Nasz kolega z opolskiego już swoje uprawnienia stracił. Ale też ciekawi mnie, czy tamtejszy nadzór potrafi stanąć na wysokości zadania i zrobić porządek na swoim podwórku? Jak sądzicie, zamkną tę Okręgową SKP?
„Z kolei inny pojazd zatrzymany podczas akcji opolskiej ITD, w którym wykryto niebezpieczne usterki, m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, skrajnie zużyty bieżnik opon (wystające druty), jak się okazało był już kontrolowany 15 maja bieżącego roku. (…) O sprawie zostanie poinformowany właściwy starosta, który prowadzi nadzór nad funkcjonowaniem SKP.„1
I w podobnym tonie: „Dwie kontrole w ciągu miesiąca, między nimi przegląd i dokładnie te same usterki”
16 czerwca 2020.
„(…) Wśród odnotowanych przypadków jeden był naprawdę szczególny. Miesiąc temu, 15 maja, pojazd stracił dowód rejestracyjny w związku ze skrajnie zużytym bieżnikiem, drutami wystającymi z opon oraz wyciekami płynów eksploatacyjnych. Wczoraj zatrzymano go zaś znowu, po raz kolejny stwierdzając dokładnie te same usterki.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w międzyczasie właściciel odzyskał dokumenty. Teoretycznie przeszedł badanie techniczne i uzyskał potwierdzenie usunięcia wszystkich stwierdzonych usterek. Sprawa skończy się więc interwencją w stacji kontroli pojazdów, która prawdopodobnie działała w sposób nieuczciwy.”2
Oto komunikat WITD Opole:
„Ukierunkowane na stan techniczny kontrole, przeprowadzili wczoraj, tj. 15 czerwca inspektorzy WITD w Opolu. Łącznie w całym województwie skontrolowanych zostało 90 pojazdów.
Pięć z nich, po kontroli, wyeliminowanych zostało z ruchu drogowego ze względu na stwierdzone niebezpieczne usterki. W czterech przypadkach stwierdzono brak badań technicznych. Ponadto kontrole ujawniły również szereg innych nieprawidłowości takich jak brak legalizacji tachografu (w dwóch przypadkach), brak wymaganych przy kontroli dokumentów oraz jeden przeładowany pojazd. Na parking strzeżony usunięty został również pojazd, który — po wypadku drogowym — od lutego br. był niedopuszczony do ruchu.
Inny z kolei zatrzymany, u którego stwierdzono niebezpieczne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego usterki stanu technicznego (m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, zużyty bieżnik, wystające z bieżnika druty), był, jak się okazało, już kontrolowany 15 maja br. gdzie stwierdzono te same usterki – natomiast kierowca okazał badanie techniczne ze stacji kontroli pojazdów, przeprowadzone po pierwszej kontroli a potwierdzające usunięcie usterek. O sprawie zostanie poinformowany właściwy starosta, który prowadzi nadzór nad funkcjonowaniem stacji kontroli pojazdów.
W efekcie przeprowadzonych działań zatrzymano 14 dowodów rejestracyjnych, nałożonych zostało 8 mandatów karnych na łączną kwotę 2 300 zł, oraz wszczętych zostało 10 postępowań administracyjnych na łączną kwotę 21 900 zł.”
– – – – – – –
O tym lokalnym wydarzeniu już mówi się na branżowych forach, więc mamy dowód, że takie lokalne sprawy stają się ogólnopolskie, więc tez globalne. A to bardzo szkodzi naszemu środowisku. Szkoda, że tak niewielu liderów naszej branży chce zrobić z tym porządek.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 16 2020
OPOLSKA WTOPA
Opolska wtopa – tylko tamtejszego kolegi?
Nasz kolega z opolskiego już swoje uprawnienia stracił. Ale też ciekawi mnie, czy tamtejszy nadzór potrafi stanąć na wysokości zadania i zrobić porządek na swoim podwórku? Jak sądzicie, zamkną tę Okręgową SKP?
