Fotoradary wiceministra Rafała Webera, czyli proste rozwiązania dla prostego ludu.1
Ogłoszono przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju. To kolejny etap realizowanego obecnie projektu rozbudowy CANARD, zakładającego zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących. 100 urządzeń pojawi się w nowych lokalizacjach, 11 urządzeń zostanie zainstalowanych w nieoznakowanych samochodach Inspekcji, a 247 urządzeń zastąpi dotychczas używane.
To próba podjęcia jakichś systemowych działań, które zahamują ten dalszy i niekorzystny trend, jakim jest wzrost ilości zabitych i zamordowanych Polaków na naszych drogach, z czym mamy do czynienia od 2 lat, a z czym obecnie rządzący sobie nie radzą. Naszych Rodaków morduje się bez konsekwencji w świetle monitorujących to tragiczne zjawisko kamer (ku uciesze gawiedzi!).
Podobno dzięki tym fotoradarom na naszych polskich drogach będzie już bezpieczniej (?), o czym poinformował 17 stycznia 2020 r. nasz wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Mam nadzieję, że moje pisanie o tym, to tylko takie krakanie, które się nie spełni . . . . .
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. Prowadzimy różnorodne działania, które zmierzają do tego celu. To nowe inwestycje i nowe przepisy. Chcemy, aby liczba wypadków spadała szybciej niż obecnie, chcemy znacząco zmniejszyć liczbę osób, które straciły życie wskutek wypadku drogowego” – powiedział wiceminister R. Weber.
W tym show pomógł ITS (Instytut Transportu Samochodowego). Opracował on wykaz miejsc szczególnie niebezpiecznych, w których w pierwszej kolejności powinny zostać zainstalowane te fotoradary. Przy wyborze lokalizacji weryfikowano obecność potencjalnych źródeł zagrożeń i czynników zwiększających prawdopodobieństwo wypadku. W ten sposób będziemy mieli fotoradary zamiast np.:
ograniczania ilości miejsc kolizji przejść dla pieszych, czy ścieżek rowerowychz pasami ruchu drogowego przeznaczonego dla ruchu pojazdów samochodowych,
poprawa geometrii przebiegu drogi,
gdystanowi to ewidentne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Bo prosty lud lubi proste i prostackie rozwiązania.
Zamiast coś poprawić lub naprawić dajemy pacjentowi kulę, czyli zamiennik chorego elementu. Analogia jest jednoznaczna, gdy zamiast drogiej operacji przywracającej sprawność nogi, to taniej i szybciej oraz bezboleśniej (?) jest dać pacjentowi kulę i . . . . . – niech się z nią męczy.
Ja nie twierdzę, że ta kula nie pomoże przez jakiś czas. Ale ona nie może stanowić systemowego planu, zamiast całej operacji przywracającej sprawność danego elementu.
Prosty lud to kupi i się nawet nie zorientuje, że ta zwiększona ilość fotoradarów przyniesie ten podstawowy efekt w postaci istotnego wzrostu wpływów z mandatów do państwowej kasy.
Kolejnym etapem rozbudowy systemu nadzoru nad ruchem drogowym będzie wybór lokalizacji oraz przetarg na odcinkowe pomiary prędkości2 i rejestratory wjazdu na czerwonym świetle, które także podniosą wpływy do państwowej kasy z tytułu nakładanych mandatów.
Jest prawdą, że wypadki na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych, będące skutkiem niestosowania się kierujących do sygnału świetlnego, są jednymi z najbardziej tragicznych w skutkach. Ale tutaj potrzebna jest większa ilość szykan wymuszających ograniczanie prędkości przed takimi przejazdami i nieustająca oraz systematyczna zamiana niestrzeżonych i kolizyjnych przejazdów przez torowiska na . . . – strzeżone i bezkolizyjne!
Zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących3, gdy wideodetekcją objętych zostanie 5 przejazdów kolejowych, zaś liczba skrzyżowań, które nadzoruje GITD zwiększy się o 30, to działanie, które umożliwi nam wszystkim oglądanie kolejnych tragicznych i śmiertelnych zdarzeń w mediach, w tv lub w Internecie. To niewątpliwie podnosi oglądalność . . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 20 2020
FOTORADARY R. WEBERA
Fotoradary wiceministra Rafała Webera, czyli proste rozwiązania dla prostego ludu.1
Ogłoszono przetarg na zakup oraz instalację 26 fotoradarów, które usytuowane zostaną w najbardziej niebezpiecznych miejscach w kraju. To kolejny etap realizowanego obecnie projektu rozbudowy CANARD, zakładającego zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących. 100 urządzeń pojawi się w nowych lokalizacjach, 11 urządzeń zostanie zainstalowanych w nieoznakowanych samochodach Inspekcji, a 247 urządzeń zastąpi dotychczas używane.
