paź 23 2021
WROCŁAW PONOWNIE NA CENZUROWANYM
9 z 22 skontrolowanych wrocławskich autobusów wróciło do zajezdni
21.10.2021
Nieszczelne układy hamulcowe, wycieki płynów eksploatacyjnych, niesprawne układy kierownicze oraz niedziałające oświetlenie były powodem zatrzymania 10 dowodów rejestracyjnych wrocławskich autobusów. Tamtejsi inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego nie dopuścili do ruchu 9 pojazdów.
W środę (20 października) dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego po raz kolejny w tym miesiącu przyjrzeli się autobusom wożącym pasażerów po Wrocławiu. Kontrole były prowadzone w pobliżu jednej z zajezdni autobusowych przy ulicy Gazowej. Zwracano szczególną uwagę na stan techniczny pojazdów.
Przy pomocy mobilnej linii diagnostycznej inspektorzy skontrolowali 22 autobusy.
W 10 przypadkach stwierdzili usterki techniczne skutkujące zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych.
9 pojazdów nie dopuścili do dalszej jazdy.
Najczęstsze usterki to nieszczelne układy hamulcowe, wycieki płynów eksploatacyjnych, luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz niedziałające oświetlenie.
W kilku przypadkach informacja o awarii układu hamulcowego wyświetlana była na desce rozdzielczej autobusu.
Mimo to kierowcy realizowali przewozy. Kierowców zbadano również alkomatem. Wszyscy byli trzeźwi. Dolnośląska Inspekcja Transportu Drogowego będzie kontynuowała kontrole we wskazanym zakresie.
Zdjęcia (2)
Gruby
23 października 2021 @ 13:45
„Mimo to kierowcy realizowali przewozy.” a co mieli zrobić? powiedzieć, że nie jadą? to jeszcze pewnie tego samego dnia spotkaliby się z wypowiedzeniem.
Ja też kiedyś dodatkowo jeździłem w pewnej firmie transportowej, do momentu, aż dostałem takiego „dziada” że strach było tym jechać. Przekazałem info dyspozytorowi- odpowiedział mi „co ty chcesz, jedź a jak wrócisz naprawimy” tyle tylko, że ja miałem to szczęście i ten komfort, że mogłem oddać kluczyki i odmówić wyjazdu, a następnego dnia iść do swojej pierwszej pracy i w tej patologicznej firmie transportowej już nigdy się nie pojawić.
dP
24 października 2021 @ 17:21
A ja (naiwnie?) zakładałem, że te nieśmiertelne słowa „niech pan już podbije, bo na przystanku Ludzie w deszczu czekają na ten autobus” przeszły już dawno do historii.
Pozdrawiam
dP
Też gruby, choć może mniej
25 października 2021 @ 11:12
Tak sobie oberwuję te stacje mobilne i nasuwa mi się jedno pytanie. Na SKP ławę pomiarową muszę mieć wykonaną z tolerancją poziomą 4mm / m . Przekroczenie , podobno , tak może zmienić wyniki pomiaru np. siły hamowania , że będa nierzetelne. Do tego stopnia, że TDT zamknie stację i narazi właściciela na wielotysięczne wydatki doprowadzenia jej do wymaganych parametrów. Czy stacje mobilne, na których wydawane są ostateczne decyzje do zatrzymania DR włącznie spełniają takie warunki?