Autorem tego tekstu jest mec. Agnieszka Książkiewicz ze Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego – 08.12.2020.1
Z uwagi na fakt, że zabrakło jakichkolwiek merytorycznych komentarzy pod tym artykułem, to postanowiłem naprawić ten kłopot, w jaki wpędzili nas tym razem nieco onieśmieleni PT Czytelnicy i sklecić te dwa/trzy zdania w tym temacie.
Bo, jeśli można się zgodzić, że cyt.: „Przepisy w zakresie badań technicznych pojazdów stanowią obecnie jedno z pilniejszych zagadnień, którym powinien zająć się polski ustawodawca. (…)”, to jednak wypływający z tego wniosek o to, aby, cyt.: „… cała branża automotive powinna wspierać projekt przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury (…)” uważam za grubo przesadzony. Bo zawiera on tyle błędów, że samo MI ze wstydem wycofało się z jego promowania w omawianej wersji (sic!).
Gdy autorka pisze, że cyt.: „… ponad połowa badań zostaje wykonana nieprawidłowo, podobnie jak badania emisji szkodliwych składników spalin, które również przeprowadzane są niewłaściwie w ponad połowie pojazdów.” bez podania źródła tej informacji o rzekomo ponad połowie wadliwych OBT w Polsce, to nie bardzo wiem, jak to potraktować . . . .
Podobnie, gdy pisze o terminach BT bez wskazania, na podstawie jakich przepisów ustawy PoRD wywiodła, że OBT można wykonać 7 dni po terminie lub jeździć po drogach publicznych bez OBT.
Bo z zasady od prawników wymagamy nieco (?) większej precyzji w wyrażaniu się. Zresztą podobny brak precyzji widoczny jest przy okazji omawiania naszej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45/2014, gdy autorka pisze cyt.: „Dyrektywa zakłada, że nadzór państwowy zapewni jednakowe standardy i obiektywizm, którego trudno oczekiwać po rozproszonym nadzorze sprawowanym przez jednostki samorządu terytorialnego.” bez wskazania stosownego akapitu w tej Dyrektywie (choćby w przypisach) lub doprecyzowania, na jakiej podstawie wywiodła stwierdzenie o braku obiektywizmu ze strony nadzoru sprawowanego przez jednostki samorządu terytorialnego. Już sam nie wiem, czy to zniewaga, czy tylko pomówienie . . . . – ?
Autorce uciekło także przy analizie naszej Rewolucyjnej Dyrektywy, że zapisano w niej naszą niezależność, co bojkotują lobbyści i ich urzędnicy w resorcie transportu.
Gdy autorka pisze o tym, że cyt.: „Dyrektywa wymaga także wprowadzenie odpowiedzialności i skutecznych sankcji.”, to tym samym daje dowód, że nie wie nic o naszej sytuacji prawnej i o tym, że nie ma na Całym Bożym Świecie bardziej prześladowanego prawnie środowiska zawodowego, jak nasze!
I jeśli mogę się zgodzić z tezą autorki, że cyt.: „… wprowadzenie nowych przepisów, które pozwolą na implementację dyrektywy, powinna stanowić jeden z ważniejszych priorytetów polskiego ustawodawcy”, to chyba wszyscy się ze mną zgodzicie, że teza ta wymaga pewnego uściślenia:
okres pandemii, z którą nasi rządzący nie bardzo sobie radzą postawił przed nami nieco (?) inne priorytety, bo na wagę Życia i Zdrowia,
autorka tego omawianego artykułu nic nie wspomniała o tym, że nie wolno implementować żadnej dyrektywy tylko w jakimś częściowym zakresie, który jest wygodny dla lobbystów i siedzących w ich kieszeni urzędników. Pisałem już o tym, i to całkiem niedawno, bo zaledwie 15 grudnia 2020 r.2
zabrakło też choćby krótkiego info o kosztach wdrożenia tych rozwiązań w obecnie bardzo trudnej sytuacji finansowej Skarbu Państwa.
Ja wiem, że pisanie artykułów na zlecenie za określone wynagrodzenie jest trudne. Lepiej jest pisać o problemach, które czujemy, które leżą nam na sercu. Więc może nieraz lepiej odmówić, niż dawać dowód braku pewnych kompetencji do zabierania głosu w danej sprawie?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 8 2021
ZDANIE ODRĘBNE DO ARTYKUŁU PRAWNIKA
Zdanie odrębne do stwierdzenie prawnika (prawniczki?) o rzekomo pilnej potrzebie zmiany przepisów w zakresie BT pojazdów.