„Z kolei inny pojazd zatrzymany podczas akcji opolskiej ITD, w którym wykryto niebezpieczne usterki, m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, skrajnie zużyty bieżnik opon (wystające druty), jak się okazało był już kontrolowany 15 maja bieżącego roku. (…) O sprawie zostanie poinformowany właściwy starosta, który prowadzi nadzór nad funkcjonowaniem SKP.„1
I w podobnym tonie: „Dwie kontrole w ciągu miesiąca, między nimi przegląd i dokładnie te same usterki”
16 czerwca 2020.
„(…) Wśród odnotowanych przypadków jeden był naprawdę szczególny. Miesiąc temu, 15 maja, pojazd stracił dowód rejestracyjny w związku ze skrajnie zużytym bieżnikiem, drutami wystającymi z opon oraz wyciekami płynów eksploatacyjnych. Wczoraj zatrzymano go zaś znowu, po raz kolejny stwierdzając dokładnie te same usterki.
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że w międzyczasie właściciel odzyskał dokumenty. Teoretycznie przeszedł badanie techniczne i uzyskał potwierdzenie usunięcia wszystkich stwierdzonych usterek. Sprawa skończy się więc interwencją w stacji kontroli pojazdów, która prawdopodobnie działała w sposób nieuczciwy.”2
Oto komunikat WITD Opole:
„Ukierunkowane na stan techniczny kontrole, przeprowadzili wczoraj, tj. 15 czerwca inspektorzy WITD w Opolu. Łącznie w całym województwie skontrolowanych zostało 90 pojazdów.
Pięć z nich, po kontroli, wyeliminowanych zostało z ruchu drogowego ze względu na stwierdzone niebezpieczne usterki. W czterech przypadkach stwierdzono brak badań technicznych. Ponadto kontrole ujawniły również szereg innych nieprawidłowości takich jak brak legalizacji tachografu (w dwóch przypadkach), brak wymaganych przy kontroli dokumentów oraz jeden przeładowany pojazd. Na parking strzeżony usunięty został również pojazd, który — po wypadku drogowym — od lutego br. był niedopuszczony do ruchu.
Inny z kolei zatrzymany, u którego stwierdzono niebezpieczne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego usterki stanu technicznego (m.in. wycieki płynów eksploatacyjnych, zużyty bieżnik, wystające z bieżnika druty), był, jak się okazało, już kontrolowany 15 maja br. gdzie stwierdzono te same usterki – natomiast kierowca okazał badanie techniczne ze stacji kontroli pojazdów, przeprowadzone po pierwszej kontroli a potwierdzające usunięcie usterek. O sprawie zostanie poinformowany właściwy starosta, który prowadzi nadzór nad funkcjonowaniem stacji kontroli pojazdów.
W efekcie przeprowadzonych działań zatrzymano 14 dowodów rejestracyjnych, nałożonych zostało 8 mandatów karnych na łączną kwotę 2 300 zł, oraz wszczętych zostało 10 postępowań administracyjnych na łączną kwotę 21 900 zł.”
– – – – – – –
O tym lokalnym wydarzeniu już mówi się na branżowych forach, więc mamy dowód, że takie lokalne sprawy stają się ogólnopolskie, więc tez globalne. A to bardzo szkodzi naszemu środowisku. Szkoda, że tak niewielu liderów naszej branży chce zrobić z tym porządek.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – –
P.S.
O tej sprawie dowiedzieliśmy się dzięki temu, że jeden z naszych Kolegów powiadomił nas o tym w dzisiejszym komentarzu o godz. 17,15. Więc bardzo dziękujemy! – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/nadzor-nad-skp/
– – – – – – – – – –
– – – – – – – – – –
1https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/niesprawne-pojazdy-na-opolskich-drogach/
2 https://40ton.net/dwie-kontrole-w-ciagu-miesiaca-miedzy-nimi-przeglad-i-dokladnie-te-same-usterki/
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: art. 83 b PoRD, art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, diagnosta, diagnosta samochodowy, GITD, kodeks karny, nadzór nad SKP, nadzór właściciela, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, Prokurator, starostwo, Wydział Komunikacji