Druty osnowy wystawały z opon, a światła nie działały prawidłowo – ciężarówką w takim stanie technicznym przewożono materiały niebezpieczne. O tym, że kolejną ciężarówką tego samego przewoźnika, również przewożono substancje niebezpieczne, było wiadomo dopiero po kontroli – ciężarówka nie była prawidłowo oznakowana. Kontrola dolnośląskich inspektorów zakończyła się zakazem dalszej jazdy.
W poniedziałek (1 lutego) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu prowadzili kontrole na S3, w powiecie Legnickim. Sprawdzono m.in. dwie ciężarówki tego samego przewoźnika, którymi przewożono odpady niebezpieczne zagrażające środowisku. Jeden z samochodów wbrew obowiązującym przepisom nie miał umieszczonej z przodu tablicy barwy pomarańczowej, informującej innych uczestników ruchu o przewozie towarów niebezpiecznych. Kolejna wymagana tablica oraz nalepki wskazujące na rodzaj zagrożenia, które umieszczone były na tylnej burcie pojazdu naczepy, były nieczytelne. Zastrzeżenia budziła również gaśnica stanowiąca obowiązkowe wyposażenie pojazdu – nie posiadała plomby oraz terminu użytkowania. W bieżniku jednej z opon w drugim pojeździe stwierdzono dziury, które odsłaniały stalową i już uszkodzoną osnowę. Z układu hamulcowego słychać było wyraźny ubytek powietrza. Nie działały też obydwa światła „stop” samochodu. Przy kontroli kierunkowskazów mrugały pozostałe, już włączone światła. Kontrolowany pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy. W związku z ujawnionymi nieprawidłowościami na kierowców nałożono mandaty karne, a w stosunku do przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. (…)
„Naprawili” autobus montując… metalowy pojemnik pod silnikiem
Wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika autobusu miał ukryć metalowy pojemnik – tak „naprawiono” autobus, który pół roku temu wycofali z ruchu opolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Usterka nie umknęła uwadze inspektorów, którzy wydali zakaz dalszej jazdy i zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego autobusu.
W czwartek (28 stycznia) Inspektorzy z Opolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego oddział w Kędzierzynie-Koźlu, przeprowadzili na dworcu autobusowym w Prudniku kontrole autobusów. Sprawdzono stan techniczny pięciu pojazdów. Cztery były w nienagannym stanie, natomiast w jednym autobusie stwierdzono intensywne wycieki płynów eksploatacyjnych. Był on już kontrolowany pół roku wcześniej i również z tego właśnie powodu został wtedy wycofany z ruchu. Zatrzymany został również jego dowód rejestracyjny, a przewoźnik oraz zarządzający transportem w przedsiębiorstwie otrzymali karę finansową. Jak się okazało przewoźnik „naprawił” stwierdzoną wówczas usterkę montując pod nieszczelny silnik metalowy pojemnik, do którego kapał olej. Ponownie zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, wydano zakaz dalszej jazdy i wszczęto postępowanie wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Informacja zostanie również przekazana do organu nadzorującego pracę stacji diagnostycznej, której diagnosta dopuścił tak „naprawiony” autobus do ruchu drogowego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 3 2021
EFEKTY PRACY OKRĘGOWYCH SKP?
ADR z dziurawymi oponami
Druty osnowy wystawały z opon, a światła nie działały prawidłowo – ciężarówką w takim stanie technicznym przewożono materiały niebezpieczne. O tym, że kolejną ciężarówką tego samego przewoźnika, również przewożono substancje niebezpieczne, było wiadomo dopiero po kontroli – ciężarówka nie była prawidłowo oznakowana. Kontrola dolnośląskich inspektorów zakończyła się zakazem dalszej jazdy.
W poniedziałek (1 lutego) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu prowadzili kontrole na S3, w powiecie Legnickim. Sprawdzono m.in. dwie ciężarówki tego samego przewoźnika, którymi przewożono odpady niebezpieczne zagrażające środowisku. Jeden z samochodów wbrew obowiązującym przepisom nie miał umieszczonej z przodu tablicy barwy pomarańczowej, informującej innych uczestników ruchu o przewozie towarów niebezpiecznych. Kolejna wymagana tablica oraz nalepki wskazujące na rodzaj zagrożenia, które umieszczone były na tylnej burcie pojazdu naczepy, były nieczytelne. Zastrzeżenia budziła również gaśnica stanowiąca obowiązkowe wyposażenie pojazdu – nie posiadała plomby oraz terminu użytkowania. W bieżniku jednej z opon w drugim pojeździe stwierdzono dziury, które odsłaniały stalową i już uszkodzoną osnowę. Z układu hamulcowego słychać było wyraźny ubytek powietrza. Nie działały też obydwa światła „stop” samochodu. Przy kontroli kierunkowskazów mrugały pozostałe, już włączone światła. Kontrolowany pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy. W związku z ujawnionymi nieprawidłowościami na kierowców nałożono mandaty karne, a w stosunku do przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne. (…)
„Naprawili” autobus montując… metalowy pojemnik pod silnikiem
Wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika autobusu miał ukryć metalowy pojemnik – tak „naprawiono” autobus, który pół roku temu wycofali z ruchu opolscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Usterka nie umknęła uwadze inspektorów, którzy wydali zakaz dalszej jazdy i zatrzymali dowód rejestracyjny niesprawnego autobusu.
W czwartek (28 stycznia) Inspektorzy z Opolskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego oddział w Kędzierzynie-Koźlu, przeprowadzili na dworcu autobusowym w Prudniku kontrole autobusów. Sprawdzono stan techniczny pięciu pojazdów. Cztery były w nienagannym stanie, natomiast w jednym autobusie stwierdzono intensywne wycieki płynów eksploatacyjnych. Był on już kontrolowany pół roku wcześniej i również z tego właśnie powodu został wtedy wycofany z ruchu. Zatrzymany został również jego dowód rejestracyjny, a przewoźnik oraz zarządzający transportem w przedsiębiorstwie otrzymali karę finansową. Jak się okazało przewoźnik „naprawił” stwierdzoną wówczas usterkę montując pod nieszczelny silnik metalowy pojemnik, do którego kapał olej. Ponownie zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, wydano zakaz dalszej jazdy i wszczęto postępowanie wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie. Informacja zostanie również przekazana do organu nadzorującego pracę stacji diagnostycznej, której diagnosta dopuścił tak „naprawiony” autobus do ruchu drogowego.
– – – – – – –
z internetowej strony: https://gitd.gov.pl/
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, jakość badań technicznych, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek, WITD