To próba podjęcia jakichś systemowych działań, które zahamują ten dalszy i niekorzystny trend, jakim jest wzrost ilości zabitych i zamordowanych Polaków na naszych drogach, z czym mamy do czynienia od 2 lat, a z czym obecnie rządzący sobie nie radzą. Naszych Rodaków morduje się bez konsekwencji w świetle monitorujących to tragiczne zjawisko kamer (ku uciesze gawiedzi!).
Podobno dzięki tym fotoradarom na naszych polskich drogach będzie już bezpieczniej (?), o czym poinformował 17 stycznia 2020 r. nasz wiceminister infrastruktury Rafał Weber. Mam nadzieję, że moje pisanie o tym, to tylko takie krakanie, które się nie spełni . . . . .
„Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce jest priorytetem rządu. Prowadzimy różnorodne działania, które zmierzają do tego celu. To nowe inwestycje i nowe przepisy. Chcemy, aby liczba wypadków spadała szybciej niż obecnie, chcemy znacząco zmniejszyć liczbę osób, które straciły życie wskutek wypadku drogowego” – powiedział wiceminister R. Weber.
W tym show pomógł ITS (Instytut Transportu Samochodowego). Opracował on wykaz miejsc szczególnie niebezpiecznych, w których w pierwszej kolejności powinny zostać zainstalowane te fotoradary. Przy wyborze lokalizacji weryfikowano obecność potencjalnych źródeł zagrożeń i czynników zwiększających prawdopodobieństwo wypadku. W ten sposób będziemy mieli fotoradary zamiast np.:
ograniczania ilości miejsc kolizji przejść dla pieszych, czy ścieżek rowerowych z pasami ruchu drogowego przeznaczonego dla ruchu pojazdów samochodowych,
poprawa geometrii przebiegu drogi,
gdy stanowi to ewidentne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
Bo prosty lud lubi proste i prostackie rozwiązania.
Zamiast coś poprawić lub naprawić dajemy pacjentowi kulę, czyli zamiennik chorego elementu. Analogia jest jednoznaczna, gdy zamiast drogiej operacji przywracającej sprawność nogi, to taniej i szybciej oraz bezboleśniej (?) jest dać pacjentowi kulę i . . . . . – niech się z nią męczy.
Ja nie twierdzę, że ta kula nie pomoże przez jakiś czas. Ale ona nie może stanowić systemowego planu, zamiast całej operacji przywracającej sprawność danego elementu.
Prosty lud to kupi i się nawet nie zorientuje, że ta zwiększona ilość fotoradarów przyniesie ten podstawowy efekt w postaci istotnego wzrostu wpływów z mandatów do państwowej kasy.
Kolejnym etapem rozbudowy systemu nadzoru nad ruchem drogowym będzie wybór lokalizacji oraz przetarg na odcinkowe pomiary prędkości2 i rejestratory wjazdu na czerwonym świetle, które także podniosą wpływy do państwowej kasy z tytułu nakładanych mandatów.
Jest prawdą, że wypadki na skrzyżowaniach i przejazdach kolejowych, będące skutkiem niestosowania się kierujących do sygnału świetlnego, są jednymi z najbardziej tragicznych w skutkach. Ale tutaj potrzebna jest większa ilość szykan wymuszających ograniczanie prędkości przed takimi przejazdami i nieustająca oraz systematyczna zamiana niestrzeżonych i kolizyjnych przejazdów przez torowiska na . . . – strzeżone i bezkolizyjne!
Zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących3, gdy wideodetekcją objętych zostanie 5 przejazdów kolejowych, zaś liczba skrzyżowań, które nadzoruje GITD zwiększy się o 30, to działanie, które umożliwi nam wszystkim oglądanie kolejnych tragicznych i śmiertelnych zdarzeń w mediach, w tv lub w Internecie. To niewątpliwie podnosi oglądalność . . . .
Tylko, czy o to chodzi?
Pyta i pozdrawia
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/26-nowych-fotoradarow-na-polskich-drogach/
2 Zazwyczaj jeden zestaw urządzeń obejmuje swoim nadzorem odcinek pomiarowy o długości od 1 do 6 km.
3w tym 26 fotoradarów i 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości zainstalowanych w nowych lokalizacjach
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: BRD, GITD, ITS, Komisja Infrastruktury, Ministerstwo Infrastruktury, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, stan infrastruktury drogowej, WITD, wypadki drogowe