sie 3 2011
TRZYMAJCIE SIĘ KOLEŻANKI
Trzymajcie się Koleżanki UDS-ki!
03/08/2011 21:34:33
Bo parę dni temu pisałem, że miałem przykry incydent z agresywnym klientem….. Znacie to zresztą wszyscy ze swojej praktyki…
Oczywiście, że to nie był mój pierwszy taki incydent i – jak znam życie – pewnikiem nie był ostatni…
Ale teraz dopiero sobie uświadomiłem Drogie Dziewczyny, że takie przykre sytuacje także i Wam się zdarzały, zdarzają i będą zdarzać!
Teraz dopiero przypomniała mi się rozmowa z jedną z naszych Koleżanek, która tę kwestię podnosiła w rozmowie ze mną….. Wspominała o niedowierzaniu w oczach męskiej części klientów SKP[2], gdy wskazuje na usterki w pojeździe….!
Już sam teraz rozumiem, i myślę, że większość z nas także rozumie, czym dla naszych Koleżanek zatrudnionych na stanowiskach UDS-a może być agresywny klient! A do tego, gdy jest sama na popołudniowej zmianie….
A przecież są także do tego klienci i przemądrzali, i głupio-mądrzy, i tzw.„fachowcy” od motoryzacji, i nieufni, i tacy (na Wasze nieszczęście), dla których kobieta, to tylko kuchnia, dzieci i kościół[3].
Piszę o tym, żebyście się trzymały i nie dały, bo Wy macie znacznie trudniej od nas – nie ulega to żadnej wątpliwości!
Jestem przekonany, że w każdym przypadku musicie się domagać od właściciela SKP, aby nad Waszym bezpieczeństwem czuwał system monitoringu przemysłowego.
Uważam też, że – dla Waszego dobra – przed wjazdem na SKP, gdzie pracujecie, powinien być wywieszony duży szyld informujący o systemie stałego monitoringu. A i kamery powinny być – celowo – większych niż zazwyczaj rozmiarów, aby były lepiej widoczne. To trochę studzi, a nieraz i odstrasza nawet bardzo agresywnych.
Więc trzymajcie się, nie dajcie się dziewczyny!
Pozdrawiam wszystkie Koleżanki UDS-ki
i życzę normalnych klientów
i życzę normalnych klientów
Dziadek Piotra
P.S.
1. Przepraszam za ten protekcjonalny ton w stosunku do Was, Koleżanek w naszej doli i niedoli UDS-a. Myślę, że się nie gniewacie – według zasady, że żaden UDS nie gniewa się na drugiego – nawet, gdy drugim UDS-em jest Pani, Dziewczyna, Kobieta, nasza Koleżanka, i do tego też saper.
2. I Wy także pamietajcie o tym, że producenci i dystrybutorzy paliw nie maja dla nas wszystkich litości. Tak wysokie ceny paliw – najwyższe w Europie – nie mają żadnego uzasanienia. Więc i Wy także nie miejscie dla nich litości w czasie BT.
2. I Wy także pamietajcie o tym, że producenci i dystrybutorzy paliw nie maja dla nas wszystkich litości. Tak wysokie ceny paliw – najwyższe w Europie – nie mają żadnego uzasanienia. Więc i Wy także nie miejscie dla nich litości w czasie BT.
diagnostasamochodowy
4 sierpnia 2011 @ 12:38
Komentarze archiwalne
alternatywa
06/08/2011 23:50:57
.
