To i owo branżowo, czyli o tym, że nadal nie mamy tych rzekomych opinii prawnych, o kłopocie z rządzącymi, o możliwym wzorze z ITD.
I. Mamy kłopot.
My mamy niezaprzeczalny kłopot. Bo Prawo i Sprawiedliwość przez te ostatnie 6 lat swoich rządów ani razu nie podjęło żadnej sensownej i skutecznej inicjatywy, aby ulżyć nam w realizowaniu zadań założonych ustawą PoRD.
6 lat już debatują i nadal nie wiedzą, jak wprowadzić Dyrektywę nr 45 z 2014 r. Nie wiedzą, jak zrealizować zapisy w tej Dyrektywie, które w pkt 34 wskazują np. na konieczność niezależności naszej pracy w zakresie podejmowania decyzji o „P” lub „N”.1
A z drugiej strony, także Platforma Obywatelska, która swoje już rządziła, także nam nie ulżyła. A do tego naszego Cennika nam nie podnosiła.
Więc na kogo możemy wreszcie liczyć? Na kogo powinniśmy głosować?
Gdy jedni i drudzy nas zawiedli, to może jednak Hołownia?
Sam nie wiem, bo w dniu dzisiejszym Lewica wsparła PiS w ważnym głosowaniu o olbrzymim Funduszu Odbudowy. Więc może czas zwrócić się z tą naszą sprawą do Lewicy, bo wygląda, że to oni właśnie twardo weszli do politycznej gry.
Bo nie robić nic, to dziecinny błąd.
II. Firma z Centralnej Polski i jej bardzo niemodne (czy niemądre?) idee i prawne ideologie.
Znana firma prowadzące szkolenia promuje od lat sprzeczne i niezgodne z prawem interpretacje. Tak niewielu naszych liderów branżowych ma odwagę oficjalnie wypowiedzieć się w tej sprawie. Przypomnę tylko, że od tygodni czekamy na ich rzekome opinie prawne, będące podstawą ich błędnych interpretacji i jakoś nie możemy się doczekać. Oni twierdzą, że te rzekomo „prawne?” opinie jednak mają, ale ich jakoś nie udostępniają. Czy to oznaczać może, że coś jednak ukrywają?
III. Inspekcja Transportu Drogowego dokonała wyboru i podjęła walkę w Trybunale Konstytucyjnym o swoje prawa.
Obecnie funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego nabywają prawa emerytalne na zasadach ogólnych, tak jak nasza grupa zawodowa, czyli po ukończeniu 65 lat mężczyźni i 60 lat kobiety. Swoje nadzieje – w odróżnieniu od naszego środowiska – wiążą z Trybunałem Konstytucyjnym. Wniosek w tej sprawie złożyła ich organizacja związkowa, reprezentowana przez znaną i profesjonalną kancelarie prawną.2 My też mamy swoje organizacje, ale żadna nie złożyła żadnych wniosków do TK, choćby na niekonstytucyjność obowiązujących nas przepisów karnych określonych w art. 84 ust. 3 PoRD.
Nasze zadania w wielu obszarach dotyczących BRD są podobne do innych służb mundurowych, które takie przywileje już posiadają. Kolejna analogia jest w samym procesie dostępu do zawodu, obwarowanym specjalistycznymi wymaganiami i państwowymi egzaminami.
W mojej ocenie, objęcie także naszego środowiska przywilejami emerytalnymi zachęciłoby do wstępowania do naszego zawodu nowych kandydatów. Może więc warto przeczytać wreszcie te Konstytucyjne przepisy?
Jeśli rozumiem, że jest to nieco (?) trudne dla zwykłych szarych członków naszych branżowych organizacji, to już zarządy tych organizacji nie powinny mieć z tym większego problemu, prawda?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – –
1Cyt.: „Przeprowadzając badania zdatności do ruchu drogowego, diagności powinni działać niezależnie, a na ich ocenę nie powinny mieć wpływu konflikty interesów, w tym konflikty interesów o charakterze ekonomicznym czy personalnym. Wynagrodzenie diagnostów nie powinno być zatem bezpośrednio związane z wynikami badań zdatności do ruchu drogowego.” – pkt 34 z Dyrektywy nr 45 z 2014 r.
2Przeszedł on już kontrolę formalną i teraz oczekujemy na stanowiska uczestników postępowania. Jestem tym miło zaskoczony, bowiem w ostatnim czasie więcej spraw jest jednak przez TK odrzucanych – mówi prof. Marek Chmaj, wspólnik w kancelarii Chmaj i Wspólnicy, reprezentant wnioskodawców.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 4 2021
BRANŻOWO, TO I OWO
To i owo branżowo, czyli o tym, że nadal nie mamy tych rzekomych opinii prawnych, o kłopocie z rządzącymi, o możliwym wzorze z ITD.
