KR BRD polsatyzuje się, czyli kolejny raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za 2020 r.
Ostatnie lata, to pogarszające się wyniki w zakresie BRD, o czym pisałem niejeden już raz. Z trudem zmusiłem się, aby ponownie omówić ten coroczny raport KR BRD. Bo nie ma w nim nic pozytywnego, a i przyszłość nie napawa optymizmem. Bo choć w 2020 roku odnotowano najniższą w ostatnich latach liczbę wypadków i ofiar śmiertelnych w Polsce, to podstawowy wpływ na tę sytuacje miał fakt, że z uwagi na pandemię COVID-19 w sposób istotny obniżył się poziom natężenia ruchu na naszych drogach.
Nie jest prawdą, o czym stara nas się przekonać minister Adamczyk – już kolejny rok! – w omawianym raporcie KR BRD, że cyt.
„To właśnie od nas wszystkich – uczestników RD – w największym stopniu zależy BRD w Polsce„.
Bo to bezpieczeństwo zależy w największym stopniu od stopnia dostosowania infrastruktury drogowej do ilości pojazdów poruszających się po naszych drogach. A za ten stan odpowiadają właśnie obecnie rządzący, aż od 6 lat (sic!).
Trzeba to mocno podkreślić, że tempo zmian – w długookresowym trendzie – nie pozwoliło na zrealizowanie przyjętych celów głównych wskazanych w Narodowym Programie BRD 2013-2020 (w stosunku do wskaźników bazowych z 2010 roku). Zgodnie z długoterminową prognozą systematycznego obniżania się liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych, bezpieczeństwo na polskich drogach miało ulec poprawie do takiego stopnia, aby:
w wypadkach drogowych w 2020 roku nie zginęło więcej niż 2 000 osób oraz
nie więcej niż 6 900 osób odniosło ciężkie obrażenia.
Niestety, z danych przedstawionych przez Komendę Główną Policji wynika, że w 2020 roku cel końcowy NPBRD nie został osiągnięty, albowiem:
liczba ofiar śmiertelnych była wyższa o 24,5%,
a ciężko rannych wyższa o 27,6%!
Osobiście nie wierzę w dane umieszczone w omawianym raporcie KR BRD, że dopiero na 16 miejscu umieszczono problematykę budowy nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej, np. w zakresie poprawy jakości infrastruktury drogowej, w tym wzrost liczby kilometrów wszystkich dróg publicznych, zwłaszcza autostrad i dróg ekspresowych), jako wniosek nieustalonych bliżej ekspertów, a wynikający jakoby z przeprowadzonych ankiet. Bo oficjalnie wypowiadający się eksperci – choćby w wolnych mediach – wskazują od lat na niedomogi infrastrukturalne. A obarczanie winą nas, czyli społeczeństwa jest od lat zwyczajnie . . . . . – nieskuteczne!
Wystarczy, że przypomnimy sobie wielkość korków na naszych skrzyżowaniach w godzinach szczytu komunikacyjnego przed rokiem, aby uzmysłowić wszystkim, że te korki rosną. Świadczy to o niedostosowaniu infrastruktury drogowej do wzrastającej ilości pojazdów na naszych drogach, z czym rządzący nie potrafią sobie poradzić. A w efekcie tego giną Ludzie.1 W naszym Kraju w 2020 roku było 65 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców, co jest czwartym najwyższym wskaźnikiem w UE!2
Także NIK wypowiada się krytycznie o omawianej problematyce realizowanej przez obecnie rządzących, o czym świadczy panel ekspertów NIK pt. „Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego”.3
Np., cyt.:
„… główną przyczyną takiej sytuacji jest brak kompleksowej i systemowej wizji polityki państwa ukierunkowanej na przeciwdziałanie zagrożeniom w ruchu drogowym, mimo że obszar ten miał być jednym z priorytetów administracji w dziedzinie bezpieczeństwa.”
„Wciąż nie mamy w Polsce instytucji, która może skutecznie inicjować i koordynować działania w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takiej, która proponuje zmiany w prawie, nadzoruje egzekwowanie przepisów, czuwa nad infrastrukturą drogową i edukacją kierowców, rowerzystów oraz pieszych, a do tego dysponuje budżetem na takie działania i jest z nich rozliczana.”4
– i ani słowa o corocznym raporcie KR BRD!
Zdaniem Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego profesora Marcina Ślęzaka, brakuje instytucji o podobnym charakterze jak Urząd Lotnictwa Cywilnego, czy Urząd Transportu Kolejowego, w przypadku których możemy mówić np. o stabilnym finansowaniu umożliwiającym prowadzenie długofalowych działań.
A teraz popatrzcie poniżej), jak spada liczba wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym w UE, czego rządzący nie potrafią nam zapewnić od szeregu lat w Polsce oraz aktualne uwagi o stanie technicznym pojazdów z raportu KR BRD. I ani jednego słowa o SKP.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1Co roku na polskich drogach ginie blisko 3 tysiące osób, ponad 8 osób każdego dnia; Rannych zostaje około 30 tysięcy osób, ponad 82 osoby każdego dnia; Straty gospodarcze spowodowane wypadkami szacowane są na ponad 55 miliardów złotych rocznie.
2Państwa z najgorszym stanem BRD: Rumunia, Łotwa, Bułgaria, Polska. Źródło: Opracowanie własne NIK.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 8 2021
KR BRD POLSATYZUJE SIĘ
KR BRD polsatyzuje się, czyli kolejny raport Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego za 2020 r.