Niedawno, bo pod koniec grudnia umieściłem na naszej stronce tekst pt. „Zdaniem prawnika: Pilnie potrzebne zmiany przepisów w zakresie badań technicznych pojazdów” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/pilnie-potrzebne-zmiany/
Autorem tego tekstu jest mec. Agnieszka Książkiewicz ze Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego – 08.12.2020.1
Z uwagi na fakt, że zabrakło jakichkolwiek merytorycznych komentarzy pod tym artykułem, to postanowiłem naprawić ten kłopot, w jaki wpędzili nas tym razem nieco onieśmieleni PT Czytelnicy i sklecić te dwa/trzy zdania w tym temacie.
Bo, jeśli można się zgodzić, że cyt.: „Przepisy w zakresie badań technicznych pojazdów stanowią obecnie jedno z pilniejszych zagadnień, którym powinien zająć się polski ustawodawca. (…)”, to jednak wypływający z tego wniosek o to, aby, cyt.: „… cała branża automotive powinna wspierać projekt przygotowany przez Ministerstwo Infrastruktury (…)” uważam za grubo przesadzony. Bo zawiera on tyle błędów, że samo MI ze wstydem wycofało się z jego promowania w omawianej wersji (sic!).
Gdy autorka pisze, że cyt.: „… ponad połowa badań zostaje wykonana nieprawidłowo, podobnie jak badania emisji szkodliwych składników spalin, które również przeprowadzane są niewłaściwie w ponad połowie pojazdów.” bez podania źródła tej informacji o rzekomo ponad połowie wadliwych OBT w Polsce, to nie bardzo wiem, jak to potraktować . . . .
Podobnie, gdy pisze o terminach BT bez wskazania, na podstawie jakich przepisów ustawy PoRD wywiodła, że OBT można wykonać 7 dni po terminie lub jeździć po drogach publicznych bez OBT.
Bo z zasady od prawników wymagamy nieco (?) większej precyzji w wyrażaniu się. Zresztą podobny brak precyzji widoczny jest przy okazji omawiania naszej Rewolucyjnej Dyrektywy nr 45/2014, gdy autorka pisze cyt.: „Dyrektywa zakłada, że nadzór państwowy zapewni jednakowe standardy i obiektywizm, którego trudno oczekiwać po rozproszonym nadzorze sprawowanym przez jednostki samorządu terytorialnego.” bez wskazania stosownego akapitu w tej Dyrektywie (choćby w przypisach) lub doprecyzowania, na jakiej podstawie wywiodła stwierdzenie o braku obiektywizmu ze strony nadzoru sprawowanego przez jednostki samorządu terytorialnego. Już sam nie wiem, czy to zniewaga, czy tylko pomówienie . . . . – ?
Autorce uciekło także przy analizie naszej Rewolucyjnej Dyrektywy, że zapisano w niej naszą niezależność, co bojkotują lobbyści i ich urzędnicy w resorcie transportu.
Gdy autorka pisze o tym, że cyt.: „Dyrektywa wymaga także wprowadzenie odpowiedzialności i skutecznych sankcji.”, to tym samym daje dowód, że nie wie nic o naszej sytuacji prawnej i o tym, że nie ma na Całym Bożym Świecie bardziej prześladowanego prawnie środowiska zawodowego, jak nasze!
I jeśli mogę się zgodzić z tezą autorki, że cyt.: „… wprowadzenie nowych przepisów, które pozwolą na implementację dyrektywy, powinna stanowić jeden z ważniejszych priorytetów polskiego ustawodawcy”, to chyba wszyscy się ze mną zgodzicie, że teza ta wymaga pewnego uściślenia:
okres pandemii, z którą nasi rządzący nie bardzo sobie radzą postawił przed nami nieco (?) inne priorytety, bo na wagę Życia i Zdrowia,
autorka tego omawianego artykułu nic nie wspomniała o tym, że nie wolno implementować żadnej dyrektywy tylko w jakimś częściowym zakresie, który jest wygodny dla lobbystów i siedzących w ich kieszeni urzędników. Pisałem już o tym, i to całkiem niedawno, bo zaledwie 15 grudnia 2020 r.2
zabrakło też choćby krótkiego info o kosztach wdrożenia tych rozwiązań w obecnie bardzo trudnej sytuacji finansowej Skarbu Państwa.
Ja wiem, że pisanie artykułów na zlecenie za określone wynagrodzenie jest trudne. Lepiej jest pisać o problemach, które czujemy, które leżą nam na sercu. Więc może nieraz lepiej odmówić, niż dawać dowód braku pewnych kompetencji do zabierania głosu w danej sprawie?
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1 – https://warsztat.pl/artykuly/zdaniem-prawnika-pilnie-potrzebne-zmiany-przepisow-w-zakresie-badan-technicznych-pojazdow,72159?newsletter=390?newsletter=390
2 https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/dyrektywa-45-2014-naszym-prawem/
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: branżowe media, branżowe podmioty, diagnosta, jakość badań technicznych, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, projekt PoRD, zmiany do ustawy PoRD