I. Mamy kłopot.
My mamy niezaprzeczalny kłopot. Bo Prawo i Sprawiedliwość przez te ostatnie 6 lat swoich rządów ani razu nie podjęło żadnej sensownej i skutecznej inicjatywy, aby ulżyć nam w realizowaniu zadań założonych ustawą PoRD.
6 lat już debatują i nadal nie wiedzą, jak wprowadzić Dyrektywę nr 45 z 2014 r. Nie wiedzą, jak zrealizować zapisy w tej Dyrektywie, które w pkt 34 wskazują np. na konieczność niezależności naszej pracy w zakresie podejmowania decyzji o „P” lub „N”.1
A z drugiej strony, także Platforma Obywatelska, która swoje już rządziła, także nam nie ulżyła. A do tego naszego Cennika nam nie podnosiła.
Więc na kogo możemy wreszcie liczyć? Na kogo powinniśmy głosować?
Gdy jedni i drudzy nas zawiedli, to może jednak Hołownia?
Sam nie wiem, bo w dniu dzisiejszym Lewica wsparła PiS w ważnym głosowaniu o olbrzymim Funduszu Odbudowy. Więc może czas zwrócić się z tą naszą sprawą do Lewicy, bo wygląda, że to oni właśnie twardo weszli do politycznej gry.
Bo nie robić nic, to dziecinny błąd.
II. Firma z Centralnej Polski i jej bardzo niemodne (czy niemądre?) idee i prawne ideologie.
Znana firma prowadzące szkolenia promuje od lat sprzeczne i niezgodne z prawem interpretacje. Tak niewielu naszych liderów branżowych ma odwagę oficjalnie wypowiedzieć się w tej sprawie. Przypomnę tylko, że od tygodni czekamy na ich rzekome opinie prawne, będące podstawą ich błędnych interpretacji i jakoś nie możemy się doczekać. Oni twierdzą, że te rzekomo „prawne?” opinie jednak mają, ale ich jakoś nie udostępniają. Czy to oznaczać może, że coś jednak ukrywają?
III. Inspekcja Transportu Drogowego dokonała wyboru i podjęła walkę w Trybunale Konstytucyjnym o swoje prawa.
Obecnie funkcjonariusze Inspekcji Transportu Drogowego nabywają prawa emerytalne na zasadach ogólnych, tak jak nasza grupa zawodowa, czyli po ukończeniu 65 lat mężczyźni i 60 lat kobiety. Swoje nadzieje – w odróżnieniu od naszego środowiska – wiążą z Trybunałem Konstytucyjnym. Wniosek w tej sprawie złożyła ich organizacja związkowa, reprezentowana przez znaną i profesjonalną kancelarie prawną.2 My też mamy swoje organizacje, ale żadna nie złożyła żadnych wniosków do TK, choćby na niekonstytucyjność obowiązujących nas przepisów karnych określonych w art. 84 ust. 3 PoRD.
Nasze zadania w wielu obszarach dotyczących BRD są podobne do innych służb mundurowych, które takie przywileje już posiadają. Kolejna analogia jest w samym procesie dostępu do zawodu, obwarowanym specjalistycznymi wymaganiami i państwowymi egzaminami.
W mojej ocenie, objęcie także naszego środowiska przywilejami emerytalnymi zachęciłoby do wstępowania do naszego zawodu nowych kandydatów. Może więc warto przeczytać wreszcie te Konstytucyjne przepisy?
Jeśli rozumiem, że jest to nieco (?) trudne dla zwykłych szarych członków naszych branżowych organizacji, to już zarządy tych organizacji nie powinny mieć z tym większego problemu, prawda?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – –
1 Cyt.: „Przeprowadzając badania zdatności do ruchu drogowego, diagności powinni działać niezależnie, a na ich ocenę nie powinny mieć wpływu konflikty interesów, w tym konflikty interesów o charakterze ekonomicznym czy personalnym. Wynagrodzenie diagnostów nie powinno być zatem bezpośrednio związane z wynikami badań zdatności do ruchu drogowego.” – pkt 34 z Dyrektywy nr 45 z 2014 r.
2 Przeszedł on już kontrolę formalną i teraz oczekujemy na stanowiska uczestników postępowania. Jestem tym miło zaskoczony, bowiem w ostatnim czasie więcej spraw jest jednak przez TK odrzucanych – mówi prof. Marek Chmaj, wspólnik w kancelarii Chmaj i Wspólnicy, reprezentant wnioskodawców.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: diagnosta, Dyrektywa, GITD, Konstytucja, projekt PoRD, SKP-Pro, WITD, zmiany do ustawy PoRD