Długa lista ujawnionych usterek była przyczyną wycofania z ruchu ciężarówki i naczepy zatrzymanej do kontroli przez patrol podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Właścicielowi niesprawnych pojazdów grozi kara pieniężna.
Zespół pojazdów należący do polskiej firmy zatrzymano do rutynowej kontroli we wtorek (11 lutego) na odcinku krajowej „ósemki” w powiecie białostockim. Ciężarówka przewoziła okna z Włocławka do Choroszczy. Stan techniczny obu pojazdów wzbudził wątpliwości inspektorów, więc skierowali zestaw do stacji diagnostycznej. Szczegółowe badanie ujawniło w ciągniku i naczepie szereg poważnych usterek. Część z nich zagrażała bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Inspektorzy wykryli pękniętą tarczę hamulcową w ciągniku siodłowym i dwie na tej samej osi przy naczepie, brak tulei na amortyzatorze, luz na zwrotnicy, zbyt dużą różnicę sił hamowania na jednej z osi, wycieki z przekładni kierowniczej, nieszczelność układu pneumatycznego oraz usterkę świateł przeciwmgielnych, oświetlenia obrysowego i pozycyjnego. Dużo do życzenie pozostawiał również stan bieżnika opon w obu pojazdach. Oprócz tego stwierdzono popękane klosze lamp tylnych w naczepie i nieczytelny numer VIN.
W związku ze stwierdzonymi usterkami kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Zatrzymano dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Wobec przewoźnika będzie się toczyć postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara w wysokości 4 tys. zł. Za powstałe naruszenia konsekwencji finansowych może spodziewać się również osoba zarządzająca transportem w firmie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 14 2020
GITD GONI KRÓLICZKA
40-tonowa ciężarówka pełna usterek
13.02.2020
Długa lista ujawnionych usterek była przyczyną wycofania z ruchu ciężarówki i naczepy zatrzymanej do kontroli przez patrol podlaskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Właścicielowi niesprawnych pojazdów grozi kara pieniężna.
Zespół pojazdów należący do polskiej firmy zatrzymano do rutynowej kontroli we wtorek (11 lutego) na odcinku krajowej „ósemki” w powiecie białostockim. Ciężarówka przewoziła okna z Włocławka do Choroszczy. Stan techniczny obu pojazdów wzbudził wątpliwości inspektorów, więc skierowali zestaw do stacji diagnostycznej. Szczegółowe badanie ujawniło w ciągniku i naczepie szereg poważnych usterek. Część z nich zagrażała bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Inspektorzy wykryli pękniętą tarczę hamulcową w ciągniku siodłowym i dwie na tej samej osi przy naczepie, brak tulei na amortyzatorze, luz na zwrotnicy, zbyt dużą różnicę sił hamowania na jednej z osi, wycieki z przekładni kierowniczej, nieszczelność układu pneumatycznego oraz usterkę świateł przeciwmgielnych, oświetlenia obrysowego i pozycyjnego. Dużo do życzenie pozostawiał również stan bieżnika opon w obu pojazdach. Oprócz tego stwierdzono popękane klosze lamp tylnych w naczepie i nieczytelny numer VIN.
W związku ze stwierdzonymi usterkami kierowcy zakazano dalszej jazdy do momentu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Zatrzymano dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy. Wobec przewoźnika będzie się toczyć postępowanie administracyjne. Przedsiębiorcy grozi kara w wysokości 4 tys. zł. Za powstałe naruszenia konsekwencji finansowych może spodziewać się również osoba zarządzająca transportem w firmie.
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/40-tonowa-ciezarowka-pelna-usterek/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, stan techniczny ciężarówek, stan techniczny pojazdów, WITD