sie 12 2020
BRANŻOWY ZWIĄZEK ZAWODOWY
Już od dość długiego czasu, w komentarzach do treści zamieszczanych przez P. Błażeja na tej stronie, przewija się temat organizacji i reprezentacji naszego środowiska zawodowego.
Zastanawia mnie wzrost aktywności komentujących przy okazji wdrażania nowych rozwiązań prawnych dotyczących badań technicznych. Komentarze to nie wszystko. Są wśród nas i tacy, którzy postarali się jeszcze bardziej i prezentowali niemalże „gotowce” do wprowadzenia w życie, słali pisma do MI, parlamentarzystów, a nawet do kancelarii premiera!
I nie wspominam tu tylko organizacji takich jak PISKP, WSSKP czy OSDS, ale mam na uwadze konkretne osoby. Jaki to daje efekt? Widzimy… 0 (ZERO!) odzewu!
Uważni i aktywni uczestnicy dyskusji na tej stronie na pewno zauważyli, że sprawa formy reprezentacji naszego środowiska ma coraz szerszy odzew. Komentowane są poczynania PISKP, OSDS, reaktywacji „Klubu diagnosty” i.t.d. Jednak coraz częściej pojawiają się głosy o potrzebie zorganizowania związku zawodowego. Ja również jestem zwolennikiem tego pomysłu. Nie mam złudzeń. Wiem że,związek zawodowy nie będzie panaceum na wszystkie nasze bolączki, ale…
Na tej stronie jest zakładka-ankieta z pytaniem „Czy jesteś za przeprowadzeniem akcji protestacyjnej na SKP z powodu zamrożenia naszego cennika?”. Wypowiedziało się już pond 700 osób.
Ja jednak pytam, kto ma zorganizować ten protest?
Kto, bez naruszenia prawa, może w ten sposób wyrazić swoje niezadowolenie?
PISKP, jak widać, nie jest zainteresowany taką formą oddziaływania, OSDS jest żenująco słaby, niereprezentatywny i jako stowarzyszenie z definicji powołany do innych działań.
Jeśli jednak zajrzymy, choćby pobieżnie w treść ustawy o związkach zawodowych, to bardzo szybko znajdziemy odpowiedź.
Na tej stronie znajduje się jeszcze jedna ankieta „Które z wymienionych zagadnień uważasz za najważniejsze dla pracy UDS-a?”. Tu aktywnością wykazało się ponad 300 zainteresowanych. Stawiam więc kolejne pytanie. Kto może mieć realny wpływ na zmiany postulowane przez nasze środowisko?
I znowu odsyłam do treści ustawy o związkach zawodowych. Stanowiący przepisy prawa, czy to ustawodawca, czy organ wykonawczy, czy organa samorządu terytorialnego mają OBOWIĄZEK (!) konsultacji takich projektów ze związkami zawodowymi.
W ostatnio procedowanym projekcie zmian w ustawie o BRD – dla przypomnienia, większość zapisów dotyczyła naszej branży – brały udział różne (czasami miałem wrażenie, że zupełnie przypadkowe) osoby. Ale nas tam jakby nie było.
Głos prezesa OSDS był przeraźliwie wątły!!!
W tej sytuacji aż ciśnie się na usta powiedzenie „Nieobecni nie mają racji”.
Oczywiście, wejście do dyskusji o stanowionym prawie nie może być celem samym w sobie, jest wiele równie ważnych dla nas spraw do załatwienia. Nie będę się o nich rozpisywał. To Wy koledzy wiecie najlepiej „co nas boli”.
Jak potoczą się losy pomysłu na związek zależy TYLKO od nas!
Ja osobiście wiążę duże nadziej z tym projektem i deklaruję swój udział w grupie inicjatywnej. Wierzę, że zbiorowa mądrość i odpowiedzialność naszego środowiska pozwoli nam wreszcie na pokazanie innego, prawdziwego, nie wypaczonego przypadkami patologii obrazu naszego środowiska zawodowego.