Blokowanie po N dotyczy tylko CEPIK-u bo inne sposoby poprawy jakości badań póki co – zawiodły. Te inne metody to nie alternatywa dla CEPIKu. Sam powiedz. Jak poprawić jakość badań bez udziału CEPIK-u masz jakiś pomysł ? Mam spać w butach z karabinem? Dzięki 🙂 Po co nam CEPIK skoro nie spełnia naszych oczekiwań ? Nie zakładajmy że CEPIK jest nierefolmowalny. Skoro się na monopol CEPIK-u nie zgadzasz dając inną alternatywę to chyba słusznie założyłem ze chcesz czegoś rónoległego do CEPIK-u. Jedno nie znosi drugiego, bardziej pasuje słowo: uzupełnia. Potem napisałeś „MONOPOLISTYCZNY SPOSÓB MYŚLENIA = TYLKO JA MAM RACJĘ” Co to ma do monopolu CEPIK-u w aspekcie obrony moich tez dotyczących tylko i wyłącznie CEPIK-u. Nikt abolutnie nikt nie ma prawa twierdzić, ze tylko on ma rację , chyba że potrafi to udowodnić, a co lepsze i zdrowsze dla nas to wpólne dojście do JEDNO. Chyba nie liczysz na to ze kolega po fachu od razu zgodzi się na wszystko co proponujesz? Piszę o ewnetulnych zmianach w CEPIK i tylko o tym, w celu blokady możliwości zrobienia badania po N i tyle. To ukruci proceder „turystyki diagnostycznej” co da szansę na poprawę w zakresie jakości BT. Za granicą mają to dopracowane Nie mozemy skorzystać z gotowych sprawdzonych wzorców? Nie wyczerpuje to wszystkich możliwości poprawy jakości BT. Dla mnie inne sposoby poprawy jakości BT nie znoszą w żaden sposób monopolu CEPIK-u bo Ty nie chcesz innej organizacji rónoległej do CEPIK, tylko innych metod dajacych szansę na poprawę BT. Czy tak ?
ak
06/08/2011 22:33:43
CEPIK
Znajdź mi, Szanowny Kolego mój wpis o potrzebie powstania konkurencyjnego CEPIKu. Stwierdziłem tylko,że w swojej aktualnej i proponowanej formie nie spełni zadań które mogłoby blokować N. I nadal uparcie twierdzę, że są alternatywne możliwości poprawy jakości badań. To Ty twierdzisz, że tylko CEPIK i nic więcej nie potrzeba.
Racja
06/08/2011 21:51:24
1 pieczątka
CEPIK nie podlega ocenie racji bo tylko jest specyficzną bazą danych Z czym ma mieć rację ten CEPIK lub nie mieć racji . Stawiasz stępel jesteś monopolistą bo nie ma alter ego dla takiej a nie innej bo jednej procedury . Czy ja nie mogę podstęplować DR u swojego mechanika ? Jesteś monopolistą nie mam prawa podważyć jakości Twego stempla . CEPIK jeden prowadzi MSWiA? TDT jedno, Policja Jedna …czy nie idzie im udowodnić ze są w błędzie? Konkurowanie nic tu nie ma do rzeczy w kwestii jakiejś racji CEPIK-u z którą akurat się nie zgadzasz. Nie przenoś producenckiego konkurencyjnego interpretowania przepisów na CEPIK. Bo nie zakładasz chyba że to Ty tylko masz rację ? Prawda ? Jakieś wspólne jedno znjadziemy. Udowodnij nam ze musi CEPIK mieć konkurencję a uznam Twoje racje. Mi monopole też się nie podobają. Czy do przetargu na tworzenie Cepik-u nie startowało kilka firm ?
ak
06/08/2011 18:37:16
CEPIK
Dla ułatwienia:
MONOPOLISTYCZNY SPOSÓB MYŚLENIA = TYLKO JA MAM RACJĘ
ak
06/08/2011 18:33:31
CEPIK
Jedyne co tu neguje to przeświadczenie, że TYLKO JA MAM RACJE, a jeżeli piszę o monopolu to kontekście MONOPOLISTYCZNEGO SPOSOBU MYŚLENIA.
Jeżeli piszę o pierdołach, to w kontekście zaleceń UE, która część usterek uznaje za mało istotne i nie wymagających ponownej wizyty na SKP. Myślę, że każdy diagnosta, nawet z małym doświadczeniem, nawet bez cennej, fachowej pomocy kolegi sam potrafi to zinterpretować.
Krajowy Rejestr Badań Urzedowych Pojazdów
06/08/2011 14:19:09
KRBUP – CEPIK
„a nie czepiające się się pierdół.”
Dla Ciebie pierdoła dla kogoś poważna wada. Znam Diagnostę na którego mówią „żarówa” żadnej nie przepuści… Myślisz że diagnosta w Niemczech tak samo będzie sprawdzał auto jak UDS w Polsce jak to nawet w Polsce jest różnie? Pierwsze z brzegu: Luz na sworzniu. Na to trzeba będzie czasu w skali zmiany pokoleń. Mimo to próbować należy
„To może inna droga jest?”
