Kierowca polskiej ciężarówki rejestrował czas pracy i przejechane kilometry na nieważnej karcie. Tachograf wyświetlał komunikat o tym fakcie. Kierujący nie okazał również wymaganego wypisu z licencji transportowej, a w ciągniku siodłowym nie działały światła „stop”. Szereg nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Na wyświetlaczu tachografu cyfrowego w ciężarówce widnieje komunikat o wprowadzeniu nieważnej karty kierowcy.
We wtorek (25 stycznia), na ekspresowej „siódemce” w pobliżu Kielc, patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej zespół pojazdów należący do polskiego przedsiębiorcy. Wykonywano nim krajowy transport drogowy rzeczy. Już na początku kontroli okazało się, że kierowca rejestruje swoje aktywności na nieważnej karcie. Kierującego informował o tym fakcie komunikat wyświetlony na tachografie. Pomimo tego szofer podjął się transportu ładunku. Nie była to jedyna nieprawidłowość. Mężczyzna nie okazał wypisu z licencji uprawniającej do wykonywania przewozu drogowego rzeczy. Z kolei w ciągniku siodłowym stwierdzono niebezpieczną usterkę – nie działały światła „stop”.
Inspektorzy ukarali kierowcę mandatem i zakazali mu dalszej jazdy z powodu braku ważnej karty kierowcy. Zatrzymali dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego oraz wydali zakaz jego dalszego użytkowania do czasu naprawy usterki świateł. Konsekwencje finansowe grożą też przewoźnikowi i osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Wobec nich toczą się postępowania administracyjne.
Nie na trasę, ale do warsztatu skierowano autokar, którym grupa dzieci miała wyjechać na zimowy wypoczynek. W trakcie kontroli inspektorzy z dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili wycieki płynów eksploatacyjnych i usterki oświetlenia. Kontrola stanu technicznego autokaru przed wyjazdem w trasę z dziećmi. Inspektor ITD zagląda pod podwozie pojazdu.
W poniedziałek (31 stycznia), na prośbę dyrekcji jednej z wrocławskich szkół podstawowych, funkcjonariusze ITD skontrolowali autokar, który miał przewieźć młodzież na ferie zimowe do Zieleńca. Inspektorzy mieli zastrzeżenia do stanu technicznego autokaru. Stwierdzili wycieki płynów eksploatacyjnych i niesprawne oświetlenie. Zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, wydali kierowcy zakaz wykonywania przewozu pasażerów i skierowali autokar do warsztatu w celu naprawy usterek.
ITD prowadzi w całym kraju działania kontrolne w ramach akcji „Bezpieczny Autokar – ferie 2022”. Zintensyfikowane kontrole autokarów będą prowadzone do 27 lutego. Kontrolę autokaru może zgłosić przed wyjazdem każdy zainteresowany. Należy o tym poinformować z wyprzedzeniem właściwy miejscowo wojewódzki inspektorat transportu drogowego. Inspektorzy sprawdzą wówczas stan techniczny pojazdu i kondycję psychofizyczną kierowcy.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 2 2022
STAN TECHNICZNY CIĘŻARÓWEK I AUTOBUSÓW
Jechał bez „stopu” i ważnej karty
01.02.2022
Kierowca polskiej ciężarówki rejestrował czas pracy i przejechane kilometry na nieważnej karcie. Tachograf wyświetlał komunikat o tym fakcie. Kierujący nie okazał również wymaganego wypisu z licencji transportowej, a w ciągniku siodłowym nie działały światła „stop”. Szereg nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy świętokrzyskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Na wyświetlaczu tachografu cyfrowego w ciężarówce widnieje komunikat o wprowadzeniu nieważnej karty kierowcy.
We wtorek (25 stycznia), na ekspresowej „siódemce” w pobliżu Kielc, patrol ITD zatrzymał do kontroli drogowej zespół pojazdów należący do polskiego przedsiębiorcy. Wykonywano nim krajowy transport drogowy rzeczy. Już na początku kontroli okazało się, że kierowca rejestruje swoje aktywności na nieważnej karcie. Kierującego informował o tym fakcie komunikat wyświetlony na tachografie. Pomimo tego szofer podjął się transportu ładunku. Nie była to jedyna nieprawidłowość. Mężczyzna nie okazał wypisu z licencji uprawniającej do wykonywania przewozu drogowego rzeczy. Z kolei w ciągniku siodłowym stwierdzono niebezpieczną usterkę – nie działały światła „stop”.
Inspektorzy ukarali kierowcę mandatem i zakazali mu dalszej jazdy z powodu braku ważnej karty kierowcy. Zatrzymali dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego oraz wydali zakaz jego dalszego użytkowania do czasu naprawy usterki świateł. Konsekwencje finansowe grożą też przewoźnikowi i osobie zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Wobec nich toczą się postępowania administracyjne.
https://www.gov.pl/web/gitd/jechal-bez-stopu-i-waznej-karty
– – – – – – – – – – – – –
Niesprawny autokar miał przewozić dzieci
31.01.2022
Nie na trasę, ale do warsztatu skierowano autokar, którym grupa dzieci miała wyjechać na zimowy wypoczynek. W trakcie kontroli inspektorzy z dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego stwierdzili wycieki płynów eksploatacyjnych i usterki oświetlenia.
Kontrola stanu technicznego autokaru przed wyjazdem w trasę z dziećmi. Inspektor ITD zagląda pod podwozie pojazdu.
W poniedziałek (31 stycznia), na prośbę dyrekcji jednej z wrocławskich szkół podstawowych, funkcjonariusze ITD skontrolowali autokar, który miał przewieźć młodzież na ferie zimowe do Zieleńca. Inspektorzy mieli zastrzeżenia do stanu technicznego autokaru. Stwierdzili wycieki płynów eksploatacyjnych i niesprawne oświetlenie. Zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, wydali kierowcy zakaz wykonywania przewozu pasażerów i skierowali autokar do warsztatu w celu naprawy usterek.
ITD prowadzi w całym kraju działania kontrolne w ramach akcji „Bezpieczny Autokar – ferie 2022”. Zintensyfikowane kontrole autokarów będą prowadzone do 27 lutego. Kontrolę autokaru może zgłosić przed wyjazdem każdy zainteresowany. Należy o tym poinformować z wyprzedzeniem właściwy miejscowo wojewódzki inspektorat transportu drogowego. Inspektorzy sprawdzą wówczas stan techniczny pojazdu i kondycję psychofizyczną kierowcy.
https://www.gov.pl/web/gitd/niesprawny-autokar-mial-przewozic-dzieci
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek