Ponad politycznymi podziałami na debacie GITD 09.01.2020
Posłowie klubów parlamentarnych Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy, którzy wzięli udział w debacie eksperckiej GITD, byli zgodni w wielu kwestiach. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym to temat priorytetowy i należy podjąć szereg działań, żeby poprawić obecną sytuację – mówili.
Debata ekspercka GITD „Bezpieczeństwo ruchu drogowego. Perspektywa zmian” była też okazją do politycznych rozważań. Do wzięcia udziału w dyskusji zaproszono przedstawicieli różnych klubów, którzy związani są z tematyką BRD. Tym razem o bezpieczeństwie politycy z różnych klubów mówili nierzadko jednym głosem. To temat priorytetowy, cieszy że znalazł tak ważne miejsce w expose premiera RP Mateusza Morawieckiego – twierdzili.
Poseł Jerzy Paul z Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość skupił się w dużej mierze na prędkości. Mamy miliardowe inwestycji drogowe, coraz lepszą infrastrukturę drogową, ale wciąż rośnie liczba zabitych na drodze. Prędkość zabija – mówił poseł, który – jak przypomniał – był też instruktorem nauki jazdy. – Niektórzy kierowcy twierdzą, że jeżdżą szybko i bezpiecznie. Nie byłoby tylu ofiar śmiertelnych, gdyby taka jazda była bezpieczna. Jako polityk i były instruktor jestem za zmniejszeniem dopuszczalnej prędkości, do której niefrasobliwie podchodzą szczególnie młodzi ludzie – stwierdził poseł Paul. – Oczywiście nie tylko w zakresie prędkości potrzebne są zmiany. Praktycznie w każdej dziedzinie BRD. Rząd szykuje te zmiany i jestem przekonany, że będą one realizowane w niedługim czasie – dodał poseł PiS.
Wiesław Szczepański, poseł z Koalicyjnego Klubu Parlamentarnego Lewicy, a także przewodniczący Komisji Spraw Wewnętrznych i Administracji szczególną uwagę poświęcił fotoradarom. Nie jestem przeciwnikiem tego rozwiązania, ale nie powinno ono służyć do reperowania budżetów samorządów. Fotoradary nie mogą być maszynką do zarabiania pieniędzy. Mają stanowić narzędzie do karania kierowców za nieprzepisową jazdę. Ważne, żeby system miał jednego zarządcę – mówił poseł Szczepański.
Wiesław Szczepański przypomniał także o funkcjonującym w Sejmie Zespole ds. Poprawy Bezpieczeństwa. To jeden z największych zespołów, składa się z 53 parlamentarzystów. W piątek odbędzie się zebranie tego zespołu, porozmawiamy o tym jak poprawić bezpieczeństwo i jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom m.in. uczestników tej debaty – zapowiedział.
Poseł popiera także pomysł karania właścicieli aut, którzy w określonym czasie nie wskażą rzeczywistego sprawcy. Uważa, że warto przedyskutować pomysł surowszych kar dla drogowych recydywistów i osób, które rażąco przekraczają dozwoloną prędkość o 50 km/h lub więcej.
Michał Szczerba, poseł Klubu Parlamentarnego Koalicji Obywatelskiej, także wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwracał uwagę na konieczność dalszych inwestycji infrastrukturalnych: budowy nowych dróg ekspresowych i autostrad. Podkreślał potrzebę objęcia większą ochroną niechronionych uczestników ruchu drogowego, m.in. w zakresie pierwszeństwa na przejściach: Cieszy nas deklaracja premiera Morawieckiego zawarta w expose, że pierwszeństwo niechronionych uczestników ma być priorytetem – powiedział Michał Szczerba.
Mój klub jest też zwolennikiem zaostrzenia mandatów karnych. Maksymalna kwota mandatu powinna wynosić połowę średniego wynagrodzenia. Kary nie były zmieniane od wielu lat. Np. obecnie za wyprzedanie na przejściu dla pieszych grozi 200 złotych mandatu. To mniej niż kara za brak biletu w komunikacji publicznej – zauważył poseł Szczerba.
Popieramy pomysł audytów przejść dla pieszych, wprowadzenia strefy Tempo na miejskich osiedlach, większych inwestycji w sygnalizację świetlną, ale też w edukację i politykę informacyjną – dodał Michał Szczerba. Poseł Koalicji Obywatelskiej mówił o konieczności edukacji w zakresie BRD. Nie tylko uczniów, ale też osoby starsze, które coraz częściej borą udział w zdarzeniach drogowych. Jak zauważył: Edukacja w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego to dziś wyzwanie międzypokoleniowe.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 10 2020
W GITD O BRD PONAD POLITYCZNYMI PODZIAŁAMI
Ponad politycznymi podziałami na debacie GITD
09.01.2020
Posłowie klubów parlamentarnych Prawa i Sprawiedliwości, Koalicji Obywatelskiej oraz Lewicy, którzy wzięli udział w debacie eksperckiej GITD, byli zgodni w wielu kwestiach. Bezpieczeństwo w ruchu drogowym to temat priorytetowy i należy podjąć szereg działań, żeby poprawić obecną sytuację – mówili.