Nowy Cepik, może CEPIK 2 ? Po co, na co ci ten równoległy drugi świat? Czego Ci brakuje w obecnym można do-szczepić. Wytłumacz Twą potrzebę konkurowania w aspekcie CEPIK-u …
Nie chodzi o sposób myślenia ” brak alternatywy” Tylko o to czy koniecznie wymagane jest coś konkurencyjnego . Jak powiązać te dwa czy więcej konkurencyjnych systemów JEDNEGO urzędowego badania? Nie rozumiem Twej potrzeby dublowania – to dobre słowo, tych funkcji CEPIK-u w czymś konkurencyjnym. Skala problemu zrobienia takiego drugiego systemu w obrębie całego Kraju przerasta i tak możliwości większości firm specjalizujących się w tworzeniu systemów informatycznych. Historia uczy ze dwie szkoły nie zawsze dadzą lesze efekty niż jedna szkoła w myśl wojskowej zasady ” H… ale jednakowo” CEPIK wystarczy tylko trzeba go troszkę tuningować. Mamy prawo do dostępu do CEPIK-u bo to my go współtworzymy prawie, że za darmo a bazy danych jak wiadomo sporo kosztują. Czy gdzieś w świecie są takie systemy zdublowane ? Włochy , Skandynawia , Niemcy, Słowacja inne ?
ak
06/08/2011 11:04:40
CEPIK
Pisząc o monopolu nie miałem na myśli CEPIKu. Raczej sposób myślenia. „Tylko CEPIK, innej alternatywy nie ma”. To może inna droga jest?
ak
06/08/2011 10:59:57
alternatywa
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2010:173:0074:0096:PL:PDF
Może warto pójść tą drogą i dokonać małego przewrotu w sposobie wykonywania badań technicznych i sposobie oceny stanu pojazdu. I byłyby „przyjazne” SKP, sprawdzające stan pojazdu a nie czepiające się się pierdół.
konkurowanie
06/08/2011 09:52:19
.
„A od kiedy to monopole są dobrym rozwiązaniem?”
Konkurowanie przez interpretowanie przepisów i mamy bigos. O ile konkurencja jest uczciwa to monopol nie jest potrzebny? Może i tak… Konkurencja nie uczciwa nigdy Ci nie dopiekła ? Wiemy że tak: podbili Twoje N. Gdyby była blokada w CEPIK-u nie było by o tym mowy. Dlatego potrzebuje jednego urzędowego systemu rejestru badań a nie dwu czy więcej bo zaś byłby bigos.
pojęcia
06/08/2011 09:40:55
podstawy
Badania są urzędowe więc o monopolu CEPIK-u nie może być mowy . Masz jakieś inne pieczątki jak urzędowe ? Fakt, że robisz na prywatnej skp nie oznacza monopolu na prawo do stemplowania? Klient nie ma prawa wyboru poza wyborem skp gdzie chce BT zrobić i nic ponadto. Nie mylmy pojęć. Czujesz potrzebę konkurencji dla CEPIK-u ? Dlaczego ? Jeden system wystarczy bo badania są jedne nie mylić z dwojakimi interpretacjami JEDNEGO zapisu prawa czy konkurowaniem skp.
ak
06/08/2011 09:09:12
CEPIK
Brak alternatyw to swego rodzaju monopol. A od kiedy to monopole są dobrym rozwiązaniem?
CEPIK
06/08/2011 06:57:10
.
Inna alternatywa nie jest potrzebna , po prostu. CEPIK będzie działał w obie strony bo do tego go stworzono . Projekt dopiero to nie obowiązujące , można go jeszcze zmieniać dając propozycje. Przebieg …mam już okienko w programie rejestrującym na to. To dobry pomysł z tym przebiegiem.
ak
05/08/2011 21:38:20
CEPIK
Tak analizuję sobie nowy projekt ustawy o CEPIKu. Ponoć od 1.1.2013 roku ma to działać w przypadku SKP dwustronnie. Ale o umieszczaniu usterek nie ma tam mowy. Chyba,że zatrzymamy dowód rejestracyjny. Wtedy mają być podane przyczyny zatrzymania. Tylko,że taki delikwent nie odwiedzi już następnej stacji diagnostycznej-bo i z czym. W nagrodę będziemy spisywali stan licznika. A czy nie ma innej alternatywy? Jak się nie chce to nie ma.
CEPIK
05/08/2011 20:41:45
brak wyboru
Nie ma nic innego a czemu to ma być tylko w jedną stroną jak już nie jest Ktoś z tych informacji korzysta? Ślemy codziennie info ? Co za problem zrobić to na zasadzie info zwrotnego w czasie rzeczywistym tak jak jest chyba w Italii . Wysyłamy zapytanie , system daje banderolę lub nie jak N. Co ? Nie da się ? A mamy jakąś alternatywę inną?
ak
05/08/2011 19:06:04
CEPIK
Super. Tylko jak na razie w przypadku stacji działa jednostronnie. Czyli my im. I nie gromadzi wiadomości o usterkach stwierdzonych w trakcie badania.
CEPIK
05/08/2011 17:11:16
CEPIK
CEPIK
ak
05/08/2011 16:40:59
blokada N
Wg mnie zablokować po N można by było dopiero wtedy gdyby istniał jakiś centralny system badań technicznych. Może i powstanie, ale do tego jeszcze bardzo, bardzo daleko. Nawet się jeszcze plemnik nie narodził, który zapłodnił by to jajeczko.
temperowanie
05/08/2011 16:24:18
nienormalnych klientów
Aby takich nienormalnych sytuacji nie było to trzeba coś tu „zblokować” po N. Nie liczmy na normalność klientów , żeby się potem nie przejmować czy wróci czy nie .
ak
05/08/2011 16:17:09
tak
Normalny klient po N wróci. A nienormalny wystruga sobie pieczątkę z kartofla. I takim mam się przejmować?
tak ?
05/08/2011 15:43:27
.
Brak monitoringu to brak monitoringu Są też atrapy kamer monitoringu Czy to wystarcza ? Powiedz czy to jest rozwiązanie, że nie wracają na Twoją skp po N ? Nie tędy droga . Ma być w systemie CEPIK blokada po N możliwości zrobienia badania na innej skp przynajmniej na czas N. Ma do Ciebie wrócić naprawionym pojazdem Inaczej N nie ma sensu . I wtedy tak jak piszesz po „łacinie” 🙂
ak
05/08/2011 15:24:51
i nie?
niesprawny monitoring = brak monitoringu.
Nie wiem co się dzieje z N które do mnie nie wracają. I szczerze powiedziawszy nie uważam tego za mój problem. Nie chcą wracać? w skrócie: ch.i.w.d.
i tak
05/08/2011 15:07:34
i nie
i nikt nigdy nie podbił Twojego N ? Wszystkie N wróciły do Ciebie ? Świat nie jest idealny możesz sobie zakładać co chcesz ale nie to ze w naszym zawodzie nie ma chwastów, przyjaznych itd. Skutkiem założenia monitoringu było ze wkopał właściciel diagnostę a oberwać można tak żeby monitoring tego nie nagrał. Klienci nie jeżdżą na skp gdzie jest monitoring ?
ak
05/08/2011 14:38:53
nie monitoringowi?
To trochę mylenie skutków z przyczynami. Ja nie widząc pracy innych kolegów, zakładam zawsze,że pracują dobrze i uczciwie. A sytuacje tu opisywane zawsze dotyczą innych stacji…
przykłady
05/08/2011 14:17:52
nie monitoringowi
Można mnożyć i w druga stronę przykłady .
Klient słowami doprowadził Cię do ciężkawej pasji … lub się broniłeś przed rekami podchmielonych ale akurat się ich zaczepka nie nagrała i widać na nagraniu tylko furiata Diagnostę ze drągiem wali gdzie popadnie Tamci on nas napadł Ty ja się broniłem a widać na nagraniu tylko Ciebie z drągiem .
Jak wytłumaczyć różnicę w oficjalnym nagraniu przez służby Twojego skp i monitoringu Twojego? Któremu dadzą w sadzie wiarę ? Wszystkim literalnie N dajesz ? A sprawdzanie podzespołów Jest szkoła w TDT że nie wolno i co jak wytłumaczyć te 16 aut co nie ma wpisu do rejestru bo „tylko” amortyzatory sprawdzałeś bez obt czy dbt? Są skp co mają monitoring a i tak traktory stemplują bez traktora i ta „pustka traktorowa” na skp też się nagrywa . Diagności o tym nie wiedzieli bo właściciel nagrywania założył bez ich wiedzy. Taki monitoring gorszy od służbowego nagrywania skp. Ma ich w ręku co nie ? Traktory stemplujesz to TIR-y tez możesz. Służby nagrywają skp ale chyba nie wszystkie. Dlaczego te tak a tamte nie ? Podstaw niezdrowej konkurencji szukajmy gdzie indziej . Zbyt duża zależność UDS-a od rożnych czynników, które nas tak naprawdę nie powinny obchodzić. Za krótka droga pomiędzy właścicielem skp a kontrolującymi z ramienia WK. I cała masa innych czynników … Monitoring może być przydatny ale nie powinien być obowiązkowy. To tak jakby chodzić w kasku na budowie 120 piętrowego wieżowca. Po co ci to fikcyjne zabezpieczenie jak będziesz w dół leciał ze 110 piętra? Wystraszyło paru Kolegów i Koleżanek przez sfrustrowanych klientów , zrozumiałe ze oczekujecie większej ochrony . Monitoring raczej Wam jej nie zapewni. Lepiej zabezpieczać się przed takimi sytuacjami niż liczyć że rękoczyny zostaną nagrane bo wtedy i tak „po herbacie”. Gdybyśmy mieli statut inspektora czyli prawdziwie urzędowa osoba w mundurze na skp to każdy sąd da wyższą karę za pobicie inspektora niż diagnosty w obecnej znanej i niedoskonałej formie zatrudnienia. Klient robi turystykę diagnostyczna i na kolejnej skp mu odmówiono to się w końcu zdenerwował ze wszędzie mu odmówiono i wylał żale akurat u Was a DR powinien być zatrzymany na pierwszej SKP gdzie był. Tylko ze tam przyjazny Diagnosta w przyjaznej SKP podziękował i ” jadź Pan w cholerę gdzie indziej – dziś templa nie będzie” To pobłażliwość nas samych do bałwanów bezrozumnych spowodowało narastanie frustracji u klienta turysty którą w sposób niekontrolowany wylał na Was.
ak
05/08/2011 13:32:51
jeszcze słówko o tym monitoringu.
Trzy sytuacje, zapewniam, nie wymyślone.
1. Badasz pojazd, wszystko jest ok, po przeglądzie właściciel zakłada sobie poszerzone koła, wymienia lampy na bajeranckie , na dodatek bez homologacji, jeszcze niebieskie światełka. Zatrzymuje go policja do kontroli. „Panie policjancie, na przeglądzie mi tak przeszło” Monitoring by pomógł?
2. Pracujesz na strefie przemysłowej daleko od siedzib ludzkich. godz 21. Na przeglądzie pojawia się czterech podchmielonych gości, którzy są gotowi ci nawet rękami udowodnić, że mają sprawne auto.Ostudziłby monitoring ich zapały?
3. Wkurzyłeś klienta. W ramach rewanżu – mały donosik na policję, że klepiesz auta bez wjazdu na skp. Pewnie, wybronisz się z tego. Ale to nic miłego. Monitoring rozwiałby wątpliwości?
Inwigilacja w pracy? No chyba ,że w kiblu by kamery założyli.
Ale… nie upieram się przy tym. Być może przyniosłoby to UDSom więcej złego niż dobrego.
i z dwojga złego… wolę żeby mnie obserwował zakładowy monitoring, niż ten założony cichaczem przez panów którzy szukają na nas haków.
Pozdrawiam.
Andrzej.
bez litości
05/08/2011 13:25:37
cena paliwa
Wszystkich cena paliw wnerwia i tu pełne zrozumienie. Jednak jak zaczniemy tą vendettę ” bez litości ” to oni tak podniosą ceny 10zł za litr, że nic do nas nie przyjedzie. Abstrakcja ? Czy w Brazylii nie jeżdżą na paliwach od roślinnych. Metanole ….i inne ? Po co nam PB i ON jak pola w Polsce i tak odłogiem leżą ? Woli decydentów brak ? Może w tym kierunku Szanowny Dziadku Piotra ?
