paź 12 2021
TO I OWO – ZAWSZE BRANŻOWO
To i owo, ale zawsze branżowo. Czyli jesienny wysyp (chociaż nie były to grzyby), info z Niemiec o czym nie powiedział nam cudzoziemiec oraz kto ma jaki inteligencji iloraz.
I. Jesienny wysyp ofert.
Zaskoczony byłem, gdy dziś – nieco przez przypadek – wszedłem na jakąś internetową stronkę z ogłoszeniami i zobaczyłem ile jest tych ofert. Dotyczyły generalnie zbycia SKP, czyli sprzedaży, wynajęcia lub też wydzierżawienia. I to zaledwie na jednym dość znanym portalu internetowym (nie wchodziłem na inne).
Nigdy wcześniej nie widziałem tego aż tyle i to w jednym miejscu. Do tej pory zdarzało się to sporadycznie i zawsze gdzieś tam na marginesie informacji dotyczących naszych SKP . . .
Jedna oferta była specyficzna, bo dotyczyła możliwości sprzedaży Okręgowej SKP, ale z możliwością przeniesienia jej w inne miejsce. Widocznie w jej dotychczasowym miejscu właściciel przewiduje coś bardziej opłacalnego.
Branżową ciekawostką jest też zapewne ten znany od paru miesięcy fakt, że generalnie likwidują się podstawowe SKP, co ma też widoczne odzwierciedlenie w tych ofertach, gdzie Okręgowe stanowią jednak mniejszość.
Myślę, że to już jest trwała tendencja na naszym rynku, która będzie widoczna przez szereg następnych lat. Inwestorzy zmieniają preferencje, więc ewentualny przyrost (o ile w ogóle nastąpi) odbywał się będzie jedynie w grupie Okręgowych SKP. I patrząc z tego punktu widzenia, to osobiście odradzam inwestowanie w podstawowe SKP. Bo rynek Podstawowych SKP będzie się systematycznie zmniejszał, a utrzyma się jedynie w małych miejscowościach bez flot samochodowych oraz na osiedlach tych miast, gdzie budowa Okręgowych jest trudna lub niemożliwa.
Tej tendencji nie zmieni już nawet podwyżka naszego Cennika, gdyż pamięć o perturbacjach i kłopotach związanych z brakiem jego waloryzacji będzie jeszcze bardzo długo się utrzymywała w branżowej pamięci.
Ponadto nikt nam nie zagwarantuje, że następna władza nie sięgnie po raz kolejny po następnego „Jarmuziewicza”, gdy na rynku jest tak mało przygotowanych merytorycznie fachowców.
II. Informacja z Niemiec o czym nie powiedział nam cudzoziemiec.
W grudniu ubiegłego roku pisałem o nieprawidłowościach związanych z BT pojazdów w Niemczech – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/niemiecki-diagnosta-to-nasz-odpowiednik/
I choc sam byłem świadkiem tej rozmowy z klientami na mojej zmianie, którzy pochodzili gdzieś ze Wschodu, to wówczas pomyślałem o tej sytuacji, że to była tylko taka . . . ., no ot, ciekawostka, jedna z wielu, drobna i nieistotna.
Ale w Niemczech systematycznie rośnie nam (???) ilość Rodaków, więc i przepływ informacji mamy coraz szerszy i pełniejszy. Także w zakresie naszej branży związanej z BT pojazdów. Bo oto dowiedziałem się od jednego z naszych pracujących tam Rodaków, że tam, gdzie obecnie mieszka i pracuje w Niemczech, za dodatkową opłatą można uzyskać przedłużenie ważności BT o kolejne dwa lata . . . . . . – nawet bez przedstawienia pojazdu do BT (sic!).
Chodzi o takie przypadki, gdy nasz niemiecki odpowiednik przychodzi wezwany do warsztatu, w którym pojazd przygotowuje się do kontroli technicznej. On do tego warsztatu nie zawsze nawet przychodzi, bo w nim nie ma i często nawet nie było pojazdu, którego termin BT ma przedłużyć o kolejne dwa lata. Umawiają się w pobliskiej knajpce, gdzie przy stoliku i przy piwie dokonywane są takie przestępcze „transakcje”.