Debata ekspercka GITD „Bezpieczeństwo ruchu drogowego. Perspektywa zmian” była też okazją do politycznych rozważań. Do wzięcia udziału w dyskusji zaproszono przedstawicieli różnych klubów, którzy związani są z tematyką BRD. Tym razem o bezpieczeństwie politycy z różnych klubów mówili nierzadko jednym głosem. To temat priorytetowy, cieszy że znalazł tak ważne miejsce w expose premiera RP Mateusza Morawieckiego – twierdzili.
Poseł Jerzy Paul z Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość skupił się w dużej mierze na prędkości. Mamy miliardowe inwestycji drogowe, coraz lepszą infrastrukturę drogową, ale wciąż rośnie liczba zabitych na drodze. Prędkość zabija – mówił poseł, który – jak przypomniał – był też instruktorem nauki jazdy. – Niektórzy kierowcy twierdzą, że jeżdżą szybko i bezpiecznie. Nie byłoby tylu ofiar śmiertelnych, gdyby taka jazda była bezpieczna. Jako polityk i były instruktor jestem za zmniejszeniem dopuszczalnej prędkości, do której niefrasobliwie podchodzą szczególnie młodzi ludzie – stwierdził poseł Paul. – Oczywiście nie tylko w zakresie prędkości potrzebne są zmiany. Praktycznie w każdej dziedzinie BRD. Rząd szykuje te zmiany i jestem przekonany, że będą one realizowane w niedługim czasie – dodał poseł PiS.
Wiesław Szczepański, poseł z Koalicyjnego Klubu Parlamentarnego Lewicy, a także przewodniczący Komisji Spraw Wewnętrznych i Administracji szczególną uwagę poświęcił fotoradarom. Nie jestem przeciwnikiem tego rozwiązania, ale nie powinno ono służyć do reperowania budżetów samorządów. Fotoradary nie mogą być maszynką do zarabiania pieniędzy. Mają stanowić narzędzie do karania kierowców za nieprzepisową jazdę. Ważne, żeby system miał jednego zarządcę – mówił poseł Szczepański.
Wiesław Szczepański przypomniał także o funkcjonującym w Sejmie Zespole ds. Poprawy Bezpieczeństwa. To jeden z największych zespołów, składa się z 53 parlamentarzystów. W piątek odbędzie się zebranie tego zespołu, porozmawiamy o tym jak poprawić bezpieczeństwo i jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom m.in. uczestników tej debaty – zapowiedział.
Poseł popiera także pomysł karania właścicieli aut, którzy w określonym czasie nie wskażą rzeczywistego sprawcy. Uważa, że warto przedyskutować pomysł surowszych kar dla drogowych recydywistów i osób, które rażąco przekraczają dozwoloną prędkość o 50 km/h lub więcej.
Michał Szczerba, poseł Klubu Parlamentarnego Koalicji Obywatelskiej, także wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zwracał uwagę na konieczność dalszych inwestycji infrastrukturalnych: budowy nowych dróg ekspresowych i autostrad. Podkreślał potrzebę objęcia większą ochroną niechronionych uczestników ruchu drogowego, m.in. w zakresie pierwszeństwa na przejściach: Cieszy nas deklaracja premiera Morawieckiego zawarta w expose, że pierwszeństwo niechronionych uczestników ma być priorytetem – powiedział Michał Szczerba.
Mój klub jest też zwolennikiem zaostrzenia mandatów karnych. Maksymalna kwota mandatu powinna wynosić połowę średniego wynagrodzenia. Kary nie były zmieniane od wielu lat. Np. obecnie za wyprzedanie na przejściu dla pieszych grozi 200 złotych mandatu. To mniej niż kara za brak biletu w komunikacji publicznej – zauważył poseł Szczerba.
Popieramy pomysł audytów przejść dla pieszych, wprowadzenia strefy Tempo na miejskich osiedlach, większych inwestycji w sygnalizację świetlną, ale też w edukację i politykę informacyjną – dodał Michał Szczerba. Poseł Koalicji Obywatelskiej mówił o konieczności edukacji w zakresie BRD. Nie tylko uczniów, ale też osoby starsze, które coraz częściej borą udział w zdarzeniach drogowych. Jak zauważył: Edukacja w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego to dziś wyzwanie międzypokoleniowe.
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/ponad-politycznymi-podzialami-na-debacie-gitd/
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, projekt PoRD, stan techniczny pojazdów, WITD