ITD podsumowuje pierwsze tygodnie akcji „Bezpieczna droga do szkoły” – 09.10.2020 r.1
Blisko 1350 autobusów szkolnych skontrolowali we wrześniu inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Było mniej zastrzeżeń niż rok wcześniej!
Wyniki tych kontroli mamy na stronie internetowej GITD.
Jak co roku, już od pierwszego dnia powrotu uczniów do szkół, inspektorzy ITD prowadzili kontrole autobusów szkolnych. Sprawdzali m.in. czy pojazdy są sprawne technicznie.
Zatrzymali 78 DR – to ok. 6 proc. wszystkich kontroli. Co ważne zatrzymano niemal o połowę mniej DR niż rok wcześniej.
Niestety, na zbliżonym poziomie, choć z tendencją spadkową utrzymuje się liczba przypadków, kiedy ze względu na bezpieczeństwo dzieci konieczne było wydanie zakazu jazdy. We wrześniu tego roku inspektorzy nie dopuścili do dalszej jazdy 33 autobusy, rok wcześniej 38.
Najczęstszą przyczyną zatrzymania DR autobusów szkolnych były:
usterki układu kierowniczego,
usterki układu hamulcowego,
niesprawne zawieszenia,
wycieki płynów eksploatacyjnych,
uszkodzone ogumienie.
Niemal cały wachlarz tego typu nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy ITD z Białegostoku w trakcie kontroli autobusów szkolnych na terenie gminy Rutki. Kontrola 4 pojazdów zakończyła się zatrzymaniem 3 DR i wydaniem 2 zakazów dalszej jazdy. Małopolscy inspektorzy w trakcie kontroli tylko jednego autobusu w gminie Miechów, którym chwilę wcześniej do szkoły jechało 15 dzieci, stwierdzili m.in. niesprawny hamulec postojowy i wycieki płynów eksploatacyjnych.
Niektóre ze skontrolowanych pojazdów nie miały również ważnych badań technicznych. Tak było np. w trakcie kontroli przeprowadzonych w pobliżu Tarnowa, gdzie ten sam przewoźnik wykorzystywał do przewozu dzieci autobusy bez ważnych BT.
Ale kontrole wciąż trwają . . . .
W trakcie prowadzonych czynności inspektorzy wykorzystują specjalistyczny sprzęt kontrolny, który ułatwia ocenę stanu technicznego pojazdu. Tam, gdzie jest taka konieczność, kierują również autobusy do okręgowych SKP. Tak było m.in. w wojewódzkie kujawsko-pomorskim. Na 5 autobusów skierowanych do OSKP, w 3 ujawniono usterki dyskwalifikujące pojazdy z ruchu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 15 2020
BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY
Bezpieczna droga do szkoły.
ITD podsumowuje pierwsze tygodnie akcji „Bezpieczna droga do szkoły” – 09.10.2020 r.1
Blisko 1350 autobusów szkolnych skontrolowali we wrześniu inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Było mniej zastrzeżeń niż rok wcześniej!
Wyniki tych kontroli mamy na stronie internetowej GITD.
Jak co roku, już od pierwszego dnia powrotu uczniów do szkół, inspektorzy ITD prowadzili kontrole autobusów szkolnych. Sprawdzali m.in. czy pojazdy są sprawne technicznie.
Zatrzymali 78 DR – to ok. 6 proc. wszystkich kontroli. Co ważne zatrzymano niemal o połowę mniej DR niż rok wcześniej.
Niestety, na zbliżonym poziomie, choć z tendencją spadkową utrzymuje się liczba przypadków, kiedy ze względu na bezpieczeństwo dzieci konieczne było wydanie zakazu jazdy. We wrześniu tego roku inspektorzy nie dopuścili do dalszej jazdy 33 autobusy, rok wcześniej 38.
Najczęstszą przyczyną zatrzymania DR autobusów szkolnych były:
usterki układu kierowniczego,
usterki układu hamulcowego,
niesprawne zawieszenia,
wycieki płynów eksploatacyjnych,
uszkodzone ogumienie.
Niemal cały wachlarz tego typu nieprawidłowości stwierdzili inspektorzy ITD z Białegostoku w trakcie kontroli autobusów szkolnych na terenie gminy Rutki. Kontrola 4 pojazdów zakończyła się zatrzymaniem 3 DR i wydaniem 2 zakazów dalszej jazdy. Małopolscy inspektorzy w trakcie kontroli tylko jednego autobusu w gminie Miechów, którym chwilę wcześniej do szkoły jechało 15 dzieci, stwierdzili m.in. niesprawny hamulec postojowy i wycieki płynów eksploatacyjnych.
Niektóre ze skontrolowanych pojazdów nie miały również ważnych badań technicznych. Tak było np. w trakcie kontroli przeprowadzonych w pobliżu Tarnowa, gdzie ten sam przewoźnik wykorzystywał do przewozu dzieci autobusy bez ważnych BT.
Ale kontrole wciąż trwają . . . .
W trakcie prowadzonych czynności inspektorzy wykorzystują specjalistyczny sprzęt kontrolny, który ułatwia ocenę stanu technicznego pojazdu. Tam, gdzie jest taka konieczność, kierują również autobusy do okręgowych SKP. Tak było m.in. w wojewódzkie kujawsko-pomorskim. Na 5 autobusów skierowanych do OSKP, w 3 ujawniono usterki dyskwalifikujące pojazdy z ruchu.
– – – – – – – – –
1 https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/itd-podsumowuje-pierwsze-tygodnie-akcji-bezpieczna-droga-do-szkoly/
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, stan techniczny autobusów, stan techniczny pojazdów, WITD