Ja nie piszę o tym, by propagować tego typu patologiczne zachowania. Ja piszę o tym, żeby każdy z nas wiedział, że świat nie jest tylko czarno-biały. A jego poprawienie uzależnione jest jednak zawsze – tylko i wyłącznie! – od tego, czy mamy rzetelną i prawdziwą wiedzę o jego codziennym funkcjonowaniu.
III. Oraz kto ma jaki inteligencji iloraz.
Nie zaskoczyła mnie informacja na ostatnim szkoleniu PISKP, że problem z drogomierzami (licznikami przebiegu) maszyn drogowych, rowerów i urządzeń transportu osobistego wreszcie został uporządkowany. Że nasi (?) ministerialni urzędnicy w DTD (rosort transportu) wreszcie do tego dorośli, że wreszcie zrozumieli istotę tego problemu. Więc chociaż po czasie, ale wreszcie mogło dojść do zmiany obowiązującego w tym zakresie Prawa.
Bo, zgodzicie się zapewne ze mną, że to musiało być uporządkowane – prędzej czy później.
Ale mnie zafrapowało jedno zdanie z tego szkolenia. A mianowicie, że wadliwość wprowadzonych w tym zakresie rozwiązań była sygnalizowana przez fachowców, w tym także przez PISKP. Więc, jak można było forsować to szkodliwe rozwiązanie. Jak można było przekonywać do tych absurdalnych rozwiązań polskiego ustawodawcę. Czy to była tylko głupota, zwykłe przeoczenie, czy też sabotowanie cywilizacyjnych rozwiązań w Polskim Prawie?
I co, i nikt nie poniósł konsekwencji dyscyplinarnych za to absurdalne rozwiązanie? Przecież nam za drobniejsze przewiny odbiera się uprawnienia na 5 lat! I to z ich inicjatywy! Czy Wy tego nie widzicie?
Jaki trzeba mieć iloraz inteligencji, by nie widzieć tego problemu na etapie dyskusji o projektach zmian? A przecież, to oni szykują nam kolejne takie kwiatki . . . . .
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
Zapytanie do „dp”?
13 października 2021 @ 14:21
Z prośbą o udział w wyjaśnieniu tej sprawy?
Czy program „SKP PRO” do obsługi SKP, jest tylko programem firmy „JAPA”?
Oprogramowanie stosowane w 800 stacjach kontroli pojazdów.
Czy ma legalnego pośrednika w sprzedaży tego programu.
http://www.stacja.com.pl/sklep/index.php?22,skp-pro-cep
Cena:1131.60zł
Ten sam program jest sprzedawany przez firmę „SUNRISE”.
http://www.sunrise-phu.pl/Programy/skppro/oferta.htm#skppro
„Oferowany od 1 sierpnia 2000 roku program, pracuje z powodzeniem już na ponad 1150 stanowiskach w Stacjach Kontroli Pojazdów. Wprowadzone procedury do oprogramowania są zgodne z przepisami wynikającymi z Ustawy o Ruchu Drogowym”
http://www.sunrise-phu.pl/admin/form_zamowienie_skppro.htm
SKP PRO wersja jednostanowiskowa 1219,64
Pola wymagane Szczegółowy opis produktów na stronie http://www.dlid.pl i http://www.sunrise-phu.pl
Różnica w cenie zakupu programu o tej samej nazwie SKP PRO, wynosi 88,04 zł na rzecz „sunrise”.
DLACZEGO?
Jak rozpoznajecie, że jest to oryginalny PROGRAM a nie kopia oryginału?
SUNGK
14 października 2021 @ 09:05
Prosta odpowiedź firma Japa na bieżąco nie aktualizuje strony, a i u mnie też trzeba zaktualizować na „Program SKP PRO CEP użytkuje prawie 1200 stacji diagnostycznych na ponad 1300 stanowiskach.” Jak byś czytał uważnie to byś dostrzegł różnicę, a tak znowu dysleksja. Kwestia legalności sprzedaży była wyjaśniana, zapytajcie praktyka zrobił ksero dokumentów sprawy w Sądzie, jednak nie może ich publikować.
Każdy legalnie może sobie pobrać program z ftp: // http://ftp.japa.com.pl/skppro.iso – wersja jednostanowiskowa demonstracyjna. Dostęp do pełnej wersji jest płatny.
Dzięki za reklamę.
