wrz 11 2020
TO I OWO, CZYLI SPRAWY WIEKOWE: RABATY I WYPADKOWE
To i owo, czyli o stanie technicznym pojazdów wypadkowych z raportu KR BRD oraz hasło reklamowe: „z nami na pewno zrobisz przegląd” z informacją, że na takim BT można oszczędzić nawet 70 zł (sic!).
I. Stan techniczny pojazdów w 2019 r. w raporcie KR BRD.1
W 2019 roku odnotowano 38 wypadków drogowych, w których bezpośrednią przyczyną była niesprawność techniczna pojazdu. Jest to dość istotny spadek, gdyż w 2018 r. Komenda Główna Policji odnotowała aż 108 usterek w pojazdach biorących udział w wypadkach drogowych.
W 2019 r. w tych wypadkach spowodowanych złym stanem technicznym pojazdu zginęło 6 osób, a rany odniosło 40 osób. Brak takich danych o zgonach i rannych za 2018 r. w tym raporcie (ciekawy jest powód ukrywania tych danych).
Należy podkreślić, że usterki techniczne są również ujawniane podczas oględzin pojazdów na miejscu zdarzenia, mimo tego, że nie miały bezpośredniego wpływu na jego zaistnienie.
Ogółem w 2019 r. stwierdzono 90 usterek, gdy w 2018 r. było ich nieco więcej, bo 108.
W 2019 r. najwięcej usterek odnotowano w niewłaściwym stanie ogumienia (31,1% ogółu) oraz oświetlenia (30,0% ogółu).2
Zaś w 2018 r. te usterki wystąpiły, jako: braki w oświetleniu 48; braki w ogumieniu 26; usterki układu hamulcowego 17; usterki układu kierowniczego 6; inne usterki 11.3
I trzeba podkreślić jeszcze raz (i za jakiś czas ponowić dla przypomnienia tę informację), że ten spadek wypadków spowodowanych stanem technicznym pojazdów nastąpił w efekcie nasze codziennej ciężkiej pracy na wszystkich Stacjach Kontroli Pojazdów, tak Podstawowych, jak i Okręgowych. I tej informacji zabrakło w tym raporcie KR BRD.
II. Materiały reklamowe SKP z Bolesławca.
Gdy o tym usłyszałem od naszego Kolegi, to nie uwierzyłem. Dopiero, gdy otrzymałem taką ulotkę, to uwierzyłem, bo przeczytałem, więc sam zobaczyłem i się przekonałem.
Chodzi o to, że tę ulotkę (poniżej) rozrzucono po całym Bolesławcu, podobno we wszystkich klatkach schodowych (nie wiemy, czy także w powiecie). Ale tu nie o reklamę chodzi, tylko o zawartą w niej treść!
Bo z tej treści wynika, że na tej SKP cyt. „na pewno” zrobisz BT, co może sugerować jego pozytywny wynik – niezależnie od stanu technicznego pojazdu.
Drugą, a może jeszcze większą ciekawostką jest ten zapis mówiący o tym, że na takim BT na tej SKP można oszczędzić nawet 70 zł. Uważam, że to ewidentne przegięcie, niezależnie od tego, co autor tej ulotki reklamowej miał na myśli.
Czy też czasami nie uważacie już, że ta sytuacja z rabatami, upustami i gadżetami jest chora i patologiczna?
Myślę, że tylko ZZDS jest w stanie ten stary problem upustów, rabatów i gadżetów skutecznie rozwiązać.
Trzymajmy się
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
2 Jednocześnie wskazać należy, że w jednym wypadku mogło wystąpić kilka usterek.
3 Jednocześnie należy wskazać, że w jednym wypadku mogło wystąpić kilka usterek.
PanPieczątka
11 września 2020 @ 15:48
„na terenie bazy STW”
Spółdzielnie Transportu Wiejskiego kojarzą mi się z ekstremalnie przychylnym okiem wobec klientów, choć właściwiej byłoby napisać ślepym okiem i ucha ekstremalnie wrażliwym na szelest ich gotówki.
Miałem wątpliwą przyjemność pracować w takim przybytku i to co się tam działo wołało o pomstę do nieba. Wirtualne badania techniczne, pozytywne wyniki badań technicznych mimo nieważnych decyzji TDT na zbiorniki LPG, łapówkarstwo i wiele wiele więcej mniejszych i większych przewinień. A jaki był powód? „Diagności” z przypadku, którzy w latach 80/90’ch z łatwością zdobyli uprawnienia diagnosty i tak po dziś dzień siedzą na stacji, bijąc pieczątkami gdzie popadnie i jak popadnie…
Dobrze, że teraz TDT robi dość trudne egzaminy na diagnostów, z roku na rok widać coraz lepsze tego skutki – diagności zdecydowanie bardziej doceniają uprawnienia okupione kilkoma podejściami do egzaminu.
diagnostyk
11 września 2020 @ 16:59
Teoria mówiąca, że „starzy” diagności mniej doceniają uprawnienia niż ci młodzi, nie zawsze się sprawdza. Znam doświadczonych stażem diagnostów, którzy skrupulatnie i rzetelnie wykonują badania. Z własnych obserwacji jestem nawet skłonny stwierdzić, że właśnie ci, którzy zdawali na „nowych zasadach” częściej biorą udział w patologiach SKP niż ich starsi koledzy.
Pozdrawiam.
PanPieczątka
11 września 2020 @ 17:37
Myślę, że dużo zależy od samego człowieka i od tego czy zostaje diagnostą bo chce, czy zostaje bo „praca lekka i można dobrze zarobić”. Jeśli to drugie to nie oszukujmy się komuś takiemu będzie wszystko jedno pod czym się podbije, byle kieszeń była pełna. No i jeśli ktoś od początku olewa sprawdzenie różnych rzeczy (jak niedawno poruszane na blogu spryskiwacze) to próżne są nadzieje na to, że po 10 latach pracy na SKP nagle zacznie wykonywać badania zgodnie z Dz.U.
czytający
12 września 2020 @ 11:03
Jeśli ktoś nie umie czytać ulotki ze zrozumieniem to niech powróci do podstawówki a nie wypisuje bzdury
Darek
12 września 2020 @ 15:39
W Chocianowie nie ma problemu
Anonim
14 września 2020 @ 08:15
„Bo z tej treści wynika, że na tej SKP cyt. „na pewno” zrobisz BT, co może sugerować jego pozytywny wynik – niezależnie od stanu technicznego pojazdu. ”
Nadinterpretacja i oszczerstwo na miejscu kierownictwa STW pozwałbym dp do sądu.
Szalony ANONIM,
14 września 2020 @ 10:22
Który tutaj grasuje pęka z nienawiści do autora tego blogu.
Na takie numery nie powinien pozwalać „dp” i wycinać tak idiotyczne komentarze.
Życzliwy anonim.
Anonim
14 września 2020 @ 11:12
Witam. Nie zgadzam się z zarzutami zawartymi w tym artykule. Akurat tak się składa,że dobrze znam tą SKP i pracujących tam diagnostów. Ta stacja należy do nielicznych,która przeprowadza badania tech. bardzo dokładnie i ocenia stan tech. poj. rzetelnie i obiektywnie.Pojazdy które mają usterki istotne lub stwarzające zagrożenie to nie przechodzą badania z oceną pozytywną. Spotyka się to z niezadowoleniem niektórych klientów ale – co cieszy – jest spora ilość klientów ,którzy dziękują za tak dokładne sprawdzenie auta i podchodzą za zrozumieniem do oceny stanu tech. swojego auta.