Zapraszam kolegów do merytorycznej dyskusji i prezentacji konkretnych rozwiązań.
Pozdrawiam z kanału
GraL.
12 sierpnia 2020 @ 22:07
Grał widzę światełko w tunelu przyłączam się do grupy inicjatywnej.kto następny?
13 sierpnia 2020 @ 08:43
jestem za
13 sierpnia 2020 @ 17:06
Jest pięciu. , chyba wystarczy aby utworzyć. komitet założycielski. Błażeju wypowiedz się TY zakładałeś SDS to masz rozeznanie..Ta piątka podejmuje się poważnego zadania więc nie może być mowy o anonimowości.prosze bardzo jeżeli mamy coś zrobić dla diagnostów w Polsce dla systemu badań technicznych dla tych co prowadzą SKP dla cennika badań technicznych a przede wszystkim brać udział w naprawie systemu badańt echnicznych to proszę bardzo jasno Amy się kto kim jest po kolei. Gral. Józef. Karaluch 31. Anonim. Diagnostyk. Pokażmy że jesteśmy odpowiedzialnymi ludzkie chcemy zrobić coś dla naszego środowiska które oczekuje na taki ruch
13 sierpnia 2020 @ 09:29
Popieram.
18 sierpnia 2020 @ 13:13
Witam ponownie. Interesuje się zalegalizowaniem naszego Związku Zawodowego. Na tej stronie jest zamieszczona ankieta w zakładce ZZDS tylko nie wiem gdzie ja należy wysłać?
Pozdrawiam.
13 sierpnia 2020 @ 12:21
Popieram.
13 sierpnia 2020 @ 15:35
„Pamiętacie, jak Kukiz mówił, że rozwali system, a Korwin-Mikke ze rozwali
Unię Europejską ?
Skromny SASIN nic nie mówi a rozpieprza wszystko.. …..”
…….joemonster.org…..
13 sierpnia 2020 @ 17:06
Jest pięciu. , chyba wystarczy aby utworzyć. komitet założycielski. Błażeju wypowiedz się TY zakładałeś SDS to masz rozeznanie..Ta piątka podejmuje się poważnego zadania więc nie może być mowy o anonimowości.prosze bardzo jeżeli mamy coś zrobić dla diagnostów w Polsce dla systemu badań technicznych dla tych co prowadzą SKP dla cennika badań technicznych a przede wszystkim brać udział w naprawie systemu badańt echnicznych to proszę bardzo jasno Amy się kto kim jest po kolei. Gral. Józef. Karaluch 31. Anonim. Diagnostyk. Pokażmy że jesteśmy odpowiedzialnymi ludzkie chcemy zrobić coś dla naszego środowiska które oczekuje na taki ruch
13 sierpnia 2020 @ 18:59
Ja również mogę się dołączyć. Mamy doświadczeni A, jesteśmy fachowcami, A czas to jesteśmy poniżani i nie szanowani. Albo przez pryncypala, albo przez klientów.
13 sierpnia 2020 @ 20:06
No cóż, możemy spróbować.
Proponuję tradycyjnie, czyli:
1/ gdzieś w środku Polski, żeby każdemu było blisko (może bardzie równo i sprawiedliwie), czyli w okolicy Kutna (może znowu Leszczynek?),
2/ na przełomie września i października, gdy już wszyscy wrócą z urlopów.
Może uda się załatwić spotkanie – tradycyjnie – w Leszczynku.
Jest jeszcze trochę czasu.
Bo z grupą inicjatywną 5 osób będzie miło się spotkać.
Ale lepsze będzie grono min. 9 osób, około 15. Wówczas można już myśleć o czymś konkretnym, zaprosić przedstawiciela centrali związkowej z Warszawy, itd., itp., et’cetera (aby od razu złożyć na jego ręce formalne papiery organizacyjne i nie marnować więcej czasu?).