SUNGK
14 października 2021 @ 13:55
Są jeszcze inne aspekty zakupu, nie tylko cena. Niestety twoim celem dysleksyjny anonimie jest pokazać, że u producenta jest taniej, a u mnie drożej co nie jest prawdą, gdy bardzo dokładnie potencjalny klient zapozna się z ofertą.
Myślę, że jest jeszcze jeden cel w waszym wykonaniu, zwiększenie oglądalności tej strony poprzez prowokacyjne wpisy!!!!!!
Kłamca
19 października 2021 @ 08:45
ERROR 404
TWA
14 października 2021 @ 15:39
Się dp doczekał za czym tak lobbował.
PISKP rozpoczął zbieranie podpisów poparcia na rzecz waloryzacji opłat za badania techniczne pojazdów.
SUNGK
14 października 2021 @ 17:49
W skrócie:
1) SITK RP O/Krosno przekazał Premierowi wnioski wraz z petycją z dnia 12.03.2020 r. o podjęcie inicjatywy prawodawczej zmierzającej do urealnienia już wówczas archaicznych cen.
2) Kolejne pismo nr. SITK RP O/Krosno z dnia 30.09.2020 r. że dyrektywa nie jest związana bezpośrednio ze zmianą cen określonych w rozporządzeniu w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
3) Wystąpienie związane z urealnieniem cennika za badania techniczne pojazdów miało miejsce dnia 05.01.2021 r. – pismem SITK RP O/Krosno wskazał Premierowi, iż opłata za przeprowadzenie okresowego badania technicznego samochodu osobowego kategorii M1 stanowiła w 2004 roku 11,9 % minimalnego wynagrodzenia, a wykonane w styczniu 2021 roku przeliczenie wg obowiązującej obecnie ceny ww. pojazdu pokazuje, że jest to zaledwie 3,5 % minimalnego wynagrodzenia.
4) Teraz będzie kolejne pismo z kolejnymi argumentami za wprowadzeniem podwyżki cen za badania techniczne o 100 %.
Odpowiedź na zaczepki dp
Kto ciebie upoważnił?
14 października 2021 @ 18:07
Kto ciebie upoważnił, do wypowiadania się w imieniu SITK KROSNO?
W imieniu tak poważnej organizacji wypowiadasz się jako ślusarz, masz tu coś do gadania?
SUNGK
14 października 2021 @ 18:18
Tylko totalne zero może myśleć, że mnie takie zaczepki wkurzają 🙂
SUNGK
14 października 2021 @ 18:51
Zbyt wysoka ocena anonima, poprawka „mniej niż totalne zero”.
Anonim
18 października 2021 @ 11:32
Czyń innemu tak, jak byś chciał by tobie czyniono
Czyli “mniej niż totalne zero” jesteś wart tyle samo 😉
SUNGK
19 października 2021 @ 19:03
Anonimie masz zero jedynkowe podejście do tego zagadnienia.
Zasady postępowania, której uczył Jezus. W swoim słynnym Kazaniu na Górze powiedział: „Wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, sami też im czyńcie” (Mateusza 7:12; Łukasza 6:31).
Co oznacza Złota Reguła?
Złota Reguła zachęca nas, żebyśmy traktowali innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Na przykład większość ludzi lubi, kiedy inni odnoszą się do nich z szacunkiem, życzliwością i miłością. To logiczne więc, że powinniśmy traktować drugich w taki właśnie sposób.
Czy np. dp, czy praktyk odnoszą się do mnie w odpowiedni sposób?
Kolejny, czy ten sam anonim z dysleksją?
BABOLUNGU!!!
19 października 2021 @ 20:26
Znowu nie na temat napisał ślusarz.
26 września 2016 @ 19:59
„II. Nie na temat, to tradycja p. Grzegorza.
Generalnie cały ten wpis jest wyłącznie reklamą firmy, która tradycyjnie została umieszczona bez zgody i akceptacji właściciela tej internetowej strony. A moralną ocenę tej łódzkiej tradycji pozostawiam PT Czytelnikom.
Z drugiej strony informacja o tym, że firma p. Grzegorz funkcjonuje tylko dzięki reklamie na stronce naszego „Informatora” w jakiś sposób mile wpływa na moje samopoczucie. Bo dzięki nam/mnie ktoś tam w Łodzi może utrzymać Dom i Rodzinę i nie wyciąga ręki po zasiłek, który jest naszą daniną….
pozdrawiam
dP”