Ostatnie lata, to pogarszające się wyniki w zakresie BRD, o czym pisałem niejeden już raz. Z trudem zmusiłem się, aby ponownie omówić ten coroczny raport KR BRD. Bo nie ma w nim nic pozytywnego, a i przyszłość nie napawa optymizmem. Bo choć w 2020 roku odnotowano najniższą w ostatnich latach liczbę wypadków i ofiar śmiertelnych w Polsce, to podstawowy wpływ na tę sytuacje miał fakt, że z uwagi na pandemię COVID-19 w sposób istotny obniżył się poziom natężenia ruchu na naszych drogach.
Nie jest prawdą, o czym stara nas się przekonać minister Adamczyk – już kolejny rok! – w omawianym raporcie KR BRD, że cyt.
„To właśnie od nas wszystkich – uczestników RD – w największym stopniu zależy BRD w Polsce„.
Bo to bezpieczeństwo zależy w największym stopniu od stopnia dostosowania infrastruktury drogowej do ilości pojazdów poruszających się po naszych drogach. A za ten stan odpowiadają właśnie obecnie rządzący, aż od 6 lat (sic!).
Trzeba to mocno podkreślić, że tempo zmian – w długookresowym trendzie – nie pozwoliło na zrealizowanie przyjętych celów głównych wskazanych w Narodowym Programie BRD 2013-2020 (w stosunku do wskaźników bazowych z 2010 roku). Zgodnie z długoterminową prognozą systematycznego obniżania się liczby ofiar śmiertelnych i ciężko rannych, bezpieczeństwo na polskich drogach miało ulec poprawie do takiego stopnia, aby:
w wypadkach drogowych w 2020 roku nie zginęło więcej niż 2 000 osób oraz
nie więcej niż 6 900 osób odniosło ciężkie obrażenia.
Niestety, z danych przedstawionych przez Komendę Główną Policji wynika, że w 2020 roku cel końcowy NPBRD nie został osiągnięty, albowiem:
liczba ofiar śmiertelnych była wyższa o 24,5%,
a ciężko rannych wyższa o 27,6%!
Osobiście nie wierzę w dane umieszczone w omawianym raporcie KR BRD, że dopiero na 16 miejscu umieszczono problematykę budowy nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej, np. w zakresie poprawy jakości infrastruktury drogowej, w tym wzrost liczby kilometrów wszystkich dróg publicznych, zwłaszcza autostrad i dróg ekspresowych), jako wniosek nieustalonych bliżej ekspertów, a wynikający jakoby z przeprowadzonych ankiet. Bo oficjalnie wypowiadający się eksperci – choćby w wolnych mediach – wskazują od lat na niedomogi infrastrukturalne. A obarczanie winą nas, czyli społeczeństwa jest od lat zwyczajnie . . . . . – nieskuteczne!
Wystarczy, że przypomnimy sobie wielkość korków na naszych skrzyżowaniach w godzinach szczytu komunikacyjnego przed rokiem, aby uzmysłowić wszystkim, że te korki rosną. Świadczy to o niedostosowaniu infrastruktury drogowej do wzrastającej ilości pojazdów na naszych drogach, z czym rządzący nie potrafią sobie poradzić. A w efekcie tego giną Ludzie.1 W naszym Kraju w 2020 roku było 65 ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców, co jest czwartym najwyższym wskaźnikiem w UE!2
Także NIK wypowiada się krytycznie o omawianej problematyce realizowanej przez obecnie rządzących, o czym świadczy panel ekspertów NIK pt. „Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego”.3
Np., cyt.:
„… główną przyczyną takiej sytuacji jest brak kompleksowej i systemowej wizji polityki państwa ukierunkowanej na przeciwdziałanie zagrożeniom w ruchu drogowym, mimo że obszar ten miał być jednym z priorytetów administracji w dziedzinie bezpieczeństwa.”
„Wciąż nie mamy w Polsce instytucji, która może skutecznie inicjować i koordynować działania w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Takiej, która proponuje zmiany w prawie, nadzoruje egzekwowanie przepisów, czuwa nad infrastrukturą drogową i edukacją kierowców, rowerzystów oraz pieszych, a do tego dysponuje budżetem na takie działania i jest z nich rozliczana.”4
– i ani słowa o corocznym raporcie KR BRD!
Zdaniem Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego profesora Marcina Ślęzaka, brakuje instytucji o podobnym charakterze jak Urząd Lotnictwa Cywilnego, czy Urząd Transportu Kolejowego, w przypadku których możemy mówić np. o stabilnym finansowaniu umożliwiającym prowadzenie długofalowych działań.
A teraz popatrzcie poniżej), jak spada liczba wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym w UE, czego rządzący nie potrafią nam zapewnić od szeregu lat w Polsce oraz aktualne uwagi o stanie technicznym pojazdów z raportu KR BRD. I ani jednego słowa o SKP.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1 Co roku na polskich drogach ginie blisko 3 tysiące osób, ponad 8 osób każdego dnia; Rannych zostaje około 30 tysięcy osób, ponad 82 osoby każdego dnia; Straty gospodarcze spowodowane wypadkami szacowane są na ponad 55 miliardów złotych rocznie.
2 Państwa z najgorszym stanem BRD: Rumunia, Łotwa, Bułgaria, Polska. Źródło: Opracowanie własne NIK.
3– https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/bezpieczenstwo-uczestnikow-ruchu-drogowego-panel-ekspertow-2021.html
4 To najważniejszy wniosek z panelu ekspertów zorganizowanego przez Najwyższą Izbę Kontroli, a poświęconego bezpieczeństwu ruchu drogowego.
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, diagnosta, ITS, KR BRD, stan techniczny pojazdów, wypadki drogowe