A do tego czasu nie dajmy/nie dajcie zapomnieć środowisku o tej inicjatywie, nie ukrywajmy/nie ukrywajcie tego, bo nie ma się czego wstydzić. A zresztą, bez wsparcia naszego własnego środowiska zawodowego i tak niewiele zdziałamy.
Czyli jeszcze raz, plan jest taki:
do połowy września szukamy/szukacie aktywnych Kolegów (max. 15) i szykujemy się do wyjazdu na spotkanie w okolice Kutna.
Ok. 20 września ustalamy miejsce spotkania (adres i data) naszej grupy min. 9 osobowej i nie większej niż 15 osób.
Grupa nie może być większa, bo to nie będzie wiec, ani wielki dyskurs. To będą tylko konkretne ustalenia organizacyjne.
A reszta „się zobaczy”
Pozdrawiam
dP
13 sierpnia 2020 @ 20:46
Uważam że do połowy września powinniśmy się spotkac
13 sierpnia 2020 @ 20:58
Drogi Kolego Józefie.
Nie ma sprawy, albowiem mnie tam wcale nie musi być. I wcale nie piszę tego w celu wyzłośliwiania się.
Bo mam taki osobisty problem, że za chwilę jadę na pierwszy urlop od bardzo wielu lat (do Chorwacji). Nie będzie mnie dwa tygodnie. Potem mam także już rozpisane osobiste plany i rodzinne zobowiązania – prawie do końca września.
A potem jeszcze jesienny cykl szkoleniowy PISKP….
Chcę wszędzie być, ale to się chyba nie uda.
Z czegoś będę musiał zrezygnować…..
Pozdrawiam
dP
13 sierpnia 2020 @ 21:03
To rozumie nie wiedziałem ja chciałbym żebyś był .pozdrawiam
13 sierpnia 2020 @ 21:11
https://www.diagnostasamochodowy.pl/zwiazek-zawodowy-diagnostow-samochodowych/
14 sierpnia 2020 @ 10:54
się wypowie „PanPieczatka” albo „diagnostyk”, czy taki regulamin by im odpowiadał,
czy nadal chcą należeć do TDT i prywaciarzom zabrać stacje kontroli pojazdów?
14 sierpnia 2020 @ 11:11
Przyda się na pewno.Proszę o więcej sugestii.Np.Jak zorganizować grupę inicjatywną?
14 sierpnia 2020 @ 03:46
Błażeja masz cykl szkoleniowy w PISkP czy u nich jakoś formalnie działasz.
14 sierpnia 2020 @ 04:02
Kolego Błażeju jeżeli określiłeś że 15 stu założycieli związku to nie mało ani dużo tą liczbę popieram. to zacznijmy zapisywać się na listę. Podajmy imię nazwisko miejscowość. I zawód wykonywany oczywiście diagnosta samochodowy. Z tym że diagności są i właścicielami skp oni też mają prawo należeć z tym to moja propozycja że nie może być ich więcej jak jak !!!diagnostów w naszym przypadku na 15 nie więcej jak siedmiu
14 sierpnia 2020 @ 03:47
Przepraszam Błażeju
14 sierpnia 2020 @ 03:49
Może się przydać kim jesteś
14 sierpnia 2020 @ 07:39
Moja SKP, na której pracuję, należy do PISKP, więc z zatrudnionymi u nas Kolegami biorę udział we wszystkich możliwych spotkaniach szkoleniowych PISKP.
Pozdrawiam
dP
14 sierpnia 2020 @ 09:50
Rozumie
15 sierpnia 2020 @ 04:18
Może się przydać. Ujawnij się kim jesteś
18 sierpnia 2020 @ 13:10
Witam ponownie. Interesuje się zalegalizowaniem naszego Związku Zawodowego. Na tej stronie jest zamieszczona ankieta w zakładce ZZDS tylko nie wiem gdzie ja należy wysłać?
Pozdrawiam.
18 sierpnia 2020 @ 19:26
Proponuję do Kolegi GraL-a:
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/zwiazek-zawodowy-komunikat/
Pozdrawiam
dP