektórzy forumowi klakierzy NORCOMU i prawdopodobnie OSDS, w tym dp prezentowali odmienny pogląd, niestety nie pierwszy i ostatni raz nie tylko w tej sprawie!!!!
Kolejny punkt dia mnie i SITK RP o/Krosno.
Dodam, że na forum teraz tym wyłączonym w październiku 2021 też było ogólnodostępne.
Jeśli dobrze pamiętam po naszych przekazach ktoś prosił o wyjaśnienie tego tematu przez MI DTD i jest dokument w tej sprawie.
SUNGK
17 lutego 2022 @ 12:28
DP – diagnostom ITS też wskazuje pobierać 192 zł jeśli nie ma innych atrybutów.
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 12:34
SUNGK gdzie można zapoznać sie z tym dokumentem ?
SUNGK
17 lutego 2022 @ 18:36
Co do ITS -> na stronie patronatu temat „Zasady naliczania opłat” znajdziesz kolejne potwierdzenie.
W maju 2013 roku była publikacja prasowa ITS (chyba spóźniona o 4 lata) Być może były sprawy sądowe, gdy ubezpieczyciele kwestionowali wysokość pobranych opłat za wykonane czynności.
Dla mnie to stare sprawy. Niech koledzy pomogą odszukać i udostępnią, ja nie mam teraz czasu na szukanie.
OSKP
17 lutego 2022 @ 12:53
Nikt nie wie o co chodzi. Brak możliwości zadania pytań. Ferment w środowisku i zastraszanie diagnostów.
Diagnosta OSKP
17 lutego 2022 @ 09:11
Cennik badań technicznych już dawno powinien być znowelizowany i nie tylko o inflację ale też o pozycje cennikowe, których nie ma lub które nalicza każdy jak chce.
Ile kosztuje badanie zabytku, czterokołowca itd ? Wstyd, że mamy takie gniota jak rozporządzenie, które nie wiadomo jak czytać.
Stanowisko PISKP podziela także resort w licznych opiniach więc w czym jest problem. W gniocie, który powinien być zmieniony.
Kolego Maciek OSKP Warszawa, czy uczciwie wykonujesz swoją pracę? Pewnie tak, zatem ile czasu poświęcisz na badanie pokolizyjne samochodu 5 osiowego z wykonaniem geomietrii na GTL Track? Chcesz robić to za 94 PLN Rób śmiało, byle uczciwie i zgodnie z zakresem wszystko co w okresowym i kontrole dodatkowe.
Skoro interpretacja przepisów umożliwia pobranie takiej opłaty to chcesz robić za tanią dzi -kę i robić dobrze klientom. Uczciwie wykonana praca – uczciwa opłata. Ile zapłacisz za sprawdzenie geomietrii na mieście? Ktoś Ci zrobi za półdarmo?
Zastanów się dobrze zanim organizację, która broni diagnostów także w sądach nazywać mafią. WSTYD!
koko
17 lutego 2022 @ 12:37
W pełni zgadzam się z kolegą Maciekoskpwarszawa.
Maciekoskpwarszawa
17 lutego 2022 @ 12:43
Dzięki, pozdrawiam 🙂