Bez litości?
05/08/2011 13:17:29
Przyznaję, to złe sformułowania!
Jeden z Kolegów ma chyba nieco – troche racji. Słowa „bez litości” nie mieszczą się w formule kompropmisu życiowego, który staram się pielegnować. Kolega ma rację, że „trącą” – nieco? -skrajnością.
W przyszłości spróbuję to ująć nieco inaczej, bo jednak tankując często – jestem dojezdzający 39 km w jedną stronę – tracę cierpliwość przy kasie. A do tego, gdy usłyszałem o przyczynach takich podwyżek w radio – ale o tym innym razem…..
Pozdrawiam Kolegę i dziekuję za słuszne zwrócenie uwagi
dziadek Piotra
różne
05/08/2011 12:56:40
tamaty
Zaczerpnąłem z wcześniejszych wypowiedzi a to trzeba pisać w tematach odpowiednich bo się faktycznie pogubimy .
Czy monitoring ma być lekarstwem na całe zło? Nagra się że agresywny klient poturbował UDS-a …albo na odwrót i tyle. Nawet jako dowód w sprawie nie będzie wzięty pod uwagą. Co Wy w ten monitoring tak wierzycie godząc się na inwigilowanie? A to klient ma się „martwić” czy stempel dostanie , bez znaczenia czy jest monitoring czy go nie ma…tak to jest jak kultura techniczna na niskim poziomie. To nie działa prewencyjnie. Inwigilowanie zakłada że jesteśmy bee i to dla mnie jest skrajnością tak jak „bez litości” Dziadka Piotra.
ak
05/08/2011 10:40:33
przyjazne skp?
Gdzie w tym tekście skrajności?
Czy diagności postępujący zgodnie z prawem są skrajnością?
Czy postawa klienta tam opisanego jest skrajnością?
to są tam te skrajności czy nie?
Wg mnie są. ale za taki stan rzeczy winy nie ponoszą ani opisani tam diagności ani klient.
Te skrajności mają zupełnie inne źródło…
Pozdrawiam.
Andrzej
Monitoring – zabezpieczeniem (???)
05/08/2011 10:22:32
Tak ! – Monitoring zabezpiecza !
Już sama informacja o monitoringu działa prewencyjnie na agresywnego klienta, jak informacja o fotoradarach na jadącego zbyt szybko, choć to nieraz atrapy. Sam się przekonałem, że przekazanie klientowi informacji o tym, że obraz i treść jego wypowiedzi jest nagrywana przez system monitoringu powoduje natychmiast (!) zmianę zachowania na porządaną z naszego punktu widzenia, natychmiast!
Oczywiście, jak każdy medal, monitoring jest też batem na UDS-a, bo rejestruje wszystkie jego niedoróbki. I bat to okrutny, jak zamontowany po tajniacku przez wiadome służby wideorejestrator.
ale to już inny temat, bo mówiliśmy przecież o bezpieczeństwie naszych Koleżanek UDS-ek i naszym własnym przed agresywnymi klientami.
pozdrawiam
dziadek Piotra
przyjazne skp
04/08/2011 19:42:30
nie
Monitoring jest zabezpieczeniem ? Ale czego dokładnie ?
Dziadku Piotra „bez litości” mi się tak samo nie podoba jak „przyjazne skp” Nie popadajmy w skrajności.
ak
04/08/2011 12:41:24
monitoring
Może warto pomyśleć o obowiązkowym monitoringu na wszystkich stacjach, a nie tylko tam gdzie pracują panie. Bezpieczeństwo to jedno, ale jest i potwierdzenie obecności auta na SKP, skończyłyby się podchody klientów w stylu: „klepnij pan dowód, autko jest w Anglii, i jest w 100% sprawne”. A gdyby do tego dodać obowiązkowy wydruk z rolek, analizatora spalin, to może udałoby się, chociaż trochę, ukrócić niezdrową konkurencję.
Pozdrawiam.
Andrzej