gru 10 2020
KTO Z NAS TO ZROBIŁ?
Kto z nas to zrobił i dlaczego?
Może przyjdzie taki czas, że znajdzie się jakiś nadzór, który wreszcie rzetelnie wyjaśni podobne przypadki i zajmie się wyciąganiem konsekwencji wobec wszystkich tych, którzy przyczynili się do podobnych sytuacji.
Może przyjdzie taki czas, że kontrolujący na drogach, czyli Policja, GITD i WITD, przestaną wspierać podobne patologie i wskażą, skąd pochodziła dana firma transportowa, w jakim mieście wykonano to ostatnie OBT i ile czasu minęło od tego ostatniego OBT do czasu tej drogowej kontroli.
Wspieranie tych patologii, to igranie z Życiem i Zdrowiem Polaków na naszych drogach. Proszę kontrolujących oraz ich przełożonych, aby się wreszcie opamiętali! Bo to także Wy, wraz z resortem infrastruktury odpowiadacie za rosnącą ilość tragicznych śmierci w ostatnich latach na naszych drogach. To właśnie taka Wasza dotychczasowa polityka informacyjna prowadzi na manowce. Bo ona być może dobrze służy, ale tylko i wyłącznie Waszym instytucjom, gdy zaś źle służy naszemu polskiemu społeczeństwu.
Chodzi o ten przypadek, który został opisany na internetowych stronach GITD:
„Transport piasku z naruszeniami
09.12.2020
Uszkodzony zbiornik paliwa, nieszczelny układ pneumatyczny i brak zabezpieczenia ładunku sypkiego – tak wyglądał transport piasku zatrzymany do kontroli przez wielkopolskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Ciężarówkę zatrzymali w środę (9 grudnia) na drodze dojazdowej do lotniska wojskowego w Powidzu inspektorzy ITD z Konina. Powodem kontroli było niezabezpieczenie przewożonego piasku.
Mimo, że wywrotka przeszła niedawno badania techniczne, inspektorzy w trakcie kontroli stwierdzili nieprawidłowości – nieszczelny układ pneumatyczny oraz uszkodzony zbiornik paliwa.
Za stwierdzone naruszenia kierowca został ukarany mandatami karnymi. Zatrzymano również dowód rejestracyjny pojazdu.„
– https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/transport-piasku-z-naruszeniami/
Anonim
10 grudnia 2020 @ 10:39
Nie rozumiem oburzenia. Za zabezpieczenie ładunku odpowiada kierowca. Zbiornik jest nieszczelny z powodu uszkodzenia mechanicznego. nie znana jest przyczyna nieszczelności układu pneumatycznego. Czy za to ma odpowiadać diagnosta, który wykonał BT nawet kilka dni wcześniej?
skp_po_pwa
10 grudnia 2020 @ 13:20
Zgodzę się z przedmówcą. W końcu to wywrotka – pojazd, który pracuje w bardzo ciężkim terenie. Wystarczy pogadać z pierwszym lepszym kierowca, żeby opisał kulisy pracy tj. za bliskie podjeżdżanie do burty pojazdu przez ładowarki.
ALE: wina jest po stronie kierowcy ! powinien nie jechać tak uszkodzonym autem. Przecież są serwisy mobilne, mnóstwo hurtowni z częściami. Nie widzę problemu żeby naprawić na placu budowy ww. uszkodzenia.
Anonim
10 grudnia 2020 @ 14:01
Genialne rozwiązanie. W końcu coś trzeba napisać?
Przecież to wynika z prawa o ruchu drogowym.
dP
10 grudnia 2020 @ 14:33
A ja jednak chcę wiedzieć, bo mam takie prawo:
– co to za firma transportowa,
– z jakiego miasta, wsi, osiedla,
– czy ma własną SKP,
– czy swój cały tabor robi na jednej SKP.
Bo jest tak jakoś, że pewien „asortyment” pojazdów robiony jest tylko i wyłącznie na pewnych OSKP – nie na wszystkich.
Więc mam prawo wiedzieć, gdzie znajduje się ta OSKP i kto jest jej właścicielem.
Nie rozumiem, skąd to nagłe zacietrzewienie?
A nic nie macie do patologii z parasolem ochronnym instytucji kontrolnych sprawujących nadzór nad BRD? Ten parasol ochronny jest lepszy od tego, który trzymany jest nad pedofilią. Nie mierzi Was, że ukrywają – od wielu lat! – przestępców z naszych SKP, co im nie przeszkadza w lansowaniu się w mediach?
Pozdrawiam
(z całym szacunkiem dla mających inne zdanie)
dP
—–
P.S.
A jeżdżenie po ciężkim terenie nie jest żadnym argumentem, gdyż borą za to ciężkie pieniądze. Więc stać ich na bieżące naprawy.
Anonim
13 grudnia 2020 @ 10:21
Czasem na tym forum czytam komentarze kolegów, które jako żywo przypominają mi postawę pewnego doktorka, który gdy stwierdził, że wystarczająco już się na skrobankach dorobi, nagle stał się fanatycznym obrońcą życia poczętego.